De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik heb die lijst een hele tijd terug gezien en cat3 wagens kon je al in cat2 bestellen en omgekeerd. Ik gok dat zowat 1/4 van de wagens niet klopte.
't Is een lijst die procatief doorgestuurd wordt vanuit Cronos naar mensen met een aanloopwagen.
De lijst is 2 weken oud (als je wil bezorg ik de pdf wel via DM, maar jij hebt al besteld :) )

Ik heb die lijst een hele tijd terug gezien en cat3 wagens kon je al in cat2 bestellen en omgekeerd. Ik gok dat zowat 1/4 van de wagens niet klopte.

Veel zal toch ook afhangen van uitvoering en motorisatie. Een Q4 eTron op de lijst zegt niet zoveel. Is dat bvb een kale 35 Attraction, of een 50 Quattro S-Line met nog een hoop opties ? Scheelt al rap bijna 200 euro in maandelijkse leaseprijs.

Veel zal toch ook afhangen van uitvoering en motorisatie. Een Q4 eTron op de lijst zegt niet zoveel. Is dat bvb een kale 35 Attraction, of een 50 Quattro S-Line met nog een hoop opties ? Scheelt al rap bijna 200 euro in maandelijkse leaseprijs.
Ik ga van kale auto's uit. Want anders is er idd geen vergelijk meer mogelijk.

Da's gewoon kaal hé, zonder opties. De motorisatie staat er bij de meesten bij. Indien niet vermeld, de kleinste batterij, minst vermogen en minst aangedreven wielen :)

Ik zou 0-70 tijden eigenlijk wel interessant vinden. Met het verdwijnen van al die 90km/u banen is de 0-100 tijd eigenlijk steeds minder interessant geworden.
En EV's hebben een totaal andere optrek curve dan ICE (tenzij ze die softwarematig zouden gemaakt hebben).
Beetje gelijk de i3 die de eerste 40(?) meter sneller zou zijn dan een M3.

En hernemingstijden zijn ook altijd interessant, die zie je soms al passeren. De 80-120 km/u tijden.

Hernemingstijden mis ik bij de meeste autotests, ze blijven hardnekkig vasthouden aan 0-100 waar je inderdaad steeds minder praktisch nut van hebt.

Beetje off-topic, maar bij ICE automaten testen ze ook altijd acceleratie en hernemingen in gewone drive stand; in sport stand zou dat met sneller schakelen en hoger in de toeren gaan voor het opschakelen toch ook een serieus ander resultaat geven denk ik.

Ik ga van kale auto's uit. Want anders is er idd geen vergelijk meer mogelijk.

Da's gewoon kaal hé, zonder opties. De motorisatie staat er bij de meesten bij. Indien niet vermeld, de kleinste batterij, minst vermogen en minst aangedreven wielen :)

Neenee mannen. Ken iemand die in cat 3 een Q4 40 advanced met business pack bestelde.

Dat is niet full-option natuurlijk, maar kaal is het nu ook niet.

Ook die XC40 is iirc zeker proper te configureren in cat 3.

Hernemingstijden mis ik bij de meeste autotests, ze blijven hardnekkig vasthouden aan 0-100 waar je inderdaad steeds minder praktisch nut van hebt.

Ik vind een 0-100 een vrij goed referentiegetal voor algemene vlotheid van een wagen. Dat is niet altijd 100% te herleiden naar hernemingen, maar het geeft wel een goed genoeg beeld.

Stel dat we ineens 0-70 gaan gebruiken ofzo, dan is dat hele referentiegetal nieuw en gaat het toch enige tijd duren voor je daar weer aan went. Nee, laat die 0-100 maar gerust :)

Ik heb in cat3 een ev6 genomen, gt line, awd en elke optie behalve de 20" wielen.

In cat 2 zal dat wrs de earth versie met rwd zijn, zonder verdere opties.

Wel jammer dat de prijzen gestegen zijn.
Collega zei dat een tijdje geleden de bmw i4 m50 knap uitgevoerd kon worden in cat 3, nu is dat de i4 40 met business pack en nog beetje budget.
Ix3 zelfs nietmeer mogelijk 😔

Ik heb in cat3 een ev6 genomen, gt line, awd en elke optie behalve de 20" wielen.

In cat 2 zal dat wrs de earth versie met rwd zijn, zonder verdere opties.

Wel jammer dat de prijzen gestegen zijn.
Collega zei dat een tijdje geleden de bmw i4 m50 knap uitgevoerd kon worden in cat 3, nu is dat de i4 40 met business pack en nog beetje budget.
Ix3 zelfs nietmeer mogelijk 😔

Mooie keuze de EV6, overweeg deze ook…
Heb je die al of in bestelling?

Neenee mannen. Ken iemand die in cat 3 een Q4 40 advanced met business pack bestelde.

Dat is niet full-option natuurlijk, maar kaal is het nu ook niet.

Ook die XC40 is iirc zeker proper te configureren in cat 3.
Ja, I know. Ik bedoel: minstens :)

Als hij op de lijst staat wil dat gewoon zeggen dat je minstens “een Q4” kan bestellen met cat3. In de meest basis uitvoering zal dat lukken, maar misschien ook met meer opties.

Als CAT2 weet je dus dat je geen Q4 kan nemen, hoe kaal je hem ook kiest.

't Is een lijst die procatief doorgestuurd wordt vanuit Cronos naar mensen met een aanloopwagen.
De lijst is 2 weken oud (als je wil bezorg ik de pdf wel via DM, maar jij hebt al besteld :) )
De Cronos lijst houdt er wel rekening mee dat je een laadpaal koopt via je TCO budget (+- 40 euro per maand). Als je al een laadpaal hebt of er een koopt via het cafetariaplan dan zijn er in elke categorie ook duurdere wagens mogelijk.

Zo kon ik in categorie 3 een "basis" BMW iX3 of Mercedes EQC business edition bestellen, terwijl die in de lijst onder categorie 4 staan. Het is bij mij een iX3 geworden en de +- 10 euro niet opgebruikt TCO budget bijgelegd bij mijn laadpaal die ik koop via cafetariaplan.

Super tevreden over mijn A4 maar vorige week ging ineens het "motormanagement" lampje branden. Gisteren naar de garage en de gloeibougie is vervangen (in garantie) op 28 000 km. Is dat normaal? :unsure:

Vandaag eindelijk zicht gekregen op de poolwagens die ik eventueel kan overnemen. De eerste twee zijn een categorie boven mijn graad dus wel interessant qua "value":
- V90 T8 R-Design
- E-Tron 55 Quattro Advanced
- 418d Gran Coupé :puke:
- 530e berline
- Model 3 long range

E-Tron interesseert me eigenlijk wel...

Vandaag eindelijk zicht gekregen op de poolwagens die ik eventueel kan overnemen. De eerste twee zijn een categorie boven mijn graad dus wel interessant qua "value":
- V90 T8 R-Design
- 530e berline
- Model 3 long range

Gisteren in de Audi garage de E-Tron zien staan en da's ook gewoon een mooie wagen vind ik.

- V90 T8 R-Design
- 530e berline
- Model 3 long range

Zijn toch voornamelijk high-level/budget wagens, dus buiten 't feit dat het eentje van 'op den hof' zou zijn zit je wss goed zeker?
Ale soit ... zolang het geen kale kippen zijn natuurlijk. Niets zo erg als een kale Duitser. :sneaky:
Al lijkt het mij redelijk onwaarschijnlijk dat als je budget hebt voor pakweg een V90 T8, dat je dan niets van budget had voor die deftig aan te kleden.

Ja. Zou ze graag eens zien want alle wagens zijn bij ons heel basic uitgerust. Denk enkel een business pack op deze.

Uit die lijst is ook wel duidelijk dat een diesel echt te mijden is.

Zijn toch voornamelijk high-level/budget wagens, dus buiten 't feit dat het eentje van 'op den hof' zou zijn zit je wss goed zeker?
Ale soit ... zolang het geen kale kippen zijn natuurlijk. Niets zo erg als een kale Duitser. :sneaky:
Al lijkt het mij redelijk onwaarschijnlijk dat als je budget hebt voor pakweg een V90 T8, dat je dan niets van budget had voor die deftig aan te kleden.

Alle wagens zijn bij ons per definitie kale kippen. Enkel business pack, verder geen opties mogelijk. Helaas.

Terug
Bovenaan