De beerput van het internet

Een vraagje. Dit is niet grappig meer. Ik zit in een soort wappie-groep in Telegram met zo'n 500 leden. Niet dat hun gedachtegoed deel, maar observeer deze groep omdat ik het zorgwekkend vind. Eén van die leden is een radioloog (hij gebruikt z'n echte naam) die het volgende plaatste: (onder andere, er is nog een beetje meer)
Hij schrijft dat virologen handelaren zijn in angst. Hij zegt dat ze viro-logen dat ze zwart zagen en dat Gates behoudens een money machine een misantroop is.
Ook schrijft hij covid 'vaccin', met vaccin tussen haakjes, en heeft hij het over de corona hoax.

Best een klacht bij de orde der artsen neerleggen?

Laatst bewerkt:
Hij schrijft dat virologen handelaren zijn in angst.
Ik wist het dat Mark "ga maar gerust skien in Italie" Van Ranst geen viroloog was! Eerst de bal compleet misslaan, en toen we hem dreigden te ontmaskeren heeft hij enkel nog in kleutertaal herhaald wat het WHO telkens de dag ervoor zei, de sloeber!

En misschien zit die radioloog ook in die wappie-groep om te observeren, en postte hij dit om niet op te vallen... Of misschien zijn jullie alle 500 mekaar aan het observeren, deep undercover, stel u voor. Echte "Allo, allo" toestanden! :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Ik wist het dat Mark "ga maar gerust skien in Italie" Van Ranst geen viroloog was! Eerst de bal compleet misslaan, en toen we hem dreigden te ontmaskeren heeft hij enkel nog in kleutertaal herhaald wat het WHO telkens de dag ervoor zei, de sloeber!

En misschien zit die radioloog ook in die wappie-groep om te observeren, en postte hij dit om niet op te vallen... Of misschien zijn jullie alle 500 mekaar aan het observeren, deep undercover, stel u voor. Echte "Allo, allo" toestanden! :biglaugh:
Oei, ze hebben deze topic geïnfiltreerd.

Hogere kennis aka spiritualiteit :cheer:

Wetende dat een relatief dicht familielid hierin meegaat. Ongelofelijk eigenlijk.
Ook altijd mooi die kritiek op die camera's. Aan de ene kant waarschijnlijk klagen waarom dader x niet gevat kan worden, maar aan de andere kant wel weer een complottheorie eraan hangen en het tegenwerken.

Ook altijd mooi die kritiek op die camera's. Aan de ene kant waarschijnlijk klagen waarom dader x niet gevat kan worden, maar aan de andere kant wel weer een complottheorie eraan hangen en het tegenwerken.
En als je je mond erover opendoet dan is het: "ieder zijn mening"

Over de vele miljarden die gezocht moeten worden om de NAVO-norm te halen heeft Ingrid op HLN.be wel een oplossing:

Ik heb een reuze idee: elke minister geeft 10-15% van zijn loon af.Geldprobleem opgelost

Het fb-algoritme heeft moeite om mij te klasseren in een of andere bubbel, maar lijkt beslist te hebben dat heel specifiek alles rond het carnivoor-dieet wel spek (ha!) voor mijn bek is.

Echt, het is een beetje angstaanjagend hoe na jaren van allerhande goed advies rond voeding er nu kennelijk een hele beweging internetexperts is opgestaan die volhoudt dat elke gram groente of granen uit je dieet halen een ge-wel-dig idee is. Net werd er mij zo'n "reel" voorgesteld waarin een slanke influencerdame in haar keuken stond, uiteraard in bikini want hoe eten jullie in de keuken, en kwam verkondigen dat sinds ze al jaren geen groenten en niets van vezels eet ze slank en energiek is, en ze maar één keer per week moet kakken en het niet stinkt. :unsure:

Elke dag wel een nieuwe groep of post die "mij waarschijnlijk interesseert" volgens het algoritme waarin iemand een steak, zes eieren, en spek post, allen zwemmend in de boter, als hun gezonde carnivoor-maaltijd. Soms met excuses omdat ze er ook een avocado bij hebben gegeten, en groenten zijn de duivel volgens puristen.

Darmkanker komt meer en meer voor zeker?

Laatst bewerkt:
Dat is goed voor de lijn é.

Kwalijke evolutie. En jij bent een verstandige volwassene die dat allemaal kan plaatsen, maar kinderen en tieners worden daar dus ook aan blootgesteld. In al hun onzekerheid en kwetsbaarheid... Ik heb er 2 in huis, en die hun "referentie"wereld bestaat grotendeels uit "ik heb eens een filmpje gezien waarin..." of "er is ergens iemand die...". Die absorberen al die onzin als een spons.
En dan wil madam van 12 jaar 's morgens een geroosterd sneetje roggebrood met avocado en "scrambled eggs" (want een roerei, wat is dat?).

Kwalijke evolutie. En jij bent een verstandige volwassene die dat allemaal kan plaatsen, maar kinderen en tieners worden daar dus ook aan blootgesteld. In al hun onzekerheid en kwetsbaarheid... Ik heb er 2 in huis, en die hun "referentie"wereld bestaat grotendeels uit "ik heb eens een filmpje gezien waarin..." of "er is ergens iemand die...". Die absorberen al die onzin als een spons.
En dan wil madam van 12 jaar 's morgens een geroosterd sneetje roggebrood met avocado en "scrambled eggs" (want een roerei, wat is dat?).
Ik kan me inbeelden dat het bij die leeftijdsgroep inderdaad dweilen met de kraan open is op vlak van "internetonzin ontkrachten", of dat te proberen. Mijn dochter is nog maar 2.5 maar ik maak me daar wel zorgen in als ik zie hoe zowat elke vorm van social media gevuld lijkt met in het beste geval onzin om views te krijgen, en in het slechtste geval gewoon schadelijke propaganda. Nu kies ik nog wat ze ziet, maar dat gaat ooit anders zijn, en daartegen zitten we weer enkele iteraties verder in wat "hip en nieuw" is, en loop ik gegarandeerd achter.

Case in point: Jaren terug keek ik geregeld op 9GAG om wat grappige filmpjes te zien, maar tegenwoordig is dat ook heel hard de "alt-right" richting uitgegaan lijkt me. Filmpje over hoe de dader van de steekpartij in Amsterdam werd aangehouden, en meteen hopen reacties over hoe Europa naar de kloten is door de moslims en niemand met een stel hersenen nog naar de "migration-experiment countries" wil zoals Nederland. Wat een alternatieve realiteit toch altijd.

Laatst bewerkt:
Het fb-algoritme heeft moeite om mij te klasseren in een of andere bubbel, maar lijkt beslist te hebben dat heel specifiek alles rond het carnivoor-dieet wel spek (ha!) voor mijn bek is.

Echt, het is een beetje angstaanjagend hoe na jaren van allerhande goed advies rond voeding er nu kennelijk een hele beweging internetexperts is opgestaan die volhoudt dat elke gram groente of granen uit je dieet halen een ge-wel-dig idee is. Net werd er mij zo'n "reel" voorgesteld waarin een slanke influencerdame in haar keuken stond, uiteraard in bikini want hoe eten jullie in de keuken, en kwam verkondigen dat sinds ze al jaren geen groenten en niets van vezels eet ze slank en energiek is, en ze maar één keer per week moet kakken en het niet stinkt. :unsure:

Elke dag wel een nieuwe groep of post die "mij waarschijnlijk interesseert" volgens het algoritme waarin iemand een steak, zes eieren, en spek post, allen zwemmend in de boter, als hun gezonde carnivoor-maaltijd. Soms met excuses omdat ze er ook een avocado bij hebben gegeten, en groenten zijn de duivel volgens puristen.

Ik heb nog een low carb dieet gedaan en ik moest effectief minder naar de wc. Soms maar na 4 dagen. En de geur was ook anders ja, ma stinken deed het toch nog ze :lol:

Het begint ook huisartsen op te vallen zo te zien.

Ha, ik zit in hetzelfde algoritme. Tegenwoordig zelfs met exponenten die niet gewoon enkel vlees consumeren, maar het ook nog eens enkel rauw eten.

Men moet blijkbaar steeds creatiever worden om nieuwe dieettrends gelanceerd te krijgen.

Instagram wemelt tegenwoordig ook van vrouwen die borstvoeding geven om zo de censuur te ontwijken. Of borsten in het algemeen. Huppelende vrouwen met weelderige boezems die volkomen nonsensicale dingen zeggen. Maar wie heeft er dan ook nood aan een boodschap als je zicht hebt op boobies?

Allez, ik ben een boezemvriend maar het gaat erover.

Instagram wemelt tegenwoordig ook van vrouwen die borstvoeding geven om zo de censuur te ontwijken. Of borsten in het algemeen. Huppelende vrouwen met weelderige boezems die volkomen nonsensicale dingen zeggen. Maar wie heeft er dan ook nood aan een boodschap als je zicht hebt op boobies?

Allez, ik ben een boezemvriend maar het gaat erover.
Al die nutteloze info boezemt me soms toch angst in :unsure:

Terug
Bovenaan