De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Never judge a book by it's cover.

Ik heb al veel mensen geweten waar je 't niet zou aan 'zien' dat ze in 't geld zitten.
Je kan daar een of ander fancy geklede, grote jan uithangende show verkoper voor uwe neus krijgen die zo blut is als em groot is.
En tegelijkertijd een rijke vent over de vloer krijgen die gekleed is alsof het z'n eerste dag in 't atelier is.
Inderdaad en ze kunnen 180° van gedrag veranderen als ze opeens een potentiële klant in jou zien.
Ik was ooit eens bij een Audi garage op onderhoud (ik was toen 20j ofzo) en terwijl ik wachtte liep ik in de showroom.
En toen ik vroeg of ik eens in de A8 mocht zitten, keek die verkoopster echt zo geïrriteerd naar mij van 'wat gaat die snotter nu doen in die A8'.
En om het plaatje compleet te maken vroeg ze 'speciale auto hé, ooit al in zo eentje gezeten?'. Dat ik zou antwoorden 'ja mijn vader had de vorige generatie', had ze totaal niet zien aankomen en haar gedrag veranderde compleet en begon ze allemaal uitleg te geven over de functionaliteiten van die auto.
Het was eigenlijk zielig om te zien.

Never judge a book by it's cover.

Ik heb al veel mensen geweten waar je 't niet zou aan 'zien' dat ze in 't geld zitten.
Je kan daar een of ander fancy geklede, grote jan uithangende show verkoper voor uwe neus krijgen die zo blut is als em groot is.
En tegelijkertijd een rijke vent over de vloer krijgen die gekleed is alsof het z'n eerste dag in 't atelier is...

Klopt, ik heb nog zo iemand gekend die graag de interessante ging uithangen in garages van merken die gewoon veel te duur waren voor hem (bv. Jaguar of Maserati terwijl hij met moeite 20 K€ uitgaf aan een auto)

Anderzijds iemand die gewoon in t-shirt en jeans toekwam in een tweedehandse auto met nieuwprijs 25-30 K€, gelukkig serieus werd genomen door de BMW verkoper en zich daar een 5-reeks van 90 K€ kocht.

Benieuwd wanneer bij ons de eerste grotere elektrische wagens in de fleet zullen komen, voorlopig zijn het enkel nog VW ID 3's. Deze week wel een Polestar op de parking zien staan, maar geen idee of dat 1 van ons was of een bezoeker.

Inderdaad en ze kunnen 180° van gedrag veranderen als ze opeens een potentiële klant in jou zien.
Ik was ooit eens bij een Audi garage op onderhoud (ik was toen 20j ofzo) en terwijl ik wachtte liep ik in de showroom.
En toen ik vroeg of ik eens in de A8 mocht zitten, keek die verkoopster echt zo geïrriteerd naar mij van 'wat gaat die snotter nu doen in die A8'.
En om het plaatje compleet te maken vroeg ze 'speciale auto hé, ooit al in zo eentje gezeten?'. Dat ik zou antwoorden 'ja mijn vader had de vorige generatie', had ze totaal niet zien aankomen en haar gedrag veranderde compleet en begon ze allemaal uitleg te geven over de functionaliteiten van die auto.
Het was eigenlijk zielig om te zien.
Ik was dus overlaatst bij BMW & de enige wagen die daar 'vast' stond was de iX.
Verder hoefde ik dus niet te vragen om eens in de wagen te kruipen, noch voor de M4 die er stond, noch voor de 745e, etc.

Nog nooit scheve blikken gezien.

Nu vroeg ik toch eens om de iX in te mogen & ze hebben er toch niet lastig over gedaan hoor.
By the by ... ... ... No tnx. Ondanks het 'in het echt' te zien ... no tnx.

Bij Verstraeten, want daar gaat dit topic blijkbaar over, ook niks dan lof

Die hebben mijn Premium Selection E61 zelfs ná de garantie van 2 jaar gratis hersteld aan de luchtvering omdat het vrij vaak voorkwam. Die wagen was niet eens daar gekocht.

En ook de E87 van mijn vrouw, die opeens niet meer wou starten, is naar daar gebracht. Daar hebben ze uren gezocht, uiteindelijk een nieuwe "module" gestoken, het werkte nog steeds niet, verder gezocht, de oorzaak gevonden en mij enkel de "relevante" uren aangerekend. Dus het plaatsen van die nieuwe stukken en opnieuw verwijderen en een gedeelte van de zoektocht was gewoon 'gratis'

Je leest er vaak minder goede dingen over, maar ik snap het echt niet. Ik werk daar ook gewoon tijdens een onderhoud, 5 koffies, wifi, minuten spenderen in elk model... niemand doet moeilijk. Ik heb zelfs eens een testrit mogen doen met een hybrid omdat het onderhoud een uurtje langer duurder dan voorzien.

Bij Verstraeten, want daar gaat dit topic blijkbaar over, ook niks dan lof

Die hebben mijn Premium Selection E61 zelfs ná de garantie van 2 jaar gratis hersteld aan de luchtvering omdat het vrij vaak voorkwam. Die wagen was niet eens daar gekocht.
Dan zal er wel coulance regeling op de luchtvering gezeten hebben. Gratis voor de klant maar alle uren en onderdelen worden dan gewoon aan bmw doorgefactureerd, maar dit terzijde.

Zelf eigenlijk nooit met een goed gevoel een concessie buitengekomen. Het wordt precidd steeds meer en meer dat wanneer je een testrit gereserveerd hebt, je toch nog 30min moet rondhangen in de concessie omdat er geen verkoper vrij is. Of de zin ‘aaah testrit met een hybride? Geen idee of de batterij opgeladen is’.

Hu ik heb bij leasewagens altijd enorm veel korting gekregen genre +- 20%
Wel vrij grote fleet

Bovenop de conventie-kortingen ?
Wij zitten bij Leaseplan en daar zie je in de bestel-tool zelf al de kortingen staan. Bij BMW hoorde ik bij 2 garages dat ze geen kortingen daar bovenop mogen geven, al wilden ze in beide garages nog wel een 200-tal euro eraf doen, maar dat was dan ook omdat de wagen anders totaal boven mijn budget was en het dan zeker al een no-go was. Er zijn er op 't werk wel een hoop die allemaal naar dezelfde Mercedes garage gaan, maar dan nog zijn dat hooguit 10 wagens daar, denk ik. Dan kunnen ze nog wel een optie lospeuteren maar dat zal hooguit €1000 zijn, op een wagen van meer dan €50k excl. BTW.

Dan zal er wel coulance regeling op de luchtvering gezeten hebben. Gratis voor de klant maar alle uren en onderdelen worden dan gewoon aan bmw doorgefactureerd, maar dit terzijde.

Zelf eigenlijk nooit met een goed gevoel een concessie buitengekomen. Het wordt precidd steeds meer en meer dat wanneer je een testrit gereserveerd hebt, je toch nog 30min moet rondhangen in de concessie omdat er geen verkoper vrij is. Of de zin ‘aaah testrit met een hybride? Geen idee of de batterij opgeladen is’.
Toen ik met de 3 ging testrijden toen die pas gelanceerd werd hetzelfde verhaal. N kwartier moeten wachten en dan horen "Beperk het wat in tijd want de volgende staat hier al over een klein halfuur"

Bij Toyota 2x een halve dag meegekregen
Bij DS zelfs 24uur.
Skoda was enkel testrit met de verkoper ernaast, helemaal belachelijk.

Toen ik met de 3 ging testrijden toen die pas gelanceerd werd hetzelfde verhaal. N kwartier moeten wachten en dan horen "Beperk het wat in tijd want de volgende staat hier al over een klein halfuur"

Bij Toyota 2x een halve dag meegekregen
Bij DS zelfs 24uur.
Skoda was enkel testrit met de verkoper ernaast, helemaal belachelijk.
Ik kreeg destijds zelfs geen testrit met Octavia RS omdat ik geen 30 was :p. Uiteindelijk eentje zien staan op nummerplaten bij de dealer en die meegekregen...
Het wisselt heel hard, ik heb er al gehad voor 24u (530e, Tesla). Maar ook waar het niet meer was dan blokje rond.

Veel dealers zijn enorm kortaf en niet vriendelijk als je voor een leasewagen komt. Ook al duidelijk het verschil opgemerkt.
Hier hetzelfde. Ik moet nu ook naar een nieuwe wagen kijken, en had wat dealers gecontacteerd om offertes te vragen (we gebruiken geen tool maar mogen offertes doorsturen naar de fleet manager) - nl. voor een 530e touring, een X3 30e, een E300e break en een Avant 50 TFSI e. Tot nu toe gewoon korte antwoorden a la "hier is de offerte, groeten". Bij een vorige autowissel 5 jaar geleden werd ik meteen uitgenodigd om de auto te bekijken in de showroom, een testrit te maken, etc. Tot nu toe ook geen enkele follow-up vraag gehad of ik nog interesse heb. Bij de Mercedes dealer was ik al klant met 2 wagens, toch vreemd.

+280k kilometer op de teller. Sinds gisteren plots minder vermogen.
Ik krijg niet de typische duw in de ruw (al stelt het natuurlijk niet veel voor met een 116D).
Nochtans geen foutmelding als ik rijd. En hij haalt alle snelheden, maar gewoon extreem traag. Van 120 naar 140kmh doet hij er 30 seconden over.
Morgen mag hij even naar de garage, maar enkel zodat een technieker er eens mee kan rijden..herstelling kan pas ten vroegste binnen 2-3 weken volgens de garage..jeezes :wtf: (en eigenlijk ook een "jeezes" naar mijn werkgever dat we altijd zo lang met onze wagens moeten rijden)

+280k kilometer op de teller. Sinds gisteren plots minder vermogen.
Ik krijg niet de typische duw in de ruw (al stelt het natuurlijk niet veel voor met een 116D).
Nochtans geen foutmelding als ik rijd. En hij haalt alle snelheden, maar gewoon extreem traag. Van 120 naar 140kmh doet hij er 30 seconden over.

Ook ooit voorgehad met een Avensis, bleek een scheur in de turboslang te zijn.

Ook ooit voorgehad met een Avensis, bleek een scheur in de turboslang te zijn.
Daarnet even kunnen testen.
Als je hem in sportstand zet, kan je zien hoeveel KW hij genereert. Hij op zn piek 85kw moeten aantonen. Nu toonde hij +-45kw. Dus ik ben zowat de helft van de kracht kwijt.
0-100 zou officieel op +-10sec moeten. Ik haalde met moeite 16sec.
Morgen eens binnenspringen.

Heeft er iemand enige ervaring met laadpalen van Shell recharge solutions?

Voor EV bedrijfswagens bij ons vaste leverancier… op het eerste zicht geen echte beperkingen?

Thuisaansluiting is 25A en 3x380+N.

Geen idee naar de instelmogelijkheden

Daarnet even kunnen testen.
Als je hem in sportstand zet, kan je zien hoeveel KW hij genereert. Hij op zn piek 85kw moeten aantonen. Nu toonde hij +-45kw. Dus ik ben zowat de helft van de kracht kwijt.
0-100 zou officieel op +-10sec moeten. Ik haalde met moeite 16sec.
Morgen eens binnenspringen.
Dat wat eniac zegt.. of klinkt voor mij heel hard als luchtmassameter.

Heeft er iemand enige ervaring met laadpalen van Shell recharge solutions?

Voor EV bedrijfswagens bij ons vaste leverancier… op het eerste zicht geen echte beperkingen?

Thuisaansluiting is 25A en 3x380+N.

Geen idee naar de instelmogelijkheden
Lijkt mij een rebranded newmotion laadpaal. Maar er is een specifiek laadpalen topic.

Dat wat eniac zegt.. of klinkt voor mij heel hard als luchtmassameter.
Ik kom net terug van de garage. Blijkbaar een probleem met wervelkleppen van het inlaattraject. Ophoping van roet.
Pas ten vroegste een afspraak binnen 2 weken...dus nog 2 weken met 60-70pk rijden lol.. ALS ze op het werk akkoord gaan met de offerte (+-1300€)

Ik kom net terug van de garage. Blijkbaar een probleem met wervelkleppen van het inlaattraject. Ophoping van roet.
Pas ten vroegste een afspraak binnen 2 weken...dus nog 2 weken met 60-70pk rijden lol.. ALS ze op het werk akkoord gaan met de offerte (+-1300€)
Gohja ... da krijgt ge als ge een wagen 300K km lang in dienst wilt houden eh. Tush komen er kosten aan.
Dan moet men ook niet klagen dat men er kosten aan heeft.

Geen vervangwagen?
Da's toch ni veilig? Ge kunt amper invoegen op een snelweg als 't een beetje drukker is lijkt me.

Terug
Bovenaan