De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Paar berichtjes voor spec/foto's.
Zoals ik zei: pre-midlifecrisis wagen, maar dan met trekhaak 😁.

Lijkt me een folieke van de hele EV hetse dat ze zoiets toelaten als bedrijfswagen. Kan er maar op meesurfen...

Kleur & Binnenbekleding
  • Brooklyn Grau
  • Leder Vernasca Schwarz met stitching / Schwarz

Standaard uitrusting (niet exhaustief)
  • XtraBoost
  • M Sport remmen
  • Antidiefstalbouten
  • Weergave bandendruk
  • Adaptieve ophanging M
  • Variable Sport Steering
  • Alu velgen styling 858 M 18" (bicolor Midnightgrey)
  • Spiegelpakket
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Elektrische regeling voorzetels met geheugenfunctie voor bestuurderszetel
  • Opbergpakket
  • Dashboard overtrokken met Sensatec
  • M Decoratieve lijsten Aluminium Rhombicle Anthrazit
  • Akoestische voetgangersbescherming
  • Sfeerverlichting
  • BMW IconicSounds Electric
  • Automatische airconditioning met 3 zones
  • Cruise Control 5AQ Active Guard Plus
  • Desactivatie passagiersairbag
  • DAB-Tuner
  • BMW Teleservices
  • Intelligent Emergency Call - eCall
  • ConnectedDrive Services
  • ConnectedPackage Professional
  • BMW Live Cockpit Navigation Plus
  • M Aërodynamicapakket
  • M achterspoiler
  • M Shadow Line hochglänzend
  • M Hemelbekleding Anthrazit
  • Flexible Fast Charger
  • LED Headlights

Opties
  • Comfort Pack
  • Comforttoegang
  • Lendensteun vooraan
  • Verwarmde zetels vooraan
  • Aanhangwagenkoppeling (elektrisch wegklapbaar)
  • Zonnewerend glas achteraan
  • Leuningbreedteverstelling
  • Driving Assistant Pack
  • Parking Assistant Pack Plus
  • Harman/kardon Surround Sound System
  • Opbergvak voor Wireless Charging
  • Widescreen Display

Bekijk bijlage 5662
Bekijk bijlage 5663
Bekijk bijlage 5664
Ik mag hem vrijdag gaan ophalen! :woohoo:

Bij ons zijn er blijkbaar 2 mogelijke voorwaarden:

- of je moet in een straal van 10 km wonen
- of je moet meer dan de helft van de tijd van thuis werken
Heh, whaddya know ... 't is idd zo dat als je 60% van uw werktijd thuis voorziet dat het ook mag -->

Zou blijkbaar constant geëvalueerd moeten worden weliswaar. Elke maand opnieuw, of je weliswaar aan uw 60% komt die maand.
Stel u voor dat ge dan 2 op 5 naar kantoor gaat & toevallig op die 2d meer uren deed dan die andere 3 & op uw kin mag kloppen want 2u te veel op kantoor, dus 't is maar 58% of zoiets.

Mijn Skoda weer delayed maar hij is momenteel wel in productie. Small win zeker?
In een tijdperk van one day delivery doet het wel pijn om anderhalf jaar te moeten wachten op iets :sop:

Mijn Skoda weer delayed maar hij is momenteel wel in productie. Small win zeker?
In een tijdperk van one day delivery doet het wel pijn om anderhalf jaar te moeten wachten op iets :sop:
Hangt er wat vanaf waar ge nu mee rond bolt zeker?

Ik persoonlijk zou er geen probleem mee gehad hebben dat ik nog een jaar extra moest wachten op mijn wagen deze keer.
't Zou mij eigenlijk beter uit gekomen zijn aangezien ik dan sowieso een jaar uitstel van executie zou hebben gehad op de volgende.

Hangt er wat vanaf waar ge nu mee rond bolt zeker?

Ik persoonlijk zou er geen probleem mee gehad hebben dat ik nog een jaar extra moest wachten op mijn wagen deze keer.
't Zou mij eigenlijk beter uit gekomen zijn aangezien ik dan sowieso een jaar uitstel van executie zou hebben gehad op de volgende.
Mja, ik heb een wagen moeten nemen die er stond toen ik bij mijn werkgever begon en 6 maanden nadien mocht ik dan een nieuwe bestellen. Audi A3 Sportback, op zich een leuke auto, ware het niet dat ik elke dag mijn hond moet meepakken waardoor mijn achterbank al meer dan 2 jaar plat ligt, ik niemand kan meepakken en geen koffer heb + dat er overal haar komt.

Natuurlijk niet gedacht dat ik 1,5 jaar ging moeten wachten en 2 jaar met die Audi ging rijden. Anders had ik wel iets groters gepakt of sneller gevraagd om te wisselen. Maarja... levenslessen :D

Mja, ik heb een wagen moeten nemen die er stond toen ik bij mijn werkgever begon en 6 maanden nadien mocht ik dan een nieuwe bestellen. Audi A3 Sportback, op zich een leuke auto, ware het niet dat ik elke dag mijn hond moet meepakken waardoor mijn achterbank al meer dan 2 jaar plat ligt, ik niemand kan meepakken en geen koffer heb + dat er overal haar komt.

Natuurlijk niet gedacht dat ik 1,5 jaar ging moeten wachten en 2 jaar met die Audi ging rijden. Anders had ik wel iets groters gepakt of sneller gevraagd om te wisselen. Maarja... levenslessen :D
Ja dat is wel ambetant, ik moet nog ruim een jaar wachten op mijn Volkswagen PHEV Passat denk ik . Heb niet eens een levertermijn gehad. Nu ik zelf rijdt momenteel met een Superb, 2 liter Diesel automaat. Dus ik klaag niet om daar mee verder te rijden. Ideale wagen met 2 jonge kinderen :)

Ja dat is wel ambetant, ik moet nog ruim een jaar wachten op mijn Volkswagen PHEV Passat denk ik . Heb niet eens een levertermijn gehad. Nu ik zelf rijdt momenteel met een Superb, 2 liter Diesel automaat. Dus ik klaag niet om daar mee verder te rijden. Ideale wagen met 2 jonge kinderen :)
De mijne is een handgeschakelde, ook zoiets dat ik echt moe ben. Voordien 3 jaar met een BMW 3 automaat gereden, was veel aangenamer.

Spijtig dat ge degene die ik in bestelling had staan toen ik vertrokken ben niet hebt kunnen pakken, splinternieuwe Skoda Superb Break.
Voor die hondenharen zijn er trouwens best veel goede hoezen/onderliggers te vinden op amazon.

Spijtig dat ge degene die ik in bestelling had staan toen ik vertrokken ben niet hebt kunnen pakken, splinternieuwe Skoda Superb Break.
Voor die hondenharen zijn er trouwens best veel goede hoezen/onderliggers te vinden op amazon.
Had inderdaad nice geweest :D
En ja, mijn hond zit/ligt/loopt op zo'n hoes en onderlegger maar heeft weinig avance. Zijn kop de hele tijd tegen de neksteunen wrijven, overal kwijlen, constant uitschudden. Het is een Husky dus overal plukken haar die in het rond waaien. Nightmare.

Heb al schrik voor die Audi terug in te leveren :unsure:

Ik heb vorige week ook m'n lijstje gekregen en zou voor de Polestar 2 gaan.
Iemand ervaring mee?

Ik heb het gevoel dat je die elektrische wagens nog weinig kan "visueel pimpen" tegenover vroeger.
Enkel wat mooiere velgen.

Rij er nu een half jaar in rond (long range single motor)

+ ziet er goed uit
+ met deze temperaturen haal ik +400km op de autostrade (125 op teller). Het nieuwe model gaat nog beter doen.
+ zat snel
+ bouwkwaliteit, heb geen enkel kraakje
+ Google maps ingebouwd
+ relatief grote koffer, zeker tegenover de Model 3

- ik zou er geen gezin in vervoeren. Achterbank is best klein
- vrij hard afgeveerd
- voorwielaandrijving, maar dit is achter in het nieuwe model
- Soms een tech issue, maar de dag nadien is het meestal opgelost (geen gps of internet bv)
- Stoelen kunnen iets beter
- center console is voor sommige wat te groot. Maar heb er zelf geen last van.
- er zijn niet zoveel Polestar garages

Met de facelift zou ik sowieso niet twijfelen. Anders zou ik naar de X1 kijken.

Laatst bewerkt:
Had inderdaad nice geweest :D
En ja, mijn hond zit/ligt/loopt op zo'n hoes en onderlegger maar heeft weinig avance. Zijn kop de hele tijd tegen de neksteunen wrijven, overal kwijlen, constant uitschudden. Het is een Husky dus overal plukken haar die in het rond waaien. Nightmare.

Heb al schrik voor die Audi terug in te leveren :unsure:
Ge zult hoogstwaarschijnlijk eerst een diepte cleaning aan uw been hebben.

Naar 't schijnt krijgen die de hond wel 'uit' het interieur.
Die services kosten wel al snel enkele 100en EUR.

Rij er nu een half jaar in rond (long range single motor)

+ ziet er goed uit
+ met deze temperaturen haal ik +400km op de autostrade (125 op teller). Het nieuwe model gaat nog beter doen.
+ zat snel
+ bouwkwaliteit, heb geen enkel kraakje
+ Google maps ingebouwd
+ relatief grote koffer, zeker tegenover de Model 3

- ik zou er geen gezin in vervoeren. Achterbank is best klein
- vrij hard afgeveerd
- voorwielaandrijving, maar dit is achter in het nieuwe model
- Soms een tech issue, maar de dag nadien is het meestal opgelost (geen gps of internet bv)
- Stoelen kunnen iets beter
- center console is voor sommige wat te groot. Maar heb er zelf geen last van.
- er zijn niet zoveel Polestar garages

Met de facelift zou ik sowieso niet twijfelen. Anders zou ik naar de X1 kijken.
Kan je een Polestar niet binnen steken in een Volvo garage?

Kan je een Polestar niet binnen steken in een Volvo garage?

Niet elke Volvo garage doet onderhoud aan Polestar.
Denk niet dat ze daarvoor staan te springen aangezien ze zelf geen Polestar kunnen verkopen want dat loopt 100% online.

Zal een Tesla Model Y LR worden hier. Quicksilver op de 20". Denk dat 70% van de nieuwkomers hier Tesla bestelt. Ook veel Polestars en Ioniq5 maar die laatste is momenteel niet bestelbaar (of toch niet op de lijst), gevolgd door ID4/ID5.

Al de rest op de lijst is gewoon te klein of slechte value for money tov de Model Y (ID4/5/Enyaq).

Hoop dat 't meevalt; beetje schrik voor de stugge ophanging icm de 20" velgen, anderzijds moet ik niet zo heel vaak door Wallonië rijden :unsure:
Verder op een recente Y gezien dat ze nu ook wel een hoedenplankje installeren, dat is wel een plusje.

Was eigenlijk van plan om dat zelf te laten doen. Of zou dat op hetzelfde neerkomen?
Da's wat ik bedoelde eh. Dat jij vooraleer in te dienen naar zo'n carwash gaat waar ze die diepte cleaning aanbieden.

Als je dat zelf niet doet is het altijd af te wachten welke 'boete' de leasing er op zet (& who knows, kan wel eens een stuk duurder uitvallen).

Zal een Tesla Model Y LR worden hier. Quicksilver op de 20". Denk dat 70% van de nieuwkomers hier Tesla bestelt. Ook veel Polestars en Ioniq5 maar die laatste is momenteel niet bestelbaar (of toch niet op de lijst), gevolgd door ID4/ID5.

Al de rest op de lijst is gewoon te klein of slechte value for money tov de Model Y (ID4/5/Enyaq).

Hoop dat 't meevalt; beetje schrik voor de stugge ophanging icm de 20" velgen, anderzijds moet ik niet zo heel vaak door Wallonië rijden :unsure:
Verder op een recente Y gezien dat ze nu ook wel een hoedenplankje installeren, dat is wel een plusje.
Hier wordt dat ook een favoriet volgens mij met de nieuwe lijst. Je krijgt gewoon meer plaats en auto dan ergens anders.
Dat hoedenplankje is wel een beetje een aanfluiting, want dat ziet er echt goedkoop uit t.o.v. een hoedenplank bij bv. een A4.

Da's wat ik bedoelde eh. Dat jij vooraleer in te dienen naar zo'n carwash gaat waar ze die diepte cleaning aanbieden.

Als je dat zelf niet doet is het altijd af te wachten welke 'boete' de leasing er op zet (& who knows, kan wel eens een stuk duurder uitvallen).
Ah oke, even misbegrepen. Ga eerst zelf eens veel moeite doen en zien wat het geeft. Mijn BMW heb ik voor verkoop laten reinigen voor 150 euro en die was echt clean nadien.

Terug
Bovenaan