Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb al 2-AAH-..... zien rondrijden inderdaad.edit: mijn bedrijfswagen wordt volgende week thuis afgeleverd.
Nummerplaat begint trouwens al met het cijfer 2 .. schrok ik wel even van. Dat wil namelijk zeggen dat er al keiveel auto's rondrijden in ons kleine landje..
auchDaarnet E. van Cronos aan de lijn die een aantal BMW configs met mij heeft doorgelopen aan de telefoon. De tool is nog in bèta dus moest het telefonisch.
Met 950 kan je dus:
- iX3, shadowline
- EQC, business pack
- 316dA Acco Business (advantage + businesspack)
- 330e Touring is meteen €4000 opleggen (dus de 320e zal nét kunnen, maar waarschijnlijk optieloos)
- E-Tron ook buiten budget
Ik heb gewoon gezegd: "E. 't is goed, bestel maar. Carbonschwarz, Mokka zetels, en graag nog aluminium sierlijsten"
Levering voorzien eind augustus begin september.
da's inderdaad niet zooo duidelijk héMaar wat heb je nu besteld, poeperman2?

Arval blijkt trouwens de bocht ingezet te hebben naar EV's. Niet toevallig zijn ze zelf ook een netwerk aan laadpunten aan het uitrollen...'k Ben daarin toch nog content da'k in dat KMO sfeerke behoor. Althans dus voor dit eh.Daarnet E. van Cronos aan de lijn die een aantal BMW configs met mij heeft doorgelopen aan de telefoon. De tool is nog in bèta dus moest het telefonisch.
Met 950 kan je dus:
- iX3, shadowline
- EQC, business pack
- 330e Touring is meteen €4000 opleggen (dus de 320e zal nét kunnen, maar waarschijnlijk optieloos)
Ik heb gewoon gezegd: "E. 't is goed, bestel maar. Carbonschwarz, Mokka zetels, en graag nog aluminium sierlijsten"
Met andere woorden uw werkgever is niet bijster snugger?'k Ben daarin toch nog content da'k in dat KMO sfeerke behoor. Althans dus voor dit eh.
't Is zo toch allemaal net iets minder 'strikt' & iets meer vrijheid.
Al zou het bij ons systeem nooit iX3 vs 316d worden, want hunnen baseline is aankoopprijs.
Men heeft zo ooit een XLSX opgesteld met alle overwegingen, toen men nog alle wagens aankocht en de policies zijn nog altijd geschreven in context van aankoopprijs.
De leasing ziet men dan gewoon als 'de financiering'. Voor goeikopere wagens is dit effectief nog steeds aankoop (renting dus), de duurdere modellen durft men het niet meer riskeren wegens dieselgate & zijn voornamelijk operationeel.
Dat heeft ook z'n nadelen natuurlijk aangezien de speciallekes in de leasing, waar een duurdere wagen goeikoper is in leasing ... jah ... niet echt naar boven komt tijdens die gesprekken.

Goh ja ... voor die wagens waar het operationeel geregeld wordt mogelijks wel ja. Heb er soms ook al aangedacht aangezien leasing toch zo wat een speciaal beestje is waar duurder in aankoop niet noodzakelijk duurder is in leasing (en de afwezigheid van bepaalde opties e.d. soms den boel duurder doet uitkomen etc.).Met andere woorden uw werkgever is niet bijster snugger?
Dus hij kiest liever voor een wagen die catalogus goedkoper is, maar hem wel meer op maandbasis kost. Goed bezig![]()

September? En we zijn nog maar februari?Daarnet E. van Cronos aan de lijn die een aantal BMW configs met mij heeft doorgelopen aan de telefoon. De tool is nog in bèta dus moest het telefonisch.
Met 950 kan je dus:
- iX3, shadowline
- EQC, business pack

Dat wil niet zeggen dat hij dubbel zo veel kost over de lifecycle. Er zijn fiscale voordelen.Een iX3 kost bijna het dubbele in aankoop![]()
Die Q4 e-tron lijkt aan de buitenzijde kleiner, maar de ID.4 waar hij is op gebaseerd zit volgens reviewers qua binnenruimte tussen de Tiguan en de Touareg. Op elektrisch vlak is hij volgens mij ook superieur aan het platform van de e-tron (wat geen specifiek EV-platform is)Je hebt op dit ogenblik de e-tron en iets "sportiever" gelijende e-tron Sportback. Grote elektrische SUV, zit idd qua maatvoering in segment Q7/X5.
Morgen wordt de e-tron GT gelanceerd = de "Audi Taycan".
Later volgt nog de Q4 e-tron. Elektrische SUV, maatje kleiner.
In het verleden was e-tron ook nog een label voor gehybridiseerde gewone modellen, Q7 e-tron bvb, maar dat zit nu allemaal onder TFSIe.

De wagen waarmee je het minst problemen gaat krijgen qua mobiliteit is de model 3.Een iX3 kan dan wel weer met bijna alles van de (relatief beperkte) optielijst, gezien we een hoger budget hebben voor volledig elektrisch. Model 3 of Polestar 2 kan ook zonder probleem. Alleen ben ik bang om teveel tegen de beperkte range aan te lopen. Ik ga toch regelmatig (1-2x per maand) op en af tot Limburg en in de zomer ook regelmatig tot Luxemburg/Ardennen en terug op een dag.
Ik vind september eigenlijk heel goed meevallen voor een model dat officieel nog niet eens bestaatSeptember? En we zijn nog maar februari?
Jammer dat de e-tron buiten budget is. Daar zijn er blijkbaar wel nog wat stockwagens van op voorraad.
Maar ook wel begrijpelijk, is weer een klasse hoger ondanks zijn schappelijke prijs tov een iX3.
Aan je lijst te zien zal het hier ook gewoon een iX3 worden denk ik. Van de EQC kan ik het gewoon niet over m'n hart krijgen om met zoiets lelijks qua voorlichten te rijden. Die verlichte lijn verpest die auto totaal (in mijn ogen dan toch).
En de Q4 e-tron zal wellicht veel te laat komen. En ik weet ook niet of ik die nu per se boven een iX3 zou verkiezen.
En weet je toevallig hoe lang die beta nog gaat duren? Ik kom gek van het wachten.
Al is die levertijd nog deprimerender![]()

Ik wil het wel nog wel eens zien dat tegen 2030 Audi volledig gesnoerd gaat. Dan zal er toch veel moeten gebeuren tegen dan.Dat wil niet zeggen dat hij dubbel zo veel kost over de lifecycle. Er zijn fiscale voordelen.
De leasemaatschappij wil het risico op de tweedehandswaarde niet meer dekken.
Audi heeft aangegeven nog voor 2030 te stoppen met de productie van wagens met verbrandingsmotoren...