Ook rekening houdende met de leuke extra opties op de 3 zoals open dak en hifi installatie?Klinkt alsof die 5 in jouw geval de betere deal is. Een 5reeks ziet er ook mooier uit dan een 3reeks zonder M-pakket.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ook rekening houdende met de leuke extra opties op de 3 zoals open dak en hifi installatie?Klinkt alsof die 5 in jouw geval de betere deal is. Een 5reeks ziet er ook mooier uit dan een 3reeks zonder M-pakket.
Ook rekening houdende met de leuke extra opties op de 3 zoals open dak en hifi installatie?
Vinden ze het op je werk interessant met jouw rijdersprofiel?Merci, het heeft iets langer geduurd. Maar mijn wagen is volgensmij iets jonger (LCI van Juni 2017).
Behalve een dimlicht, flexibele uitlaat, ruitenwissers, filters, banden en olie is alles nog origineel. Koppeling voelt ook nog perfect.
Theoretisch gezien zouden nu de kostelijke zaken moeten komen, maar gevoelsmatig zit alles nog perfect.
Mijn ritten zijn gemiddeld 80km snelweg geweest met 6km gewone wegen, waar ik quasi nooit rem of schakel. Maar toch ook regelmatig ritten gemaakt van honderden kilometers lang.
Die van mijn bmw garage hebben ook al de opmerking gemaakt van: "Meneer, het kan niet anders dan dat u heel veel snelweg kilometers moet doen?"
Ik hou mij over het algemeen wel in, tegen de 130 km/h maximum. Ook heel vaak rustig cruisen aan 100 km/h, zeker in Nederland. Maar ook eens volle bak als ik op de Autobahn ben.
Bij ons schakelen we over naar elektrisch/hybride dit jaar, dus ik ga binnenkort een nieuwe moeten bestellen, maar vooraleer die geleverd wordt.. Ik zal deze zeker nog tot een 225 à 230k km moeten rijden. Ik heb eigenlijk recht op een categorie hoger, dus de volgende zal wel een bmw3-achtig iets worden.
Ik ben ook geen fan van de nieuwe 1, alhoewel het geen straf is. Ik heb er al mee gereden en het is zeker ok.
Ik zou in uw geval idd voor de 308 (SW) pushen. Alleen dat klein stuurtje stoorde mij, al zal dat wel wennen na verloop van tijd. En geraak je niet in een prius? ;-)
Vinden ze het op je werk interessant met jouw rijdersprofiel?
Hier wordt een plug-in volledig afgeschoten..."Dat verbruikt veel meer dan een standaard motor"... Maar ik zou hem dan op het werk laden en in de straat aan een openbare laadpaal. Dus een rit van 200km zou ik 80-90km elektrisch rijden...kan in mijn ogen toch niet meer verbruiken?
De 308 hybride zou helemaal vet zijn!
Da's weliswaar zever in pakskes natuurlijk. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dit niet het geval is.Vinden ze het op je werk interessant met jouw rijdersprofiel?
Hier wordt een plug-in volledig afgeschoten..."Dat verbruikt veel meer dan een standaard motor"... Maar ik zou hem dan op het werk laden en in de straat aan een openbare laadpaal. Dus een rit van 200km zou ik 80-90km elektrisch rijden...kan in mijn ogen toch niet meer verbruiken?
Ik dacht dat de standaard fleetkorting al rond de 15% zit, hangt vaak ook af van model tot model bij die merken.Allright. Ga ik daar zeker ook eens horen als ik eind deze maand mag bestellen.
Hebben jullie veel Peugeot’s in jullie wagenpark of valt dat mee?
Hoe valt de levertermijn mee?
Inderdaad, 't was eerder maar om een indicatie te hebben.
Ik werk voor een groot bedrijf en hun statement is heel erg duidelijk: "Vanaf nu is het niet meer toegestaan om wagens met enkel een verbrandingsmotor te bestellen".Vinden ze het op je werk interessant met jouw rijdersprofiel?

Ik werk voor een groot bedrijf en hun statement is heel erg duidelijk: "Vanaf nu is het niet meer toegestaan om wagens met enkel een verbrandingsmotor te bestellen".
Ze willen volledig inzetten op elektrificatie van het wagenpark en na verloop van tijd zal zelfs hybride niet meer besteld mogen worden.
Elektrisch/hybride wagens zijn dus vanaf nu verplicht.
De mensen met een benzine/diesel mogen hun contract nog uitrijden en daarna verplichte switch naar elektrisch/hybride.
De lijst van wagens zal begin dit jaar gepubliceerd worden en dan mogen we beginnen bestellen. Ik verwacht alleszins eind Q1 een berichtje van fleet
Ik volg je redenering, maar als je te snel gaat rijden op de snelweg, dan schiet de verbrandingsmotor te hulp en ga je toch met een hoog verbruik eindigen. Op de secundaire wegen idd full electric rijden dan ;-)
Trouwens mijn rijdersprofiel is sinds covid drastisch veranderd. Van gemiddeld 50k km naar slechts een 25talk km per jaar.
Tgoh in de E300de van mijn vader vind ik dat voldoende voor in het dorp en zelfs 70 km/h wegen.Met zo een hybride, heb je dan niet vermogen te kort als je elektrisch rijdt? Dat is toch maar 80-100pk en die krengen wegen wel wat.
@DPC op de 5 heb je wel een M-pakket?
Schuifdak, gebruik je dat vaak? Hier staat het amper open eigenlijk.
360camera is wel leuk/handig als je het gewoon bent. Als je het niet kent is een achteruitrijcamera wel voldoende denk ik.
Ik mis op de mijne vooral een ACC en elektrische zetels (mijn vriendin kan nooit de zetel laten staan)
Persoonlijk als ik jou was zou ik ook de 5-reeks nemen. Drive recorder is software, kan je per jaar zelf bijpakken
Open dak is leuk, maar hoeveel keer kan je dat echt gebruiken?
Ik heb liever een zwarte dakhemel dan een opendak tbh, maar het M sportstuur voelt ook wel veel beter als een standaard. Je geeft aan de 5 mooier te vinden, dat gaat bij mij altijd voor. Het is niet dat je met een kale 5 serie moet rondbollen.
@Silence , Voor de drive recorder heb je wel 360 graden parkeercamera nodig denk ik. Anders kan je het niet nabestellen.
Ik heb persoonlijk vaak zelfs de doek dicht van het open raam. Maar dat is persoonlijk hèNee de 5 is gewoon de standaard uitvoering.
Heb voordien nog geen open dak gehad maar lijkt me wel leuk. Nadeel van de 3 is idd de manuele verstelbare zetels.
Is er een groot verschil tussen de gewone ACC op de 3 en het driving assistant professional pack op de 5?
Idd zwarte dakhemel maakt een groot verschil alsook M sportstuur.
Ik vind de 5 mooier vanbuiten maar vanbinnen dan weer de 3.
Je moet voor de lol eens berekenen hoeveel vermogen je effectief dagelijks nodig hebt, 100pk is gelijk aan 74 kW.Met zo een hybride, heb je dan niet vermogen te kort als je elektrisch rijdt? Dat is toch maar 80-100pk en die krengen wegen wel wat.
Ik had in maart 2021 een Peugeot 5008 besteld. Levertijd was eerst juni, dan juli, dan augustus en uiteindelijk in september aangekomen. Dus in totaal 6 maanden moeten wachten (wegens chiptekort).Allright. Ga ik daar zeker ook eens horen als ik eind deze maand mag bestellen.
Hebben jullie veel Peugeot’s in jullie wagenpark of valt dat mee?
Hoe valt de levertermijn mee?
Inderdaad, 't was eerder maar om een indicatie te hebben.
Ik rij eigenlijk quasi 100% elektrisch naar het werk. Heb zelden het gevoel dat dat te weinig is. En voor de keren dat het effectief te weinig is heb je de ICE.Met zo een hybride, heb je dan niet vermogen te kort als je elektrisch rijdt? Dat is toch maar 80-100pk en die krengen wegen wel wat.
Ik heb het destijds ook getest, en als je normaal rijdt is dat vermogen bij BMW voldoende voor een 5-reeks. Geen "overschot", maar in een bebouwde kom of "continu 70"-baan heb je echt niet veel vermogen nodig. Ik kon op mijn i30 ook zien hoeveel PK ik gebruikte, en het grootste deel van de tijd zit dat maar rond de 10PK ofzo he.Ik rij eigenlijk quasi 100% elektrisch naar het werk. Heb zelden het gevoel dat dat te weinig is. En voor de keren dat het effectief te weinig is heb je de ICE.
330i, leuke wagen, stuurt fijn.Morgen gaat de wagen binnen trouwens voor de koffersensoren te retrofitten, 4 dagen werk blijkbaar :-/
Krijg wel een leuke 3-serie als vervanger, ik had een M4 gevraagd maar dat mocht ni![]()
Maar het interieur van de dreier staat toch wel op een hoger niveau dan dat van de 5? Niet alleen qua looks, maar ook qua materialen/bouwkwaliteit.330i, leuke wagen, stuurt fijn.
Toch wel een groot verschil qua algemeen 'kwaliteitsniveau tov de 5-serie. Alleen al bij het dichtslaan van de deuren.. die zijn een pak lichter bij de 3-serie.
Vind het wel een gigantische sprong voorwaarts tov de F-reeks.
Maar het interieur van de dreier staat toch wel op een hoger niveau dan dat van de 5? Niet alleen qua looks, maar ook qua materialen/bouwkwaliteit.
Mijn broer’s pas geleverde 5-reeks is qua materiaal/lay-out/… geen haar beter dan mijn iX3. Hij is iets breder, het scherm is groter en de zetels zijn een pak ruimer bemeten, maar qua gevoel is dat identiek.
Een nieuwe dreier staat daar toch een serieus pak boven vind ik.