De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ben ook niet SUV minded, maar je kent de huidige situatie bij ons. Je moet iets kiezen... En de i4 vonden de kinderen sowieso te krap vanachter.
Dus hoop ook op 3-serie, audi a4 of zelfs een superb ofzo als volgende wagen.

Winterbanden doe ik gewoon niet aan mee, we hebben geen winters hier. Mijn verbruik schommelt tussen de 4,3l en 4,8l/100km sinds we terug naar kantoor moeten en dat is 75km autosnelweg (E313, E19) en 10km 50-70km/h weg, maal 2 dus wel. Valt wel mee voor een Arteon, is toch ook niet bepaald klein.
Idd, als ik nu moest kiezen ging het tussen een 3 Touring Hybride, EQC of iX3.

Goh ja, ik leg ze erop omdat ik in de winter wel eens naar familie rij in Frankrijk (tegen de Alpen). Nu, met een winter zoals dit jaar heeft het inderdaad weinig nut.

Wel, voor BMW is het volgend jaar den toer v/d 5 reeks. Heel die reeks zal z'n nieuw model krijgen & er zal een i5 bij horen in de range.
Dit zal voor de 3 reeks niet anders zijn, maar die zal een 1-2 jaar later zijn.

Die zijn nog van het principe van 'zelfste carosserie, andere internals'. I.t.t. de iX die from-scratch gebouwd is op een EV platform.
--------------
Mercedes gaat een beetje een andere toer op dan BMW. Zij nemen de route van 2 compleet onafhankelijke reeksen.
Een EQS != S-class.

Een van de patrons bij ons bolt nu blijkbaar rond met een EQS. Dunno hoe lang al gezien ik er bijna 2j niet geweest ben.
Maar voornamelijk langs de buitenkant ... not my cup of tea. Binnenkant nog geen idee, nog ni in gezeten.
Z'n Q7 E-Tron is dus de deur uit & vervangen door een EV.

Wel, voor BMW is het volgend jaar den toer v/d 5 reeks. Heel die reeks zal z'n nieuw model krijgen & er zal een i5 bij horen in de range.

Die zijn nog van het principe van 'zelfste carosserie, andere internals'. I.t.t. de iX die from-scratch gebouwd is op een EV platform.
--------------
Mercedes gaat een beetje een andere toer op dan BMW. Zij nemen de route van 2 compleet onafhankelijke reeksen.
Een EQS != S-class.

Een van de patrons bij ons bolt nu blijkbaar rond met een EQS. Dunno hoe lang al gezien ik er bijna 2j niet geweest ben.
Maar voornamelijk langs de buitenkant ... not my cup of tea. Binnenkant nog geen idee, nog ni in gezeten.
Het exterieur van de EQS is gewoon raar. Het is dan wel geen SUV, maar het is een héél raar model om te zien.
i7 Komt binnenkort er trouwens ook aan. i3 ging trouwens ook al voor dit jaar zijn, denk ik?

Het exterieur van de EQS is gewoon raar. Het is dan wel geen SUV, maar het is een héél raar model om te zien.
i7 Komt binnenkort er trouwens ook aan. i3 ging trouwens ook al voor dit jaar zijn, denk ik?
Klopt, de 7 reeks ging nog voor de 5 reeks zijn normaal gezien. En zelfste principe, 1 chassis, verschillende uitvoeringen qua krachtbron 'type'. Incl. een E-uitvoering.

As for i3 ... die zal wss pas komen bij 't nief model v/d 3 reeks & da's maar voor binnen enkele jaren. 'k Heb toch nog niets gehoord dat men een i3 op zichzelf zou maken. Al zeker dit jaar niet meer.
De 'huidige' i3 die komt al te vervallen, da wel. Da stoem, lelijk scharminkel ding dus e.

Zou wel heel tof zijn als deze binnen 4 jaar op de lijst komt te staan:

:)
Wel, 'k vrees dat het er dan ni veel beter op zal worden.

De witte broodsjaren voor EV zullen de komende paar jaar zijn tot 2026. Vanaf dan krijgen we hetzelfde grapke over ons als nu met de ICE/PHEV's.
Nl. de systematische daling van de aftrekbaarheid.

't Zal wel niet richting 0 gaan, but still ... zal zeker een impact hebben op wat je kan krijgen voor uw budget t.o.v. een 100% aftrekbaarheid.

--------------
Een EQS != S-class.

De EQS is wel één van de weinige EV's met een aanvaardbare range. Dus in dat kader snap ik uwe patron.

Die Avant is :drool:, als de A4 Avant EV qua design hier naartoe neigt ben ik verkocht.
Die 2 "flappen" (diffusers) achteraan aan de onderkant met dat aluminium omhulsel storen niet? :p Ik vind die extreem lelijk. In die mate zelfs, dat ik de wagen niet meer knap kan vinden. Bij de sportback hebben ze dat beter verwerkt en is dat bijgevolg een knappe wagen.

Die 2 "flappen" (diffusers) achteraan aan de onderkant met dat aluminium omhulsel storen niet? :p Ik vind die extreem lelijk. In die mate zelfs, dat ik de wagen niet meer knap kan vinden. Bij de sportback hebben ze dat beter verwerkt en is dat bijgevolg een knappe wagen.
Dat lijken mij typische excessen op een concept die in het echt een pak milder worden.

De EQS is wel één van de weinige EV's met een aanvaardbare range. Dus in dat kader snap ik uwe patron.
Model 3 heeft toch ook een aanvaardbare range? Uiteraard mits laadmogelijkheden op het werk en thuis.

Kleine update op het werk..er zou misschien sprake zijn van "Aziatisch merk voor elektrische auto's"... Alleen..."veel werknemers willen geen aziatisch merk omdat het ni zo goed klinkt als een VW/Audi etc"
Kzie ze nog afkomen met een E-niro/EV6. Nuja..ze doen maar. Ik ben in de running voor een andere job (managers functie) bij een concurrent. Als ze daar beter kunnen geven dan hier, dan zal ik waarschijnlijk overstappen.
Zag dat ze in de familie van de eigenaar een reeks BMW garages hadden..dus ik vermoed dat het gamma bedrijfswagens iets van het merk zal zijn. Dus zal iets richting i4/ix3 zijn..of ne plug-in

Model 3 heeft toch ook een aanvaardbare range? Uiteraard mits laadmogelijkheden op het werk en thuis.

Kleine update op het werk..er zou misschien sprake zijn van "Aziatisch merk voor elektrische auto's"... Alleen..."veel werknemers willen geen aziatisch merk omdat het ni zo goed klinkt als een VW/Audi etc"
Kzie ze nog afkomen met een E-niro/EV6. Nuja..ze doen maar. Ik ben in de running voor een andere job (managers functie) bij een concurrent. Als ze daar beter kunnen geven dan hier, dan zal ik waarschijnlijk overstappen.
Zag dat ze in de familie van de eigenaar een reeks BMW garages hadden..dus ik vermoed dat het gamma bedrijfswagens iets van het merk zal zijn. Dus zal iets richting i4/ix3 zijn..of ne plug-in
Wat zou er mis zijn met een EV6 of e-niro?
Ik kies blindelings een EV6 boven een id3 of id4 hoor.

Wat zou er mis zijn met een EV6 of e-niro?
Ik kies blindelings een EV6 boven een id3 of id4 hoor.
Aziaten zijn met mijn grootte (bijna 2m) altijd wat krap.
En weet ook niet of ik het design van de EV6 geslaagd vind :tongue:. De ene keer denk ik "ahja mooie achterkant. Lekker breed" en de andere keer denk ik "wow..lelijke voorkant"
En het interieur is geen Duitser natuurlijk :)

Aziaten zijn met mijn grootte (bijna 2m) altijd wat krap.
En weet ook niet of ik het design van de EV6 geslaagd vind :tongue:. De ene keer denk ik "ahja mooie achterkant. Lekker breed" en de andere keer denk ik "wow..lelijke voorkant"
En het interieur is geen Duitser natuurlijk :)
Ik denk niet dat uw grootte gelinkt is aan het land van herkomst hoor ;). Aangezien bvb BMW speciale lwb-versies maakt voor de Aziatische markt :). Ik denk dat dat eerder een vooroordeel is van jezelf omdat je nog enkel in kleine aziatische auto's gezeten hebt...

En het interieur is geen Duitser, maar dat van de ID3 en ID4 ook niet hoor. Daar zit meer plastic op het dashboard dan in heel de EV6 gebruikt is, denk ik.
DB2020AU01878_x750.jpg

De VW ID reeks is da ook foeilelijk, hebben ze de bal toch serieus misgeslagen.
Rij nu al 10+ jaar op rij VW / skoda maar naar de ID4 heb ik nog niet eens gekeken. De Enyaq iv80 heb ik als vervangwagen gehad, maar die reed niet heel fijn.

Ik denk niet dat uw grootte gelinkt is aan het land van herkomst hoor ;). Aangezien bvb BMW speciale lwb-versies maakt voor de Aziatische markt :). Ik denk dat dat eerder een vooroordeel is van jezelf omdat je nog enkel in kleine aziatische auto's gezeten hebt...

En het interieur is geen Duitser, maar dat van de ID3 en ID4 ook niet hoor. Daar zit meer plastic op het dashboard dan in heel de EV6 gebruikt is, denk ik.
DB2020AU01878_x750.jpg
Heb de EV6, noch de ID's al in 't echt gezien. Maar van wat ik er online van zie mag je me toch ook opschrijven voor de EV6 boven die ID's hoor.

Nu ... to be fair ... de foto die je hier gebruikt is nu ook wel een v/d lelijkste configs die ge kunt maken eh. 't Is verdorie ne kleurboek.
Dan lijkt deze versie van pakweg de ID3 mij toch al veel minder polariserend -->
maxresdefault.jpg

Kan mss nog wat beter met lederen zetels & whatever, who knows.

Maakt het nog altijd mijn goesting niet & 't is geweten dat het kwaliteitsniveau, euuuuuh ... niet op niveau is. Heck ... een Polo zal wss kwalitatiever zijn dan een ID3, mor soit.

Maakt het nog altijd mijn goesting niet & 't is geweten dat het kwaliteitsniveau, euuuuuh ... niet op niveau is. Heck ... een Polo zal wss kwalitatiever zijn dan een ID3, mor soit.

ID3/4's zijn vegan... Dus een koeienhuidje zal je niet kunnen krijgen. Heb trouwens nog nooit in zo onaangename zetels gezeten als in de ID3 1ST pro shizzle, juist of ge in een goedkope strandzetel zit.

Terug
Bovenaan