Waarom denkt ge dat ik naar een Q8 kijk.
GROEPSDRUK ZEG IK U.
Ga je een pompstation kopen?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom denkt ge dat ik naar een Q8 kijk.
GROEPSDRUK ZEG IK U.

Ik heb mezelf daarstraks nog afgevraagd hoe het kan dat Skoda niet "RS" mag gebruiken in UK, maar Audi wel "Q8"Ga je een pompstation kopen?![]()

Q8 tankstation of Q8 auto zijn 2 totaal verschillende zaken, dus dat is redelijk moeilijk hard te maken dat ze dat niet zouden mogen.Ik heb mezelf daarstraks nog afgevraagd hoe het kan dat Skoda niet "RS" mag gebruiken in UK, maar Audi wel "Q8"![]()
Voor zover ik begrepen heb, heeft Ford ooit Skoda willen aanklagen daarvoor, en wou Skoda dit vermijden. In de UK is het dus VRS ipv RS. Die V staat er bij ons ook, maar hier zou dat het kapje van boven de S voorstellen.Q8 tankstation of Q8 auto zijn 2 totaal verschillende zaken, dus dat is redelijk moeilijk hard te maken dat ze dat niet zouden mogen.
Maar waarom mag Skoda geen RS gebruiken in UK? Mag Porsche dit bijvoorbeeld wel of ook niet?

. 
Perfecte soort wagen voor jou zou ik zeggen!Sinds gisteren 40.000km aangetikt met mijn CLA250e. Op zich tevreden van de wagen buiten een aantal rammeltjes in het interieur. Valt voornamelijk op wanneer ik elektrisch rij en dat is wel wat. Pano dak begint de laatste weken enorm te kraken, zou volgens de boordcomputer bij het volgende onderhoud opgelost worden.
Afgelopen week ook eens gebeld naar de dealer i.v.m een testrit met de nieuwe C300e. Ofwel na 2 jaar in december een nieuwe stockwagen meenemen of bestelbon opmaken in december en levering in 2023.. dan val ik nog in de oude regelgeving.
Voor de rest sluit een PHEV volledig aan bij mijn rijprofiel. Als freelance cameraman moet ik op veel verschillende plaatsen zijn in België, soms heb ik dagen/weken dat ik alles elektrisch doe (in de zomer 65km effectief bereik), dan weer naar een uithoek in Duitsland voor chirurgische opnames.. great mix. Ik laad dagelijks thuis op alsook op locatie bij klanten of aan openbare palen, alles via een Shell NewMotion pasje
Enkele stats:
Totaal km: 40.000
Waarvan elektrisch: 25.000
Gem. snelheid: 51km/u
Verbruik: 3.0l/100km
Elektrisch: 11,5 kWh/100km
Geeft uwe boordcomputer een diagnose weer van het gekraak van uw schuifdak?Sinds gisteren 40.000km aangetikt met mijn CLA250e. Op zich tevreden van de wagen buiten een aantal rammeltjes in het interieur. Valt voornamelijk op wanneer ik elektrisch rij en dat is wel wat. Pano dak begint de laatste weken enorm te kraken, zou volgens de boordcomputer bij het volgende onderhoud opgelost worden.
Afgelopen week ook eens gebeld naar de dealer i.v.m een testrit met de nieuwe C300e. Ofwel na 2 jaar in december een nieuwe stockwagen meenemen of bestelbon opmaken in december en levering in 2023.. dan val ik nog in de oude regelgeving.
Voor de rest sluit een PHEV volledig aan bij mijn rijprofiel. Als freelance cameraman moet ik op veel verschillende plaatsen zijn in België, soms heb ik dagen/weken dat ik alles elektrisch doe (in de zomer 65km effectief bereik), dan weer naar een uithoek in Duitsland voor chirurgische opnames.. great mix. Ik laad dagelijks thuis op alsook op locatie bij klanten of aan openbare palen, alles via een Shell NewMotion pasje
Enkele stats:

Sinds gisteren 40.000km aangetikt met mijn CLA250e. Op zich tevreden van de wagen buiten een aantal rammeltjes in het interieur. Valt voornamelijk op wanneer ik elektrisch rij en dat is wel wat. Pano dak begint de laatste weken enorm te kraken, zou volgens de boordcomputer bij het volgende onderhoud opgelost worden.
Enkele stats:
Uiteraard icm hé. Dus bij alle combi km’s zal dat eerder 5kwh zijn, bij puur elektrisch eerder 20kwh/100kmIemand enig idee of de stats van elektrisch -->
echt correct zijn?
Ik neem aan dat dit in combinatie is met de ICE?
Geeft uwe boordcomputer een diagnose weer van het gekraak van uw schuifdak?![]()
Iemand enig idee of de stats van elektrisch -->
echt correct zijn?
Ik neem aan dat dit in combinatie is met de ICE?
Bij Mercedes kunnen ze nogal wat hoor!Geeft uwe boordcomputer een diagnose weer van het gekraak van uw schuifdak?![]()

De Leaseplan simulator heeft de fleetkortingen er meestal al instaan. Kans is dus groot dat er niets meer afgaat.Beste,
heb leasebudget van 800 euro BCU.
Via de leaseplan simulator valt het precies tegen (middelbatterij vw id4 & skoda enyaq vallen er nipt buiten- oplaadpaal verplicht in leasebedrag).
Welke dealerkorting wordt meestal bekomen (moet er nog van afgetrokken worden)?
alvast dank
md
Leaseplan geeft finaalprijzen, dus als het daar niet kan, moeilijk. Tenzij je zelf offerte mag binnen brengen van een dealer, maar dat is meestal ook even onderhandelen met uw HR-departement.Beste,
heb leasebudget van 800 euro BCU.
Via de leaseplan simulator valt het precies tegen (middelbatterij vw id4 & skoda enyaq vallen er nipt buiten- oplaadpaal verplicht in leasebedrag).
Welke dealerkorting wordt meestal bekomen (moet er nog van afgetrokken worden)?
alvast dank
md
En toch stap ik altijd graag in de e300de. Wat een comfort, power, range en "ecologisch" op kleine wegen. Elektromotor, dieselmotor en 9traps automaat.. Wat wil je nog meer? Ideale daily driver.Bij Mercedes kunnen ze nogal wat hoor!
Buiten spannend rijdende wagens bouwen![]()
Lijkt me zeker een prima wagen, een topwagen zelfs.. maar als je eens benzine of benzine/hybride of EV gewend bent vind ik diesel echt wel het minst aangenaam rijden.En toch stap ik altijd graag in de e300de. Wat een comfort, power, range en "ecologisch" op kleine wegen. Elektromotor, dieselmotor en 9traps automaat.. Wat wil je nog meer? Ideale daily driver.
Je kan hem ook wat sportiever rijden, maar dat is helemaal niet de bedoeling met dit soort wagens (zijn iets te zwaar en te groot). Alhoewel, in sport (+) stand kan je zeker nog wel wat fun beleven. Misschien niet zoals in een 5 serie, maar dit segment is dan ook eerder om te cruisen dan sportief te rijden.
Klopt. Benzine zal altijd fijner rijden. EV is dan weer iets compleet anders, maar ik kan het ook wel smaken, alleen niet als daily voorlopig.Lijkt me zeker een prima wagen, een topwagen zelfs.. maar als je eens benzine of benzine/hybride of EV gewend bent vind ik diesel echt wel het minst aangenaam rijden.
Het leuke aan een moderne diesel is natuurlijk de range. Die karren zijn zo zuinig.. als je een beetje oplet doe je 1000km met een tank, ook wel leuk natuurlijk.Klopt. Benzine zal altijd fijner rijden. EV is dan weer iets compleet anders, maar ik kan het ook wel smaken, alleen niet als daily voorlopig.
En het hogere koppel natuurlijk. Dat is volgens mij net hetgeen waarom het zo ontspannen rijden is daarmee.Het leuke aan een moderne diesel is natuurlijk de range. Die karren zijn zo zuinig.. als je een beetje oplet doe je 1000km met een tank, ook wel leuk natuurlijk.