De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Tjah het is deze geworden: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/9a43f4d

BMW X5 45e
M Carbonschwarz
BMW individual uitgebreid leder Merino Tartufo/Schwarz
M Sportpakket met shadowline, dash in sensatec
Business pack plus (met comfortzetels, comfort toegang, heat package)
trekhaak
akoestische beglazing
panoramisch schuifdak
zonwerend glas
verwarmde zetels voor + achter
parking assistant pack plus
harman kardon

En de A6 dieselstoof vliegt dus in januari buiten.

Proper!

Wat heb je als indicatieve levertermijn meegekregen?

Bij mij zeiden ze rond januari.
Heeft blijkbaar wel veel te maken met bepaalde opties.

Tijd zal uitwijzen als het een ok beslissing was of niet. Heb eigenlijk weinig vertrouwen in de regering.

Maar we zitten nu eindelijk in de fase dat we wat op reis zouden kunnen gaan met de kinderen en da zouden we potentieel met twee EV's zitten en dat zie ik nog niet zitten.

Ik trek ook graag de moto mee op de remorque dus dat is nog zoiets.

Weet dat het decadent is, maar mijn madame gaat er dus mee rijden en ik ga de 330e oprijden. Ik rij doodgraag let die auto en die is zuinig en perfect, maar te klein als gezinswagen.

Levertermijn op een x3 is 19 maand fzo dus die viel wat af. Plus het prijsverschil is niet zo groot met een x5 en dan konden ze ook de overname garanderen. Ben tevreden met de overnameprijs voor de a6. Dusja.
Ook is de range elektrisch gewoon veel groter, waardoor dus 90% van de kilometers elektrisch zal gedaan worden door de usercase. Bedoeling is dan ook deze 10+ jaar te houden.

Alle voordelen van een EV zonder de nadelen. En met 30g co2 zitten we denk ik nog redelijk safe mochten er toch wat wetswijzigingen komen.

@Musk
De madame vond het mooier dat de nieren er wat uit sprongen visueel. Het was voor mij gelijk dusja 😁

Id.4 besteld op 11 augustus 2021, leverdatum was toen 27 december 2021.
Dat is dan op 2 december versprongen naar 21 april 2022 en nu naar 12 juli 2022…

Op een dag zal ‘m er wel zijn zeker? 😅
En te bedenken dat ik nog zat te twijfelen om de ID.4 te nemen omdat de levertijd van de Enyaq zo lang was.
In september zeiden ze dat de ID.4 in januari/februari zou geleverd worden als ik hem toen bestelde.
De Enyaq is voor augustus, maar ik heb wel nog geen flauw idee hoe realistisch dit nog is. En de dealer lijkt het ook totaal niet te weten.

Ferme bak. Specifieke reden waarom je niet voor de shadowline nieren hebt gekozen? Meer voorstander van de chrome?
Zwarte nieren + de laserlights maken die auto eigenlijk nog zoveel mooier
Al zou ik met deze versie in de garage ook al tevreden zijn

Tijd zal uitwijzen als het een ok beslissing was of niet. Heb eigenlijk weinig vertrouwen in de regering.

Maar we zitten nu eindelijk in de fase dat we wat op reis zouden kunnen gaan met de kinderen en da zouden we potentieel met twee EV's zitten en dat zie ik nog niet zitten.

Bedoeling is dan ook deze 10+ jaar te houden.

Alle voordelen van een EV zonder de nadelen. En met 30g co2 zitten we denk ik nog redelijk safe mochten er toch wat wetswijzigingen komen.

Ben dezelfde redenering aan het maken eerlijk gezegd, maar dan eerder naar eind dit jaar toe bestellen. Lange levertermijn maakt dan eigenlijk weinig uit. De X5 zit idd echt laag qua CO2, XC90 nu ook maar bevalt me iets minder.

De Velar heeft ook een 50g versie en ziet er ook goed uit. Idem Q7 en Q8.

Die 4 zijn dan ook mijn voorlopige shortlist.

Ik trek ook graag de moto mee op de remorque dus dat is nog zoiets.

Weet dat het decadent is, maar mijn madame gaat er dus mee rijden en ik ga de 330e oprijden. Ik rij doodgraag let die auto en die is zuinig en perfect, maar te klein als gezinswagen.

Levertermijn op een x3 is 19 maand fzo dus die viel wat af. Plus het prijsverschil is niet zo groot met een x5 en dan konden ze ook de overname garanderen. Ben tevreden met de overnameprijs voor de a6. Dusja.
Ook is de range elektrisch gewoon veel groter, waardoor dus 90% van de kilometers elektrisch zal gedaan worden door de usercase. Bedoeling is dan ook deze 10+ jaar te houden.

@Musk
De madame vond het mooier dat de nieren er wat uit sprongen visueel. Het was voor mij gelijk dusja 😁
Ik heb half december besteld en er staat eind mei op de bestelbon. Laatste contact werd er al gesproken over een maandje later, maar ik hou er al maar rekening mee dat het maanden later zal worden.

Had toen de HK laten vallen om niet met leveringsproblemen te zitten. En toen kwam Poetin met zijn briljant idee...

Laatst bewerkt:
Ben dezelfde redenering aan het maken eerlijk gezegd, maar dan eerder naar eind dit jaar toe bestellen. Lange levertermijn maakt dan eigenlijk weinig uit. De X5 zit idd echt laag qua CO2, XC90 nu ook maar bevalt me iets minder.

De Velar heeft ook een 50g versie en ziet er ook goed uit. Idem Q7 en Q8.

Die 4 zijn dan ook mijn voorlopige shortlist.
Als je keer zot wilt doen, de nieuwe Range Rover heeft ook een PHEV met 19gr co2 :D

Hou je die A6 nog tot die nieuwe geleverd is? Kan in deze tijden over een jaar gaan, dus hoe doen ze dat dan concreet om er een waarde op te plakken?

Ik ben dinsdag nog eens langs geweest bij de BMW dealer en euuuh ... jah ...

Vorige maand (of 1,5 mnd geleje of zoiets, 'k zou es moeten zien) was het nog van 'jah man, een maandje of 5 levering op een 3/530e ... komt tegen de zomer nog es terug om te bestellen'.
Ik deze week al even terug langs geweest en een heel ander liedje dat ondertussen gezongen wordt.

Spreken al richting een jaar ondertussen. Heb dan alvast maar al eens een afspraak gemaakt om een offerte op te maken & in detail eens te zien waar we staan.

Wel wat 'troubling' & 'conflicting' info te horen gekregen ...
- Enerzijds hoorde ik v/d verkoper bij BMW dat men al niet zo zeker meer is dat 'aangekocht op' correct is (dus getekende bestelbon telt), maar dat het 'ingeschreven op' zou zijn (hebben blijkbaar recent al een 5-tal klanten gehad die met dat verhaal af kwamen)
---> Zou 'k raar vinden weliswaar, want volgens de wetteksten die ik eerder las is dat effectief geschreven als 'aangekocht op'.

- Anderzijds hoorde ik van iemand v/d bank dat men gehoord had dat de regering zou overwegen om die regelgeving toch nog aan te passen wegens de aanhoudende issues met de levering van een EV
---> Zoals ik eerder al aanhaalde, de regering verplicht in principe iedereen een EV bedrijfswagen te nemen, maar niemand kan er eentje leveren.
---> Hoeveel daar van aan is weet ik ni, want heb er zelf nog geen berichtgeving over zien passeren. 't Zou weliswaar niet onlogisch zijn gezien de huidige economische realiteit, maar zoveel vertrouwen heb ik niet in ons regering.

Thans vrij simpel, gewoon een vinkje zetten achter 'first edition' en het is al gepiept.

Slechts een kleine €172k, kleingeld voor de gemiddelde BG'er :woohoo:

Je mag me altijd sponsoren hoor. Zeer sympathiek. 😄

Nee, maar los daarvan vind ik zo'n RR echt wel erover. De Velar is dan toch nog iets gematigder. Voor zover dat kan in dit segment.

Ik ben dinsdag nog eens langs geweest bij de BMW dealer en euuuh ... jah ...

Vorige maand (of 1,5 mnd geleje of zoiets, 'k zou es moeten zien) was het nog van 'jah man, een maandje of 5 levering op een 3/530e ... komt tegen de zomer nog es terug om te bestellen'.
Ik deze week al even terug langs geweest en een heel ander liedje dat ondertussen gezongen wordt.

Spreken al richting een jaar ondertussen. Heb dan alvast maar al eens een afspraak gemaakt om een offerte op te maken & in detail eens te zien waar we staan.

Wel wat 'troubling' & 'conflicting' info te horen gekregen ...
- Enerzijds hoorde ik v/d verkoper bij BMW dat men al niet zo zeker meer is dat 'aangekocht op' correct is (dus getekende bestelbon telt), maar dat het 'ingeschreven op' zou zijn (hebben blijkbaar recent al een 5-tal klanten gehad die met dat verhaal af kwamen)
---> Zou 'k raar vinden weliswaar, want volgens de wetteksten die ik eerder las is dat effectief geschreven als 'aangekocht op'.

- Anderzijds hoorde ik van iemand v/d bank dat men gehoord had dat de regering zou overwegen om die regelgeving toch nog aan te passen wegens de aanhoudende issues met de levering van een EV
---> Zoals ik eerder al aanhaalde, de regering verplicht in principe iedereen een EV bedrijfswagen te nemen, maar niemand kan er eentje leveren.
---> Hoeveel daar van aan is weet ik ni, want heb er zelf nog geen berichtgeving over zien passeren. 't Zou weliswaar niet onlogisch zijn gezien de huidige economische realiteit, maar zoveel vertrouwen heb ik niet in ons regering.
Dealer gaf me gisteren aan dat geplande productiedatum voor hybride 3-series sowieso al is opgeschoven naar mei ipv April. Maar, dat ie daar zijn hand niet voor in het vuur durfde te steken. Dusja.

Je mag me altijd sponsoren hoor. Zeer sympathiek. 😄

Nee, maar los daarvan vind ik zo'n RR echt wel erover. De Velar is dan toch nog iets gematigder. Voor zover dat kan in dit segment.
Jep, een kameraad van me heeft zich zo een Velar aangeschaft en ik vond dat echt een ferme wagen.

Zelf niet meteen een SUV fan.. maar sinds mevrouw Musk in die Velar gezeten heeft praat ze daar af en toe wel eens over.. :unsure:

Jep, een kameraad van me heeft zich zo een Velar aangeschaft en ik vond dat echt een ferme wagen.

Zelf niet meteen een SUV fan.. maar sinds mevrouw Musk in die Velar gezeten heeft praat ze daar af en toe wel eens over.. :unsure:

Ik ben ook meer voor breaks te vinden. Maar mijn beweegredenen staan hier al eerder (ik ga het niet weer herhalen want dan barst het hier weer los 😅 ).

Vrouw vindt de Q8 "wel mooi". Juh.
Ondertussen vindt ze de A6 ook "sloom aanvoelen" nu ze regelmatig met de 440 rijdt.

De bakens worden snel verlegd 🥲

Ik vind dat wel echt 1 van de weinige SUV's die ik oprecht knap vind.
Ik heb de configurator van de gewone range rover eens helemaal aangeklikt... 235k€

Voor de BMW 3 zit elk moment een facelift aan te komen. Zal er ook wel iets met te maken hebben.

Ondertussen kreeg ik van HR gewoon het meest vage antwoord terug: "Binnen een paar weken ga je een email krijgen om uw wagen te bestellen". Volgens mij weten ze het gewoon zelf niet :S
Bovenstaande communicatie was dus een maand geleden hé. Vorige week nog eens gepolst en het antwoord is: "de car list is nog niet gefinaliseerd, binnen enkele weken ga je een email krijgen" :unsure:

Toch best zotte budgetten die sommigen hier te besteden hebben en veel vrijheid om te kiezen, ben toch wel wat jaloers...

Terug
Bovenaan