Herman De Croo
Well-known member
Er wordt geen VAA betaald, en al zeker niet aan de werkgever, ma bon.
(ik vind er zelf ook niets mis mee)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien moest ik de woordkeuze veranderen naar "het VAA word belast" dan. Maar feit blijft dat je met een bedrijfswagen iedere maand wat minder loon krijgt ... onrechstreeks betaal je er wel voor. Al is het het niet de VAA, maar de belasting die hoger ligt omdat de VAA telt in uw belastbaar loon.Er wordt geen VAA betaald, en al zeker niet aan de werkgever, ma bon.
Ik snap niet zo goed waarom ge dat nu het vermelden waard vindt? Dat is toch iets tussen de werkgever en werknemer. Het toch niet aan u om te zeggen dat nu net een brug te ver is.Vergelijkbaar: Ooit ne collega gehad die met dn auto van zn vrouw opt werk aankwam. Zn vrouw ging naar zee en vond het financieel interessanter van zijne auto + tankkaart te gebruiken, en hem me hare auto naart werk te laten gaan. Echt wel een brug te ver IMO.
Het is soms ook geheel niet duidelijk waarom sommige wagens worden teruggeroepen. Ik heb ne collega die een 2-tal maand geleden plots bericht kreeg dat hij ne nieuwen auto moest kiezen terwijl er 90k km op zijn 508 staan. Die 508 is pakweg 2j9m oud, er zijn nog 3 andere collega's die dezelfde wagen hebben van rond dezelfde periode, zowel met meer als minder kilometers en daar gebeurt niks mee. Die gast heeft zelfs speciaal nagevraagd of het geen vergissing was dat hij nu al ne nieuwe mocht kiezen, blijkbaar niet.Hier worden wagens met weinig kilometers vervroegd teruggeroepen door de leasemaatschappij omdat die nog iets opbrengen.
Aan de andere kant rijdt een collega al 280.000km met zijn BMW 5 serie (is juist de 4 jaar gepasseerd) en die mag nog tot maart doorrijden ermee, of tot zijn nieuwe wagen er is.
Dus er zijn effectief wel een aantal gekken die daarin overdrijven en de boel verzieken voor de rest... Gelukkig een minderheid, maar ze bestaan helaas wel.
Dat hebben we hier ook al veel gezegd ivm de factuur die op het einde komt voor het waardeverlies. Als eens collega gehad die tegen de CEO heeft gezegd dat hij de sleutels even kon teruggeven en dat hij een ritje ging doen dan, dan was het geregeld met 200€ franchise. Heeft uiteindelijk gewoon de franchise moeten betalen blijkbaarHeb naar mijn HR lead al eens geopperd dat ik wel veel zin krijg om mijne wagen gewoon in het Albertkanaal te rijden.
Dan mag ik een nieuwe bestellen en de franchise is dan slechts 110 euro ipv een koppel honderden euro's (vorige keer kwamen ze met 900 euro schade af, uiteindelijk 540 euro bruto betaald). Maarja, zullen we toch maar niet doen zeker.
.Staat de i4 M50 er ondertussen ook op? Manman, te zot voor woorden.De werkgever verliest er ook niets op eh, en de werknemer kan op de EV hype meeliften , die gaat er duidelijk op voorruit.
Ik zou op dit moment ook wisselen als mij dat gevraagd wordt. De BMW iX en de i4 M50 staan bvb op de lijst nu, ben er redelijk zeker dat die er volgende maand nietmeer opstaan.
Ik heb een Arteon diesel en alhoewel dat geen slechte auto is zie ik niet wie dat in deze tijd nog 2de hands gaat kopen.
Het is maar een VW en een diesel, enige plus is de immense ruimte vanbinnen. Ik heb nu weinig gereden voor mijn doen, maar die gaat nog weg met 130+k km natuurlijk.
Je tankkaart gebruiken voor andere doeleinden is gewoon strafbaar en kan leiden tot onmiddellijk ontslag. Ook foefelen met kilometers. En terecht ook. Ik zou er nog niet aan denken om dit te doen.Wij hadden ook een limiet (was eerder een limiet naar de leasemaatschappij toe omdat het contract was opgesteld op basis van xxxxx kilometer per jaar). Iemand had een mondelinge uitzondering op de limiet omdat hij wat verder woonde. Toen de bazen na een jaar eens die gegevens bekeken bleek dat:
-Hij 40 000 kilometer boven zijn limiet zat
-Hij regelmatig naft tankte ipv diesel
Die kerel ging effectief 's avonds gewoon rondrijden omdat hij toch een tankkaart had. En als hij met iemand meereed ging hij ook die andere auto met zijn eigen tankkaart voltanken. Logisch toch vond hij, de bazen moesten content zijn dat hij al niet zijn eigen bedrijfswagen gebruikte maar enkel zijn tankkaart.
Enfin, die kerel had eigenlijk een vijs loszitten, zijn stoten met zijn bedrijfswagen waren nog het minste...heeft dan ook zijn C4 mogen ontvangen.

Yep, de i4 M50 en de iX ook. Maar dat is nog de oude carpolicy, degene waarmee ik niet mag bestellen...Staat de i4 M50 er ondertussen ook op? Manman, te zot voor woorden.
) en dat is wel ruim enzo (nog steeds een pak minder plaats op de achterbank dan de Arteon), maar daar zit niks pit in. Is een IV 80 150kW, dat is duidelijk niet genoeg voor die auto.hangt allemaal veel van de opties af.Ik moet ook opnieuw kiezen:
Onderstaande staan op m’n shortlist:
- Merc EQC
- BMW iX3
- BMW i4 M50
- Audi Q4 Sportback 40 etron
- Audi e-tron 50 Attraktion (zonder opties)
Ruimte is handig, maar geen van bovenstaande zijn echt ruime wagens.
(Komende van een Merc E break)
Gebruik: + 70.000 km/j / veel autobahn
Meestal alleen in de wagen: in het weekend - vakantie met vrouw & 3 kleine kinderen
Plug-in is niet meer mogelijk.
Wat zouden jullie kiezen?
Zou in mijn geval toch gene waar zijn. In een EV geforceerd worden zou op dit moment voor mij echt wel een straf zijn.De werkgever verliest er ook niets op eh, en de werknemer kan op de EV hype meeliften , die gaat er duidelijk op voorruit.
Ik zou op dit moment ook wisselen als mij dat gevraagd wordt. De BMW iX en de i4 M50 staan bvb op de lijst nu, ben er redelijk zeker dat die er volgende maand nietmeer opstaan.
Ik heb een Arteon diesel en alhoewel dat geen slechte auto is zie ik niet wie dat in deze tijd nog 2de hands gaat kopen.
Het is maar een VW en een diesel, enige plus is de immense ruimte vanbinnen. Ik heb nu weinig gereden voor mijn doen, maar die gaat nog weg met 130+k km natuurlijk.
Ik snap niet zo goed waarom ge dat nu het vermelden waard vindt? Dat is toch iets tussen de werkgever en werknemer. Het toch niet aan u om te zeggen dat nu net een brug te ver is.
Kunt ge niet op uw werk laden? Dan is dat toch zelden een issue?Zou in mijn geval toch gene waar zijn. In een EV geforceerd worden zou op dit moment voor mij echt wel een straf zijn.
Vrijwel allemaal SUV modellen als het er op aan komt.
De i4 ... no tnx.
Daar bovenop zou zelfs een Taycan/E-Tron GT nog een straf zijn, want ik krijg em niet opgeladen. Volgend jaar ging dat pas op de algemene vergadering komen & vanaf dan kan ik beginnen zien wat ik kan doen om het tegen pakweg '26 in orde te krijgen. Nuja, als begin volgend jaar al alles duidelijk moest zijn zal het niet zo lang meer moeten duren om het hier structureel in orde te krijgen, mor soit.