De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Volgens mij krijg je gewoon een LCI voor de prijs van een pre-LCI. Er zijn geen filmpjes te vinden van hoe het interieur van de iX3 wordt geplaatst, maar ik vermoed dat dat robot-werk is. En voor die zetels is dat dan te doen, want die zijn identiek, maar die koplampen zijn dus een andere vorm (lijkt eveneens robot-werk) en dan is dat wel een ander verhaal.
Bij Volvo was dat alleszins geen robotwerk. Ik spreek wel over een stage (3-maand) en dat is helaas al 13 jaar geleden (tijd vliegt hé)
Maar euhm, laat ons het topic niet kapen!

Hopelijk krijgt iedereen meer en niet minder

Bon andere vraag: Mijn auto mag niet blauw zijn. Maar verander ik naar zwart of 'San Remo groen'? Mijn auto is voor de rest helemaal shadow lined.

Het kan misschien indien het enkel een positief gevolg heeft voor de koper. Maar no way dat ze dat kunnen verplichten.

Je kan geen groene bestellen en een blauwe krijgen omdat dat kleur niet meer bestaat bij een facelift hé.
Als ik bruine zetels bestel, en ik krijg opeens cognac sportzetels omdat bruin niet meer bestaat bij de LCI klopt de levering niet met de besteling.

Een Q7 die na de facelift om god weet welke reden terug fake-hybride is, die kan je echt niet door de strot rammen "omdat ze de FL al aan het produceren zijn"

No fucking way.
Ik heb het weliswaar al geweten in de praktijk dat je niet kreeg waarvoor je vroeg.

Situatie uit de quote ... pretty much that, maar dan nog in diesel tijdperk.
Dat was met een VW SUV (Tiguan AllSpace) die besteld was & een jaar vertraging had opgelopen (heeft uiteindelijk 1,5j aangesleept & dat was verre voor er ooit sprake was van Corona).

Anyway ... tegen dat die uiteindelijk geleverd werd was er een herziening geweest v/d motorisaties & was het VAA dat die mens moest betalen dus ook niet meer wat em verwacht had. Dat was wel tijdens het hele gedoe rondom de testmethodes (NEDC, NEDC 2.0, ...) mor soit, dan nog.

Ik verwacht wel dat we die wagen zouden hebben kunnen weigeren (moest die mens bv. niet meer bij ons gewerkt hebben tegen dan), want levertermijn was enkele maanden op papier, geen 1,5j. Maar die wagen is dan toch gewoon aanvaard geweest.
NOTE: Ondertussen werkt die mens weliswaar niet meer bij ons ... oh well 🤷‍♂️

Nogmaals: je kan geen cognac zetels afleveren aan iemand die bruine zetels heeft besteld. Kan niet / mag niet/ gebeurt niet.
Bovendien kost de LCI 5K extra. Wat ga je zeggen? Oei, je krijgt hem toch niet! Of je moet bijbetalen?

De LCI kost 1500 euro meer, geen 5k. De Impressive kost 5k (excl BTW) meer dan de inspiring.

maar in het concrete geval van de iX3 was er nog niet eens zekerheid dát er iets zou veranderen, maar wel dat de levering pas zou plaatsvinden na 12-13 maand, een periode waarbinnen de LCI's al uitgeleverd zouden worden

Volgens mij is de levertermijn nooit 12-13 maanden geweest, behalve de productiebatch met de slechte batterij. Die hebben maanden op de parking gestaan en dat zijn de pre-LCI's die ze nu nog uitleveren. Normaal is alles nu LCI wat er van de boot rolt over een paar weken.

De LCI kost 1500 euro meer, geen 5k. De Impressive kost 5k (excl BTW) meer dan de inspiring.

Volgens mij is de levertermijn nooit 12-13 maanden geweest, behalve de productiebatch met de slechte batterij. Die hebben maanden op de parking gestaan en dat zijn de pre-LCI's die ze nu nog uitleveren. Normaal is alles nu LCI wat er van de boot rolt over een paar weken.
Mijn levertermijn was volgens mij ook een jaar :p, maar dat is omdat ik een paar dagen na de voorstelling besteld heb :p

Mijn levertermijn was volgens mij ook een jaar :p, maar dat is omdat ik een paar dagen na de voorstelling besteld heb :p

Hoe zit het met effectieve range? Heb je 19 of 20" velgen?
En al het hoogglans plastiek aan de buitenkant, is dat even krasgevoelig als bij VW? Maw, moet ik weer gaan rondshoppen om er XPEL folie over te laten trekken zoals ik nu gedaan heb? Al mijn hoogglans is nog als 4 jaar geleden, die folie is nog steeds niets aan te zien. Zonde dat het van de leasemaatschappij er terug af moet eigenlijk.

Bij inlevering dat allemaal eraf halen, door de krasstraat en dan inleveren... Doodzonde...

Hoe zit het met effectieve range? Heb je 19 of 20" velgen?
En al het hoogglans plastiek aan de buitenkant, is dat even krasgevoelig als bij VW? Maw, moet ik weer gaan rondshoppen om er XPEL folie over te laten trekken zoals ik nu gedaan heb? Al mijn hoogglans is nog als 4 jaar geleden, die folie is nog steeds niets aan te zien. Zonde dat het van de leasemaatschappij er terug af moet eigenlijk.

Bij inlevering dat allemaal eraf halen, door de krasstraat en dan inleveren... Doodzonde...
Ik heb 20" velgen, en mijn verbruik zit rond de 19kWh/100km. Maar, ik rij momenteel echt héél weinig met de auto. Geleverd in Maart, nu zo'n 6000km op teller...

Dus naar krasgevoeligheid kan ik heel weinig zeggen :p

ik heb 19" velgen, verbruik staat op 20.5 nu (de eerste maand na aflevering in september/oktober was dat 18.5 voor hetzelfde verkeer).
9000km op de teller.

Als ik mij beperk tot echt stadsverkeer en 50/70 wegen dan haal ik makkelijk sub 15 gemiddeld, zelfs in deze temperaturen.
Ik doe wel altijd een preheating terwijl hij aan de laadkabel hangt, ik vermoed dat hij dan geen batterij gebruikt :)

De grootte maakte minder uit dan het type. Van 18" naar 19" verloor ik 20km range ofzo, maar als je er een velg opzette die niet uit slechte science fiction kwam was het gelijk -80km of zelfs -100km.

Ik had wel liever een éénkleurige velg gehad.

Ik dacht dat ik geduld had, maar een halve maand later begin ik toch al wat te jammeren intern. Maar bon, tegen februari heb ik dat mentaal aanvaard en de foltering begint dan pas weer in december ofzo.

Ik heb 20" velgen, en mijn verbruik zit rond de 19kWh/100km. Maar, ik rij momenteel echt héél weinig met de auto. Geleverd in Maart, nu zo'n 6000km op teller...

Dus naar krasgevoeligheid kan ik heel weinig zeggen :p

Ga eens met de platte hand 20x over het high gloss stuk tussen de deuren en trek eens een foto met flits (grapje eh).
Bij porsche is dat glas en dat is eigenlijk de enige goede manier om dat te doen, maarja. Gewicht en kosten zijn er ook naar natuurlijk. Mogelijks laat ik over de high gloss stukken tussen de deuren/vensters folie plaatsen, maar heel de auto is een kostelijke affaire dat ik er niet voor over heb. Dat valt ook minder op door de gebogen oppervlaktes of de plaatsing.

De grootte maakte minder uit dan het type. Van 18" naar 19" verloor ik 20km range ofzo, maar als je er een velg opzette die niet uit slechte science fiction kwam was het gelijk -80km of zelfs -100km.

Ik had wel liever een éénkleurige velg gehad.

Ik dacht dat ik geduld had, maar een halve maand later begin ik toch al wat te jammeren intern. Maar bon, tegen februari heb ik dat mentaal aanvaard en de foltering begint dan pas weer in december ofzo.

Nja, de 20" heeft wel een breedset en dus 275 achteraan ipv 245 breed. Mss heeft dat nog wat invloed.
Voor de i4, als die niet in het blauw mag zou ik persoonlijk dat groen kiezen...
Levertijden, tja ik begin er aan gewend te raken. Fiets 9 maanden, meubels 7 maanden, nu auto 8-9 maanden. Maar ik mis de vroegere tijden, heb nooit langer dan 10 weken op een auto moeten wachten. Dat is vandaag zelfs niet mogelijk buiten stockwagens.

@poeperman , dat zijn goede verbruikscijfers. Bij pre-heating aan de lader neemt hij die energie idd uit het net en niet van de batterij.
Dat zal een challenge zijn als ik op het werk moet vertrekken in de winter. Maar dan is de weg zo lang dat het in range mss wel meevalt aangezien je maar 1 keer moet pre-heaten en de eerste 30 km 50-70km/h is.

Eerste zijn in de bestelling helpt niet zolang je niks officieel ontving. Je kunt nog steeds een wagen later ontvangen dan iemand die later bestelde. Woorden van de dealer.

Ik vind het erg jammer dan BMW zelfs na ene half jaar nog geen bevestigde productiedatum kan geven. Heb jij al iets ontvangen?
Voorlopig heb ik nog geen datum.

BMW AG heeft alles ingepland tot en met productie 02/2022. Uw wagen zal dus in maart of iets later zitten vermoed ik.

De wagens worden in Europa gemaakt, dus van zodra hij een plaats heeft, is hij hier wel op een 3tal weken

Een collega heeft net voor 2022 nog een i4m50 besteld om te kunnen genieten van de kortingen.
Nog geen levertermijn gekregen, maar de dealer zei al iets van "niet voor september 2023".

Sept 2023?

Tegen dan staat uw hoofd al naar een ander model mogelijks. Of is er al een facelift uit die ze kort nadien ook in productie laten gaan.

Sept 2023?

Tegen dan staat uw hoofd al naar een ander model mogelijks. Of is er al een facelift uit die ze kort nadien ook in productie laten gaan.

Bij Skoda duurt het al tijden 12-18 maanden om een auto te krijgen, al van voor corona.

Collega heeft eens meer dan 18 maanden moeten wachten op een VW Tiguan.
Andere heeft in Mei 2021 een Q5 besteld, levering Maart 2023 en dat is een diesel… onnozele tijden zeker.

Bij Skoda duurt het al tijden 12-18 maanden om een auto te krijgen, al van voor corona.

Collega heeft eens meer dan 18 maanden moeten wachten op een VW Tiguan.
Andere heeft in Mei 2021 een Q5 besteld, levering Maart 2023 en dat is een diesel… onnozele tijden zeker.

En met wat pech veranderen ze de fiscaliteit en sta je daar met uw diesel.

Bon, ik moet in februari beslissen bestellen of jaartje verlengen.
Als ik dit lees... ik vond 7 maanden al lang wachten 4 jaar geleden.
En de keuze voor een stockwagen zal ook wel beperkt zijn. Snel weg denk ik en sowieso compromissen sluiten dan.
Maar gaat het volgend jaar beter zijn?
En kies ik voor een hybride dan moet ik al dit jaar kiezen want na 2023 zal de fiscaliteit ook wijzigen voor nieuwe inschrijvingen.
En full electric zie ik nog niet zitten .

Voorlopig heb ik nog geen datum.

BMW AG heeft alles ingepland tot en met productie 02/2022. Uw wagen zal dus in maart of iets later zitten vermoed ik.

De wagens worden in Europa gemaakt, dus van zodra hij een plaats heeft, is hij hier wel op een 3tal weken

Ik hoop voor jou, maar hou voor de zekerheid rekening dat iets later veel later kan worden.

Sept 2023?

Hij overweegt zijn order te annuleren en toch voor een Polestar te gaan. Korte levertermijn.
Ik wacht nog, maar als de levertijd blijft schuiven of BMW kan nog altijd geen bevestigde datum doorgeven kijk ik ook naar alternatieven.

Ik raad een BMW i4 ten sterkste af als je snel een nieuwe leasewagen nodig hebt.

En met wat pech veranderen ze de fiscaliteit en sta je daar met uw diesel.

Bon, ik moet in februari beslissen bestellen of jaartje verlengen.
Als ik dit lees... ik vond 7 maanden al lang wachten 4 jaar geleden.
En de keuze voor een stockwagen zal ook wel beperkt zijn. Snel weg denk ik en sowieso compromissen sluiten dan.
Maar gaat het volgend jaar beter zijn?
En kies ik voor een hybride dan moet ik al dit jaar kiezen want na 2023 zal de fiscaliteit ook wijzigen voor nieuwe inschrijvingen.
En full electric zie ik nog niet zitten .

Had ik hem ook gezegd, maar hij wou perse een Audi Q5 en neemt de VAA er maar bij.
Ik zou op zijn minst een hybride genomen hebben.

Terug
Bovenaan