Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je moet nog mogen. Denk je dat er naar ons geluisterd wordt? Alles vanaf een bepaald niveau TSO wordt ‘beroepsklaar’ gestoomd en dat wil zeggen dat niks maar dan ook niks van tel is behalve die beroepskennis. En die kennis is in veel gevallen ook écht niet van groot niveau.'t Is uw sector die er iets aan moet doen.
Maar wat is uw vergelijkingspunt?Ik blijf er bij, als leerkracht merk ik dat ook: ze zijn dommer aan het worden en er zijn er veel te weinig die dat problematisch vinden. Goed, ze moeten geen wandelende encyclopedie zijn maar de desinteresse in alles behalve hun eigen piepklein wereldje is een heel negatieve evolutie. Welk nut heeft het kinderen allerhande vakken te laten volgen als aan het eind van het jaar enkel wiskunde en Nederlands (zelfs niet altijd) doorweegt? We gaan - zijn - Idiocracy in. Al die volslagen nonsense uit America over ‘your truth’ doet er ook geen goed aan. There is ‘the’ truth and there is ‘untrue’. There is no ‘your’ truth.
Wat geef jij eigenlijk? Want je komt nu een beetje over als een leraar die een vak geeft dat eigenlijk totaal niet belangrijk is voor de opleiding van een kind.Je moet nog mogen. Denk je dat er naar ons geluisterd wordt? Alles vanaf een bepaald niveau TSO wordt ‘beroepsklaar’ gestoomd en dat wil zeggen dat niks maar dan ook niks van tel is behalve die beroepskennis. En die kennis is in veel gevallen ook écht niet van groot niveau.
Ik geef godsdienst. Dat is, daar kan ik niet omheen, niet meer in de essentie belangrijk voor die gastjes. Hetgeen ik nu soms in cursussen moet geven is zo sacharine dat ik er zelf soms gefrustreerd in geraak.Wat geef jij eigenlijk? Want je komt nu een beetje over als een leraar die een vak geeft dat eigenlijk totaal niet belangrijk is voor de opleiding van een kind.
Daarnaast heb ik een degout gekregen van leerkrachten in mijn studententijd, enkel maar door leerkrachten die klaagden dat er niemand interesse had en tegelijkertijd geen enkele moeite deden om hun vak interessant te maken. Er waren leerkrachten die het saaiste vak gaven, waar iedereen geboeid naar luisterde, en er waren leerkrachten die het interessantste vak saai maakten. Die laatsten waren de klagers en de eersten jammer genoeg in de minderheid.
Onze leerkracht godsdienst gaf vaak een soort van actualiteitsles waarin de moraal en de waarden praktisch werden uitgelegd. Vond dat wel een leukere manier dan saai de parabelen van Jezus aframmelen.Ik geef godsdienst. Dat is, daar kan ik niet omheen, niet meer in de essentie belangrijk voor die gastjes. Hetgeen ik nu soms in cursussen moet geven is zo sacharine dat ik er zelf soms gefrustreerd in geraak.
Pas op, ik ben zelf wat men noemt een uitermate gevallen gelovige en ik ga zeker nooit ambiëren om les te geven ‘met de bijbel’ want ik heb hem zelf nooit gelezen. Maar ik erger mij wel dat er niets meer is in mijn vak dat ze nog ‘moeten leren’. Dat je lief moet zijn voor elkaar is vanzelfsprekend, daar vul je geen zes jaar mee. Maar daar komt het wel op neer.
Dat maakt het ook een leuk vak om te geven, je kán er veel mee. Maar vanuit inspectie en/of bisdom is daar nog steeds geen plaats voor. Als die langskomen, merk je waar je naar terug moet grijpen en dat loopt jaren achter. In feite moet de les een ‘safe space’ zijn waar je leert leven (voor een deel) maar steun er voor is er niet van hogerhand.Onze leerkracht godsdienst gaf vaak een soort van actualiteitsles waarin de moraal en de waarden praktisch werden uitgelegd. Vond dat wel een leukere manier dan saai de parabelen van Jezus aframmelen.
Mensen ik vind dit zelfs niet grappig om te lezen. Diep intriest word ik van het besef dat de groep idioten groter is dan ik dacht.
OK... ten eerste: I fucking LOVE Cock Sparrer.
De beste was van een ex klasgenoot(echt een marginaal) op mijn fb.Heb ook eens op die groep gekeken.
Om triest van te worden...
![]()
Gigantisch veel medische shit, pillen slikken, hartoperatie, roken, nieuwe knie...
Maar zo een spuitje??? GIFPRIK!!!!
Kan daar werkelijk niet aan uit![]()

Ik ben in het zak gezet met mijn vaccin. Ze beloofden allemaal 5G in die groepen nadien maar mijn telefoon geeft nog steeds 4G aan.![]()

In die FB-groep zit dus een collega van mij zag ik. Die is ook al in Amsterdam gaan protesteren. Dat is dus ook zo'n figuur wat ook al meters coke heeft gesnoven. Zo labiel als wat. Als ik me niet vergis heeft hij zich ook al eens naar de Islam bekeerd om met een Tunesische griet te trouwen, nadat zijn ouders haar ouders toevallig eens op vakantie waren tegenkomen en leerde kennen. Ik weet niet hoe het precies in elkaar zat, maar verontrustend was het in ieder geval. Geen idee of ze zelfs nog bij elkaar zijn.De beste was van een ex klasgenoot(echt een marginaal) op mijn fb.
Hij had dit als status gepost op fb:
Ik ga echt niets onbekend in mijn lijf spuiten. #schapen #antivax #nietmijnregering
Reageert daar ene op: "zegt iemand die al 15j lang elke dag drugs inspuit."
![]()
"Als klap op de vuurpijl heb ik lichte COPD, en ik rook!"Heb ook eens op die groep gekeken.
Om triest van te worden...
![]()
Gigantisch veel medische shit, pillen slikken, hartoperatie, roken, nieuwe knie...
Maar zo een spuitje??? GIFPRIK!!!!
Kan daar werkelijk niet aan uit![]()
Is die een soort van retard-punten aan het verzamelen?Goh, ik ben misschien een oude zak maar die smartphone moeten ze gewoon uit de klas weren volgens mij. Maar buiten dat herinner ik me de meeste van mijn klas- en schoolgenoten nu niet echt anders. Het is niet of je scoorde echt als je het nieuws volgde of eens over iets kon meepraten waar de leerkracht over begon. Youth is wasted on the young, en dat gaat ook op voor het onderwijs. Welke puber kan de inhoud van die vakken nu naar waarde schatten uiteindelijk? Ik was al een "speciale" op dat vlak omdat ik wat brede interesse had, maar dat is vooral echt beginnen doorbreken na het middelbaar.Ik blijf er bij, als leerkracht merk ik dat ook: ze zijn dommer aan het worden en er zijn er veel te weinig die dat problematisch vinden. Goed, ze moeten geen wandelende encyclopedie zijn maar de desinteresse in alles behalve hun eigen piepklein wereldje is een heel negatieve evolutie. Welk nut heeft het kinderen allerhande vakken te laten volgen als aan het eind van het jaar enkel wiskunde en Nederlands (zelfs niet altijd) doorweegt? We gaan - zijn - Idiocracy in. Al die volslagen nonsense uit America over ‘your truth’ doet er ook geen goed aan. There is ‘the’ truth and there is ‘untrue’. There is no ‘your’ truth.
Allez jong dat had ik nu totaal niet gedacht.Daarnaast heb ik een degout gekregen van leerkrachten in mijn studententijd...

't Is allemaal een complot van die ultracompetente Belgische staat.
)Misschien heb ik nog een derde nodig dan![]()
Screenshot-20210726-060130 hosted at ImgBB
Afbeelding Screenshot-20210726-060130 gehost op ImgBBibb.co
Ik heb Pfizer gehad![]()

Bij die reacties zo te zien ook weer een paar prachtexemplaren die zeggen dat ze beter de huidige kampbewakers -léés vaccinatiemedewerkers- zouden berechten en over te leveren aan een volksgericht.
Die Frans Van den Dop zijn replies en profiel![]()