De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik ben zelfstandig met een BV.

Ik heb toevallig eergisteren nog een korte webinar gevolgd over de vernieuwde fiscaliteit.

Heel kort door de bocht komt het erop neer, zonder natuurlijk rekening te houden met verbruik en onderhoud enz maar puur de fiscaliteit, dat je op 5 jaar, rekening houdend met een restwaarde van 40% (lijkt me wel vrij hoog voor bv een 6cyl diesel, maar soit), bv een auto met uitstoot 135g van 70.000€ dezelfde fiscaliteit oplevert als één van 100.000€ en <50g uitstoot.

Dus of ik neem iets <50g in dezelfde pricerange als de mijne nu en dan kom ik fiscaal een pak interessanter uit, of ik neem iets een stuk duurder en het komt op hetzelfde neer. In veel gevallen, zeker voor autoliefhebbers, is het het 2de natuurlijk. :)

Zo eentje dan eh. Een Taycan 'in disguise'. Geen kat die weet wat dat is & anders 'is het maar een Audi'. :devilish:

Range is ni vet weliswaar.

De koffer van de 5e berline is idd wel klein. Maar niet onoverkomelijk. Op reis neem ik evt een dakkoffer. Heb ook een elektrische trekhaak voor moesten er eens fietsen/mountainbikes meegaan.

Vind het wel een beetje flauw van de dealer, ik krijg zo een mail van de verkoper (lijkt me een standaardmail te zijn) dat ik 2 opties niet heb genomen die veel andere mensen wel namen en of ik ze nog zou willen. Dat gaat dan over de verwarmde zetels achteraan en de driving recorder.. zowat de enige 2 zaken die er niet opzitten.

Als je net daar bijna 97k (93k + 4k voor de velgen) hebt neergelegd na onderhandelen hoef ik zo een kutmails eerlijk gezegd niet te krijgen.
'vele andere mensen wel nemen' ... da's nu eens echt zever in pakskes.

Ik heb nog nooit iemand geweten die deze opties heeft genomen. Niet in 't echt en ik denk dat ik hier die 2 opties op 't forum ook nog nooit zien passeren heb.

En je mag er zelfs zeker van zijn dat de meeste lease bakken die ze verkopen een heel stuk minder uitgerust zijn dan wat jij er van gemaakt hebt.
En ik verwacht in zake 'new car sales', dat de lease markt (dus de bedrijven), zeker bij de premium merken, wel eens een heel groot deel v/d taart zullen zijn.

Dus jah ... heel flauw indeed.

'vele andere mensen wel nemen' ... da's nu eens echt zever in pakskes.

Ik heb nog nooit iemand geweten die deze opties heeft genomen. Niet in 't echt en ik denk dat ik hier die 2 opties op 't forum ook nog nooit zien passeren heb.

En je mag er zelfs zeker van zijn dat de meeste lease bakken die ze verkopen een heel stuk minder uitgerust zijn dan wat jij er van gemaakt hebt.
En ik verwacht in zake 'new car sales', dat de lease markt (dus de bedrijven), zeker bij de premium merken, wel eens een heel groot deel v/d taart zullen zijn.

Dus jah ... heel flauw indeed.
Ik kreeg ook een fles cava toen ik getekend had, dat mocht toch ook ne Vranken of Veuve-cliquot zijn :unsure:

Neenee, don't care, zolang die auto correct wordt afgeleverd ben ik content.

Uiteindelijk trouwens toch voor Berninagrau gegaan. Ik bleef twijfelen tussen beide kleuren. Bleek tansanit blauw bijna 2k duurder te zijn dus was de keuze rap gemaakt.

Ik kreeg ook een fles cava toen ik getekend had, dat mocht toch ook ne Vranken of Veuve-cliquot zijn :unsure:

Neenee, don't care, zolang die auto correct wordt afgeleverd ben ik content.

Uiteindelijk trouwens toch voor Berninagrau gegaan. Ik bleef twijfelen tussen beide kleuren. Bleek tansanit blauw bijna 2k duurder te zijn dus was de keuze rap gemaakt.
Well, tansanit is een BMW individual kleurken e. Ik ben content van mijnen semi-zwarten me nen blue shine in de zon. ;)

Heeft wel efkes een toerke door de carwash van doen, mor soit ... voor die 1 keer in de week dat ge nog eens 10km bolt of zo wordt dat gewoon altijd maar uitgesteld.

Hier ook op zoek naar een auto om te leasen via mijn werk. Bij het berekenen van VAA vroeg ik me af of ik de WLTP- of NEDC-waarde moet gebruiken? Op de site van Audi staan nog beide waardes, ik veronderstel dat ik dit jaar nog de laagste waarde mag kiezen totdat onze regering dit aangepast heeft. Klopt dit?

Hier ook op zoek naar een auto om te leasen via mijn werk. Bij het berekenen van VAA vroeg ik me af of ik de WLTP- of NEDC-waarde moet gebruiken? Op de site van Audi staan nog beide waardes, ik veronderstel dat ik dit jaar nog de laagste waarde mag kiezen totdat onze regering dit aangepast heeft. Klopt dit?
WLTP sinds 1 januari heb ik begrepen..

Heeft u werk gene vaste leasemaatschappij? Hoe dat bij ons in de praktijk gaat:
Ge kijkt een beetje rond naar wat ge wilt, ge vraagt wat offertes aan, sturen die door naar de lease firma, en zij maken daar een lease-offerte van, incl VAA etc.

Heeft u werk gene vaste leasemaatschappij? Hoe dat bij ons in de praktijk gaat:
Ge kijkt een beetje rond naar wat ge wilt, ge vraagt wat offertes aan, sturen die door naar de lease firma, en zij maken daar een lease-offerte van, incl VAA etc.
Jawel, Athlon, maar we moeten via een aparte simulatietool nog het CO2 verbruik ingeven.

Als je net daar bijna 97k (93k + 4k voor de velgen) hebt neergelegd na onderhandelen hoef ik zo een kutmails eerlijk gezegd niet te krijgen.

Je zou bijna denken dat je daar met een uitgave van 97k maar een nummer bent. Dat je één van de zovele bent die zo een bedrag komt spenderen. Dat het klein geld is voor de dealer :P

Toch echt waanzin in feite. Dat is bij mijn dealer/ verkoper wel anders. Of je daar nu voor 40k of voor 240k zit je krijgt exact dezelfde service en men neemt evenveel tijd voor u. Ook als je het daar effectief over gehad hebt, wat bezielt u om zo een mail te versturen....

Staat niet vermeld in de wetgeving.
Indien beide gekend zijn op je gelijkvormigheidsattest mag je gewoon de meest gunstige gebruiken
Dacht dat alles sinds 1 januari finaal op WLTP moest gebeuren. Ook de particulier betaald ondertussen z'n BIV en heel den bataklam o.b.v. de WLTP waarden, dus geen idee waarom ze nog altijd met die NEDC toestanden af komen op de configurators (buiten het voor de hand liggende, nl. u in 't ongewisse houden door het lager voor te stellen dan 't is).

Ga mijn hand er nu niet voor in 't vuur steken of de regelgeving rondom VAA officieel ook WLTP only is, maar dacht dat wel.

NEDC zal nl. ook altijd beter uitkomen, behalve voor PHEV's (blijkbaar). Dus 'kies maar' is eigenlijk 't zelfste als 'we blijven de NEDC bezigen'.

Staat niet vermeld in de wetgeving.
Indien beide gekend zijn op je gelijkvormigheidsattest mag je gewoon de meest gunstige gebruiken
Ik zou er wel niet 100% van uitgaan dat je dat voor de volledige periode mag blijven gebruiken. Het kan zijn dat ze halverwege beslissen dat iedereen de WLTP waarde moet gebruiken.
Ik dacht trouwens wel dat het om de NEDC 2.0 waarde ging die je als alternatief mag gebruiken. De NEDC 1.0 is niet meer van toepassing.

Toch echt waanzin in feite. Dat is bij mijn dealer/ verkoper wel anders. Of je daar nu voor 40k of voor 240k zit je krijgt exact dezelfde service en men neemt evenveel tijd voor u. Ook als je het daar effectief over gehad hebt, wat bezielt u om zo een mail te versturen....
40k of 80k zal je eerder bedoelen zeker? Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze een klant die voor 240k komt kopen, hetzelfde behandelen als eentje die 40k zal betalen.

Dacht dat alles sinds 1 januari finaal op WLTP moest gebeuren. Ook de particulier betaald ondertussen z'n BIV en heel den bataklam o.b.v. de WLTP waarden, dus geen idee waarom ze nog altijd met die NEDC toestanden af komen op de configurators (buiten het voor de hand liggende, nl. u in 't ongewisse houden door het lager voor te stellen dan 't is).

Ga mijn hand er nu niet voor in 't vuur steken of de regelgeving rondom VAA officieel ook WLTP only is, maar dacht dat wel.

NEDC zal nl. ook altijd beter uitkomen, behalve voor PHEV's (blijkbaar). Dus 'kies maar' is eigenlijk 't zelfste als 'we blijven de NEDC bezigen'.
Heb vorige maand nog besteld en op de finale offerte van de leasingmaatschapij (Leaseplan) werd gewoon de NEDC waarde gebruikt.

Je zou bijna denken dat je daar met een uitgave van 97k maar een nummer bent. Dat je één van de zovele bent die zo een bedrag komt spenderen. Dat het klein geld is voor de dealer :p

In iedere garage waar ik geweest ben merk je inderdaad een verschil in omgang zodra je zegt voor welke modellen je komt kijken. Het zou absoluut niet mogen, maar het is wel zo.

Ik zou er wel niet 100% van uitgaan dat je dat voor de volledige periode mag blijven gebruiken. Het kan zijn dat ze halverwege beslissen dat iedereen de WLTP waarde moet gebruiken.
Ik dacht trouwens wel dat het om de NEDC 2.0 waarde ging die je als alternatief mag gebruiken. De NEDC 1.0 is niet meer van toepassing.
Uiteraard nedc2.0. De 1.0 gebruikt men al een tijd niet meer.

Voor VAA en de heilige 50gr limiet van hybrides mag je effectief kiezen.
Dat is dan ook de reden dat de meeste merken nog beide tonen op hun configurators.

In iedere garage waar ik geweest ben merk je inderdaad een verschil in omgang zodra je zegt voor welke modellen je komt kijken. Het zou absoluut niet mogen, maar het is wel zo.
Hohja. Ik steek ook meer moeite in een salesdossier van 200k dan in één van 50k. Als de potentiële return groter is kan je toch meer investeren?

De managing director bij ons bedrijf heeft zich trouwens laten swayen bij dat opvolgmailtje bij zijn x5. Daar ging het om de kristallen pook die hij niet genomen had... en door het mailtje toch aangevinkt. Of het bij mij zou werken, ik betwijfel het, maar het kán dus wel

Als je van een job veranderd met bedrijfswagen + tankkaart (type BMW 1), naar een job zonder bedrijfswagen.
Hoeveel bruto kan je hier dan extra vragen om de kosten van eigen wagen te financieren?

Quasi geen enkele werkgever zal je dat voordeel kunnen compenseren.
Een auto kost een werkgever misschien zo'n 1000 euro per maand.
Dat vertaalt zich misschien in 600 bruto en een dikke 300 netto voor diezelfde kost ruw geschat.
En van 300 netto ga je geen eigen auto kunnen financiëren met alle bijbehorende kosten.

Terug
Bovenaan