Ik heb een Mercedes CLA250 e AMG Line besteld met redelijk wat opties. Wij hebben wel een heel erg mooie korting gekregen.
Altijd leuk om een deftige korting te zien passeren & daarmee uw 'echte' goesting te krijgen (i.p.v. compromis hier, compromis daar, waardoor ge dingen laat vallen die ge toch wel écht een meerwaarde in zag of die ge ziet als uw 'basis').
Thuiswerk is afhankelijk van de klant. En ook centraal kan je nog altijd hebben dat de klant op 5km van je woont of op 100km.
Dat maakt al serieuze verschillen in je jaarlijkse kilometers.
Het enige dat imo zou moeten gebeuren is de standaard kilometers (bij ons is dat bv 30k km) verlagen naar het gemiddelde van de huidige situatie.
Dat is mss 20k km tegenwoordig, dus scheelt al weer in budget.
En wat als je ontslag neemt en je had budget voor 10k km's en de nieuwe persoon doet er 50k.
Nee ik blijf er bij dat het beste is om dat voor iedereen gelijk te houden. Het zal ook niet zonder reden zijn dat de meeste bedrijven dit ook op die manier doen.
Bij ons is dat ook per default 30K. Maar de laatste 2/3j is er uiteraard gigantisch veel veranderd.
Niet alleen is thuiswerk permanent gemaakt (voor een groot deel v/h bedrijf nog 1d/w naar kantoor, ale ... minimum, meer mag).
Verder is ook ons 'consultancy' label sterk veranderd over die jaren. Klanten zijn dat ook gewoon geworden om remote meetings te hebben, etc.
Bij gevolg ... zelfs na alles nu toch al even 'normaal' verloopt ... ik heb nog steeds geen klant in 't echt gezien.
En dat is echt wel een gigantisch verschil met pre-corona, toen ik vrijwel nooit op kantoor was. Voor 't kleinste wou de klant u on-premise (ale, de meeste toch). Al was het maar een meeting van 1 of 2 uur.
OK, de klant waarvoor je werkt maakt een groot verschil, maar de on-site aanwezigheid van ons consultants blijkt toch over de hele lijn sterk verminderd te zijn.
Long story short ... 1e jaar met mijne 5 was bijna 40K, laatste 2,5j mss 2K. Dus ... van wat ik gehoord heb hebben ze mijne volgende lease dus standaard op 10K gezet. Bij pakken kan altijd, geld terug krijgen dat je te veel betaalde ... not so much.
NOTE: Default blijft wel 30K weliswaar. Maar er kunnen individuele aanpassingen gedaan worden, voornamelijk voor de 'anciens' waarvan ze 't gebruik ondertussen goed kennen (en men zal wss ook niet 'bang' zijn dat ik volgend jaar ineens mijnen bon geef).