De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Niet dat ge een 250e binnen het jaar moet verwachten natuurlijk…

Daar heb ik geen gegevens van, maar het grote verschil is dat je bij die modellen snel een productieweek kent terwijl ik al 6 maanden wacht op zoiets bij de i4 en ze nog altijd niet kunnen bevestigen.

De verkoper gaf al aan dat ik niet moet schrikken dat ze dat de komende maanden nog niet gaan kunnen zeggen.
Als je die datum dan ontvangt, weet je dat je nog altijd lang mag wachten.

Goed punt, mss moet ik ook eens van al die wagens de levertermijn nagaan.

De configurator van Peugeot geeft dat tenminste aan.

Peugeot NEW 308 SW - Allure | HYBRID 180 e-EAT8:

• Levering ten vroegste op 15de juni 2022
  • Levering ten laatste op 30ste juni 2022

Ik neig zelf ook erg naar deze auto omdat hij echt prachtig is (subjectief) en tenminste een redelijke levertermijn heeft.

Heb er zelf al een ritje in gemaakt en rijdt echt super, enige wat wennen is is het ietwat funky stuurtje, maar voor de rest zag ik me er wel mee rondrijden binnenkort :)

Goed punt, mss moet ik ook eens van al die wagens de levertermijn nagaan.

De configurator van Peugeot geeft dat tenminste aan.

Peugeot NEW 308 SW - Allure | HYBRID 180 e-EAT8:

• Levering ten vroegste op 15de juni 2022
  • Levering ten laatste op 30ste juni 2022
Ik heb een SW hybrid besteld midden december en verkoper dacht toen eerder augustus / september, kan zijn dat ze hun capaciteit wat hebben opgetrokken en dat dus de levertermijnen verbeterd zijn.

Daar heb ik geen gegevens van, maar het grote verschil is dat je bij die modellen snel een productieweek kent terwijl ik al 6 maanden wacht op zoiets bij de i4 en ze nog altijd niet kunnen bevestigen.

De verkoper gaf al aan dat ik niet moet schrikken dat ze dat de komende maanden nog niet gaan kunnen zeggen.
Als je die datum dan ontvangt, weet je dat je nog altijd lang mag wachten.

Vertel dat eens aan mijn collega’s die hun mercedes feb 2021 besteld hebben om augustus 2021 te ontvangen. Ze wachten nu in feb 2022 nog altijd op hun wagen.

Bestelling annuleren en ergens anders kijken. Wettelijk ben je in je recht.

Er zijn nog altijd merken die veel betere levertijden kunnen aanhouden zoals Tesla, Polestar, enz

Als je al een jaar wacht en je wil die auto, dan blijf je toch wachten. Ze schuiven nooit met maanden tegelijk op, wat een beetje smerig is.

Wat als je wagen X in 2021 besteld hebt, levering mid 2023. In 2022 blijkt er een facelift uit te komen. Welke wagen krijg je in 2023 dan geleverd? Facelift met dezelfde opties..of de oude?

Je krijgt de facelift vanaf die daadwerkelijk in productie is, op een bepaald moment wordt in de fabriek de switch gemaakt naar de facelift dus alles wat vanaf die datum van de band rolt is de facelift.
Er worden trouwens wel vaker hier en daar kleine veranderingen aangebracht bij modellen doorheen zijn productiecyclus dus op 1.5jaar tijd zal er sowieso al wel iets anders zijn aan de wagen dan degene die jij in 2021 hebt kunnen bezichtigen.

Je krijgt de facelift vanaf die daadwerkelijk in productie is, op een bepaald moment wordt in de fabriek de switch gemaakt naar de facelift dus alles wat vanaf die datum van de band rolt is de facelift.
Daar is niet iedereen het over eens 😉
Ondergetekende is er één van.

Gisteren heb ik een testrit gedaan met de CLA 250e. Mijn 1e ervaring met een hybride. Ik werd er direct verliefd op, zeker icm de panodak. Als je enkel in elektrische mode rijdt, merk ik wel dat de auto beetje moeite heeft om vlot op te trekken. Met de ice modus ging het wel vlot :love2:

Koffer van de shooting break is ook meer dan voldoende voor mij en met maar 1 kind in het vooruitzicht is de ruimte meer dan voldoende, ook achteraan. Nu eens kijken wat er allemaal in budget past, met de prijsstijging gelden er andere kortingen. Hopelijk kan mijn werkgever een goede offerte onderhandelen.

Daar is niet iedereen het over eens 😉
Ondergetekende is er één van.
Lijkt me straf maar ik ga niet zeggen dat het niet kan, heb niet met alle merken ervaring.
Zou het niet kunnen dat die van u ergens in transport was of vast stond voor een update voor die uitgeleverd is terwijl op datzelfde ogenblik de eerste facelifts tevoorschijn kwamen?

Lijkt me straf maar ik ga niet zeggen dat het niet kan, heb niet met alle merken ervaring.
Zou het niet kunnen dat die van u ergens in transport was of vast stond voor een update voor die uitgeleverd is terwijl op datzelfde ogenblik de eerste facelifts tevoorschijn kwamen?
Die discussie is hier een paar weken/maanden geleden uitgebreid gevoerd. Ik kreeg trouwens weinig meeval van andere forumgebruikers, maar ik blijf bij mijn punt.

Bloody hell. Hoe kan je uit die lijst nu niet voor een i4 gaan. Zelfs de grootste Merc lover moet toch de meerdere erkennen in de BMW, op elk vlak.

Beheers je rechtervoet een beetje en je haalt in alle omstandigheden 400km op een lading.

Een 330e is een heel ander leasebudget natuurlijk. Bij ons kan een i4 m50 en een kan 320e nét :)
Idem bij mij, ik blijf er bij dat zolang er thuis niet geladen kan worden, het gewoonweg vragen is om miserie.

Denk dat ik het hier nogal wel eens geschreven heb, maar heb zo eens gecheckt waar ik hier in Lokeren kan laden en euuuuh ... da's dus in feite gewoon praktisch nergens.
1 paal van 50KW op de parking van den Audi, eentje van 40 aan een of ander tankstation.
Verder hier & daar eens een verdwaalde paal van 11 of 22KW, dus dan mag je daar gaan staan voor een paar uur.

Uiteindelijk is dat nog steeds MAX 50KW als ge chance hebt. In vergelijking met een 120KW supercharger als er 'Tesla' op uw motorkap staat.
Voor zover ik weet is dat in Lokeren ook enkel aan 't Biznis hotel, maar dat zijn er ineens wel een stuk of 8/10 i.p.v. zo een enkele verdwaalde paal.

Bottom line ... een i4 zou voor mij momenteel dus ook gewoon miserie zijn ipv 'leute'.

Idem bij mij, ik blijf er bij dat zolang er thuis niet geladen kan worden, het gewoonweg vragen is om miserie.

Denk dat ik het hier nogal wel eens geschreven heb, maar heb zo eens gecheckt waar ik hier in Lokeren kan laden en euuuuh ... da's dus in feite gewoon praktisch nergens.
1 paal van 50KW op de parking van den Audi, eentje van 40 aan een of ander tankstation.
Verder hier & daar eens een verdwaalde paal van 11 of 22KW, dus dan mag je daar gaan staan voor een paar uur.

Uiteindelijk is dat nog steeds MAX 50KW als ge chance hebt. In vergelijking met een 120KW supercharger als er 'Tesla' op uw motorkap staat.
Voor zover ik weet is dat in Lokeren ook enkel aan 't Biznis hotel, maar dat zijn er ineens wel een stuk of 8/10 i.p.v. zo een enkele verdwaalde paal.

Bottom line ... een i4 zou voor mij momenteel dus ook gewoon miserie zijn ipv 'leute'.
Inderdaad Ik wacht op elektrische wagens met degelijke range, genre richting de 1000km én wanneer ik thuis kan laden.
Ik zit veel op baan en vaak lange kilometers.

Afgelopen week ikv. testen naar duitsland moeten gaan regio Frankfurt. Dan sta ik niet eens stil bij het eventueel moeten tanken.. Dat hoeft gewoon niet. Auto voltanken met diesel in België (+-10min werk) --> 400 km naar Frankfurt en 400 km terug zonder te stoppen. Heerlijk. En de dag erna nog eens naar Gent heen en terug (+-150km). Allemaal op 1 tank en ik had nog wat over.

Elektrisch rijden is voor mij vandaag --> stressen en hopen dat er ergens een geschikte laadpaal is op je weg, waar je hopelijk niet te lang moet wachten. Bij de leverancier in Duitsland waren er ook geen laadpalen. --> praktisch heeft dit een gigantische impact en moet je beginnen plannen in functie van de wagen --> onaangenaam gevoel en véél tijdverlies.
Ooh ja en op de autobahn wss je rechtervoet onder controle houden of de range zakt heel snel weg.. En zien dat je in de zomer gaat bij hogere temperaturen..

Geef mij vandaag nog maar een verbrandingsmotor. Als diesel en benzine blijkbaar verketterd worden, dan zal het een tijdje hybride worden tot ze een degelijke elektrische wagen op de markt brengen voor mijn rijprofiel.

Laatst bewerkt:
Inderdaad Ik wacht op elektrische wagens met degelijke range, genre richting de 1000km én wanneer ik thuis kan laden.
Ik zit veel op baan en vaak lange kilometers.

Afgelopen week ikv. testen naar duitsland moeten gaan regio Frankfurt. Dan sta ik niet eens stil bij het eventueel moeten tanken.. Dat hoeft gewoon niet. Auto voltanken met diesel in België (+-10min werk) --> 400 km naar Frankfurt en 400 km terug zonder te stoppen. Heerlijk. En de dag erna nog eens naar Gent heen en terug (+-150km). Allemaal op 1 tank en ik had nog wat over. Heerlijk.

Elektrisch rijden is voor mij vandaag --> stressen en hopen dat er ergens een geschikte laadpaal is op je weg, waar je hopelijk niet te lang moet wachten. Bij de leverancier in Duitsland waren er ook geen laadpalen. --> praktisch heeft dit een gigantische impact en moet je beginnen plannen in functie van de wagen --> onaangenaam gevoel en véél tijdverlies.
Ooh ja en op de autobahn wss je rechtervoet onder controle houden of de range zakt heel snel weg.. En zien dat je in de zomer gaat bij hogere temperaturen..

Geef mij vandaag nog maar een verbrandingsmotor. Als diesel en benzine blijkbaar verketterd worden, dan zal het een tijdje hybride worden tot ze een degelijke elektrische wagen op de markt brengen voor mijn rijprofiel.
OK, maar vergeet niet dat je met een PHEV ook verre van 1000 km gaat halen.
Er zal ook (vrijwel?) geen enkele wagen zijn op naft die 1K km kan halen.

Met m'n 318d haalde ik soms 1K km (bij geen file verkeer & veel snelwegroutes).
Met de 530e haal je MAX 600 km (zonder laden). En als je een en al snelweg doet om internationale verplaatsingen te doen ga je ook niet laden onderweg.

't Grootste voordeel van zowel naft als diesel is niet noodzakelijk de range ... maar 't gemak van te tanken VS de toch nog wel redelijke miserie van te 'chargen'.

OK, maar vergeet niet dat je met een PHEV ook verre van 1000 km gaat halen.
Er zal ook (vrijwel?) geen enkele wagen zijn op naft die 1K km kan halen.

Met m'n 318d haalde ik soms 1K km (bij geen file verkeer & veel snelwegroutes).
Met de 530e haal je MAX 600 km (zonder laden). En als je een en al snelweg doet om internationale verplaatsingen te doen ga je ook niet laden onderweg.

't Grootste voordeel van zowel naft als diesel is niet noodzakelijk de range ... maar 't gemak van te tanken VS de toch nog wel redelijke miserie van te 'chargen'.

Terug
Bovenaan