De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Als ik tussen de lijnen lees ben je druk in de weer er eentje te configureren? :p

Toch eens opengeklikt ja... Naar eind dit jaar toe ga ik een PHEV bestellen, ik keek tot nu naar X5/Q7/Q8/Velar dus deze zit min of meer daarrond (toch als P440e S). Vooral de 18g maakt hem wel het overwegen waard, de Q7, Q8 en Velar gaan sneller in de problemen komen bij fors zakkende referentie-uitstoot.

Maar als ik weinig korting op deze RRS zou kunnen versieren gaat em het toch niet worden denk ik :)

Ivm die velgen, misschien dat de configurator er geen rekening mee houdt, maar in realiteit zal het toch wel meestijgen zou ik denken?

Ik weet het niet goed. De Velar configurator rekent het wel mee. Niet alleen de velgen maar andere (externe) opties ook.

Zo veel vermogen is in principe ook niet eens nodig (relatief gezien) bij de RRS, gewoon omdat die auto niet echt uitnodigt voor hard te rijden.
Maar wel zalig om mee te rijden en even snel tussendoor kunnen schieten met zo'n boot omdat je het vermogen hebt :D

Ja, maar de P440e gaat naar 100 in 5.8s en de P510e in 5.4s. Geeft wel "een" verschil, maar 5.8s is ook al meer dan vlot genoeg vind ik.

Ja, maar de P440e gaat naar 100 in 5.8s en de P510e in 5.4s. Geeft wel "een" verschil, maar 5.8s is ook al meer dan vlot genoeg vind ik.
Beiden zijn echt vlot genoeg. Zelfs de 2 liter diesel met 250pk was vlot genoeg, al vond ik die onderin de toeren wel wat te weinig koppel hebben.
De 3 liter diesel met 250pk vind ik ideaal rijden. Meer rijdt wel toffer, maar stoplicht sprintjes doe je toch niet met die wagen :p.
Maar sowieso, 314 euro VAA is echt wel zalig voor zo'n auto met minstens 440pk :D

Ik zie op de paar offertes die ik al gegenereerd heb ook staan : "Deze offerte blijft 15 dagen geldig behoudens prijs en/of tariefwijzigingen.". Dus zelfs met een offerte kunnen die gewoon eenzijdig nog de prijs veranderen... wat is dan het nut van een offerte...
Dat mag, maar meestal houden ze zich wel aan een offerteprijs. (voor die 15 dagen toch, en 15 dagen is echt NIET veel)

Want stel je tekent die offerte, en plots is de prijs alsnog aangepast dan heb je wettelijk ondanks je handtekening ook het recht de overeenkomst alsnog stop te zetten zonder kosten. Bij prijsaanpassingen mag dat. Zo'n scenario wil je als bedrijf vermijden.
(Maar ik weet nu ook niet hoe Leaseplan dit aanpakt. Voor hetzelfde geld kan het hun weinig schelen)

Maar dik klote dat ze ineens de prijzen online aanpassen en niet op u reageren.

Ondertussen 4 weken later en geen stap verder 😅

Blijkbaar mogen er geen wagens aangekocht worden omdat het budget voor 2022 reeds opgebruikt werd…
Enkel als de levering in 2023 zal plaatsvinden kan deze bestelling dus doorgaan… wat een gedoe zeg…

Dus terug bij de garage om dat op papier te laten zetten. Veel gekker moet het nu toch niet worden…
Oef! Na enkele weken heen en weer gemail is nu alles bevestigd.
Levertermijn voor Q1 2023… beetje sneller dan gepland vanwege extra productie slots voor EQC naar België (stopzetten leveringen naar Rusland).
Nu maar aftellen zeker 😅

Ik heb een dikke maand geleden een ID.4 Pro Performance besteld, en werd gequote op ±10 maanden wachten. Wat mogelijk wel goed nieuws kan zijn, VW is bezig met de voorbereidingen om ID.4 productie in VS op te starten. Normaal zou die productie pas van start gaan in september/oktober, maar ik heb al meerdere berichten gelezen en gehoord dat ze voor staan op schema en mogelijk deze zomer al kunnen beginnen met productie. Van wat ik gegrepen hebben zal de productie van alle ID.4's die voor VS bestemd zijn, vanaf dat moment verhuizen naar de fabriek daar waardoor de productie voor alle Europese ID.4's naar voor zal schuiven.
Ik heb 11 augustus ‘21 een ID4 besteld en de leverdatum is net verschiven naar 12 juli ‘22…

Snap niets meer van dealers en tot nu toe vind ik 'premium' dealers gewoon ondermaats (Mercedes en BMW). Just of ge een brood besteld hebt ipv een auto met een catalogusprijs van meer dan 75k.

Collega besteld iX3 half December en auto is geproduceerd en onderweg (begin Augustus ontvangst maar kon al eerder als hij niet op verlof was).

Ik heb een week later besteld (Op het VIN nummer na exact dezelfde dus :p). Initieel levering Maart 2023, dan door BMW bijgesteld naar September 2022 en ook bevestigd naar Arval (Heb zo een brief gehad van wijziging leveringsdatum).
Vraag (mijn contactpersoon is er nietmeer, dus iemand anders antwoord) naar de huidige productie/leverdatum, krijg als antwoord Maart 2023 zoals bevestigd naar de leasemaatschappij en dat ik begin volgend jaar nog maar eens moet polsen.

Antwoord dus dat zijn voorganger in Maart gestuurd had dat productie in Mei en levering September zou zijn, waarop hij antwoord dat als hij vroeger komt dat wel mooi meegenomen is.
Durf te wedden dat die niet eens de status van de wagen heeft opgevraagd...

Snap niets meer van dealers en tot nu toe vind ik 'premium' dealers gewoon ondermaats (Mercedes en BMW). Just of ge een brood besteld hebt ipv een auto met een catalogusprijs van meer dan 75k.

Collega besteld iX3 half December en auto is geproduceerd en onderweg (begin Augustus ontvangst maar kon al eerder als hij niet op verlof was).

Ik heb een week later besteld (Op het VIN nummer na exact dezelfde dus :p). Initieel levering Maart 2023, dan door BMW bijgesteld naar September 2022 en ook bevestigd naar Arval (Heb zo een brief gehad van wijziging leveringsdatum).
Vraag (mijn contactpersoon is er nietmeer, dus iemand anders antwoord) naar de huidige productie/leverdatum, krijg als antwoord Maart 2023 zoals bevestigd naar de leasemaatschappij en dat ik begin volgend jaar nog maar eens moet polsen.

Antwoord dus dat zijn voorganger in Maart gestuurd had dat productie in Mei en levering September zou zijn, waarop hij antwoord dat als hij vroeger komt dat wel mooi meegenomen is.
Wat zegt de status op de site van Arval zelf?

Dat mag, maar meestal houden ze zich wel aan een offerteprijs. (voor die 15 dagen toch, en 15 dagen is echt NIET veel)

Eindelijk heb ik reactie gehad (wellicht is het intern geëscaleerd want kwam van een manager). Gelukkig houden ze zich nog wel aan de originele offerte, maar ik mag helaas toch achter mijn extra optie fluiten. De reden is dat het de catalogusprijs boven de 60K brengt waardoor de omnium ineens een stuk hoger is en de leaseprijs daardoor boven mijn budget uitkomt. Ook wel stom want had nog meer dan €1000 optie-budget over die ik dus totaal niet kan benutten.

Hoe kom je aan die VIN nummers ? Heb al vaker gelezen dat mensen hun BMW op de boot kunnen volgen.
Ik heb mijn X3 hybride besteld eind december en verwachte leveringsdatum is eind juli. Heeft het al nut om eens naar de garage te sturen om op te volgen of krijg automatisch een berichtje ?

Achtten jullie de kans rëeel dan dat hij vroeger wordt geleverd (door productiestop naar Rusland begrijp ik dan)?

Hoe kom je aan die VIN nummers ? Heb al vaker gelezen dat mensen hun BMW op de boot kunnen volgen.
Ik heb mijn X3 hybride besteld eind december en verwachte leveringsdatum is eind juli. Heeft het al nut om eens naar de garage te sturen om op te volgen of krijg automatisch een berichtje ?

Achtten jullie de kans rëeel dan dat hij vroeger wordt geleverd (door productiestop naar Rusland begrijp ik dan)?

De dealer kan je een overzicht bezorgen waar al de statussen instaan en uw VIN nummer staat daarbij.

De dealer kan je een overzicht bezorgen waar al de statussen instaan en uw VIN nummer staat daarbij.
Bedankt - ik heb nu het VIN nummer gekregen maar meer ook niet.. Hoe kan ik hier nu mee de status van mijn wagen checken? Ik heb even gegoogled maar vind niet meteen iets bruikbaar.

Kreeg ook de boodschap helaas dat er wellicht vertraging op zit:

"Jammer genoeg hebben we vanuit BMW Belux recent de melding gekregen dat het zou kunnen dat alle wagens uit de VS vertraging kunnen oplopen. Ze kunnen namelijk niet volledig afgewerkt worden daar ter plaatse. Als ze hier aankomen in Europa moeten ze nog een bepaalde module ingebouwd krijgen. Het zal er van afhangen hoe snel deze module beschikbaar is, om de exacte leveringsdatum te bepalen."

@JohnStrong , aan de dealer vragen.
Ik krijg het helaas niet, mijn collega heeft het wel (andere contactpersoon binnen dezelfde dealer). Maar over het algemeen geven ze dat wel.

Bedankt - ik heb nu het VIN nummer gekregen maar meer ook niet.. Hoe kan ik hier nu mee de status van mijn wagen checken? Ik heb even gegoogled maar vind niet meteen iets bruikbaar.

Kreeg ook de boodschap helaas dat er wellicht vertraging op zit:

"Jammer genoeg hebben we vanuit BMW Belux recent de melding gekregen dat het zou kunnen dat alle wagens uit de VS vertraging kunnen oplopen. Ze kunnen namelijk niet volledig afgewerkt worden daar ter plaatse. Als ze hier aankomen in Europa moeten ze nog een bepaalde module ingebouwd krijgen. Het zal er van afhangen hoe snel deze module beschikbaar is, om de exacte leveringsdatum te bepalen."

Volgens mij kan je hier wat extra info krijgen:
Heb het zelf nog nooit gebruikt, dus geen wat je wel/niet te zien kan krijgen.

Veel dealers zijn enorm kortaf en niet vriendelijk als je voor een leasewagen komt. Ook al duidelijk het verschil opgemerkt.

Veel dealers zijn enorm kortaf en niet vriendelijk als je voor een leasewagen komt. Ook al duidelijk het verschil opgemerkt.
Nog gene last van gehad. Nu ja, ons bedrijf is ook niet van die grootte dat ze daar aan de lopenden band bestellen, maar je zou net denken dat men vriendelijker zou zijn als je een veelvuldige klant bent.

Het hangt ook eenvoudigweg van verkoper tot verkoper af. Bij BMW in Kortrijk had ik er een die terwijl ik bij hem zat nog ondertussen mails zat te beantwoorden, en dus ook maar half naar me luisterde, hoe onbeschoft kan je zijn. Bij BMW in Brugge daarentegen had ik iemand die me zelfs meenam naar de werkplaats om iets te laten zien dat ik in de toonzaal niet kon bekijken.

Nu ja, zoals met alles heb je eigenlijk enkel maar de verkopers nodig om eventueel nog wat van de prijs af te doen, en bij leasewagens is dat hooguit een paar €100 om je binnen je max. budget te krijgen, want ze zitten daar sowieso al met heel kleine marges. Voor de informatie moet je niet bij hen zijn, want online vind je veel beter/correcter/betrouwbaarder als je wat rondsurft.

Heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt, de vorige medewerker van BMW was heel vriendelijk en behulpzaam tijdens het bestellen. Heb die dan in Maart nog eens gemaild hoe het ervoor stond en ook toen was die heel behulpzaam. Maar de huidige...

Nu, moet hem alleen nog afhalen want ga toch op onderhoud ergens anders aangezien ik die dealer persoonlijk ken.

Terug
Bovenaan