gumball4000
Well-known member
Bij ons, voor werfleiders alleszins (aka, de moeilijk te vinden profielen) is het de werkgever die voor de upgrade zorgt.Ik vraag me af wie de grootste verliezer is in dit geval bij veranderen van job bij de meeste gevallen. De werknemer die moet inboeten op de wagen (of iets lager bruto krijgt in ruil voor deftigere wagen) of de werkgever die gewoon meer betaalt.
Vroeger reden er enkelen in een Golf Variant met zo goed als basic uitvoering...30k in diesel, niet? Nu krijgen de nieuwe al een Peugeot 508..dan zit je al aan 41-42k standaard (diesel, om even makkelijker te kunnen vergelijken).
Maar dan hoort ge ze intern zeggen "Ja we willen het wagenpark vergroenen, maar de werfleiders willen geen elektrisch model. Ze willen dat enkel als het een premium merk is"
ik "En wa hebde ze voorgesteld als model?"
Directie "Ja...aziatische modellen...ma die denken dat dat slechter is dan een Europees model"
ik "En welk model binnen die aziatische merken?"
Directie "Ja..een MG 5, Kia Niro & Kia Soul"
(Nu de Niro is wss wel ok qua techniek en value for money..ma die is echt wel lelijk)ik in mn eigen "Ja..zo'n elektrisch model versus een Peugeot 508 die ge misschien zelfs nog in GT-pack kunt onderhandelen..ik zou het ook wel weten"

. Een casual werknemer versus een zeldzaam profiel.
. Dan moet je nog beginnen met opties te kiezen 
)
.