De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Zelfde ervaring met BMW hier eigenlijk. Verkoper die echt het minimum deed. Denk dat ze die leaseklanten momenteel liever kwijt zijn met alle productieproblemen en de lage(re) marges.

Bij Volkswagen/Skoda waren ze een stuk vriendelijker. Ik vermoed omdat die met hun enorme wachttijden toch nog wat moeite moeten doen om leaseklanten binnen te halen.

Zelfde ervaring met BMW hier eigenlijk. Verkoper die echt het minimum deed. Denk dat ze die leaseklanten momenteel liever kwijt zijn met alle productieproblemen en de lage(re) marges.

Bij Volkswagen/Skoda waren ze een stuk vriendelijker. Ik vermoed omdat die met hun enorme wachttijden toch nog wat moeite moeten doen om leaseklanten binnen te halen.
Het is echt zo hard afhankelijk van verkoper tot verkoper.
Ik heb bijvoorbeeld bij BMW Kortrijk wel een zeer goede ervaring, en dat was dan nog een 116d.
En bij Skoda, voor de Enyaq toch een veel mindere ervaring. 2 slechte verkopers gehad, terwijl in de vestiging er naast de verkoper voor de ID.4 het wel supergoed deed. Echt jammer dat ik de verkoop van de Enyaq niet op zijn naam kan zetten.

Er zijn idd kloteverkopers en er zijn er goede. Ik heb bijna altijd top service gehad behalve bij Van Osch en Meeuwsen.

Bij van Osch bood ik ooit de vraagprijs op een wagen die ze net op de site hadden gezet. Die wagen stond er 2000 euro te goedkoop op en het was de exacte spec die ik wou kopen. Ze zeggen aan de telefoon dat die al verkocht is en die wagen staat dan de volgende dag op de site 3000 euro duurder. Bah.

Dan bij Meeuwsen wilde ik ook een auto bestellen. Toch wel een ferm en duur beest al. Ik krijg plots een hit op LinkedIn van de verkoper die mijn pagina had bezocht. Vlak daarna vraagt die om een call op te zetten, met nog een andere verkoper erbij. Ik rook al meteen onraad. Bon ok, even horen uit nieuwsgierigheid. Ik ga vervolgens in die call en wordt begroet door een arrogant stemmetje waarbij ik al meteen de verkoper in kwestie kan inbeelden : Ventje van 25, net gepromoveerd van BMW tweedehands naar nieuw omdat hij drie Mini Coopers heeft verkocht, BMI al beetje in de gevarenzone, een Brasschaats kapselke met 6 liter gel, donkerblauw truitje met wit hemdje en een afschuwelijke shit eating grin om het af te maken.

Probeert die mens vervolgens mij een auto die bijna twee keer zo duur is aan te smeren. Echt, ik was zo gedegouteerd. Dan neemt ge aan dat ik geld schijt, dat ik niet heb gewikt en gewogen wat ik daadwerkelijk kan betalen of dat ik achterlijk ben. Drie veronderstellingen die ik niet kan appreciëren. Ik zeg dat ik geïnteresserd ben/was in de wagen die ik oorspronkelijk wilde kopen en dan pikt de tweede nozem in: "Jamaar hij is 100% aftrekbaar he meneer, dus ge koopt hem echt goedkoop."

Dan maar even duidelijk gemaakt dat ik vooral mocht gaan aftrekken voor de webcam om de maandelijkse betalingen tout court te kunnen betalen en ingehaakt. Bah bah bah.

Maar bij Jorssen zijn ze steeds super vriendelijk, ze vragen elke vervanging te bevestigen, ze helpen mij super snel en met mijn laatste bestelling hebben ze eigenlijk moeite gedaan om hun eigen marge uit het raam te gooien. Nog geen enkele herstelling is daar misgelopen.

Laatst bewerkt:
Er zijn idd kloteverkopers en er zijn er goede. Ik heb bijna altijd top service gehad behalve bij Van Osch en Meeuwsen.

Bij van Osch bood ik ooit de vraagprijs op een wagen die ze net op de site hadden gezet. Die wagen stond er 2000 euro te goedkoop op en het was de exacte spec die ik wou kopen. Ze zeggen aan de telefoon dat die al verkocht is en die wagen staat dan de volgende dag op de site 3000 euro duurder. Bah.

Dan bij Meeuwsen wilde ik ook een auto bestellen. Toch wel een ferm en duur beest al. Ik krijg plots een hit op LinkedIn van de verkoper die mijn pagina had bezocht. Vlak daarna vraagt die om een call op te zetten, met nog een andere verkoper erbij. Ik rook al meteen onraad. Bon ok, even horen uit nieuwsgierigheid. Ik ga vervolgens in die call en wordt begroet door een arrogant stemmetje waarbij ik al meteen de verkoper in kwestie kan inbeelden : Ventje van 25, net gepromoveerd van BMW tweedehands naar nieuw omdat hij drie Mini Coopers heeft verkocht. BMI al beetje in de gevarenzone, een Brasschaats kapselke met 4,6 liter gel, donkerblauw truitje met wit hemdje en een afschuwelijke shit eating grin om het af te maken :

Probeert die mens vervolgens mij een auto die bijna twee keer zo duur is te verpatsen. Echt, ik was zo gedegouteerd. Dan neemt ge aan dat ik geld schijt, dat ik niet heb gewikt en gewogen wat ik daadwerkelijk kan betalen of dat ik achterlijk ben. Drie veronderstellingen die ik niet kan appreciëren. Ik zeg dat ik geïnteresserd ben/was in de wagen die ik oorspronkelijk wilde kopen en dan pikt de tweede nozem in: "Jamaar hij is 100% aftrekbaar he meneer, dus ge koopt hem echt goedkoop."

Dan maar even duidelijk gemaakt dat ik vooral mocht gaan aftrekken voor de webcam om de maandelijkse betalingen tout court te kunnen betalen en ingehaakt. Bah bah bah.

Maar bij Jorssen zijn ze steeds super vriendelijk, ze vragen elke vervanging te bevestigen, ze helpen mij super snel en met mijn laatste bestelling hebben ze eigenlijk moeite gedaan om hun eigen marge uit het raam te gooien. Nog geen enkele herstelling is daar misgelopen.
Haha, bij vO kunnen ze ook de boom in. Kreeg daar ook zo een yuppie met moccasins aan zonder sokken en een geklede broek die te kort is. In de showroom staan/stonden op de bovenste verdieping de 5-series en hoger, op het gelijkvloers de 'gewone' modellen.

Die kerel deed dus echt alsof ik enkel op het gelijkvloers moest rondkijken en dat daarboven niks voor mij tussen zou staan. (ik zie er wrs te jong uit ofzo en ik ben geen opgeklede sneuzel)

Ben m'n 100k ergens anders gaan spenderen dus.

Bij Jorssen heb ik ook altijd goede ervaringen gehad, heel vriendelijk. Bij Smets in Lier een pak minder, zijn er ook een paar die daar met serieuze attitudes rondlopen omdat ze voor een BMW garage werken. Tijdens een onderhoudsbeurt van mijn leasewagen wou ik eens wat meer info en prijzen over bepaalde modellen maar die verkoper nam mij gewoon niet serieus, die dacht dat ik zijn tijd kwam verspelen precies. Tjah, dan gaan we wel ergens anders geld uitgeven he.. Hoe lomp kan je zijn infeite? Met mijn lease BMW ga ik daar voor onderhoud omdat het vlakbij is, maar als deze wagen is afgelopen zien ze mij daar nooit meer.

Met onze persoonlijke wagen ga ik sinds een tijd niet meer naar een dealer maar naar een gewone garage. Wat een vriendelijkheid, service en aan veel goedkopere prijzen krijg ik me daar.. 2 jaar geleden moesten we een grote reperatie uitvoeren, was een serieuze onverwachte tegenvaller. Uiteindelijk maar 1/3e betaald in vergelijking met offerte bij dealer. Ze gaan nu ook jaarlijks, tijdens onderhoudsbeurt, gelijk naar de keuring zonder daar iets van werkuren aan te rekenen en etc. Ik was een beetje gebrainwasht, door mijn vader vroeger, dat je met een auto altijd het best af bent bij een officiële dealer. Eigenlijk zot als ik die facturen ga vergelijken, zowel qua onderdelen als aantal werkuren.

Laatst bewerkt:
Bij Jorssen heb ik ook altijd goede ervaringen gehad, heel vriendelijk. Bij Smets in Lier een pak minder, zijn er ook een paar die daar met serieuze attitudes rondlopen omdat ze voor een BMW garage werken. Tijdens een onderhoudsbeurt van mijn leasewagen wou ik eens wat meer info en prijzen over bepaalde modellen maar die verkoper nam mij gewoon niet serieus, die dacht dat ik zijn tijd kwam verspelen precies. Tjah, dan gaan we wel ergens anders geld uitgeven he.. Met mijn lease BMW ga ik daar voor onderhoud omdat het vlakbij is, maar als deze wagen is afgelopen zien ze mij daar nooit meer.

Met onze persoonlijke wagen ga ik sinds een tijd niet meer naar een dealer maar naar een gewone garage. Wat een vriendelijkheid, service en aan veel goedkopere prijzen krijg ik me daar.. 2 jaar geleden moesten we een grote reperatie uitvoeren, was een serieuze onverwachte tegenvaller. Uiteindelijk maar 1/3e betaald in vergelijking met offerte bij dealer. Ze gaan nu ook jaarlijks, tijdens onderhoudsbeurt, gelijk naar de keuring zonder daar iets van werkuren aan te rekenen en etc. Ik was een beetje gebrainwasht, door mijn vader vroeger, dat je met een auto altijd het best af bent bij een officiële dealer. Eigenlijk zot als ik die facturen ga vergelijken, zowel qua onderdelen als werkuren.
Het hangt veel van de verkopers af. Ik heb het bij Smets ook al gehad, maar het tegenovergestelde ook... Ik wou bvb graag een testrit met een specifiek model, dat hebben ze niet staan. Ze wouden het dan regelen in Bornem, maar daar geraak ik niet zomaar. Dan bleek de wagen ook in Bornem niet beschikbaar behalve 1 weekend in de komende maanden.
Bijgevolg gaan ze volgende weekend de wagen halen in Bornem, brengen hem naar Lier voor een testrit voor mij... Dat vind ik dan weer heel mooie service.

Maar ik ben daar ook al binnen gelopen en verkopers gehad die geen offerte wouden maken...

En hetzelfde bij andere merken en bij andere dealers...

Hier nog altijd niks van nieuws. Laatste berichtje van HR ruim een maand geleden gaf aan dat het zeker nog voor april zou zijn...

Ondertussen karren we helaas vrijwel zeker nog minstens een jaar verder met die mottige XC60 :(
Zal wel persoonlijk zijn, maar ik rij veel liever met onze X3 18da die een stuk minder vermogen heeft. Desondanks is die merkbaar vlotter, soepeler, stiller.

Hier slechte ervaring bij BMW Centrauto Malle. Was al eens bij Sneyers in Herentals geweest, maar omdat Malle dichterbij is, snel daar nog eens in de showroom gaan zien om prijs te laten maken.

Kerel vroeg gewoon welke opties ik wou en gaf daarna een prijs. Er werd niet gekeken naar welke paketten eventueel interessant zouden zijn ivm de gekozen opties. Ook staat hier nog een oude 318d op de oprit. Deed heel lacherig dat deze niets meer waard was toen hij deze aan het bekijken was, 1000-1500 EUR max.

Bij Sneyers werd letterlijk elke optie overlopen die je kan nemen, en achteraf bekeken welke paketten eventueel interessant zouden zijn om de prijs te drukken. En de oude 3 reeks nemen ze door de saloncondities over voor 8000 EUR.

Keuze was heel snel gemaakt waar we 100k zouden spenderen. Denk dat ze in Malle ook dachten dat we wat jong waren om zo'n wagen te kunnen kopen.

Goh, mijn ervaringen:

- Opel Putte: supervriendelijk en altijd goed geholpen, dat het een schijtauto was, daar konden die mensen niks aan doen
- Opel (BUGA) Geel: 1 keer geweest en nooit meer, slechte communicatie, arrogant en hun eigen fouten (geen vervangwagen, hoewel 3 keer bevestigd) niet willen toegeven
- Audi Wilrijk: niet echt ontevreden, maar ook niet geweldig goed en ze willen daar een beetje te sjiek doen omdat het een Audi garage is precies
- Volkswagen Wilrijk: een beetje hetzelfde als Audi, maar wat meer oprecht vriendelijk
- Volkswagen Herentals: gemengde gevoelens, meestal vriendelijke service, maar te vaak niet OK en 1 van die service na verkoop mensen was echt de meest arrogante kwal die je ooit gezien hebt
- Audi Mechelen: de verkoper van mijn huidige lease was een, euh, speciaal geval, vond 'm niet echt vriendelijk en/of behulpzaam, die is toevallig kort daarna ook aan de kant gezet. Degene die mijn wagen daar heeft afgeleverd was wel echt top, heel vriendelijk en behulpzaam
- Audi Herentals: topservice en topmensen, altijd supervriendelijk geholpen en ook altijd alles in orde

Veel hangt af van de verkoper/medewerker, maar sommige garages hebben gewoon een bepaalde vibe (bv. Audi/VW Wilrijk).

Privé was de meest onaangename ervaring bij Skoda in Nijlen (bestaat nu niet meer denk ik). Die praatte tegen ons alsof wij kleine kinderen waren en zo van, ja daar zullen we ni naar moeten kijken voor jullie he (als in, ge kunt 't niet betalen). We zijn ons geld dan ook ergens anders gaan uitgeven toen. Skoda garage in Westerlo/Oevel was wel top (echt topservice), maar dat is nu een onafhankelijke garage geworden.

Haha, bij vO kunnen ze ook de boom in. Kreeg daar ook zo een yuppie met moccasins aan zonder sokken en een geklede broek die te kort is. In de showroom staan/stonden op de bovenste verdieping de 5-series en hoger, op het gelijkvloers de 'gewone' modellen.

Die kerel deed dus echt alsof ik enkel op het gelijkvloers moest rondkijken en dat daarboven niks voor mij tussen zou staan. (ik zie er wrs te jong uit ofzo en ik ben geen opgeklede sneuzel)

Ben m'n 100k ergens anders gaan spenderen dus.
Never judge a book by it's cover.

Ik heb al veel mensen geweten waar je 't niet zou aan 'zien' dat ze in 't geld zitten.
Je kan daar een of ander fancy geklede, grote jan uithangende show verkoper voor uwe neus krijgen die zo blut is als em groot is.
En tegelijkertijd een rijke vent over de vloer krijgen die gekleed is alsof het z'n eerste dag in 't atelier is.

Bij mij is't altijd al goed verlopen bij de dealers waar ik ging. Maar uiteraard wist men bijna allemaal dat het voor een lease wagen was & dat er dus ook wel geld achter zat. Zeker bij Audi/VW, omdat ons bedrijf toen al goede klant was daar.

Maar zelfs de eerste keer dat ik bij BMW ging, dat was nog vooraleer ons bedrijf ooit iets met BMW had gedaan. Ik heb daar vriendelijke ontvangst gekregen, zonder issue een offerte mee gekregen, etc. Ook zonder problemen fleet conditions besproken & wat nodig was om ze te krijgen, etc.

Die verkoper heeft er daarmee pretty much voor gezorgd dat er dat jaar 5 BMW's verkocht zijn (een 518d, een 116d, een 120d, een 320d & mijn 318d), want bij BMW moest je 3 wagens kopen om fleet te krijgen & ik ben dat toen gaan uitvechten met 't bedrijf.
Jah ... KMO was toen nog een stuk kleiner als nu & ik wou nen BMW. :devilish:

Die BMW verkoper is ondertussen wel veranderd.

Privé was de meest onaangename ervaring bij Skoda in Nijlen (bestaat nu niet meer denk ik). Die praatte tegen ons alsof wij kleine kinderen waren en zo van, ja daar zullen we ni naar moeten kijken voor jullie he (als in, ge kunt 't niet betalen). We zijn ons geld dan ook ergens anders gaan uitgeven toen. Skoda garage in Westerlo/Oevel was wel top (echt topservice), maar dat is nu een onafhankelijke garage geworden.
Ik vermoed dat je Bevel bedoelt :D, ja die mens kende ook gewoon helemaal niks van zijn eigenlijk auto's. Sprak bvb over een Skoda Super-B he...
Is geen officiële Skoda dealer meer omdat hij dus niet aan de standaarden voldeed...

Ik vermoed dat je Bevel bedoelt :D, ja die mens kende ook gewoon helemaal niks van zijn eigenlijk auto's. Sprak bvb over een Skoda Super-B he...
Is geen officiële Skoda dealer meer omdat hij dus niet aan de standaarden voldeed...
Jep! Echt erg, ik heb toen effectief gezegd, wij kunnen dat wel betalen, maar we rijden wel naar een andere Skoda garage. Echt een blaaskaak eerste klasse.

Eigenlijk heb ik tot nu toe overal wel goede ervaringen mee en heb al Renault, Peugeot, Citroen (vond ik daarvan de minste), opel volvo, skoda en VW gereden.
Mercedes was de grootste tegenvaller, die gaf mij letterlijk de sleutel van de EQC met de mededeling dat die op de parking stond. Avond in december en dus donker, koud en het regende, voor mijn part rijd je hem even het atelier binnen maar toch niet zomaar buiten als je een auto komt shoppen. En dan maakt het niet uit of die 30 of 150k kost wat mij betreft.
BMW tot deze week eigenlijk top, maar die is nu vervangen door een 20-25 jarige arogante snotneus naar mijn idee. Antwoord zelfs gewoon naast de kwestie.

Als de marges op leasewagens te klein zijn om moeite te doen moet je zoals de fietsendealer hier in het dorp gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je dat niet doet.
Die mens zei vlakaf, ik heb zonder leasefietsen werk zat en steek de winst liever in eigen zak, ik kan leven met zo een antwoord. Nog wat verder gepraat over de fiets zelf en besteld bij een andere dealer, vond die ook niet erg.

Welke Van Osch bedoelen jullie?
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Van Osch Tienen. Kwam daar in het verleden voor mijn onderhoud en ging dan eens wagens in de showroom bekijken. Idem bij G&A Turnhout en BMW Jorssen.

Er kwam telkens een verkoper even langs, maar toen ik mijn verhaal kaderde (lease 1 serie is hier op onderhoud en ik kijk graag eens rond, wie weet voor in de toekomst), werd dat telkens goed ontvangen: "Kijk gerust eens rond meneer en contacteer me bij vragen".

Ook bij ACK Kontich, Mercedes Drogenbos, Mercedes Hedin Lier en Kontich louter positieve ervaringen.

En ik kleed me normaal en ben nog jong.. Ik kan me die gladde verkopers wel voorstellen, maar daar ben ik vriendelijk en kortaf tegen. In de trend van: "Ik ben rustig aan het rond kijken, bij vragen zal ik me wel tot een verkoper richten". En bij vragen probeer ik dan een iets minder gladde collega aan te spreken :p

Gohja ... bottom line ... 't hangt volledig v/d persoon af. Sommige sales mensen zijn vriendelijk, anderen helemaal niet.

Anekdotisch gesproken heeft mijne patron 't zelfste voor gehad voor hij dan zelf maar een BMW gekocht heeft (die 320d uit m'n vorige post).
Hij kwam van een C klasse, maar tijdens een onderhoud (of herstelling, weet ni exact meer) zijn ze er mee gaan joyriden & hebben ze de motor opgeblazen. So yeah ... had dringend een nieuwe wagen nodig.

Hij is toen terug gaan kijken voor een Benz, maar gedegouteerd terug gekomen & moest van geen Benz meer weten toen. Bij gevolg ... een BMW gekocht.

NOTE:
Natuurlijk, toen heeft hij z'n BMW wel gekregen na 6 weken of zoiets (dealer had enkele 'spoed order slots'). Want tot op dat punt huurde hij natuurlijk een wagen.
Tegenwoordig ... jah ... zou je een wagen moeten huren voor een heel jaar. :sneaky:

Nu ja, zoals met alles heb je eigenlijk enkel maar de verkopers nodig om eventueel nog wat van de prijs af te doen, en bij leasewagens is dat hooguit een paar €100 om je binnen je max. budget te krijgen, want ze zitten daar sowieso al met heel kleine marges. Voor de informatie moet je niet bij hen zijn, want online vind je veel beter/correcter/betrouwbaarder als je wat rondsurft.

Hu ik heb bij leasewagens altijd enorm veel korting gekregen genre +- 20%
Wel vrij grote fleet

Hier nog altijd niks van nieuws. Laatste berichtje van HR ruim een maand geleden gaf aan dat het zeker nog voor april zou zijn...

Ondertussen karren we helaas vrijwel zeker nog minstens een jaar verder met die mottige XC60 :(
Zal wel persoonlijk zijn, maar ik rij veel liever met onze X3 18da die een stuk minder vermogen heeft. Desondanks is die merkbaar vlotter, soepeler, stiller.
Hier ook nog niks gehoord haha. Beter nog huurcontract zou verlopen zijn en rijd al 2 maanden illegaal. Beste fleetmanager heb ik.

Terug
Bovenaan