De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Sowieso zal een groter bedrijf met de grootste kortingen eindigen (ale soit, grootste volume aankoper qua wagens natuurlijk).

Hoe leuk zou het niet geweest zijn als ik een extra 20% korting zou krijgen op m'n BMW. Dan was 'm oftewel praktisch full option of kon ik m'n eigen bijdrage laten vallen of zoiets.
Mogelijks zou er zelfs een 45e af gekunnen zijn. :devilish:

Dat kan dik tegenvallen. Heel grote firma hier, en de korting op mijn toekomstige wagen uit de pool (ETron) was ocharme 5%...

Bij mijn vorige WG (kleine firma) had ik 14% op mijn 5 reeks.

Veel korting gaat een bedrijf niet meer krijgen. Er is momenteel veel meer vraag dan aanbod. Dus waarom nog 30% korting aanbieden.

Veel korting gaat een bedrijf niet meer krijgen. Er is momenteel veel meer vraag dan aanbod. Dus waarom nog 30% korting aanbieden.
Dat is ook wat ik hoor. Die 5% op Audi was in 2019 trouwens, nog voor de pandemie. Ik neem de wagen over tot begin 2024 in principe maar hoop er toch wat langer mee te kunnen rijden. Dan zien we wel weer.

Idd gebeurt meestal denk ik.
Als klein bedrijf ga je wellicht de beste kortingen bij de dealers als je alle/de meeste wagens bij 1 dealer haalt.
Als groter bedrijf ga je betere kortingen bekomen bij de invoerder.
Ik denk dat een dealer zelf niet heel veel korting kan/zal geven. Die grote kortingen gaan toch gewoon uit van de invoerder.

Ik denk dat een dealer zelf niet heel veel korting kan/zal geven. Die grote kortingen gaan toch gewoon uit van de invoerder.
Als je met een bestelling voor 10 auto's aankomt bij een dealer, gaat die ook serieuze korting geven hoor.
Maar dan zit die ook wel op zijn limiet, of je nu 10 of 100 auto's komt kopen, de dealer gaat niet meer kunnen geven (als je goed onderhandelt toch).
De invoerder kan daarentegen wel nog meer kortingen geven. Maar dan ga je eerder met 100 auto's moeten afkomen dan met 10.

Gek, overal hoor je dat de korting quasi onbestaande is geworden. Wij hebben 50 BMW's besteld en kregen de melding dat vanaf 1 januari de korting onbestaande zou zijn. Toch geen klein aantal.

Waarom zou je ook nog zoveel korting aanbieden op auto's die je pas over een jaar of twee jaar kan produceren?

Gek, overal hoor je dat de korting quasi onbestaande is geworden. Wij hebben 50 BMW's besteld en kregen de melding dat vanaf 1 januari de korting onbestaande zou zijn. Toch geen klein aantal.

Waarom zou je ook nog zoveel korting aanbieden op auto's die je pas over een jaar of twee jaar kan produceren?
Over welk model gaat het dan?

50 is ook niet zoveel, tenzij dat elke maand is?

Dat heb ik ook gehoord. Bij ons is de iX3 wel dezelfde prijs gebleven.
De i4, BMW 520e zijn van de lijst verdwenen wegens te lange levertijd en niet te leveren.

De BMW 320e touring is wel een heel pak duurder geworden.

Volgens mij is de korting bij BMW nu "iedereen 7%". De dealer zelf kan zijn winstmarge dan nog laten vallen, maar dat zijn ook geen enorme percentages ofzo.

Volgens mij is de korting bij BMW nu "iedereen 7%". De dealer zelf kan zijn winstmarge dan nog laten vallen, maar dat zijn ook geen enorme percentages ofzo.
Vorige maand toch 14% korting bij het bestellen van een 320e voor een collega (wij bestellen slechts +-15 wagens per jaar)

Met de prijzen die fameus zijn gestegen kunnen ze zich opnieuw wat korting veroorloven veronderstel ik. In ieder geval betaal je nog altijd een pak meer dan een jaar terug.

Met de prijzen die fameus zijn gestegen kunnen ze zich opnieuw wat korting veroorloven veronderstel ik. In ieder geval betaal je nog altijd een pak meer dan een jaar terug.
die prijzen zijn voornamelijk gestegen door de gestegen kostprijzen hé... dus ondanks de hoger verkoopprijs liggen de marges zeker niet hoger.

Bij mij was het rond de 10% dus jah ... ligt in de zelfde lijn als wat ik hier boven lees.
En wij zijn een kleine afnemer, als het er elk jaar 3, mss 4 zijn van BMW is het vrij goe. Dit aangezien we meer merken toe laten & geen gigantisch wagenpark hebben.

Was enkel de maand december. Maar zelfs 50 op jaarbasis is al veel hoor.

"Veel" is relatief, er zijn bedrijven in België die aan 250+ wagens per jaar zitten. En als ze dan nog eens deel uitmaken van een internationale groep die in andere landen ook een wagenpark heeft, zorgt dat in sommige gevallen ook voor extra leverage.

O ja, als je naar kortingspercentages kijkt, ook zien dat ze de "korting" die verrekend zit in optiepacks niet meerekenen, dat is zo 1 van de klassiekers om met grote % te zwaaien :p

Terug
Bovenaan