Nineshots
Well-known member
Hoe bedoel je tijdens de vakanties? In het buitenland? Normaal als het goed is staat dat allemaal ingesteld op je tankkaart, dat je enkel diesel kan tanken en enkel in bepaalde landen.Wie controleert dat eigenlijk? Tijdens de vakanties gebruikt mijn vrouw ook gewoon haar tankkaart, terwijl dat eigenlijk niet mag volgens de policy. Maar tot nu toe is daar niemand over gestruikeld.
Ik kan bij wijze van spreken mijne auto vlak achter de hare zetten, en mijn wagen half vol tanken. Ik heb dat nog nooit gedaan, ik wil gewoon zeggen dat het wel mogelijk is.
Het kan wel eens zijn dat ze per ongeluk een verkeerde instelling gedaan hebben, ik heb ook ooit een kaart gekregen die voor heel Europa geldig was. Terwijl de policy is dat het enkel Benelux is. Daar heb ik dan ook nooit misbruik van gemaakt.
En vermoedelijk kunnen ze die kosten ook gewoon aanrekenen aan mij persoonlijk moest ik toch ooit misbruik maken er van.
Trouwens misbruik maken van die tankkaart is reden voor ontslag.
En ik dacht eens gelezen te hebben dat je bij Total een soort van antifraude optie kon nemen, waarbij er af en toe via de camera van het tankstation wordt gecontroleerd of je niet foefelt. Door bijvoorbeeld met een andere wagen dan de jouwe te tanken.
Maar hier ben ik niet zeker van.
Uit respect voor je werkgever doe je zo'n zaken ook gewoon niet. Je krijgt al het voordeel van een quasi unlimited tankkaart op hun kosten, misbruik het dan ook niet.

.
(we gaan al kantje boordje zitten qua nettoloon versus af te betalen bedrag)