De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Super tevreden over mijn A4 maar vorige week ging ineens het "motormanagement" lampje branden. Gisteren naar de garage en de gloeibougie is vervangen (in garantie) op 28 000 km. Is dat normaal? :unsure:

Nee, maar dingen gaan al eens stuk natuurlijk.
Aan mijn auto (wss dezelfde motor) is in de eerste 90k km geen bougie vervangen. Staat toch nergens bij vermeld.

Dan nog ... 't is een Model 3. En euuuh ... neje, echt waur neje. Ding is niet om aan te zien.
Gelukkig is er nu de Model Y die nog lelijker is, om de aandacht wat af te leiden :D

Nee, als het is om enkel voor 't werk te gebruiken lijkt me dat nog wel een OK wagen. Zeker stukken fijner qua rijbeleving dan die mottige XC60 waar ik nu mee rijd.

Nee, maar dingen gaan al eens stuk natuurlijk.
Aan mijn auto (wss dezelfde motor) is in de eerste 90k km geen bougie vervangen. Staat toch nergens bij vermeld.
Ja klopt, ik merkte de laatste tijd precies wel wat "inhouden" en als ik gisteren wegreed van de garage merkte ik echt wel dat hij terug iets vlotter optrok.

Alle wagens zijn bij ons per definitie kale kippen. Enkel business pack, verder geen opties mogelijk. Helaas.

Toen ik in 2019 nog een T8 overwoog kwam die sowieso enkel in Inscription niveau en dat was al dik uitgerust (HUD, open dak, etc).
R-design uitrustingsniveau ken ik niet vanbuiten, maar Volvo kennende zal dat ook niet slecht zijn.

Maar die 530e zou ik ook eens goed gaan bekijken. :)

En dat is net de mooiste van dat lijstje

Ik ben het daar (uiteraard 😀 ) helemaal mee eens, maar met die motor kan hij echt niet meespelen met de rest van het lijstje. Mocht dat nu grote voordelen geven op vlak van VAA zou je het nog kunnen overwegen, maar dat zal ook niet direct het geval zijn.

Vandaag eindelijk zicht gekregen op de poolwagens die ik eventueel kan overnemen. De eerste twee zijn een categorie boven mijn graad dus wel interessant qua "value":
- V90 T8 R-Design
- E-Tron 55 Quattro Advanced
- 418d Gran Coupé :puke:
- 530e berline
- Model 3 long range

E-Tron interesseert me eigenlijk wel...
Hangt af van de optielijst. 530e en de V90 lijken voor mij het interessantste.

Blijkbaar hebben wij een redelijk grote korting bij Mercedes via het werk.
In mijn TCO budget van 700 euro past een Mercedes CLA 250e Coupé AMG Line. Hopelijk ga ik er geen jaar op moeten wachten

Ik vind een 0-100 een vrij goed referentiegetal voor algemene vlotheid van een wagen. Dat is niet altijd 100% te herleiden naar hernemingen, maar het geeft wel een goed genoeg beeld.

Stel dat we ineens 0-70 gaan gebruiken ofzo, dan is dat hele referentiegetal nieuw en gaat het toch enige tijd duren voor je daar weer aan went. Nee, laat die 0-100 maar gerust :)

Akkoord, liever 0-100 dan 0-70 waarvoor je geen referentiekader hebt :smile:

Maar hoewel acceleratie inderdaad min of meer een beeld geeft wat je qua hernemingen kan verwachten, mis ik die informatie vergeleken met bv. autotests 10-20 jaar geleden. Nu ja, de volgende bedrijfswagen wordt elektrisch dus de hernemingen zullen sowieso wel OK zijn, ook geen impact meer van eventueel traag schakelende automaten of dichtgeknepen motoren :biglaugh:

Hangt af van de optielijst. 530e en de V90 lijken voor mij het interessantste.
Opties = enkel business pack

Hybride is voor mij minder interessant omdat ik dan een beperkte tankkaart krijg. Enkel "haalbaar" indien de wagen een groot elektrisch bereik heeft en/of heel zuinig gecombineerd rijdt.

Vandaag eindelijk zicht gekregen op de poolwagens die ik eventueel kan overnemen. De eerste twee zijn een categorie boven mijn graad dus wel interessant qua "value":
- V90 T8 R-Design
- E-Tron 55 Quattro Advanced
- 418d Gran Coupé :puke:
- 530e berline
- Model 3 long range

E-Tron interesseert me eigenlijk wel...

Zo een gedoe om dan uiteindelijk een keuzelijst te ontvangen waar 95% van de forumgebruikers hier jaloers op is :biglaugh:
V90, etron en 530e zijn dikke bakken

Blijkbaar hebben wij een redelijk grote korting bij Mercedes via het werk.
In mijn TCO budget van 700 euro past een Mercedes CLA 250e Coupé AMG Line. Hopelijk ga ik er geen jaar op moeten wachten

Bij ons staat er 8 maanden voor CLA/GLA

Zo een gedoe om dan uiteindelijk een keuzelijst te ontvangen waar 95% van de forumgebruikers hier jaloers op is :biglaugh:

Waarvan gezien hij toch EV wil de e-tron de enige praktische is. Het enige wat Tesla daar tegenoverzet is veel meer range natuurlijk.

Ja, dat zijn schone wagens maar die eerste 2 dus boven mijn budget en dus enkele beschikbaar "by chance" als poolwagen. En inderdaad toch heel wat gedoe want heeft 3+ maanden moeten duren voor ik wist dat dit zelfs een optie was.

De definitieve lijst laat nog op zich wachten.

Waarvan gezien hij toch EV wil de e-tron de enige praktische is. Het enige wat Tesla daar tegenoverzet is veel meer range natuurlijk.
Praktische is toch ook maar wat je zelf wil. Ik heb geen mega grote auto nodig dus ik zou dat ook al niet kiezen. Die lijst met auto's is toch heel verschillend, ook qua rijden. Dus dat is echt een persoonlijke keuze.

Opties = enkel business pack

Hybride is voor mij minder interessant omdat ik dan een beperkte tankkaart krijg. Enkel "haalbaar" indien de wagen een groot elektrisch bereik heeft en/of heel zuinig gecombineerd rijdt.
Die car policy is echt bonkers bij jullie. Dochterbedrijf van buitenlands bedrijf?

@Marsu big farma, geheel afgestemd op Europees vlak vrees ik.
Vroeger kon je zelf flex budget spenderen aan opties maar dat is sinds vorig jaar helemaal weg. Enkel trekhaak of dakdragers kan je kiezen, en de kleur van je wagen.

Nu anderzijds is dat pool systeem wel leuk, als ik uiteindelijk een ETron boven mijn categorie kan krijgen is dat prima. Het loon is verder ook uitstekend dus ik kan gewoon uitkijken naar een leuke eigen wagen :p

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan