De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik zat daar voor, toen kregen de starters (binnen het young graduate programma) allemaal een A-klasse (het bomma-model) voor de eerste 2 jaar. En het jaar dat ze die 208 invoerden (omdat de nieuwe A-klasse veel duurder was), heeft er iemand ontslag genomen omdat ze geen Mercedes kreeg terwijl dat wel zo was "afgesproken"...
Ja dat herinner ik me nog, ook veel starters die ineens afhaakten toen ze hoorden wat de wagen werd :D

Jah ... in 't begin van m'n loopbaan was ik duidelijk beter af geweest bij een grotere speler als het op de wagens aan komt.
Ondertussen ben ik er vrij zeker van dat ik bij een grotere speler praktisch nooit meer hetzelfde zal kunnen krijgen dan ik nu heb. Nu natuurlijk nog TBD wat het gaat geven voor de volgende die besteld moet worden dit jaar (e.g. ga ik gejost zijn wegens 'The Ukraine', dus korting/cat.prijs), mor soit ... dan nog.

Jah ... in 't begin van m'n loopbaan was ik duidelijk beter af geweest bij een grotere speler als het op de wagens aan komt.
Ondertussen ben ik er vrij zeker van dat ik bij een grotere speler praktisch nooit meer hetzelfde zal kunnen krijgen dan ik nu heb. Nu natuurlijk nog TBD wat het gaat geven voor de volgende die besteld moet worden dit jaar (e.g. ga ik gejost zijn wegens 'The Ukraine', dus korting/cat.prijs), mor soit ... dan nog.

Dat is toch altijd zo. Bij mijn vorige werkgever, KMO met de nadruk op K was de regel dat je 2% per jaar budget bijkreeg en het overnamebedrag van de vorige auto meenam naar de volgende wagen. Bij mijn huidige werkgever dat niet bepaald een KMO is, is het nu wagen X,Y,Z in limited kleuren/opties en suck it up...

Nu, als ze mij ne FuckingPeugeot208 of iets anders dat totaal niet naar mijn zin is zouden willen geven dien ik ook gewoon mijn ontslag in en bekijken ze het maar. Denk dat dat logisch is als je je niet tevreden voelt met je loon.

Is het niet naïef om te denken dat zulke dure/grote auto's op een fiscaal vriendelijke wijze gaan blijven behandeld worden?
ICE-wagens zijn ze al jaren bezig om stap voor stap minder interessant te maken. Hybride is lange tijd gunstig geweest maar is dat ook steeds minder en minder. En elektrische wagens zijn nu weer interessant, maar iemand een gokje doen hoe interessant die over 5 jaar nog gaan zijn?

Is het niet naïef om te denken dat zulke dure/grote auto's op een fiscaal vriendelijke wijze gaan blijven behandeld worden?
ICE-wagens zijn ze al jaren bezig om stap voor stap minder interessant te maken. Hybride is lange tijd gunstig geweest maar is dat ook steeds minder en minder. En elektrische wagens zijn nu weer interessant, maar iemand een gokje doen hoe interessant die over 5 jaar nog gaan zijn?
Ik ben er vrij zeker van dat de belastingen op EV's binnen 5 jaar even hoog zijn als voor ICE's nu. Of toch voor bedrijfswagens.
Ik hoop ook nog steeds dat de kilometerheffing er komt ipv VB :D

Ik ben er vrij zeker van dat de belastingen op EV's binnen 5 jaar even hoog zijn als voor ICE's nu. Of toch voor bedrijfswagens.
Ik hoop ook nog steeds dat de kilometerheffing er komt ipv VB :D
Onder de huidige regering zijn de regels gekend eh. EV vanaf 2026 aangekocht degressief richting 2031 naar 67,5% aftrekbaarheid.

Nu ... tussen nu & dan moeten er nog 2 regeringen passeren dus of dat niet nog 2 keer gaat veranderen is uiteraard gewoon koffiedik kijken.

Gisteren afscheid genomen van de VW Arteon Shooting Brake en mijn Volvo XC40 T4 in ontvangst genomen.

Het is toch net iets anders, de Volvo zetels en het fiscale aspect helpen wel 😅

Gisteren afscheid genomen van de VW Arteon Shooting Brake en mijn Volvo XC40 T4 in ontvangst genomen.

Het is toch net iets anders, de Volvo zetels en het fiscale aspect helpen wel 😅
Qua ruimte op de achterbank/koffer scheelt het wel 😅. Zetels zijn wel goed bij Volvo.
Veel plezier ermee!

Veranderd van werk.
Moet direct al nieuwe wagen bestellen.
Budget: BCU € 800,00, elektrisch verplicht.

Wat zijn aanraders voor gezin met 1 kleine kind (toekomstig 1 extra)? Vorige wagen was skoda new octavia 2021 (was ideaal)...
Uit voorstel andere firma haal ik: volkswagen ID3/ID4, skoda enyaq IV60, Mercedes eqa 250.

alvast dank
Md

Laatst bewerkt:
Veranderd van werk.

Wat zijn aanraders voor gezin met 1 kleine kind (toekomstig 1 extra)? Vorige wagen was skoda new octavia 2021 (was ideaal)...
Uit voorstel andere firma haal ik: volkswagen ID3/ID4, skoda enyaq IV60, Mercedes FOA 250.

alvast dank
Md
Kia EV6 all the way. Value for money momenteel een van de beste imo.

Veranderd van werk.

Uit voorstel andere firma haal ik: volkswagen ID3/ID4, skoda enyaq IV60, Mercedes FOA 250.

alvast dank
Md
Bedoel je de mercedes A250e? Die is niet elektrisch, maar hybride. Als actieradius belangrijk is voor je, dan zou ik die nemen.

Als actieradius en uiterlijk niet belangrijk zijn en ruimte wel, dan zal het de ID4 of Enyaq worden.

Bedoel je de mercedes A250e? Die is niet elektrisch, maar hybride. Als actieradius belangrijk is voor je, dan zou ik die nemen.

Als actieradius en uiterlijk niet belangrijk zijn en ruimte wel, dan zal het de ID4 of Enyaq worden.
Als actieradius belangrijk is en je kan thuis laden, zou ik toch eerder de ID4 of Enyaq aanraden boven een A250 hoor. Vergeet niet dat de hybride amper 35 liter tankje heeft, met benzine vertaalt zich dat in een vrij kleine actieradius voor je weer mag gaan bijtanken.
Terwijl als je thuis kan laden, vertrek je quasi altijd met een volle batterij.

Veranderd van werk.

Uit voorstel andere firma haal ik: volkswagen ID3/ID4, skoda enyaq IV60, Mercedes eqa 250.

alvast dank
Md
De ID.4 en Enyaq lijken mij de ideale gezinswagen. Ik heb zelf de Enyaq IV80 gekozen om deze reden.
De EQA vind ik een veel mooiere wagen, maar het bereik (en in mindere mate de interieurruimte) hebben me hier van doen afzien.
Tegenover de IV60 zou het misschien een ander verhaal geweest zijn, ik heb de EQA nooit van dichtbij bekeken dus ik weet niet hoe groot de koffer exact is, als de buggy er goed in zou passen had ik die wel gekozen.

Let trouwens op met die levertijden, probeer (als het niet te laat is) een degelijke inloopwagen vast te leggen. Want als je een kleine wagen krijgt waar je mogelijks meer dan een jaar mee mag rijden vooraleer de nieuwe wagen geleverd is, is echt niet handig als je met een baby/peuter zit.

Als actieradius belangrijk is en je kan thuis laden, zou ik toch eerder de ID4 of Enyaq aanraden boven een A250 hoor. Vergeet niet dat de hybride amper 35 liter tankje heeft, met benzine vertaalt zich dat in een vrij kleine actieradius voor je weer mag gaan bijtanken.
Terwijl als je thuis kan laden, vertrek je quasi altijd met een volle batterij.
Ja, maar je kan even gaan tanken (+- 5min) en dan kan je weer verder 😇

Kan je dat ook met je ID4 of Enyaq?

Ja, maar je kan even gaan tanken (+- 5min) en dan kan je weer verder 😇

Kan je dat ook met je ID4 of Enyaq?

Tegenwoordig kan je toch 100km laden in 10 min. Voor 99,5% van de tijd voor 90+% van de mensen is dit gecombineerd met de start range genoeg.
Maar kiezen voor een hybride kan ik verstaan.

Tegenwoordig kan je toch 100km laden in 10 min. Voor 99,5% van de tijd voor 90+% van de mensen is dit gecombineerd met de start range genoeg.
Maar kiezen voor een hybride kan ik verstaan.
Ik behoor dan tot dat klein percentage aan mensen waar dat niet voldoende is. Of ik zou mijn gedrag moeten aanpassen.

Terug
Bovenaan