De beerput van het internet

Wat mensen denken over The Masked Singer:
Zullen weer dezelfde koppen zyn wat gaan ze nog op tv brengen vroeger was VTM toch beter om te kyken play back schow dan andere schouws met mensen die een zanger achter doe.n Mike verdreng zyn programma cyfers en letters niks van dat Soundmix schow de Pau pauws niks is nog leuk altyd die zelfde zever vroeger de verjaardag schow kinderaccademi

Als ik u vertel dat bovenstaande uitspraak gepost werd door iemand met de naam Irma, kunt ge u wellicht al wel levendig inbeelden wat voor figuur Irma is. Zo een +70-jarig vrouwmens met een permanent (diezelfde middag nog in orde gebracht tijdens haar wekelijks bezoek aan coiffeur Jean-Claude) die in haar zetel zit met haar leesbril op het puntje van haar neus, ogen lichtjes dichtgeperst en puntje van de tong dat in hoek van haar mond naar buiten komt piepen, terwijl ze staart naar haar Medion-tablet (want Kimberley van aan de kassa in de Aldi had het gezegd: "Maar jot Irma, diene tablèèèt hier is zeker bere goe zenne. staat toch op den doos da ge er zelfs Android op kunt spelen dus das eve goe als nen echte aaaipèèt want ons Dylano thuis speelt ook elke dag Android zenne") terwijl ze met twee wijsvingers naarstig tikkend op het wazige scherm (hoezo moest die plastic folie nog weggehaald worden?) haar mening over het gloednieuwe seizoen van The Masked Singer probeert te ventileren, want de buitenwereld moet echt wel weten dat het vroeger allemaal veel beter was met Walter en Mike en Bart ipv dat jeugdig geweld van tegenwoordig zoals Niels en Koen en Natalia. Terwijl ze dit doet, was ze natuurlijk niet vergeten om toch ook al even bitsig naar hare man aka "sloef van het dorp" Marcel te kijken die met een enkele blik al weet dat het tijd wordt om zichzelf met z'n gazet uit de zetel te evacueren omdat de wereld weer even gaat stil staan aangezien het bijna tijd is voor de dagelijkse afspraak tussen Irma en Home & Away.

Enfin ja, kort samengevat eigenlijk gewoon de avatar van Mr.Fingers:

725.jpg

Laatst bewerkt:
Vraag auteur: Gezocht goeie tandarts voor noodgeval . Liefst waar ik morgen terecht kan .
Tandarts van wacht gebeld zitten enkel tot 18:00 dus dat wordt niks spoed wil ik vermijden die helpen u niet enkel corona gevallen momenteel .
Heb al weken geleden een afspraak gehad bij korokdil die heeft me met pijn naar huis gestuurdt die zei licht niet aan je tand maar het licht toch duidelijk aan mijn tand . Kan er geen eten op verdragen heb al pijnstiller dalfagan forte gepakt maar pijn blijft .

Antwoord 1: Aan het oude politie bureau zit een jood heel goed in een wit gebouw waar u otto parkeren

Antwoord auteur: liefst door een normaal persoon dank u :)

Antwoord 2: die is normaal ze en heel goed

Antwoord auteur: oke . Tis te hopen ik heb een echt nare ervaring gehad waardoor ik een seruize schrik heb en als ik hoor jood en tandarts doet me de koude rillignen toch geven
Uit: "Ge zijt van Mol als ge ..."

Da's hier nog de jaren dertig. Dad je nog zo'n taalfauten kan schreiven in antwoort 1 verbeisterdt me al lang niedt meer.

Wat mensen denken over The Masked Singer:

Als ik u vertel dat bovenstaande uitspraak gepost werd door iemand met de naam Irma, kunt ge u wellicht al wel levendig inbeelden wat voor figuur Irma is. Zo een +70-jarig vrouwmens met een permanent (diezelfde middag nog in orde gebracht tijdens haar wekelijks bezoek aan coiffeur Jean-Claude) die in haar zetel zit met haar leesbril op het puntje van haar neus, ogen lichtjes dichtgeperst en puntje van de tong dat in hoek van haar mond naar buiten komt piepen, terwijl ze staart naar haar Medion-tablet (want Kimberley van aan de kassa in de Aldi had het gezegd: "Maar jot Irma, diene tablèèèt hier is zeker bere goe zenne. staat toch op den doos da ge er zelfs Android op kunt spelen dus das eve goe als nen echte aaaipèèt want ons Dylano thuis speelt ook elke dag Android zenne") terwijl ze met twee wijsvingers naarstig tikkend op het wazige scherm (hoezo moest die plastic folie nog weggehaald worden?) haar mening over het gloednieuwe seizoen van The Masked Singer probeert te ventileren, want de buitenwereld moet echt wel weten dat het vroeger allemaal veel beter was met Walter en Mike en Bart ipv dat jeugdig geweld van tegenwoordig zoals Niels en Koen en Natalia. Terwijl ze dit doet, was ze natuurlijk niet vergeten om toch ook al even bitsig naar hare man aka "sloef van het dorp" Marcel te kijken die met een enkele blik al weet dat het tijd wordt om zichzelf met z'n gazet uit de zetel te evacueren omdat de wereld weer even gaat stil staan aangezien het bijna tijd is voor de dagelijkse afspraak tussen Irma en Home & Away.

Enfin ja, kort samengevat eigenlijk gewoon de avatar van Mr.Fingers:

725.jpg
Echt hé. En extra hatelyk is dat zy altyd zo tijpen.

In het artikel zelf al:
In de meest recente Instagram-post van de bokser ontkent zijn echtgenote dat Sinistra stierf aan Covid-19. “Hij zou nooit accepteren dat wat hem is overkomen wordt gebruikt om angst te zaaien en om vaccinatie te pushen”, reageert zijn echtgenote op de persberichten over de dood van de bokser.

maar Mario gaan ze niet liggen hebben:
Nog wat meer fake news om de massa op te hitsen. Me laten vaccineren? Nooit !

Ook Luciano heeft zijn bedenkingen:
Tja wat moeten wij hiervan nu denken van het feit dat zijn echtgenote op instagram nog steeds ontkent dat hij gestorven is aan Covid-19.

Uit het artikel:
- Hij weigert covid te erkennen.
- Hij komt op ICU terecht met longproblemen (we zullen het niet covid noemen).
- Hij weigert verdere hulp en verlaat zelf het ziekenhuis (indien het klopt wat er in het artikel staat).
- Hij komt thuis te overlijden door gebrek aan medische hulp, veronderstel ik.

Ik vind het oprecht erg voor zijn nabestaanden, vooral dan voor zijn kinderen.
Onverschilligheid, dat is het andere gevoel dat ik er bij heb. Hij heeft eerst een ICU bed ingenomen dat misschien beter aan iemand anders was gegeven. Ja, dat mag zelfs een 80-jarige bomma zijn die nadien, met de nodige dosis levensvreugde, de 100 kan halen.

Uit het artikel:
- Hij weigert covid te erkennen.
- Hij komt op ICU terecht met longproblemen (we zullen het niet covid noemen).
- Hij weigert verdere hulp en verlaat zelf het ziekenhuis (indien het klopt wat er in het artikel staat).
- Hij komt thuis te overlijden door gebrek aan medische hulp, veronderstel ik.

Gestorven bij gebrek aan medische hulp dus niet aan COVID

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

Ik vind het oprecht erg voor zijn nabestaanden, vooral dan voor zijn kinderen.
Onverschilligheid, dat is het andere gevoel dat ik er bij heb. Hij heeft eerst een ICU bed ingenomen dat misschien beter aan iemand anders was gegeven. Ja, dat mag zelfs een 80-jarige bomma zijn die nadien, met de nodige dosis levensvreugde, de 100 kan halen.
Zelfs wanneer die bomma nog maar een jaar zou leven..

Eens iets anders dan Corona, maar de reacties op Smoelboek bij dit artikel zijn ook niet te versmaden. Helaas plusartikel, maar dat doet niet af aan de pret.

Kortom het wordt nog gekker daar bij de Standaard. Afgestudeerd en toch maar eerst die door anderen gesubsidieerde wereldreis van 2 jaar maken alvorens een eerste slag te verleggen ? Bestond niet hoor in the (echte) summer of 69.
😉
En toen kwam die keiharde crisis van de jaren 70 toen de rente 12-14 % stond. Elke generatie had zijn problemen.
Schamen?!? Omdat we 55+ zijn ? NEEN!!!!!
Ik probeer mij dagelijks voor te stellen hoe “de jeugd” zich de toekomst zien…
- “men vindt geen personeel”….maar er geen schoolverlater die wilt starten onder de 2000€ netto
🙄
🤷🏼‍♀️

- “wat wil je worden?”: influencers, “famous”, tik tokker, vlogger enz, enz…
- spijbelen “voor het klimaat”…maar als ze gaan solliciteren én er is geen auto, laptop en I phone bij dan “zoeken” ze wel verder…
Én vooral woker dan woke zijn
🤦🏼‍♀️

Wie denken ze dat de arbeid gaat verrichten, voedsel gaat produceren?!?!
Mijn enige hoop is dat er snel “een euthanasie pilleke “ zal ontwikkelt worden zodat wij ons nog op tijd kunnen redden wegens psychisch lijden
🤷🏼‍♀️
😰
😰
😰
Wat een pretentie die journalisten tegenwoordig. Ik schaam me voor niks of voor niemand. En nee ik ben niet zelfingenomen. De jongere generaties hebben gewoon veel noten op hun zang.

Tgoh, dit kan misschien de opkomende boomer in mij zijn... maar ergens hebben ze ook wel een beetje gelijk :unsure:

Sommige reacties zijn vrij ridicuul, zoals “wat wil je worden?”: influencers, “famous”, tik tokker, vlogger enz, enz…. Tgoh, toen ik klein was wou ik ook graag voetballer worden. Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die als kind/jonge tiener iets hadden van "ik wil graag beerputten leegtrekken in mijn leven".

Maar langs de andere kant, als je hier het bruto loon topic in de gaten houdt zie je ze vaak voorbij komen. De 23-jarige, pas afgestudeerde die hier komt vragen of 2500 euro + auto niet wat te min is. Dus deels zijn er toch wel jongeren die vrij onrealistisch zijn op bepaalde vlakken. Als ik dan mijn grootvader hoor vertellen hoe hij dagelijks met de fiets van Oplinter naar Tessenderlo reed om bij de spoorweg te werken...

Tgoh, dit kan misschien de opkomende boomer in mij zijn... maar ergens hebben ze ook wel een beetje gelijk :unsure:

Sommige reacties zijn vrij ridicuul, zoals “wat wil je worden?”: influencers, “famous”, tik tokker, vlogger enz, enz…. Tgoh, toen ik klein was wou ik ook graag voetballer worden. Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die als kind/jonge tiener iets hadden van "ik wil graag beerputten leegtrekken in mijn leven".

Maar langs de andere kant, als je hier het bruto loon topic in de gaten houdt zie je ze vaak voorbij komen. De 23-jarige, pas afgestudeerde die hier komt vragen of 2500 euro + auto niet wat te min is. Dus deels zijn er toch wel jongeren die vrij onrealistisch zijn op bepaalde vlakken. Als ik dan mijn grootvader hoor vertellen hoe hij dagelijks met de fiets van Oplinter naar Tessenderlo reed om bij de spoorweg te werken...
Toch top dat de jeugd voor zichzelf kan opkomen?
Dat is nu eenmaal kapitalisme.

In den tijd van Daens was het inderdaad anders, maar laat ons toch maar niet terugkeren.

Toch top dat de jeugd voor zichzelf kan opkomen?
Dat is nu eenmaal kapitalisme.

In den tijd van Daens was het inderdaad anders, maar laat ons toch maar niet terugkeren.
Er is een verschil tussen voor uzelf opkomen en verwachten dat je als eerste job 3000 euro bruto en A6 onder uw kont gestoken krijgt eh :unsure:

Er is een verschil tussen voor uzelf opkomen en verwachten dat je als eerste job 3000 euro bruto en A6 onder uw kont gestoken krijgt eh :unsure:
Ik zie niets mis met dit te vragen.

Als je natuurlijk vervolgens geen job vindt, moet je wel je verwachtingen bijsturen.

Maar in the end is er geen verschil tussen loonsonderhandelingen en pingelen in de Souk, or any type of negotiations for that matter.
Jij verkoopt uw arbeid, en uw prijs begint hoog.
De werkgever wilt uw arbeid kopen, en die begint low

Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Klopt zeker dat jonge mensen hun marktwaarde beter kennen dat vroeger (veel meer informatie beschikbaar) en soms ook gewoon overschatten (want wie hoor je het luidst op 't internet, de mensen die heel goed verdienen en dat koppelen aan hun geweldige skills). Nu goed, dat ligt ook wel deels aan de generatie die de jongeren (ik weet niet of ik daar met mijn 35 nog bij hoor) heeft opgevoed. Ik heb altijd gehoord dat ik moest studeren voor die goedbetaalde, makkelijke bureaujob... ik kan mij wel inbeelden dat dit bij sommigen nogal scheve verwachtingen schept.

Anderzijds moet je die straffe verhalen van vroeger ook met een korrel zout nemen. Mijn bejaarde buurman bv., 78 jaar oud, vertelt al eens graag over vroeger. Hij werkte bij de post, toen dat nog 2 postbedelingen per dag waren + zaterdagwerk. Elke dag met de eerste trein naar Brussel en door de 2de postbedeling laat terug. En afgezet worden maar op eigen kracht kilometers terug moeten naar het kantoor. Maar dan soms laat hij vallen dat zijn loon er altijd door was, want tussen die twee postbedelingen zaten ze allemaal op café. En goh, soms waren ze te zat en moest iemand hun werk overnemen en opschrijven dat zij het waren. Dat is ook nog de generatie die een huis konden zetten met een loon, want de vrouw bleef thuis.

Hadden zij het makkelijker? Zeker niet, want die mens was niet zo goed op school dus moest hij op zijn 14de maar gaan werken. Mijn vader was hetzelfde (°1947), op zijn 14de gaan werken want zijn vader was overleden en er moest geld binnenkomen. Maar omstandigheden zoals onsterfelijk gemaakt in "De Collega's" stammen ook wel uit de jaren dat die generatie aan het werk was volgens mij. Minder controle, minder regels, enz. En allemaal zagen ze dat die "dikkoppen" met hun hogeschool- of universiteitsdiploma goed werden betaald om comfortabele jobs uit te voeren.

Wel, nu hebben we een generatie waar je bij wijze van spreken een bachelor nodig hebt om de telefoon op te nemen, diploma-inflatie is een feit, en uiteraard verdient niet iedereen zo goed als ons altijd werd voorgehouden door de vorige generatie(s).

Mijn bejaarde buurman bv., 78 jaar oud, vertelt al eens graag over vroeger.

Wat voor gevoelloze taal gebruik jij zeg.

Wat voor gevoelloze taal gebruik jij zeg.
Ik zeg het hoe het is!!

Mag ik even wat zeggen , op de dijk Rupelmonde kruibeke zijn er soort barelen die om 14 u door middel van een boom worden dicht gedaan !!! Als het 13u30 is en zonder enige verwittiging gebeurd dit en m’n jongen met z’n vader zijn ah trainen kom je dit tegen …… wie is ze nu aansprakelijk voor want het is geen lachertje buiten deze winden buitenaf zijn ze nog veel wonden heeft buiten bewustzijn geweest , waarom belt niemand de 100 m’n zoon heeft met zijn deinkbus z’n vader terug tot bewustzijn gebracht nochtans waren ze genoeg ramptoeristen ah kijken !!!!
Iemand die dit kan vertalen? :wtf:

Iemand die dit kan vertalen? :wtf:
Mag ik even wat zeggen, op de dijk Rupelmonde Kruibeke zijn er een soort barelen die om 14u door middel van een hefboom worden gesloten!!!

Als het 13u30 is en dit zonder enige verwittiging gebeurd en mijn jongen met zijn vader aan het trainen is kom je dit tegen.

Wie is hier nu aansprakelijk voor, want het is geen lachertje. Buiten deze wonden buitenaf zijn er nog veel wonden, hij is buiten bewustzijn geweest.

Waarom belt niemand de ambulance? Mijn zoon heeft met zijn drinkbus zijn vader terug tot bewustzijn gebracht, nochtans waren er genoeg ramptoeristen aan het kijken!!!!

Terug
Bovenaan