De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik zou eigenlijk totaal geen probleem hebben om bijvoorbeeld 8j met een leasewagen te moeten rijden.
Of ene te nemen die al 4j oud is.
Ik hoef helemaal geen gloednieuwe wagen. Hoe goedkoper, hoe beter. Dan kan ik voor een dikke wagen gaan omdat die toch al afgeschreven is, of omdat de maandelijkse kosten lager zijn.

Ik zal wss maximum op 5j lease kunnen rekenen voor de volgende. Zullen wel zien wat het geeft daar na.
't Zou alles behalve gewenst zijn, maar in 't slechtste geval privé over pakken zeker.
Kans is reëel dat het ineens uw laatste bedrijfswagen is. Het systeem gaat op de schop gaan, de vraag is alleen wanneer.

Kans is reëel dat het ineens uw laatste bedrijfswagen is. Het systeem gaat op de schop gaan, de vraag is alleen wanneer.

Zeggen ze nu wel al heel lang, verwacht wel dat er eens EV ingeburgerd is de auto’s terug normaler worden.
Zou het nu wel niet erg vinden de wagen af te geven in ruil voor de TCO (bruto is goed) en 100% thuiswerk bvb.

En als het gedaan is heb ik er toch maar 20+ jaar van geprofiteerd.

Zeggen ze nu wel al heel lang, verwacht wel dat er eens EV ingeburgerd is de auto’s terug normaler worden.
Zou het nu wel niet erg vinden de wagen af te geven in ruil voor de TCO (bruto is goed) en 100% thuiswerk bvb.

En als het gedaan is heb ik er toch maar 20+ jaar van geprofiteerd.
De TCO min de patronale kan je krijgen :P
100% thuiswerken zal ook eerder 100% op kantoor worden.

En het zal geen kwestie zijn of je het goed vindt of niet. Het zal te nemen of te laten zijn.
Stoppen met werken is ook voor iedereen op elk moment een optie, als je het financieel kan dragen natuurlijk :P

Hey,

Iemand enig idee welke wagens er ongeveer passen met een TCO budget van 800€.
voor een hybride of volledig elektrisch?
Berekening op 20.000Km per jaar, met all season banden op 60 maanden.

De TCO min de patronale kan je krijgen :P
100% thuiswerken zal ook eerder 100% op kantoor worden.

En het zal geen kwestie zijn of je het goed vindt of niet. Het zal te nemen of te laten zijn.
Stoppen met werken is ook voor iedereen op elk moment een optie, als je het financieel kan dragen natuurlijk :P

TCO - patronale is ook goed, moet ook geen VAA meer en krijg dan kilometervergoeding (niet heel veel bij ons) dan natuurlijk.
Werk al 10 jaar 2-3 dagen per week thuis en 3 dagen per week thuis is bij ons nu de norm. 100% kantoor werken kunnen ze mijne z*k toch opblazen :D.

TCO - patronale is ook goed, moet ook geen VAA meer en krijg dan kilometervergoeding (niet heel veel bij ons) dan natuurlijk.
Werk al 10 jaar 2-3 dagen per week thuis en 3 dagen per week thuis is bij ons nu de norm. 100% kantoor werken kunnen ze mijne z*k toch opblazen :D.
Dan werk je toch in een zeer vooruitstrevend bedrijf moet ik zeggen :P
Beetje off-topic. Maar ik zie werkgevers echt het thuiswerken terug serieus terugschroeven. En dat zal niet zo plezant zijn sommige.

Hey,

Iemand enig idee welke wagens er ongeveer passen met een TCO budget van 800€.
voor een hybride of volledig elektrisch?
Berekening op 20.000Km per jaar, met all season banden op 60 maanden.

Audi Q4 E-TRON
VW Passat, ID4, ID5
BMW X1, X2
Mercedes CLA, EQA
Polestar 2

Hangt ook af van de korting, dan kan je soms een hogere klasse nemen ;)

Dan werk je toch in een zeer vooruitstrevend bedrijf moet ik zeggen :p
Beetje off-topic. Maar ik zie werkgevers echt het thuiswerken terug serieus terugschroeven. En dat zal niet zo plezant zijn sommige.
Meeste deftige werkgevers gaan bij 50% thuiswerk blijven. Elke organisatie die groeit zal daar vooral aan denken want nu kan je meer mensen tewerkstellen zonder dat je nieuwe kantoren moet zetten/grotere gebouwen moet huren.

Om competitief te blijven zal je moeten optimaliseren op dat vlak.

Meeste deftige werkgevers gaan bij 50% thuiswerk blijven. Elke organisatie die groeit zal daar vooral aan denken want nu kan je meer mensen tewerkstellen zonder dat je nieuwe kantoren moet zetten/grotere gebouwen moet huren.

Om competitief te blijven zal je moeten optimaliseren op dat vlak.
Er zijn nog veel bedrijven die gewoon eigen gebouwen hebben. Dus dat gaat zeker niet voor iedereen.

Er zijn nog veel bedrijven die gewoon eigen gebouwen hebben. Dus dat gaat zeker niet voor iedereen.
En die gaan hun eigen gebouwen houden en inzetten op meer thuiswerk terwijl ze meer volk aannemen. Elk iet of wat intellectueel beroep gaat die kant op. Anders ga je gelijk een competitief voordeel opgeven.

En die gaan hun eigen gebouwen houden en inzetten op meer thuiswerk terwijl ze meer volk aannemen. Elk iet of wat intellectueel beroep gaat die kant op. Anders ga je gelijk een competitief voordeel opgeven.
Ja maar wacht laat ons van het volgende scenario uitgaan.
Dus door het thuiswerken daalt de productiviteit met 20%, je hebt dus meer volk nodig om hetzelfde werk te verrichten. De loonkost stijgt dus terwijl je effectief gedane werk hetzelfde blijft. Uw competitief voordeel is dus eentje van onbestaande aard.

Ook trouwens intellectueel beroep. Ik weet niet goed wat ik mij hierbij moet voorstellen maar ergens bespeur ik wel enige vorm van hautainiteit.

Mocht in de week 200km rijden met de wagen van onze Directeur...de nieuwe C300e..my god, wat een beest is me dat?!
Virtuele gps, fenomenale acceleratie, virtuele assistent is verbazingwekkend goed. Hier heeft Mercedes me weten bekoren haha.

Enig nadeel, maar waarschijnlijk is dit normaal. Ik reed met een batterij op 8%. Die laadt bijna niks bij tijdens het rijden. Dacht dat em op 200km toch 10-20% zou bijgeladen zijn...zelfs geen 2-3% bijgeladen.
Nu, op de snelweg een gemiddeld verbruik van +-7L puur op de thermische motor..best wel goed eigenlijk.
Mijn vader zijn Volvo V60 D6 plugin doet 10L op de snelweg..en nochtans een diesel.

Dus door het thuiswerken daalt de productiviteit met 20%, je hebt dus meer volk nodig om hetzelfde werk te verrichten. De loonkost stijgt dus terwijl je effectief gedane werk hetzelfde blijft. Uw competitief voordeel is dus eentje van onbestaande aard.

Ook trouwens intellectueel beroep. Ik weet niet goed wat ik mij hierbij moet voorstellen maar ergens bespeur ik wel enige vorm van hautainiteit.

Maar de productiviteit was bij 100% thuiswerk niet gezakt, in tegendeel.
De dagen dat ik op kantoor ben verzet ik veel minder tijd dan ik thuis alleen ben.
Ik heb wel een deftig home office, sowieso beter uitgerust dan op kantoor.
Mijn stoel is beter, mijn bureau is dezelfde, scherm is veel beter en van de koffie zwijg ik dan nog :p.

Ik denk dat jij bij een bedrijf werkt die een beetje achterop loopt want thuiswerken is wel echt de toekomst. Bedrijven die werknemers willen houden zullen zeker geen 100% thuiswerken invoeren, dat is gewoon de realiteit geworden sinds corona.
Dit is wel echt offtopic aan het worden

Mocht in de week 200km rijden met de wagen van onze Directeur...de nieuwe C300e..my god, wat een beest is me dat?!
Virtuele gps, fenomenale acceleratie, virtuele assistent is verbazingwekkend goed. Hier heeft Mercedes me weten bekoren haha.

Enig nadeel, maar waarschijnlijk is dit normaal. Ik reed met een batterij op 8%. Die laadt bijna niks bij tijdens het rijden. Dacht dat em op 200km toch 10-20% zou bijgeladen zijn...zelfs geen 2-3% bijgeladen.
Nu, op de snelweg een gemiddeld verbruik van +-7L puur op de thermische motor..best wel goed eigenlijk.
Mijn vader zijn Volvo V60 D6 plugin doet 10L op de snelweg..en nochtans een diesel.
Met een lege batterij is dat toch gewoon een C200 met 400kg extra gewicht, of zie ik dat verkeerd?
Maar de nieuwe C is wel een fenomenale auto, de C200d was ook een zaligheid om mee te rijden.

Amai ik had die c300e wel lager verwacht qua verbruik.

Mijn 330e doet 6l op de snelweg, maar dat is een benzine.

Weegt die c309 effectief 400kg meer?
Dat zou wel verklaren.

330e tov 320d scheelt geen 100kg

Amai ik had die c300e wel lager verwacht qua verbruik.

Mijn 330e doet 6l op de snelweg, maar dat is een benzine.

Weegt die c309 effectief 400kg meer?
Dat zou wel verklaren.

330e tov 320d scheelt geen 100kg
C300e heeft een 21 KWU batterij om tot 100 km electrisch te rijden (dus het dubbele van uw BMW)
Zal dus zeker een pak zwaarder uitvallen

Terug
Bovenaan