Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die dikte van het stuur heeft nu niks met verwarming te maken hoor. Is gewoon iets dat BMW al decennia lang doet.Zo'n dik stuur is ergens logisch hé, want stuurverwarming begint ingeburgerd te geraken en ze moeten dat ook ergens in verwerken. Een zacht laagje leder heeft ook wat dikte ten opzichte van hardplastic. Als ik tegenwoordig in een auto stap met een dun stuur, voelt dat net cheap aan. Heb hier zo'n kale X1 op de parking staan die ik soms eens pak voor een korte dienstrit, en in dit seizoen moet ik steeds met handschoenen aan rijden.
Hangt ook van het merk af. Bij de Hyundai was dat zalig. Bij de Porsche voel je het veel minder hard. Maar algemeen is het een top-optie maar inderdaad iets dat je pas weet eens je het gehad hebt.Ik heb nu per toeval stuurverwarming ervaren omdat mijn vervangwagen dat heeft, en dat is wel omfg zalig hoor.
Per direct ook bijbesteld in de nieuwe wagen.
Ja, maar een warmtepomp is ook geen standaardoptie, of vaak voorkomend. Als een wagen dat heeft, is stuurverwarming vaak ook aanwezig. Althans bij de XC40 PHEV die we in bestelling staan hebben maakt dat samen alvast deel uit van een pakket denk ik.Een warmtepomp en de auto 20 minuten voorverwarmen scheelt toch wel veel.
Bestaat er een XC40 phev met warmtepomp?Ja, maar een warmtepomp is ook geen standaardoptie, of vaak voorkomend. Als een wagen dat heeft, is stuurverwarming vaak ook aanwezig. Althans bij de XC40 PHEV die we in bestelling staan hebben maakt dat samen alvast deel uit van een pakket denk ik.
Bestaan er uberhaupt phev's met warmtepomp? Volgens mij niet, het lijkt mij wat overkill.Bestaat er een XC40 phev met warmtepomp?
Ja, maar een warmtepomp is ook geen standaardoptie, of vaak voorkomend. Als een wagen dat heeft, is stuurverwarming vaak ook aanwezig. Althans bij de XC40 PHEV die we in bestelling staan hebben maakt dat samen alvast deel uit van een pakket denk ik.
Is voorverwarming op de motor net zoals de t8 of de xc40 t3 (naft).Bestaat er een XC40 phev met warmtepomp?
'Ik verwacht dat in de tweede helft van volgend jaar 80 procent van de bestellingen van nieuwe bedrijfswagens volledig elektrisch is’, zegt Frank Van Gool, de algemeen directeur van de leasingfederatie Renta.
Vandaag in De Tijd:
Beseffen onze beleidsmakers wel hoe snel de elektrificatie van onze bedrijfswagens verloopt? In 2024 (over 12 maanden en een week) verschijnen er dus massaal veel elektrische wagens in onze straten, ook in de steden.
Bijvoorbeeld in dit soort omgevingen in Antwerpen (Google Maps):
![]()
Waar gaan al die auto's laden? Ik zie het niet, en ik word er al jaren zenuwachtig van.
En dan vooral van het feit dat de lokale ambtenaren die ik hierover spreek totaal uit de lucht komen gevallen en eens lachen. "We krijgen van Fluvius elk kwartaal een tabelletje met de bezettingsgraad van onze laadpalen, en dat valt toch nog mee... ".
Gouverner c'est prévoir. Niet in dit land dus.
(Wel in Nederland: https://fd.nl/economie/1459804/er-komen-300-laadpalen-per-dag-bij-maar-het-moet-nog-sneller)
Vandaag in De Tijd:
Beseffen onze beleidsmakers wel hoe snel de elektrificatie van onze bedrijfswagens verloopt? In 2024 (over 12 maanden en een week) verschijnen er dus massaal veel elektrische wagens in onze straten, ook in de steden.
Bijvoorbeeld in dit soort omgevingen in Antwerpen (Google Maps):
![]()
Waar gaan al die auto's laden? Ik zie het niet, en ik word er al jaren zenuwachtig van.
En dan vooral van het feit dat de lokale ambtenaren die ik hierover spreek totaal uit de lucht komen gevallen en eens lachen. "We krijgen van Fluvius elk kwartaal een tabelletje met de bezettingsgraad van onze laadpalen, en dat valt toch nog mee... ".
Gouverner c'est prévoir. Niet in dit land dus.
(Wel in Nederland: https://fd.nl/economie/1459804/er-komen-300-laadpalen-per-dag-bij-maar-het-moet-nog-sneller)
.Al was het 0,001% ... maakt toch niet uit?Er zijn 670000 bedrijfswagens in België. Die schrijven af op 5 jaar. Dat wil dus zeggen dat er 107200 elektrische auto's per jaar gaan bij komen.
Dat is veel, maar ten opzichte van de 6 miljoen auto's die er in België rondrijden, is dat dus nog geen 2% per jaar. Dat valt écht nog wel mee qua snelheid hoor.
Dit topic staat bomvol met mensen die vragen welke laadpaal ze thuis moeten zetten. De overgrote meerderheid van mensen met bedrijfswagens kunnen gewoon thuis laden. Qua snelladers, rij ik dagelijks voorbij een 15-tal palen, en die zijn zelden bezet...Al was het 0,001% ... maakt toch niet uit?
't Probleem is niet hoe veel wagens er bij komen, maar hoeveel palen er niet gezet worden.
En zeker als het op quickchargers uit komt. Iets wat uiteindelijk 't meest belangrijk is. Niemand heeft goesting om 10u aan een of andere random 11KW paal te gaan hangen (tenzij die uiteraard op uwen oprit staat).
Als dan nog blijkt dat, ondanks dat we ondertussen met pakweg een Benz, mógen laden bij Tesla superchargers, maar dat het niet kan ... jah.
Dat is toch helemaal niet representatief. Ik heb genoeg collega's met bedrijfswagen die gewoon in een rijhuis wonen of in een appartement.Dit topic staat bomvol met mensen die vragen welke laadpaal ze thuis moeten zetten. De overgrote meerderheid van mensen met bedrijfswagens kunnen gewoon thuis laden.
En hebben die al een EV gekozen? Of is dat toevallig ook net die 20% die dat dan niet doetDat is toch helemaal niet representatief. Ik heb genoeg collega's met bedrijfswagen die gewoon in een rijhuis wonen of in een appartement.
.Ik heb collega's die kunnen laden, sure. Maar 't gros van m'n collega's geeft aan dat niet te kunnen.Dit topic staat bomvol met mensen die vragen welke laadpaal ze thuis moeten zetten. De overgrote meerderheid van mensen met bedrijfswagens kunnen gewoon thuis laden. Qua snelladers, rij ik dagelijks voorbij een 15-tal palen, en die zijn zelden bezet...
Dit is een non-argument.En hebben die al een EV gekozen? Of is dat toevallig ook net die 20% die dat dan niet doet.
Maar dan ga je er weer van uit dat mensen zonder oprit ook geen garage hebben. Quasi alle collega's die ik al gehad heb die in een stadscentrum wonen, hebben wel ergens een garage beschikbaar. Het punt is niet dat iédereen een laadpaal moet hebben, zolang het merendeel van de mensen thuis kan laden, heb je helemaal niet zoveel publieke laadpalen nodig.Ik heb collega's die kunnen laden, sure. Maar 't gros van m'n collega's geeft aan dat niet te kunnen.
Zelfs mensen die een huis eigendom hebben, maar geen oprit of iets dergelijks. Dan zijn er de mensen die op een appartement wonen, zoals ik zelf. Laat staan zij die huren.
En dat zijn vrijwel allemaal mensen met een wagen v/d zaak.
Hoe kan je ook zeggen dat de overgrote meerderheid van mensen die een bedrijfswagen hebben thuis kunnen laden? Da's 't zelfste als zeggen dat 'de overgrote meerderheid van bedrijfswagen rijders woont in een huis met een oprit'.
Dat statement kan je toch niet maken? (want die data is er, voor zover ik weet, niet)
Mss dat je kan zeggen dat 'de meerderheid van eigenaars van een bedrijfswagen type i7 hebben een oprit/garage', maar i.t.t. wat je precies op doelt zijn niet alle mensen met een bedrijfswagen stinkend rijk en eigenaar van een of ander gigantische woning.
Al zeker niet m'n collega's in pakweg hartje Gent.
Dit is een non-argument.
Zij die momenteel met een wagen rond bollen & evt. nog keuze hadden zullen dat niet doen. Anekdotisch gesproken is dat bij ons op 't werk ook zo. Iedereen die kon wou per sé nog een PHEV er door gejaagd krijgen (myself included).
Echter, de mensen gaan de keuze niet meer krijgen.
Als het al niet zo was, zal dit zo worden vanaf januari & al zeker en vast vanaf juli volgend jaar.
Veel bedrijven verplichten gewoon al dat je een EV pakt.