De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Tis een elektrische wagen met budget 600 euro. (bv Volvo XC40 Recharge Core)

De nettovergoeding wordt verhoogd met 65 euro als ik de wagen neem.

:thinking:

Andere optie is die 515 euro als Bruto Mobiliteitsvergoeding , maar netto levert dat amper 200 euro ofzo op 😑
Met een volledig elektrische wagen zal dit bijna een nuloperatie zijn.

Dus ~150 VAA (gok ik snel even) wat je +- €70-75 netto zal kosten.

Dus feitelijk krijg je dan een heel deftige elektrische wagen voor een €10-15 per maand. Proficiat :)

Ik weet dat het een grapje is (allez, zo lijkt het toch :p) maar is dat bij Leasemaatschappijen ook niet dat je minimum al een paar jaar je rijbewijs moet hebben ?

Normaal niet hoor. Starters hebben vaak nog maar net een rijbewijs en/of zijn het zelfs nog aan het halen wanneer ze hier beginnen. En toch nog nooit een probleem gehad om die dan vanaf dag 1 een auto mee te geven.

Normaal niet hoor. Starters hebben vaak nog maar net een rijbewijs en/of zijn het zelfs nog aan het halen wanneer ze hier beginnen. En toch nog nooit een probleem gehad om die dan vanaf dag 1 een auto mee te geven.

Beetje off-topic maar een anekdote die daarbij aansluit: ik heb nog iemand gekend die rond zijn 30e van werk veranderde, daar een bedrijfswagen (klasse Mercedes C) aangeboden kreeg en zelfs dan niet de moeite deed om zijn rijbewijs te halen.

Goh ... ik heb eigenlijk nog niets gehoord rondom de levering van m'n wagen. Enige dat ik weet is dat m'n huidig leasing contract wel wat verlengd zal moeten worden.
Verder ... jah ... ik zal het wel zien passeren in m'n mailbox eens die in de garage staat. Heeft toch geen nut om er constant achter te zitten. Die zal er niet sneller door arriveren.

Mijn huidig contract is al van augustus "verlopen".
Gelukkig nog niet over de km's dus alles van onderhoud/assistance loopt nog door.

Collega zijn groot onderhoud is geweigerd omdat hij over de km's en over de looptijd zit.
Is ook nog aan het wachten op zijn nieuwe.
Na wat aandringen nu toch een vervangwagen gekregen tot de nieuwe er is.
Het helpt natuurlijk niet dat de firma stelselmatig aan het switchen is van leasefirma.

Heb naar mijne ook enkel maar voor een update gevraagd omdat we volgende week op verlof vertrekken met de huidige leasing.
Had de nieuwe op tijd geweest, had ik niet meer op onderhoud met de huidige gemoeten, dan had die met een paar % over terug binnen gegaan.
En had de nieuwe toch geleverd geweest had ik nog om winterbandenwissel moeten gaan.

HR heeft zojuist mijn Volvo XC40 Recharge Core afgeschoten. 😭

En ik was de kleur al een het kiezen. :(

Geen auto zonder volwaardig rijbewijs dus.
Da's maar logisch. Dat je 't niet moet proberen met een voorlopig rijbewijs. 't Punt dat gemaakt werd was dat je al enige tijd (jaren) uw bewijs moest hebben.
En dat lijkt mij niet het geval te zijn.

Mijn fleet configurator staat opnieuw (voor de 3de keer) open... er zijn wat verschuivingen gebeurd en de nieuwe BMW X1 is nu in de lijst verschenen voor ons en daar heb ik eigenlijk wel oren naar maar kwil wel eerst nog eens mijn licht gaan opsteken bij nen dealer, maar welke? Zijn er dealers in de regio Gent die aan te raden zijn of dealers waar je beter weg blijft? Bilia-Verstraeten lijkt mij de meest logische opties van hieruit (redelijk dicht bij mijn werk ook).

Mijn fleet configurator staat opnieuw (voor de 3de keer) open... er zijn wat verschuivingen gebeurd en de nieuwe BMW X1 is nu in de lijst verschenen voor ons en daar heb ik eigenlijk wel oren naar maar kwil wel eerst nog eens mijn licht gaan opsteken bij nen dealer, maar welke? Zijn er dealers in de regio Gent die aan te raden zijn of dealers waar je beter weg blijft? Bilia-Verstraeten lijkt mij de meest logische opties van hieruit (redelijk dicht bij mijn werk ook).
Meestal staat er in die fleet-configurators ergens vermeld met welke dealers ze samenwerken.
Of vraag eens na of er keydealers zijn voor je bedrijf.

Er zijn wel wat dingen te lezen over Verstraeten, zoals over elke dealer, maar ik ga daar al sinds mijn E61 en ik ben extreem tevreden van die garage. Ook toen ik het nog zelf moest bekostigen :)

Meestal staat er in die fleet-configurators ergens vermeld met welke dealers ze samenwerken.
Of vraag eens na of er keydealers zijn voor je bedrijf.
Denk niet dat er echt keydealers zijn bij ons. Voor zover ik weet ga je gewoon naar een garage in de buurt, laat je offerte opmaken en geef je de boel in in de fleet agent van Alphabet.

Er zijn wel wat dingen te lezen over Verstraeten, zoals over elke dealer, maar ik ga daar al sinds mijn E61 en ik ben extreem tevreden van die garage. Ook toen ik het nog zelf moest bekostigen :)

Zelf nog maar 1 keer in aanraking gekomen met hen en toch mindere ervaring. Afspraak om een testwagen (X5) op te halen op een bepaald uur op zaterdagvm, heb ik daar een half uur staan schilderen (met nog 2 wachtenden voor mij) tot er eindelijk iemand vrijkwam, die dus eerst die anderen nog ging voornemen. Heb dan maar gevraagd om mij gewoon de sleutel te geven want ik ging er nog lang staan.

Ook zeer passief bij opmaken offerte, nul komma nul opvolging na offerte. Tja. Als je mijn geld niet wil, laat dan maar he...

Zelf nog maar 1 keer in aanraking gekomen met hen en toch mindere ervaring. Afspraak om een testwagen (X5) op te halen op een bepaald uur op zaterdagvm, heb ik daar een half uur staan schilderen (met nog 2 wachtenden voor mij) tot er eindelijk iemand vrijkwam, die dus eerst die anderen nog ging voornemen. Heb dan maar gevraagd om mij gewoon de sleutel te geven want ik ging er nog lang staan.

Ook zeer passief bij opmaken offerte, nul komma nul opvolging na offerte. Tja. Als je mijn geld niet wil, laat dan maar he...

Sommige garages zijn echt niet te schatten op dat vlak.

Een paar jaar geleden voor een offerte gegaan bij een garage voor een auto van ~70K. Die mailden mij na het gesprek de offerte van iemand anders door, teruggemaild met de vraag om me mijn offerte te sturen en nul reactie.
Nochtans een prima garage voor onderhoud, maar verkoop is blijkbaar een andere zaak...

Ik ben die A6 aan het 'testrijden' gisteren en vandaag. Tja ... groot verschil met een Peugeot 308 natuurlijk. Hoe kan het ook anders.
Is blijkbaar business pack qua opties. Dus vrij standaard of kaal. Hoewel dat voor mij al een wereld van verschil is. Zetelverwarming bvb

Tis een elektrische wagen met budget 600 euro. (bv Volvo XC40 Recharge Core)

De nettovergoeding wordt verhoogd met 65 euro als ik de wagen neem.

:thinking:

Andere optie is die 515 euro als Bruto Mobiliteitsvergoeding , maar netto levert dat amper 200 euro ofzo op 😑

Welke term gebruiken ze exact, mobiliteitsvergoeding of mobiliteitsbudget? Als ze gewoon extra bruto geven zal je, afhankelijk van je huidige loon, inderdaad maar een 250 euro bijkrijgen.

Als ze het doen onder de vorm van een mobiliteitsbudget dan zou je dat tot 515 euro netto kunnen opleveren. Dat is bijvoorbeeld als je binnen een straal van 10 kilometer rond je werk woont en daar huurt of een lening afbetaalt, dan kan je die kost integraal ‘inbrengen’ in je mobiliteitsbudget.

Zeker aangezien je nu geen rijbewijs hebt (en dus sowieso eigenlijk autoloos door het leven kan) zou ik die optie toch maar verder onderzoeken in plaats van direct af te schieten.

Zeker aangezien je nu geen rijbewijs hebt (en dus sowieso eigenlijk autoloos door het leven kan) zou ik die optie toch maar verder onderzoeken in plaats van direct af te schieten.
Goh ... dat zou ik zo nog niet met zo veel zekerheid durven zeggen.

Ik had ook nog m'n examen af te leggen eens ik begon te werken eens ik afgestudeerd was.
En geloof me vrij ... dat was geen sinecure! Een hele poos heb ik dan daar 'geraakt' via trein/tram/bus + liften met collega's enzo.
Dat was geen 'lange termijn plan' en was ook niet houdbaar op lange termijn.

Dus ja, ik was wreed content eens ik m'n examen gedaan had & m'n (toen aanloop) wagen in ontvangst kon nemen.

Ik had ook nog m'n examen af te leggen eens ik begon te werken eens ik afgestudeerd was.
En geloof me vrij ... dat was geen sinecure! Een hele poos heb ik dan daar 'geraakt' via trein/tram/bus + liften met collega's enzo.

Dus ja, ik was wreed content eens ik m'n examen gedaan had & m'n (toen aanloop) wagen in ontvangst kon nemen.
Wie weet woont hij op 2km van het werk met al het nodige in een dichte straal rondom hem en kan hij wel autoloos verder.
Is ook eigenlijk een luxe.

Hier in Limburg is het lastig zonder rijbewijs en hier haal je dus gewoonlijk zo snel mogelijk je rijbewijs. Zo ook ik.
Ik ging dan met de wagen naart unief ipv op kot. Ik heb dus van mijn 18 jaar altijd een eigen auto gehad.

Nu in September is mijn vriendin van werk veranderd en hebben we de 2de leaseauto opgegeven. Het werk is 2km, moest een benzine zijn (hoge VAA) en het extra loon was substantieel hoger. We hebben dan wel een eigen kleine auto gekocht, maar netto is ze er enorm op voorruit gegaan, Met elke maand 1/2 van een naftbak te gebruiken kost die wagen zo goed als niets.

Terug
Bovenaan