De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Laatste dat ik vernomen heb is dat de tool nog aanpassingen onderging, dus die is dan opnieuw vrijgegeven als ik het hier zo lees. Ben benieuwd wat het gaat geven met de nieuwe fiscale verstrenging. Veronderstel dat ze voor het TCO bij PHEV's niet het gecombineerd gewogen brandstof verbruik nemen maar het max aantal liter / 100km, wat dan ook nog eens hoger ligt dan bij een klassieke verbrandingsmotor. Dus ja, het zal er niet op beteren naar de toekomst toe met hun Fit for 55 ambities om de uitstoot te verminderen.

Ix1 is cat4 nu 😂

(Of niet meer te bestellen... Gistere zag ik hem nog staan met mijn cat3, nu niet meer)
Ja ja ja, zo wordt het stilaan toch interessanter om gewoon te bekijken om die budgetten in Euro's uit te keren i.p.v. in natura.
Evt. dan momenteel nog via dat mob.budget om toch nog wat fiscaal vriendelijk te blijven.

Dan gewoon zelf een wagen aanschaffen, die je dan gewoon kan 'op' rijden (want no way dat ik persoonlijk elke 4/5 jaar een nieuwe wagen zou kopen eh).

Ik kan alvast zeggen, bij cronos zijn de bedragen ontploft...
Alles wat je collegas in cat 2 hebben ga jij sinds vandaag niet meer kunnen nemen...

Tesla model y rwd is bv 100€ duurder geworden
Het is niet enkel bij Cronos, bij ons is het ook echt om van te huilen als je kijkt naar wat je een half jaartje geleden kon bestellen.

Volgens fleet trekt de restwaarde op niets meer
Dat verklaart veel. Ik vond het al zo raar dat de TCO prijzen zo hard gestegen waren terwijl de autoprijzen zelf niet zo hard gestegen waren of zelfs gedaald.

Het is niet enkel bij Cronos, bij ons is het ook echt om van te huilen als je kijkt naar wat je een half jaartje geleden kon bestellen.

Dat verklaart veel. Ik vond het al zo raar dat de TCO prijzen zo hard gestegen waren terwijl de autoprijzen zelf niet zo hard gestegen waren of zelfs gedaald.

Hier ook, de paar gelukkigen die begin 2022 iets konden bestellen, hebben gemakkelijk 25 à 30% duurdere EV's kunnen kiezen (gerekend aan cataloguswaarde) dan wie op het einde van het jaar in dezelfde budget categorie mocht shoppen...

'k Merk op dat ze wat over belicht zijn, mor soit.
Van deze ochtend ... toen stond die nog proper. Met dat vuil weer van vandaag is het ondertussen al 'n stuk minder.
Die 20 inchers staan hem goed maar ik neem aan ten nadele van het comfort ?

Ik heb nog een tijdje met het vorig model gereden, reed erg comfortabel maar stond toen een maatje kleiner onder en had ook adaptief onderstel.

Ik heb nog een tijdje met het vorig model gereden, reed erg comfortabel maar stond toen een maatje kleiner onder en had ook adaptief onderstel.
Heb ook 20ers en vind dat prima icm met het adaptief onderstel.

De winferset nu is 19 en dat is inderdaad wat comfortabeler.. maar die 20ers zijn onmogelijk oncomfortabel te noemen :)

Ik kom van 19ers en kan niet zeggen dat ik zo veel verschil merk. Mss moest ik ze letterlijk back 2 back over & weer testen, maar nee ... je kan het geen onconfortabele rit noemen.

Beide wel met adaptive onderstel. Dat wel.
Ha 'k heb dezelfde velgen ... de schoonste momenteel op de 5 vind ik persoonlijk :)
Yes, content dat ik die er door gekregen heb. Niet dat m'n vorige velgen 'lelijk' waren, maar dit is toch net wat leuker.
Gouden kooi? Welk bedrijfje dan? De meeste bieden marktconforme lonen en auto’s aan.
Ik denk dat ik ergens wel beetje in gouden kooi zit na al die jaren. Ik zie het mij bij een job-hop niet direct beteren (zeker qua wagen natuurlijk :oi22:).
Nuja, ik ben bij ons eerder al onderdeel van 't meubilair na >13 jaar.
Heb ook 20ers en vind dat prima icm met het adaptief onderstel.

De winferset nu is 19 en dat is inderdaad wat comfortabeler.. maar die 20ers zijn onmogelijk oncomfortabel te noemen :)
Ik ga de winterbanden niet opnieuw steken. De 'vorige' lagen winters op, maar 't is toch alweer februari, dus de moeite niet meer om bandenswitch te doen op de nieuwe.
Zullen komende winter voor de eerste maal dan de winters wisselen.

Nieuwe catalogus van het cafetariaplan is voorgesteld. Slechts twee wagens op fossiele brandstof (benzine tot max 15k kilomter, diesel vanaf 20k kilometer) en de kost is toch wel stevig verhoogd. Voor de rest enkel 100% elektrische voertuigen, zelfs geen hybride. Ik ben blij dat ik de mijne kan behouden tot 2027 aan een relatief voordelig tarief.

Inmiddels toch wel eens het laadpalentopic in het oog houden.

Nieuwe catalogus van het cafetariaplan is voorgesteld. Slechts twee wagens op fossiele brandstof (benzine tot max 15k kilomter, diesel vanaf 20k kilometer) en de kost is toch wel stevig verhoogd. Voor de rest enkel 100% elektrische voertuigen, zelfs geen hybride. Ik ben blij dat ik de mijne kan behouden tot 2027 aan een relatief voordelig tarief.

Inmiddels toch wel eens het laadpalentopic in het oog houden.
Ik zit gelukkig ook nog zeker goed tot 2028 (e.g. vorige dinsdag + 5j).
Mss, met wat geluk, mag ik dan het contract nog wat verlengen (tijdens de corona gingen ze zonder issue naar 6, 7j ... maar of dat nog zal pakken binnen 5j is 'n ander paar mouwen).

Veel MPs zijn zelfstandig en kopen zelf wat ze willen.
Uiteraard ... zelfstandig (consultants e.d.) doen wat ze willen & kopen wat ze kunnen (& willen) bekostigen eh.

Terug
Bovenaan