De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik mag binnenkort ook een nieuwe wagen kiezen, en zou voor een phev kunnen gaan. ik zou echter de laadpaal zelf moeten bekostigen...
Ik heb even gekeken, en klopt het dat je eigen bijdrage (hier zo'n 50€ pm) wordt afgetrokken van de VAA? indien dat het geval is, is dat wel redelijk voordelig te noemen

Normaliter wel ja. Als je €150 VAA hebt wordt dat €100 VAA en €50 eigen bijdrage. In dat geval krijg je an sich maar €25 netto minder dan voorheen.

Ik zou eventueel switchen van werkgever en er is niet zoveel keuze op dit moment qua wagen :(
Het betreft momenteel een Peugeot 3008 GT line Hybrid 'full option', cat. waarde 56k. op 4jaar. Een nieuwe EV/PHEV is minstens een jaar wachten en dat wil ik privé wel vermijden om tijdelijk te overbruggen.

Is dit nog iets? Totaal geen ervaring mee en ik kan die ook niet testrijden.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een contractsvoorstel gekregen bij een onderbedrijf van de Cronos groep. Daar heb ik recht op een wagen met een full TCO budget van €935. Voor dat ik teken had ik graag willen weten wat ik daar mee kan verwachten als hybride/electrische wagen. Past een Polestar 2 bijvoorbeeld in het budget?

Met vriendelijke groeten

Hallo,

Ik heb een contractsvoorstel gekregen bij een onderbedrijf van de Cronos groep. Daar heb ik recht op een wagen met een full TCO budget van €935. Voor dat ik teken had ik graag willen weten wat ik daar mee kan verwachten als hybride/electrische wagen. Past een Polestar 2 bijvoorbeeld in het budget?

Met vriendelijke groeten
Je kan die vragen best stellen bij je contactpersoon daar.

nope :)

een Polestar 2 wel
Hallo,

Met vriendelijke groeten
die vraag komt hier wel meerder keren, als je zoekt in dit topic zal je wat antwoorden vinden. Een polestar 2 dus blijkbaar wel. Maar er is inderdaad ook gewoon niets mis om dit aan cronos zelf te vragen, ze gaan u daar niet voor afschieten.

die vraag komt hier wel meerder keren, als je zoekt in dit topic zal je wat antwoorden vinden. Een polestar 2 dus blijkbaar wel. Maar er is inderdaad ook gewoon niets mis om dit aan cronos zelf te vragen, ze gaan u daar niet voor afschieten.

Prijzen van auto’s wijzigen wel regelmatig nu… dus niets mis met dat opnieuw t e vragen. Of idd bij je contactpersoon.

Prijzen van auto’s wijzigen wel regelmatig nu… dus niets mis met dat opnieuw t e vragen. Of idd bij je contactpersoon.
Idd het is serieus veranderd. Ik kan de Enyaq IV80 die ik besteld heb een jaar geleden, niet meer opnieuw bestellen met hetzelfde budget. Die auto is volgens mij zo'n 50 euro TCO duurder geworden sindsdien.

@swino hou er rekening mee dat de TCO berekening bij Cronos anders is dan van de meeste bedrijven, waardoor je echt niet kan gaan vergelijken met andere bedrijven op basis van dat getal. TCO van Cronos zal altijd hoger liggen (tot zover nog geen uitzondering tegengekomen).
En ik denk dat begin dit jaar nog de lichtste versie van de Polestar 2 in dat budget pastte, maar of dat vandaag nog zo is weet ik niet.

Op zich is dat niet nodig hé, er zijn meerdere mensen van Cronos full time actief tussen 9-5 die daar met plezier op antwoorden ;)
Als niet IT’er vind ik dat ironisch, ik zou denken dat dergelijk formaat van groep snel eens een tooltje schrijft waarop dat op 2 min. kan nagekeken worden - niet van toepassing voor toekomstige werknemers maar ik zie de vraag hier regelmatig verschijnen van werknemers.

Blijkbaar een moeilijke materie voor iets dat ogenschijnlijk eenvoudig lijkt.

Vandaag bericht gehad van de leasemaatschappij dat ik mijn shortlease mag veranderen. (Ik had tijdelijk een kleinere wagen gekregen). Iemand die wat weet over de categorieën?

Het gaat om een categorie eF2

Ik weet dat ik bij leaseplan bij CB genre Opel Astra - VW T-Roc was.

Als niet IT’er vind ik dat ironisch, ik zou denken dat dergelijk formaat van groep snel eens een tooltje schrijft waarop dat op 2 min. kan nagekeken worden - niet van toepassing voor toekomstige werknemers maar ik zie de vraag hier regelmatig verschijnen van werknemers.

Het is effectief zo eenvoudig, maar dat wordt niet zomaar aan de vele duizenden werknemers vrijuit beschikbaar gesteld, want dat zou een gigantische toeloop betekenen :)

De simpele oplossing is dus dat ze het vragen aan de persoon met wie ze in gesprek zijn, en done.

Ik rij met een V60 diesel. Door alles wat ik lees rond referentieuitstoot dacht ik dat het VAA de pan zou uitswingen, maar voor 2021 bleek dit €194/maand te zijn; dus dat valt zeer goed mee.

Laatst bewerkt:

Dat tooltje bestaat (wel schandalig slecht in elkaar gestoken...). Maar enkel de fleet managers hebben daar altijd toegang toe. Als werknemer krijg je daar maar een maand toegang toe.

Ik rij met een V60 diesel. Door alles wat ik lees rond referentieuitstoot dacht ik dat het VAA de pan zou uitswingen, maar voor 2021 bleek dit €194/maand te zijn; dus dat valt zeer goed mee.
Wanneer is die ingeschreven? Nog in de WLTP periode? En wat is je CO2? Ik denk dat we op dit moment op 88gr CO2 zitten qua referentie.
Als je daar zeer dicht bij zit, of zelfs onder valt, zal die VAA nog meevallen.

Vergeet ook niet dat de VAA daalt met de ouderdom van de wagen. Maar dan nog lijkt €194 me enorm weinig. Zelfs met een V60 D3 (120g CO2) uit 2019 van pakweg €50k kom ik al boven de €300 VAA uit.

Terug
Bovenaan