gumball4000
Well-known member
Ik heb altijd het gevoel gehad dat mini-SUV eigenaars (X1,X2, EQA) zo meer dergelijke modellen kochten om de "Kijk wat ik een 'dik' model ik hier gekocht heb". Het is misschien een vooroordeel héIk heb de afkeer van SUV's eigenlijk nooit gesnapt
En wat willen ze dan volgens jou?
De hoogte is net wat ze willen. En vaak is het interieurruimte veel beter benut omdat je meer in de hoogte zit ipv in de lengte.
En fun vind ik eigenlijk echt een overrated argument, ik kom echt nooit iemand tegen die 'fun' rijdt. Altijd op het gemak optrekken (zelfs met 90pk rij je bijna iedereen er af aan de lichten) en bochtjes zo langzaam mogelijk.
Dusja, voor wie moet het dan fun zijn? Die enkelingen? Daar geraak je niet ver mee als autofabrikant natuurlijk
Je moet trouwens eens kijken naar de EQC. Daar zie je heel duidelijk het voordeel van een SUV EV, die bodemvrijheid is amper 14cm.
Dat is 4cm minder dan zijn ICE broertje.
Dat is gewoon een gigantisch voordeel voor de fabrikanten, genoeg ruimte onder de auto om die extra ruimte te creëren voor de batterij.
Terug blikkend op hun jeugd en het het MTV-tijdperk waar rappers in dikke SUV's reden om hun welvaart te tonen
..en wij (de "jeugd van toen") geen grotermodel kunnen veroorloven, maar toch wat willen showen.Ik merk dit bijvoorbeeld bij mn schoonbroer. Die moet zo altijd kunnen vergelijken met mijn wagen. Heeft em een X1 en daarna een EQA: "Ja mijnen auto is toch groter dan den uwe hoor"...ja..so be it?

Of zo het argument dat ge soms bij jongeren hoort "De instap is hoger"...zijt gelle zo slecht te been dan ofzo?
EQC behoort voor mij wel tot de "echte" SUV en klopt
Ik trek het uiteraard effe in het belachelijke hé
.SUV's zijn gewoon modellen die eigenlijk niets op onze wegen te zoeken hebben: hoger verbruik, slechtere wegligging (even EQC buiten beschouwing) en gevaarlijker voor andere bestuurders/voetgangers.
In tijden waar klimaat en verkeersveiligheid primeren zijn zo'n modellen objectief gezien toch nonsens.
En ik val hier niemand aan ofzo. Ik probeer het gewoon te snappen
.Maar zoals je aangeeft, er zijn ook mensen die niet voor de "fun" rijden
. Ben dan weer iemand die graag zo laag mogelijk tegen de grond zit.
. Moet nu nieuwe bestellen en die moeten PHEV of EV zijn. Ineens blijkt een C-break redelijk bedroevend qua koffer door die joekel van een batterij.