De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Speciaal verhaal hier:

Ook bij ons worden elektrische wagens meer en meer gepushed en dus heeft 1 van mijn collega's een BMW iX3 gekozen. Bij ons bedrijf kan je gebruik maken van een Flex Reward Tool of cafetariaplan om de laadpaal aan te schaffen, dan betaal je 75€ per maand voor 2 jaar, en mijn collega had hier dan ook voor gekozen.

Vorige week zijn ze de laadpaal komen plaatsen waarna hij contact opneemt met zijn verzekeringsmakelaar in verband met de brandverzekering. Daar laten ze hem echter weten dat zij dit niet willen opnemen in zijn verzekering omdat hij nog geen volledig eigenaar is van de laadpaal installatie. Vervolgens neemt hij contact op met de personeelsdienst die hem het volgende doorgeven:

Daar sta je dan met je nieuwe installatie en wagen...
Ik ga dat hier ook eens navragen. Ik kan me niet inbeelden dat die laadpaal (en eventuele gevolgen ervan) niet gedekt zou zijn. In dat geval zou dat ding mijn erf niet op komen 😛

Een 530e zou toch ideaal zijn als ze die nog toelaten :)
Fiscaal gezien zou je die dan dit jaar wel nog moeten bestellen.

't Volgende fiscaal moment is dan 2025, je zou in principe nog in 2025 een EV moeten aanschaffen om die 100% aftrekbaar te houden voor z'n levensduur.
Zij die dit jaar nog eentje bestellen (PHEV) zullen die 2025 weliswaar niet meer halen, want 3j is wat kort e (althans, voor de gemiddelde WN/zelfstandige).

Ik ga dat hier ook eens navragen. Ik kan me niet inbeelden dat die laadpaal (en eventuele gevolgen ervan) niet gedekt zou zijn. In dat geval zou dat ding mijn erf niet op komen 😛
Wij moeten dit ook expliciet aangeven aan de eigen verzekering en eventueel een aparte brandverzekering er voor aansluiten, bij omissie is er in principe geen dekking dus...

Wij moeten dit ook expliciet aangeven aan de eigen verzekering en eventueel een aparte brandverzekering er voor aansluiten, bij omissie is er in principe geen dekking dus...
Bij mij zou dat in de ondergrondse parking zijn, dus de blokpolis. Nog geen idee hoe dat exact in z'n werk zal gaan.

Bij mij zou dat in de ondergrondse parking zijn, dus de blokpolis. Nog geen idee hoe dat exact in z'n werk zal gaan.
Er werd mij verteld dat er dan sprinklersystemen moeten geïnstalleerd worden, anders geen dekking. Maar ik heb ook al vanalles gehoord en wacht zelf nog af hoe het in de praktijk gaat zijn. Best uw syndicus even contacteren en melden, die zou het dan eens moeten uitklaren met de verzekering.

Er werd mij verteld dat er dan sprinklersystemen moeten geïnstalleerd worden, anders geen dekking. Best uw syndicus even contacteren en melden, die zou het dan eens moeten uitklaren met de verzekering.
Momenteel zouden de vertegenwoordigers v/d de algemene vergadering dit aan het uitpluizen zijn. Ik verwacht dit jaar op de algemene vergadering resultaat van hun onderzoek.

'k Zijn uiteindelijk wel curieus, want ik ga er uiteindelijk op kortere termijn mee worden geconfronteerd dan veel van m'n mede-eigenaars.

Nu ... sprinkler of geen sprinkler ... nen EV die in de fik schiet krijgt de brandweer zelfs niet deftig geblust, laat staan wat kleine sprinklerkes.
Om die EV's volledig geblust te krijgen zouden ze die volledig moeten onder dompelen in een container water.

Misschien ideaal als je telkens kan opladen.. vind het moeilijk om de “beste” use case voor hybride ik te schatten 🙃
Beste use case is zoveel mogelijk elektrisch rijden zoals een goede huisvader en als je de hooligan wil uithangen de 3-liter 6-cylinder in gang stampen!!

Misschien ideaal als je telkens kan opladen.. vind het moeilijk om de “beste” use case voor hybride ik te schatten 🙃
De beste use case is iemand die dagdagelijks (quasi) volledig elektrisch kan pendelen - door enkel thuis óf door thuis en op het werk op te laden - maar die wel (heel) regelmatig een (veel) grotere range nodig heeft dan die van een EV.

Mijn pa heeft ongeveer zo'n ding, zijn werkgever werkt met Eneco: https://evplug.eu/products/mercedes...MI85rrk6aq9QIV149oCR0SSwRAEAQYASABEgJlc_D_BwE
Dus gewoon 's nachts in het stopcontact steken en 's morgens is de wagen (E300de) opgeladen. Alle kosten worden automatisch terugbetaald.
Geen laadpaal nodig.
Heb zoiets gelijkaardig in afwachting van een laadpaal, voor hybrides zal dit genoeg zijn maar toch iets te traag voor een volledig elektrische wagen eens het vele thuiswerk afgelopen is :biglaugh: kom je na een nachtje laden niet zo ver mee.

Is dat probleem van die laadpaal en de brandverzekering er ook als die buiten op de oprit staat? Al dan niet tegen de muur van de woning of tuinberging geplaatst? Bij ons zou de laadpaal ook op naam van de werkgever staan (ondanks dat we die zelf betalen via cafetariaplan).

Heb zoiets gelijkaardig in afwachting van een laadpaal, voor hybrides zal dit genoeg zijn maar toch iets te traag voor een volledig elektrische wagen eens het vele thuiswerk afgelopen is :biglaugh: kom je na een nachtje laden niet zo ver mee.
Hangt er maar vanaf wat uw dagelijks traject is.

De beste use case is iemand die dagdagelijks (quasi) volledig elektrisch kan pendelen - door enkel thuis óf door thuis en op het werk op te laden - maar die wel (heel) regelmatig een (veel) grotere range nodig heeft dan die van een EV.
Lijkt me echt een hel, na iedere rit auto opladen

Je kan hier geen brandverzekering voor afsluiten aangezien de laadpaal de eerste 2 jaar, door aankoop via cafetariaplan / FRP, niet op jouw eigen naam staat maar op naam van je bedrijf.
Is dat probleem van die laadpaal en de brandverzekering er ook als die buiten op de oprit staat? Al dan niet tegen de muur van de woning of tuinberging geplaatst? Bij ons zou de laadpaal ook op naam van de werkgever staan (ondanks dat we die zelf betalen via cafetariaplan).
Zijn laadpaal staat tegen de muur van de woning dus ja.

Terug
Bovenaan