De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Of juist goed voor de mensen die wel een EV kunnen nemen. Hangt er maar vanaf wat er voor de EVs op die lijst stond.

Het zal eerder dit zijn, inderdaad. Ik verwacht dat daar nog een ferme bubbel zit aan te komen hoor. Wie NU een EV kan bestellen doet winst, die TCO's zijn min of meer doorgetrokken tov vroeger maar de TCO van een EV is vrij voordelig, waardoor je best wel dikke bakken kan nemen op die manier.

Binnen een paar jaar echter zullen alle car policies quasi volledig naar EV zijn overgeschakeld, zal de overheid constateren dat ze via de verschillende kanalen (accijnzen brandstof, belasting op VAA, verminderde inkomsten vennootschapsbelasting door hoge aftrekbaarheid, ...) veel minder geld binnenkrijgen dan vandaag de dag, en hou je dan maar vast he :)
Dan zal de formule voor VAA drastisch worden aangepast, zal de formule voor aftrekbaarheid worden gecorrigeerd, met gevolgen voor de TCO. En dan zal je weer een heel pak minder kunnen nemen dan vandaag de dag.

Haha zalig dat ik dan nu net een auto kan kiezen. Een A3 tov een iX3, gekker kan bijna niet.
Komaan waar blijft mijn login, ik wil dit zo snel mogelijk verzilveren!
Degene die weet hebben van budgetten voor een iX3, zit de e-tron daar eigenlijk ook bij?
Het is mij opgevallen dat die eigenlijk nog goed meevalt in prijs (ook de 55) tov de iX3,
terwijl het volgens mij toch een klasse hoger is richting de X5? Of zijn er daar verschillende formaten bij?
Want Audi noemt ze precies allemaal e-tron. Pas met de Q4 komt er eens een modeltype bij.
Dus de duurste niet EV is een Audi A3?
Meer bedrijven die naar TCO beginnen te kijken ook maar ix3 en audi a3 is wel een serieus verschil in aankoopprijs.
Zijn er dan bedrijven die niet naar TCO kijken? Dat is toch het enige dat telt voor het bedrijf?

Haha zalig dat ik dan nu net een auto kan kiezen. Een A3 tov een iX3, gekker kan bijna niet.
Degene die weet hebben van budgetten voor een iX3, zit de e-tron daar eigenlijk ook bij?
Het is mij opgevallen dat die eigenlijk nog goed meevalt in prijs (ook de 55) tov de iX3,
terwijl het volgens mij toch een klasse hoger is richting de X5? Of zijn er daar verschillende formaten bij?
Want Audi noemt ze precies allemaal e-tron. Pas met de Q4 komt er eens een modeltype bij.

Zijn er dan bedrijven die niet naar TCO kijken? Dat is toch het enige dat telt voor het bedrijf?
De consultancy bedrijven waarvoor ik gewerkt heb en die zonder vaste lijst werkten, was het gewoon dit is uw leasebudget excl brandstof, stel maar iets samen.

Je hebt op dit ogenblik de e-tron en iets "sportiever" gelijende e-tron Sportback. Grote elektrische SUV, zit idd qua maatvoering in segment Q7/X5.
Morgen wordt de e-tron GT gelanceerd = de "Audi Taycan".
Later volgt nog de Q4 e-tron. Elektrische SUV, maatje kleiner.

In het verleden was e-tron ook nog een label voor gehybridiseerde gewone modellen, Q7 e-tron bvb, maar dat zit nu allemaal onder TFSIe.

Ja da ziet er inderdaad niet normaal uit. Laat da toch maar eens nazien. Ik heb de mijne gisteren gestart zonder problemen. Ik ben eigenlijk over de hele lijn enorm positief over de 116d. Heel betrouwbare wagen (alé, de mijne toch :p ).
Maar de wagen is ook heel betrouwbaar. Nooit problemen gehad tot nu. Zelfs nooit olie moeten bijvullen.
Alé hij start hé, maar heel moeilijk...dus opzich werkt hij nog haha.
Kzou hem nooit privé kopen omdat 30k veel is voor zo'n kleine wagen..maar als bedrijfswagen zeg ik geen "nee" voor een nieuwe :p

Laatst bewerkt:
Maar de wagen is ook heel betrouwbaar. Nooit problemen gehad tot nu. Alé hij start hé, maar heel moeilijk...dus opzich werkt hij nog haha.
Kzou hem nooit privé kopen omdat 30k veel is voor zo'n kleine wagen..maar als bedrijfswagen zeg ik geen "nee" voor een nieuwe :p
Ik volg uw mening. Ik was ook sceptisch over de 3cilinder, maar hij heeft zich bewezen. Alleen dat trillend pookje is wat jammer maar niet storend.
Klein is echter relatief. Ik weet dat er hier veel zitten dat een type golf/1/a klasse/A3 klein vinden, maar dat zijn imo toch echt geen kleine wagens meer. Een kleine wagen is voor mij type mini of fiat 500.
Wie rijdt er nu dagelijks met 4 volwassen personen van >1m90 rond?
Zelfs met een kind is dat prima te doen, al zal dat wat puzzelen zijn.
Vanaf 2 kinderen, honden, bepaalde hobby's/activiteiten of meermaals grote mensen vervoeren kijk je idd best uit naar iets groter.

Ik volg uw mening. Ik was ook sceptisch over de 3cilinder, maar hij heeft zich bewezen. Alleen dat trillend pookje is wat jammer maar niet storend.
Klein is echter relatief. Ik weet dat er hier veel zitten dat een type golf/1/a klasse/A3 klein vinden, maar dat zijn imo toch echt geen kleine wagens meer. Een kleine wagen is voor mij type mini of fiat 500.
Wie rijdt er nu dagelijks met 4 volwassen personen van >1m90 rond?
Zelfs met een kind is dat prima te doen, al zal dat wat puzzelen zijn.
Vanaf 2 kinderen, honden, bepaalde hobby's/activiteiten of meermaals grote mensen vervoeren kijk je idd best uit naar iets groter.
Hahahaha, hier was ik dus ooit voor naar bmw geweest omdat ik dacht dat het een defect was :ROFLMAO: (komende van een Golf)

Nu hij is niet groot voor mij, omdat ik 1.95m groot ben :p.
Maar het stuur is direct, de iets hardere vering maken hem voor mij wel leuk voor in de bochten...enja achterwiel aandrijving..is toch leuk als het sneeuwt :p

Er zijn er... Sommige bedrijven rekenen aftrekbaarheid etc. door, andere kijken alleen naar de maandelijkse leasekost.

Dat zijn helaas de prijzen vrees ik. Als je kijkt naar een golf dan ben je voor 25-26k gesnaard. Maar dan zit je ook nog niet heel sjiek, daarvoor tel je nog 6-7k extra neer. Wil je iets groter dan het 1 segment dan kijk je naar prijzen die beginnen bij 32k, een Peugeot 508 start vanaf 33k. Auto’s kosten gewoon veel geld.

Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe VW Arteon Shooting Brake e hybrid?
Ik vind hem knap en heb die gisteren dan ook besteld, wel in diesel ipv hybride. Die laatste paste sowieso niet in mijn budget (ik krijg een aankoopbedrag als budget), daarnaast een test gedaan met een Superb hybride, wat dezelfde aandrijflijn is, en qua verbruik was dat voor mijn rijprofiel (1000km/week, grotendeels autostrade en geen laadmogelijkheden thuis) vrij dramatisch.

Het rijdt inderdaad als een Passat, maar om lang mee te cruisen vind ik daar absoluut niets mis mee, ik kom nu van een Volvo V60, dat is ook niet het boegbeeld van dynamisch rijgedrag, maar ik rij er wel zeer graag mee :D

Ondertussen staat mijn bolide al meer dan 2 weken in de garage. Geen idee waarom een sticker op de achterruit en een laadkabel zolang moet duren...

Auto nog eens binnengedaan voor 'audi connect' probleem. Krijg ik sleutel terug zonder sleutelhanger, terwijl ik 99.99% zeker was dat er 1 aan hing maar dat klopte niet volgens hen. Ga naar mijn wagen en doe hem open en de wagen naast de mijne gaat open :rolleyes:

Ze hebben even moeten zoeken naar mijn sleutel...

Auto nog eens binnengedaan voor 'audi connect' probleem. Krijg ik sleutel terug zonder sleutelhanger, terwijl ik 99.99% zeker was dat er 1 aan hing maar dat klopte niet volgens hen. Ga naar mijn wagen en doe hem open en de wagen naast de mijne gaat open :rolleyes:

Ze hebben even moeten zoeken naar mijn sleutel...
Sterk werk van Audi, welke bij welke garage heb je dit voorgehad? Wel tof als er plots een RS6 open zou gaan.

Terug
Bovenaan