Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ah ja. Hier ook, een golf 4 SDI 1.9, traagste kar ooit. Daarna een golf 4 TDI met de letterkes int rood, 150pk. Dat voelde toen aan als een raketMijn eerste wagen was geen bedrijfswagen maar had een 1.9 Diesel ZONDER turbo... Jezus, dat ding was verschrikkelijk traag. 64pk en 124Nm koppel.

Mijn eerste wagen zat ook in die regionen. Zo slecht is dat toch ook allemaal niet?Mijn eerste wagen was geen bedrijfswagen maar had een 1.9 Diesel ZONDER turbo... Jezus, dat ding was verschrikkelijk traag. 64pk en 124Nm koppel.
Ah ja. Hier ook, een golf 4 SDI 1.9, traagste kar ooit. Daarna een golf 4 TDI met de letterkes int rood, 150pk. Dat voelde toen aan als een raket![]()

Mijn eerste wagen zat ook in die regionen. Zo slecht is dat toch ook allemaal niet?
Ja, 0-100 duurt dan 16s maar het is echt niet zo dat je met die wagen niet mee kon met gewoon dagelijks verkeer ofzo hoor. Natuurlijk zijn dat geen leuk rijdende auto's, maar imo waren die zeker gewoon te gebruiken.
Laat iemand met een Turbo S eens rijden met een Cayman met 300PK, en die zal dat ook wel traag vinden...
Laat iemand met een Turbo S eens rijden met een Cayman met 300PK, en die zal dat ook wel traag vinden...
.
Mijn 2e bedrijfswagen, de opvolger van die Mégane was een Opel Meriva (van 't groene type).Ja, maar dat went ook snel bij die vermogens.
Als ik mijn auto binnen steek, krijg ik ook meestal de helft aan vermogen mee als vervangwagen. Dat is in het begin even wennen, maar ook 150pk is vlot genoeg voor ons verkeer.
60 pk zal ergerlijker zijn
Ik kreeg bij de i30 ook een i10 met 67PK in de plek. Ja, dat rijdt niet vlot, maar ge kunt wel gewoon mee met het verkeer hoor. Het is niet dat ik mij daar specifiek onveilig in voel ofzo.Ja, maar dat went ook snel bij die vermogens.
Als ik mijn auto binnen steek, krijg ik ook meestal de helft aan vermogen mee als vervangwagen. Dat is in het begin even wennen, maar ook 150pk is vlot genoeg voor ons verkeer.
60 pk zal ergerlijker zijn
En i10 weegt dan ook niks. Een Ford Sierra had evenveel pk's en woog een halve ton meer ofzo.Ik kreeg bij de i30 ook een i10 met 67PK in de plek. Ja, dat rijdt niet vlot, maar ge kunt wel gewoon mee met het verkeer hoor. Het is niet dat ik mij daar specifiek onveilig in voel ofzo.
De enige wagen waarbij ik dat wel heb gehad, was een smart cabrio op de brusselse ring.

De enige wagen waarbij ik dat wel heb gehad, was een smart cabrio op de brusselse ring.
Gemerkt met m'n aanloopwagen (Ford Focus Active 1.0. In het begin leek is heel sloom, maar na wat rondrijden ontdekt dat ie snel uit de startblokken kan schieten als je 'm even naar 4000 toeren laat gaan in tweede versnelling. Gewoon gas vol induwen en later schakelen dan je eigenlijk zou willen.Volgens mij vergeten sommige dat je een wagen ook meer dan 3000 toeren kan laten doen en je ook kan schakelen
Die maximale vermogens dat is allemaal leuk, maar weinigen zullen dat in normaal verkeer halen. Het is vooral het koppel dat belangrijk is.
En logischerwijs is dat bij een wagen met minder piekvermogen minder.
Het probleem is dat de meeste lichtjes op de gas duwen en geen plankgas. Uw koppel dat je vraagt is dan ook niet maximaal maar procentueel. Neem nu om makkelijk te zijn 50%, ja bij een wagen van 200Nm is dat 100Nm en bij een wagen van 400 is dat 200.
Die eerste gaat dus slomer aanvoelen. Maar je kan ook gewoon bij die eerste plankgas geven en dan ga je gewoon even vlot gaan.
Het is dus vooral een kwestie van hoe makkelijk levert de motor koppel. Want puur gevoelsmatig is het plezanter om maar een beetje gas te geven dan constant plankgas. En meer koppel is automatisch ook minder schakelen want de motor heeft voldoende koppel om toch in een hogere versnelling nog voldoende snel te accelereren.
Da's ondertussen >13j geleden, maar dat was sowieso altijd de insteek als je ergens wou invoegen hoor ... hoeveel keer ik bij die Meriva 't pedaal gevloerd heb 't had gene naam.Volgens mij vergeten sommige dat je een wagen ook meer dan 3000 toeren kan laten doen en je ook kan schakelen
Die maximale vermogens dat is allemaal leuk, maar weinigen zullen dat in normaal verkeer halen. Het is vooral het koppel dat belangrijk is.
En logischerwijs is dat bij een wagen met minder piekvermogen minder.
Het probleem is dat de meeste lichtjes op de gas duwen en geen plankgas. Uw koppel dat je vraagt is dan ook niet maximaal maar procentueel. Neem nu om makkelijk te zijn 50%, ja bij een wagen van 200Nm is dat 100Nm en bij een wagen van 400 is dat 200.
Die eerste gaat dus slomer aanvoelen. Maar je kan ook gewoon bij die eerste plankgas geven en dan ga je gewoon even vlot gaan.
Het is dus vooral een kwestie van hoe makkelijk levert de motor koppel. Want puur gevoelsmatig is het plezanter om maar een beetje gas te geven dan constant plankgas. En meer koppel is automatisch ook minder schakelen want de motor heeft voldoende koppel om toch in een hogere versnelling nog voldoende snel te accelereren.
Pre-revven & vertrekken in 2e & zulk een toeren hield ik mij weliswaar als, toenmalige, startende chauffeur echt wel niet mee bezig.Gemerkt met m'n aanloopwagen (Ford Focus Active 1.0. In het begin leek is heel sloom, maar na wat rondrijden ontdekt dat ie snel uit de startblokken kan schieten als je 'm even naar 4000 toeren laat gaan in tweede versnelling. Gewoon gas vol induwen en later schakelen dan je eigenlijk zou willen.
Sindsdien geen issues meer met snel ergens even uit te schieten, of in te voegen.

Wat bedoel je met de goedkoopste in hun range? Een kale taycan begint trouwens op 87k en opties bij Porsche tellen heel snel door. Elektrisch inklapbare spiegels is bijvoorbeeld een optie, ACC kost een 2000 euro dacht ik,...Deze middag lunch met een aantal mensen ver boven mijn paygrade, ging even over bedrijfswagens en blijkbaar is zo een Taycan gewoon de goedkoopste in zijn range, samen met een XC90 T8 ofzoiets, die laatste heb je blijkbaar voor maar 78k met een hele korf opties en de Porsche voor amper 95k, eveneens met een korf opties
blijkbaar zijn er toch redelijk wat mensen die een auto pas duur gaan vinden vanaf 150-200k![]()
Vraag is natuurlijk hoeveel keer je uw 530e vloert.Da's ondertussen >13j geleden, maar dat was sowieso altijd de insteek als je ergens wou invoegen hoor ... hoeveel keer ik bij die Meriva 't pedaal gevloerd heb 't had gene naam.
Da ding was écht sloom.