De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Zijn er feitelijk veel wagens waarvan ze de PHEV-versie gewoon niet meer aanbieden? :unsure:

Mijn Q3 PHEV is in april besteld en zou eind deze maand in België toekomen. Normaal gezien zou ik hem al 2 maand geleden hebben, maar soit.
Was met mijn code nog eens op de site van Audi gaan kijken (simulatie wordt adhv hiervan opgeslagen zeg maar, geen idee of dat bij andere merken ook zo is), en bij het inladen werd mij een andere motorisatie voorgesteld :unsure:
Effe nieuwe proberen samenstellen op de site zelf, en inderdaad, enkel nog in benzine en diesel te bestellen :unsure: begin mij zorgen te maken :unsure:

:unsure:
Is een extreem populaire bedrijfswagen neem ik aan. Ik heb toevallig vorige maand nog eens zitten rondkijken en voor de prijs dat je die kan leasen kom je verre van bedrogen uit imo. Dus ze zullen gewoon geen nieuwe bestellingen meer kunnen garanderen.

De werknemers onder ons met een EV, hoe zit dat eigenlijk met die terugbetaling van elektriciteit in het licht van de huidige elektriciteitsprijzen.
Kan je eigenlijk veel 'verlies' maken als de prijzen opeens keihard stijgen en het tarief dat je werkgever je uitbetaalt ligt lager? Of lopen die altijd ongeveer gelijk?
Die volgen de adviestarieven van de VREG als ik mij niet vergis.

Ik heb bij Engie eens opgevraagd wat ik nu écht inclusief alles betaal in mijn lopend 3-jaarcontract.

0,26 euro in de piek
0,21 euro in dal

En ik krijg 0,26 euro terug. Dus voor elke kwh die ik verbruik in het daltarief “win” ik 0,05 euro 😆

De werknemers onder ons met een EV, hoe zit dat eigenlijk met die terugbetaling van elektriciteit in het licht van de huidige elektriciteitsprijzen.
Kan je eigenlijk veel 'verlies' maken als de prijzen opeens keihard stijgen en het tarief dat je werkgever je uitbetaalt ligt lager? Of lopen die altijd ongeveer gelijk?

Onlangs ook afgevraagd.
Bij ons ligt die prijs vast @ 0,28 EUR per kWh. Heb daarvoor een aanvraagformulier moeten ondertekenen tijdens de aanvraag van mijn slimme laadkabel.

Is een extreem populaire bedrijfswagen neem ik aan. Ik heb toevallig vorige maand nog eens zitten rondkijken en voor de prijs dat je die kan leasen kom je verre van bedrogen uit imo. Dus ze zullen gewoon geen nieuwe bestellingen meer kunnen garanderen.

Yeah, is ook de reden waarom ik ervoor gekozen heb (de sportback). Deze week toch nog eens naar de garage bellen, hopen dat ze deze keer de afspraak wel naleven en ik niet nòg een keer een maand word achteruit geschoven.

Zijn er feitelijk veel wagens waarvan ze de PHEV-versie gewoon niet meer aanbieden? :unsure:

Mijn Q3 PHEV is in april besteld en zou eind deze maand in België toekomen. Normaal gezien zou ik hem al 2 maand geleden hebben, maar soit.
Was met mijn code nog eens op de site van Audi gaan kijken (simulatie wordt adhv hiervan opgeslagen zeg maar, geen idee of dat bij andere merken ook zo is), en bij het inladen werd mij een andere motorisatie voorgesteld :unsure:
Effe nieuwe proberen samenstellen op de site zelf, en inderdaad, enkel nog in benzine en diesel te bestellen :unsure: begin mij zorgen te maken :unsure:

:unsure:
Ik zie ze gewoon staan op de website hoor.
Je kiest model, vervolgens Q3 en daarna "tfsi-e".

Ik zie ze gewoon staan op de website hoor.
Je kiest model, vervolgens Q3 en daarna "tfsi-e".
Hah, maar 't is niet zo dat ge die vindt als ge Q3 aanduidt onder motorisatie. Raar, maar ge hebt gelijk!

Vandaag contact opgenomen met mijn Audi-garage: hij is vorige vrijdag in België aangekomen! De garage verwacht hem woensdag te ontvangen (staat in Erps-Kwerps bij D'Ieteren).
Donderdag + vrijdag is de garage gesloten, dus hopen dat ze woensdag al het nodige kunnen beginnen in orde zetten met de leasemaatschappij mbt inschrijving en verzekering. Want volgens mijn car policy worden er geen wagens afgeleverd tijdens de maand december. Volgens de dame bij Audi zou volgende week vrijdag mogelijk moeten zijn als alles vlot verloopt. Fingers crossed en hopen op mid-november (+-19e) dus!

Ik heb hier een mooi voorbeeldje teruggevonden voor alle mensen die hier om de zoveel tijd komen vragen wat ze kunnen krijgen met een leasebudget van x€
renting.jpg

Ik stel voor dat we die dan doorsturen :D

Eind augustus nieuwe wagen (Skoda Octavia) besteld. Levering zou volgens de garage pas in september 2022 zijn, en dat kan nog opschuiven. Tjeez.
Sad, but true

(hier mei 2021 octavia combi besteld met levering heden feb 2022. Originele leveringsdatum stond op dec 2021 en het blijft schuiven)

Ik heb hier een mooi voorbeeldje teruggevonden voor alle mensen die hier om de zoveel tijd komen vragen wat ze kunnen krijgen met een leasebudget van x€
renting.jpg

Ik stel voor dat we die dan doorsturen :D
Heeft die wel genoeg plaats om op vakantie te kunnen gaan met ne kinderwagen?

Veel plezier met de discussie mannen.

Hier is dat hetzelfde (afhankelijk van welke paal scheelt het paar euro).
Op 2 jaar afbetaald

Qua prijs mja hoeveel kost zo een paal 1400 euro? Daarbij komt 27,34 % RSZ dan zit je dus aan 75 euro :)

Maar wij hebben hier niets voorzien voor een paal en wil ook geen 3-fase aansluiting hebben. Geen idee of ik dus uberhaupt ooit een paal ga laten installeren. Nog 4 jaar voor ik moet beslissen :p
Hier kan je die in je leasebudget steken (bluecorner laadpaal), de laadpaal wordt na 2 jaar effectief je eigen eigendom. Een laadpaal kan ook op monofase en da's wat hier binnen x-aantal jaar dus waarschijnlijk zal gebeuren.
Ik ben ook aan het afwachten. De resultaten van het bedrijf zijn mooi en ik zit in een leuke schaal, maar normaal moest de nieuwe policy al klaar zijn. Ik hoop dat dit niet negatief hoeft te zijn.

Ik snor momenteel heel blij rond in een 330e met alles er op en er aan en liefst zou ik niet te veel schade ondervinden vanwege het herschikken rond de fiscale regelgeving. Ik hoop dat het zelfs positief uitdraait, omdat anders mensen die nu met een redelijk fijne ICE rondrijden (BMW320 edm) anders zouden ''''revolteren'''' omdat ze met hetzelfde budget een stuk minder hoog kunnen shoppen in de verplichte 'electrified' categorie. En niemand geeft graag luxe af.

Dat samen met de relatief hoge eisen voor de WNs + een schijnbaar tekort aan WNs die ze capabel genoeg achten om bij ons te werken stemt me wel een beetje gerust. Immers, hoe schandalig veel duurder die auto's worden gemaakt, hoe belangrijker ze worden in de 'war for talent'. En auto's worden wel echt belachelijk duur tegenwoordig.
Ik heb zelf vorig jaar nog besteld (een diesel, want een A4 hybride is er niet en toen stonden er nog geen interessante elektrische varianten tussen de keuzes). Momenteel zijn ze bij ons ook (al lang) bezig met een nieuwe mobility policy, ik ben zeer benieuwd. Degene die bij ons in de afgelopen maanden "moesten" bestellen wegens al eens verlengde lease en dergelijke konden nu tijdelijk wel geweldig dure elektrische wagens bestellen (genre iX3, EQC, ...).

Collega van me had een nieuwe audi a6 hybride besteld. Levering ging normaal net voor het bouwverlof zijn.

Intussen bericht gehad dat het niet meer voor 2021 gaat zijn.

Die komt dus volledig gek natuurlijk...

Toch wel geluk gehad met mijn Arteon. Besteld eind januari ‘21, geleverd 1 april. Inclusief trekhaak en koffer die opent met voetsensor 😉

Blijft een heel mooi wagen, ruim en nog steeds een eerder rariteit op onze wegen.

Klopt. Heeft denk ik een beetje hetzelfde probleem als de Passat CC / CC: het prijsverschil met de broer Audi A5 is niet groot dus in leasing wordt er al snel voor een Audi gekozen die goedkoper uitkomt of beter kan uitgerust worden - en privé vermoedelijk ook wel wat mensen die voor de badge kiezen?

Klopt. Heeft denk ik een beetje hetzelfde probleem als de Passat CC / CC: het prijsverschil met de broer Audi A5 is niet groot dus in leasing wordt er al snel voor een Audi gekozen die goedkoper uitkomt of beter kan uitgerust worden - en privé vermoedelijk ook wel wat mensen die voor de badge kiezen?
Ik vind de Arteon (qua exterieur) eigenlijk knapper dan een A5 momenteel. Maar inderdaad, veel mensen kijken dan naar restwaarde en/of badge. En daar scoort een Arteon beide niet goed. Ook heel jammer dat ze het standaard Passat-interieur behouden hebben.

Sowieso.
Ik kreeg vaak de opmerking “waarom geen A5” of “ah, is dat een Passat?”.

Ik trek me dat niet aan, maar voor veel (?) mensen zal dat een reden zijn waarom geen Arteon te kiezen.

Mijn leasetermijn loopt af in augustus 2022, maar ik ben heel tevreden van mijn arteon.

Ik viel indertijd inderdaad achterover van de prijzen toen.

Het is wel een prachtige wagen, geen slechte keuze.

Terug
Bovenaan