De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik zit gelukkig ook nog zeker goed tot 2028 (e.g. vorige dinsdag + 5j).
Mss, met wat geluk, mag ik dan het contract nog wat verlengen (tijdens de corona gingen ze zonder issue naar 6, 7j ... maar of dat nog zal pakken binnen 5j is 'n ander paar mouwen).
Ik rij nu met een diesel rond, dus het kan zijn dat het tegen 2027 ook moeilijker wordt om een stadscentrum in te rijden ermee. Maar ik kijk ook aan tegen een functiewijziging waarbij ik recht heb op een salariswagen (waarbij de auto automatisch deel uitmaakt van het loonpakket, wat nu niet het geval is bij mij), dus ik moet toch ook eens bekijken wat de mogelijkheden daar zijn.

maar mét de Cronoskorting!
Zullen wel zien wat het geeft binnen 5j. Indien het vet écht van de soep is kan het zijn dat ik m'n huidige wagen dan zoveel mogelijk probeer te verlengen & eventueel zelf over te kopen eens die écht einde lease is.

De leasing maatschappij geeft ons altijd de optie om de wagen gewoon zelf te kopen indien je dat wil (bij operationele lease).
I.t.t. een financiële lease, waar een 'eindsom'/'restwaarde' afgesproken wordt om de wagen af te kopen ... is dat weliswaar wel aan de 'huidige marktprijs', so yeah ... TBD of het dan een 'goede' prijs is.
Maar 't is dan wel een '2e hands wagen' waarvan je exact weet wat er mee uitgestoken is. :sneaky:

Nu ... wij zijn ook al lang niet meer wat we ooit waren als ik daar startte, dus wie weet ... zelfstandigheid kan eventueel nog op tafel komen & dan wagen proberen kopen met de korting van 't groter bedrijf (moest dat amicabel verlopen?). Who knows.
Anyway ... zover zijn we nog lang niet.

Is het niet zo dat je enkel Cronos korting krijgt bij auto's die in je functie passen? Dus een gewone consultant die een X5 zou willen, zou dacht ik geen steun krijgen van Cronos.
Ik dacht dat iemand hier dat eens had laten vallen.
Een MP zal toch wel met een x5 mogen rijden? Gewone freelancers krijgen die korting niet. Heb zelf ook via een cronos bedrijf gewerkt als freelancer.

Mijn MP heeft net heel veel anderen een X5(45e) mét korting gekocht
Ik vermoed van wel, tenzij @eniac zijn auto besteld heeft zonder de hulp van Cronos.
Nuja, 't is te zien ... als ik deze post aanhaal -> https://www.beyondgaming.be/threads/de-bedrijfswagen-topic.20/post-184984
Dan was het, zelfs als Cronos zijnde, gene vette.

Duuuuuus ... als je met een kleinere speler toch al een 10, 12, 13 of iets in die'n aard krijgt (zal zoiets geweest zijn voor m'n 5) ... hoeveel beter is het bij Cronos als 'grootbesteller'?

Fleet korting is bij de gewilde wagens om van te huilen als ik het zo hoor het afgelopen jaar.

Iemand die toevallig een (i)X1 heeft besteld? Daar wat korting op gekregen?

Nuja, 't is te zien ... als ik deze post aanhaal -> https://www.beyondgaming.be/threads/de-bedrijfswagen-topic.20/post-184984

Duuuuuus ... als je met een kleinere speler toch al een 10, 12, 13 of iets in die'n aard krijgt (zal zoiets geweest zijn voor m'n 5) ... hoeveel beter is het bij Cronos als 'grootbesteller'?
Uw 5 is einde reeks en dan smijten ze al sneller met korting natuurlijk.

Wat niet maakt dat dit nog steeds een schitterende wagen is.

Dat is nu wel echt een speciaal geval. Gewone fleetkortingen gelden niet voor de E-Tron GT, voor zover ik weet heeft dat te maken met de samenwerking met Porsche (Taycan en GT zijn in de basis dezelfde wagen). Audi mag niet zomaar de Taycan undercutten met 20% extra korting 🙂

Heb jij uw Q8 al trouwens?

Nee, staat gepland augustus/september ergens.

Uw 5 is einde reeks en dan smijten ze al sneller met korting natuurlijk.

Wat niet maakt dat dit nog steeds een schitterende wagen is.
Was weliswaar ongeveer een gelijkaardige korting dan de vorige (4j geleden dus).

Toen had men mij weliswaar wel wijs gemaakt dat er 'tijdelijk' een promotie zat op de 5. Dus ik moest op tijd bestellen (ergens voor december, weet niet meer of het nu begin of eind december was, denk 'eind' december, dus voor 't einde van 't jaar moest die dan besteld zijn).
Dat was nu niet het geval.

Toen heb ik ook geen maanden moeten wachten op levering. :devilish:
Was toen een week of 4 & die stond hier bij de dealer.

Dat is nu wel echt een speciaal geval. Gewone fleetkortingen gelden niet voor de E-Tron GT, voor zover ik weet heeft dat te maken met de samenwerking met Porsche (Taycan en GT zijn in de basis dezelfde wagen). Audi mag niet zomaar de Taycan undercutten met 20% extra korting 🙂
Wanneer was dat? Ik heb in december een offerte gezien voor een e-tron GT waar je als zelfstandige standaard fleet korting bij kreeg.

Wanneer was dat? Ik heb in december een offerte gezien voor een e-tron GT waar je als zelfstandige standaard fleet korting bij kreeg.

Zeker dat het een GT was en geen 'gewone' e-tron? Want dan zou ik die wel graag eens zien :)

Bij mij was dat half 2021.
Edit: ofwel was het dan omdat die nog maar net uit was.

Zeker dat het een GT was en geen 'gewone' e-tron? Want dan zou ik die wel graag eens zien :)

Bij mij was dat half 2021.
Edit: ofwel was het dan omdat die nog maar net uit was.
Ja, die persoon was bij Porsche en Audi gegaan voor de Taycan en Audi e-tron GT. Ik denk dat er op beide fleet korting was, al weet ik het niet meer zeker van de Porsche.
Op vlak van SUV's had hij enkel oog voor de Range Rover Sport (wat het uiteindelijk ook geworden is).

Misschien heeft het ook te maken met de grote concurrentie van PHEV's op dat moment.

Fleet korting is bij de gewilde wagens om van te huilen als ik het zo hoor het afgelopen jaar.

Iemand die toevallig een (i)X1 heeft besteld? Daar wat korting op gekregen?
Was toch nog bijna 20% bij Mercedes.
Zal dus afhangen van bedrijf en fleet

Was toch nog bijna 20% bij Mercedes.
Zal dus afhangen van bedrijf en fleet

20% is wel extreem in deze tijden!

Op mijn vorig werk hadden we misschien 200 wagens in de vloot en hadden we 5 jaar geleden bij veel merken toch rond de 10% fleet korting; nu met een kleinere fleet (~100 wagens als ik zou gokken) en voor EV's spreken we over een paar procenten.
Geen idee hoe ver die kortingen gingen bij bedrijven met meer dan 1000 auto's in hun Belgische vloot, daar heb ik nooit de details van de offertes gezien.

Ja, die persoon was bij Porsche en Audi gegaan voor de Taycan en Audi e-tron GT. Ik denk dat er op beide fleet korting was, al weet ik het niet meer zeker van de Porsche.
Op vlak van SUV's had hij enkel oog voor de Range Rover Sport (wat het uiteindelijk ook geworden is).

Misschien heeft het ook te maken met de grote concurrentie van PHEV's op dat moment.
Fleet korting bij Porsche? Dat bestaat volgens mij zelfs niet. En op een Taycan geven ze maar een paar %.

Terug
Bovenaan