De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Zouden jullie nog bijbetalen voor een bedrijfswagen als de auto pas over anderhalf jaar geleverd wordt?
Er kan veel gebeuren in die periode en wie weet neem je ontslag en mag je betalen voor een auto waar je nooit mee gereden hebt.
Omgekeerd kan ook. Nu bestellen en promotie maken tegen dat hij geleverd is... Als je dan niet hebt bijbetaald rij je nog 4 jaar rond met een wagen uit een lagere klasse...

Omgekeerd kan ook. Nu bestellen en promotie maken tegen dat hij geleverd is... Als je dan niet hebt bijbetaald rij je nog 4 jaar rond met een wagen uit een lagere klasse...
Dat gaat wat onderhandelen worden met je manager dan :p. Ik zou er wel een compensatie voor eisen.
Of bij sommige werkgevers krijg je dan effectief een nieuwe wagen (waar je dan ook weer zo lang op mag wachten :D )

Goh ... eventueel een Renault Mégane break of zoiets. Ook ruimtevol, maar wss over 't algemeen lager geprijsd dan de Duitsers.
Again ... TBD leasing type (mor eerlijk gezegd ... voor dat aantal km, zijnde richting 60K/jr ... denk ik niet dat je voor operationele lease gaat).

Nu ... het type job lijkt mij dat een deftige camionette mss logischer is om mee te gaan werken (al dan niet als privé-enabled bedrijfswagen).
't Is natuurlijk minder interessant om met pakweg een Polo van 't werk te bollen privé, maar toch elke ochtend om de camionette te moeten op kantoor. Zeker als je wat verder van de hoofdzetel woont.
Operationele lease gaat wel gewoon alleen loopt het sneller af.

Het grappige is dat ik nu ongeveer ~50k km ga zitten op een 9 maanden tijd. En dit is geen operationele lease maar een huurwagen. Ik heb gekeken en zou het bedrijf zomaar ~€1100 excl btw kunnen kosten per maand.

Hoi! Ik moet een nieuwe auto kiezen hybride natuurlijk en ze geven mij de keuze tussen deze auto’s. A3 Audi Sportback, Seat Cupra Formentor en Seat Leon Break Cupra. Iemand meer info over deze auto’s? Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Formentor omdat ik liever soort van SUV heb. Mijn vriend zijn voorkeur ligt bij de break aangezien de koffer veel groter is, handig met onze kids..

Hoi! Ik moet een nieuwe auto kiezen hybride natuurlijk en ze geven mij de keuze tussen deze auto’s. A3 Audi Sportback, Seat Cupra Formentor en Seat Leon Break Cupra. Iemand meer info over deze auto’s? Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Formentor omdat ik liever soort van SUV heb. Mijn vriend zijn voorkeur ligt bij de break aangezien de koffer veel groter is, handig met onze kids..

Puur afgaand op uiterlijk zou ik de Formentor kiezen, zie je zeer weinig rijden en irl knappe wagen.

Goh ... de blauwe kleur tot daar aan toe. Zoals aangehaald zie ik het mezelf nog niet direct doen, but still.
Het cognac interieur ... jamais de la vie.

...

Ook geen fan van cognac interieur hier, al heb ik wel al bij collega's in de auto gezeten waar dat precies nog paste (bv. zwarte 5-reeks/... met zo'n cognac interieur)

Ik vind het jammer dat zo weinig merken wat kleurenkeuze aanbieden bij zetels: zwart is nog meer standaard en warmt enorm op in de zon; wit vind ik dan weer te delicaat; beige/bruin tinten zijn mijn ding niet (net als houtkleur in een interieur). Bij mijn huidige gekozen voor grijs, het is eigenlijk erg als een mens grijs begint te kiezen als wat meer originele kleur :tongue:

Puur afgaand op uiterlijk zou ik de Formentor kiezen, zie je zeer weinig rijden en irl knappe wagen.
Ik denk dat je ze over een paar jaar zeer vaak gaat zien rijden.
De levertijden zijn voor Cupra ook lang, waardoor ze pas met mondjesmaat in het verkeer komen.

Ik denk dat je ze over een paar jaar zeer vaak gaat zien rijden.
De levertijden zijn voor Cupra ook lang, waardoor ze pas met mondjesmaat in het verkeer komen.

Het is Seat, ik denk niet dat we ze zeer vaak gaan zien rijden, ongeacht de termijn.
Ze hebben daar nauwelijks nog momentum ondanks het feit dat hun auto's OK zijn.

Het is Seat, ik denk niet dat we ze zeer vaak gaan zien rijden, ongeacht de termijn.
Ze hebben daar nauwelijks nog momentum ondanks het feit dat hun auto's OK zijn.
Het aanbod in dat segment van EV's is wel nog vrij klein, waardoor Cupra vaker zal bekeken worden als optie dan wanneer je tientallen keuzes hebt.
En kortere levertermijnen dan VW en Skoda naar het schijnt.

Goh ... we gaan richting recessie, richting slechten tijd.
Sure, de bedrijven zullen nog kopen, maar als we de economen mogen geloven ... lijkt de aankoop van nieuwe wagens nu niet echt iets wat prio #1 wordt v/d bevolking. En dus al zeker de particulieren niet.

Verder ... Seat heb ik bv. nooit als echte koploper, of zelfs populaire keuze gezien als het op bedrijfswagens aan komt.
Vaak is het zelfs niet eens een optie.

Verder ... Seat heb ik bv. nooit als echte koploper, of zelfs populaire keuze gezien als het op bedrijfswagens aan komt.
Vaak is het zelfs niet eens een optie.
Alphabet heeft in zijn fleet agent zelfs niet eens de moeite gedaan om een afbeelding van de Seat Leon te voorzien... :unsure:

Het aanbod in dat segment van EV's is wel nog vrij klein, waardoor Cupra vaker zal bekeken worden als optie dan wanneer je tientallen keuzes hebt.
En kortere levertermijnen dan VW en Skoda naar het schijnt.
Kan mogelijk in hun voordeel spelen maar ik zie het stilaan heel somber in voor Seat.

Formentor is een 'echte' Cupra, daar waar de andere modellen een Cupra-versie is van bestaande Seat-modellen. Hiermede ga je meer 'auto' krijgen bij de Leon, daar dit model al even bestaat en gelet bij de Formentor esthetiek duidelijk de bovenhand draagt. Ik zou uw vriend gelijk durven geven, maar je moet er natuurlijk zelf graag mee rijden en kinderen worden groot..

Formentor is een 'echte' Cupra, daar waar de andere modellen een Cupra-versie is van bestaande Seat-modellen. Hiermede ga je meer 'auto' krijgen bij de Leon, daar dit model al even bestaat en gelet bij de Formentor esthetiek duidelijk de bovenhand draagt. Ik zou uw vriend gelijk durven geven, maar je moet er natuurlijk zelf graag mee rijden en kinderen worden groot..
Die is ook wel belachelijk duur voor een Seat(Cupra) te zijn

kinderen worden groot..

Dit dus vooral. Je gaat daar 4 jaar (of langer) mee moeten rijden, dus houd ook rekening met de leeftijd (en dus grootte) van de kinderen tegen dan. Een koffertje van 345 liter lijkt me zeer klein. En ok, dat is gemeten tot aan het afdekzeil maar met zo'n aflopende achterruit is er ook niet veel extra als je tot het plafond vult. Hangt er natuurlijk een beetje van af of jullie nog een 2de wagen hebben en hoe groot die is.

Ik bestel 2 maand geleden die Enyaq voor ergens mid 2023. Elke maand 50 euro bijbetalen tot het einde van de lease.
Vandaag nieuwe autolijst van het werk en die 50 euro is weg maar ik moet ze nog betalen.

Ben ik nu de enige die dat onfair vind? :unsure:

Terug
Bovenaan