De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Iemand toevallig de nieuwe Mercedes C300e overwogen? Met de mogelijkheid van een "klassiek uitziende" break en een elektrisch bereik van 100km (+ een uitstoot van amper 15g/Km) lijkt dat toch het beste van twee werelden te zijn? Die 100km zou zelfs realistisch zijn volgens verschillende onafhankelijke tests. Maar ik voel een addertje onder het gras wegens de weinige interesse hierin... Het is toch weer een niveau hoger dan de 13 in een dozijn CLA Shooting Breaks die rondrijden momenteel.
Ik rijd met de "oude" rond en vind het idd een prima wagen om het beste te hebben van beide werelden. Al zou ik deze niet meer kiezen als je lease nog doorloopt tot na 2025, maar de reden is dan enkel fiscaliteit/wetgeving.

Iemand hier ervaring met Volvo XC6O hybride (T) modellen?
Ga voor upgrade van V60 (benzine) naar XC60, had een T8 geconfigureerd maar volgens de garage is een T6 al meer dan krachtig genoeg en is het écht niet de moeite om extra te betalen. Zou het vreemd vinden dat de garage zelf een goedkopere optie aanreikt, dus benieuwd naar eventuele ervaringen :D

Ik rijd met de "oude" rond en vind het idd een prima wagen om het beste te hebben van beide werelden. Al zou ik deze niet meer kiezen als je lease nog doorloopt tot na 2025, maar de reden is dan enkel fiscaliteit/wetgeving.
Normaal gezien worden lopende leasing niet aangepast indien gestart voor 2023 dacht ik, met onze overheid weet je natuurlijk nooit.

T8 is leuk om eens rechtdoor gas te geven. Het onderstel (ik spreek nu over de V60) heeft het lastig met de combinatie hoog vermogen-hoog gewicht en dat merk je hard bij vlotter bochtenwerk. Vering en demping kunnen nogal bonkerig reageren op korte dwarsrichels.

Maar op zich leuke wagen en als je de T8 kan nemen zou ik die gewoon nemen 🙂

Mijn vrouw positief verrast vandaag (en ik beetje jaloers). Ze begint bij Deloitte binnenkort als Senior Consultant. Haar “buddy” zei dat 1st year seniors een mini krijgen, dit kwam niet overeen met de indicatie die HR had gegeven. In paniek met HR gemaild en gezegd dat ze met een baby en maxi cosi niet kan overstappen naar een mini. HR maakt een uitzondering op de normale policy en ze zal een Mercedes C klasse break krijgen 😄

Hoofdreden dat ik ben gesprongen van een 330e naar een 5-serie. (En de motorisatie, maar dat kwam pas achteraf)

Ik wou dat ding zo aangekleed hebben dat ik op 75k kwam voor een 3-serie.. wetende dat de 5 dan gewoon nog eens een hoger comfortniveau was.. dan was de keuze rap gemaakt.

Zodra je van plan bent om stevig in de opties te duiken is het nooit een slecht idee om eens naar het model erboven te kijken. Kan soms nuttig zijn.
Hier gaan kijken voor een bmw 530e touring, maar uiteindelijk voor de x5 45e gegaan. Stap was idd uiteindelijk niet meer zo heel groot tegenover een degelijk uitgeruste 5 serie. Nu vol spanning wachten ivm de levertermijn.

Mezelf ook een v60 t8 besteld.
Van de middenconsole ben ik ook niet wild, maar het werkt degelijk.
Enige echte nadeel vond ik de trage kickdown reactie, duurt letterlijk een seconde vooraleer deze vooruit schiet.
Voor gewoon kilometers te malen gaat dit wel perfect zijn.

Wou eerder een 330e of i4, maar bmw heeft nog steeds een imago en in mijn sector is een beetje bescheidenheid soms beter, de volvo is daarvoor perfect.

Care to explain? :p
Het gewoonlijke vooroordeel/ jaloers zijn van veel mensen.
Werk(te) als bediende bij begrafenisondernemer en had een bmw 3gt, collega's 4gc, e break, q5,...
Als bediende maakt het niet veel uit wat de mensen er juist van zeggen, je hebt uw loon toch.

Nu ik zelfstandige ga worden in dezelfde sector, kijk ik hier beter wel (een beetje) naar. Het is nogal snel de stempel, die ondernemer vraagt meer want rijdt met een ... ookal parkeer je u niet bij de mensen op de oprit.

Andere zelfstandige collega reed eerst met een RR Sport van +/- 110k, nu een porsche cayenne van +/- 120k en wat hij al heeft mogen aanhoren ook al is dit dezelfde prijsrange. Gaat porsche nu wegdoen en volvo xc90 t8 bestellen puur voor het zicht van de mensen, en zo heb ik nog enkele voorbeelden. Triestig maar het is in veel sectoren nu eenmaal zo.
Mensen zien een badge en hebben er direct hun gedacht over.

Mijn vrouw positief verrast vandaag (en ik beetje jaloers). Ze begint bij Deloitte binnenkort als Senior Consultant. Haar “buddy” zei dat 1st year seniors een mini krijgen, dit kwam niet overeen met de indicatie die HR had gegeven. In paniek met HR gemaild en gezegd dat ze met een baby en maxi cosi niet kan overstappen naar een mini. HR maakt een uitzondering op de normale policy en ze zal een Mercedes C klasse break krijgen 😄
Ik denk dat haar 'buddy' wel enorm slecht onderhandeld heeft dan :D. Niemand van degene die ik ken die naar Deloitte ging met ervaring, heeft met een mini cooper moeten rijden.

Ik denk dat haar 'buddy' wel enorm slecht onderhandeld heeft dan :D. Niemand van degene die ik ken die naar Deloitte ging met ervaring, heeft met een mini cooper moeten rijden.
Die buddy is wel als junior gestart bij Deloitte en nu 1ste jaar senior. Vanaf 2de jaar senior mogen ze zelf kiezen. Vond ik ook wel sterk. Ging er van uit dat mini’s enkel voor juniors waren.

Die buddy is wel als junior gestart bij Deloitte en nu 1ste jaar senior. Vanaf 2de jaar senior mogen ze zelf kiezen. Vond ik ook wel sterk. Ging er van uit dat mini’s enkel voor juniors waren.

Oppassen met de benamingen. Bij Deloitte hebben ze 2 soorten. Internationaal spreken ze van senior en lokaal van consultant.

Traject gaat als volgt.

Junior 1 Mini
Junior 2 Mini
Consultant 1 (senior) Mini
Consultant 2 (senior) Mercedes C, BMW 3
Senior Consultant (senior) Mercedes C, BMW 3

Uw vriendin start waarschijnlijk als Consultant 1, wat ook intern ook haar functie zal zijn.

Mij hebben ze ook op die manier 'gelokt.

Oppassen met de benamingen. Bij Deloitte hebben ze 2 soorten. Internationaal spreken ze van senior en lokaal van consultant.

Traject gaat als volgt.

Junior 1 Mini
Junior 2 Mini
Consultant 1 (senior) Mini
Consultant 2 (senior) Mercedes C, BMW 3
Senior Consultant (senior) Mercedes C, BMW 3

Uw vriendin start waarschijnlijk als Consultant 1, wat ook intern ook haar functie zal zijn.

Mij hebben ze ook op die manier 'gelokt.
Ok ja dan klopt het idd wat ik zeg. Ze heeft 2 jaar ervaring, dus zal consultant 1 zijn. Ze heeft wel een beter pakket onderhandeld en dus ook de auto

Het enige jammere van de verticale oriëntatie is hoe Android Auto wordt weergegeven. Dat ziet er helaas niet uit :/
Ik vraag mij ook in godsnaam af wat er mis is met dat infotainment?
En zit die ondertussen ook niet op Android Automotive? Of zijn ze nog niet bij de V60 aangekomen om dat in te bouwen?

Advies nodig hier, ben aan het rondkijken voor een nieuwe bedrijfswagen.
Momenteel gaat het voornamelijk nog voor tussen de Q3 hybrid en de Tiguan hybrid.

Enkel key specs:
Q3 hyrbid: S line + pack platinum + losse opties
OF
Tiguan hybrid: R line business premium + groter infotainment system + losse opties

De koffer van de Tiguan is groter en dat is wel belangrijk voor de bench in te steken en boodschappen etc.
Onze bench past ook in de q3 maar dan moeten we achterbank een beetje naar voor schuiven.

Grootste wat me momenteel nog doet twijfelen is de levertijd. Q3 zou rond oktober/november zijn, tiguan rond april 2023…

Wat zouden jullie kiezen?

Advies nodig hier, ben aan het rondkijken voor een nieuwe bedrijfswagen.
Momenteel gaat het voornamelijk nog voor tussen de Q3 hybrid en de Tiguan hybrid.

Enkel key specs:
Q3 hyrbid: S line + pack platinum + losse opties
OF
Tiguan hybrid: R line business premium + groter infotainment system + losse opties

De koffer van de Tiguan is groter en dat is wel belangrijk voor de bench in te steken en boodschappen etc.
Onze bench past ook in de q3 maar dan moeten we achterbank een beetje naar voor schuiven.

Grootste wat me momenteel nog doet twijfelen is de levertijd. Q3 zou rond oktober/november zijn, tiguan rond april 2023…

Wat zouden jullie kiezen?
Ik had ook de Q3 op mijn shortlist staan, dat is de mooiere wagen zowel vanbinnen als vanbuiten. De levertijd zou de doorslag moeten geven imo.

Dat van die bench is ook wel van belang natuurlijk, stoor je je aan die achterbank naar voren te oeten schuiven of niet? Mij zou het niet veel schelen.

Het klopt trouwens dat BMW stopt met korting geven op de i4 vanaf 31/12/2021... Straf. Dat scheelt toch al snel 7000-10000 euro aan opties.

Terug
Bovenaan