De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Alles kan, mor tush opteer ik om te stoppen me otto's & tush wil ik centen.

Nuja, mss TBD, want ondertussen hebben ze bij ons weer het kantoorwerk afgeschaft & zit ik dus weer fulltime thuis & staat die wagen daar dus maar weer mooi voor piet snot. Sooooo, yeah. :thinking:
Dan kies je ervoor om alles met de voet, fiets, tram, trein en bus te doen. Groene jongen ben jij! :P

Je weet hoe dan ook dat kiezen voor een ID.3 nog altijd voordeliger gaat zijn dan kiezen voor geld.
Het is uw goed recht om te kiezen voor de minder fiscaal interessante optie. Maar weet wel dat je bewust die keuze dan maakt.

Vergeet ook niet dat de situatie waar we nu inzitten niet permanent gaat zijn. Het werken op kantoor gaat terugkomen, misschien niet fulltime, maar het komt zeker wel op zijn minst deels terug. 2020 en 2021 waren twee jaren waar je op dat vlak weinig rekening mee dient te houden.

Dan kies je ervoor om alles met de voet, fiets, tram, trein en bus te doen. Groene jongen ben jij! :p

Je weet hoe dan ook dat kiezen voor een ID.3 nog altijd voordeliger gaat zijn dan kiezen voor geld.
Het is uw goed recht om te kiezen voor de minder fiscaal interessante optie. Maar weet wel dat je bewust die keuze dan maakt.

Vergeet ook niet dat de situatie waar we nu inzitten niet permanent gaat zijn. Het werken op kantoor gaat terugkomen, misschien niet fulltime, maar het komt zeker wel op zijn minst deels terug. 2020 en 2021 waren twee jaren waar je op dat vlak weinig rekening mee dient te houden.
Ewel ja, juust daarmee :thinking: :thinking: :thinking:

Als het is om hier & daar, gelijk 2, 3 keer in de week rond de kerktoren te bollen is het idd niet van doen om zoveel extra kosten te dragen (VAA, etc.) voor een wagen naar m'n goesting. Want dat is het nu gelijk wel, eens naar de Colruyt & mss eens ne kebab gaan halen of zoiets.
Al zou ik het nog steeds doen weliswaar, mor soit ... als ze dan ineens af komen met iets minder ... maybe (very VERY maybe).

Als het terug komt dat ik weer redelijk wat km worden (al is het iets minder dan vroeger), dan ... absoluut no tnx voor wat je vermeld & dan koop ik zelf wel iets.
Dan zal ik ook zelf, persoonlijk veel weer meer focus leggen op minder km te bollen zodat m'n wagen ook weer vééééél langer zal mee gaan (& dus zelf meer pushen voor extra thuiswerk). En evt. zien om km vergoeding te ontvangen voor gereden km.

NO WAY dat ik interesse heb in een ID.3 of een of andere Leaf of whatever.

Geforceerd van de trap v/d 5-serie gaan naar de trap v/d Polo of Golf zou weliswaar wel een extreme downgrade zijn, dus dan kunt ge der al even goe mee stoppen.

Idem met andere zaken bv.
't Is gelijk ook fiscaal voordeliger om in een garage-sized appartement te wonen dan in m'n huidig appartement. Wilt niet zeggen dat ik dat wil wete.

Alles kan, mor tush opteer ik om te stoppen me otto's & tush wil ik centen.

Nuja, mss TBD, want ondertussen hebben ze bij ons weer het kantoorwerk afgeschaft & zit ik dus weer fulltime thuis & staat die wagen daar dus maar weer mooi voor piet snot. Sooooo, yeah. :thinking:
Ik ben ook aan het afwachten. De resultaten van het bedrijf zijn mooi en ik zit in een leuke schaal, maar normaal moest de nieuwe policy al klaar zijn. Ik hoop dat dit niet negatief hoeft te zijn.

Ik snor momenteel heel blij rond in een 330e met alles er op en er aan en liefst zou ik niet te veel schade ondervinden vanwege het herschikken rond de fiscale regelgeving. Ik hoop dat het zelfs positief uitdraait, omdat anders mensen die nu met een redelijk fijne ICE rondrijden (BMW320 edm) anders zouden ''''revolteren'''' omdat ze met hetzelfde budget een stuk minder hoog kunnen shoppen in de verplichte 'electrified' categorie. En niemand geeft graag luxe af.

Dat samen met de relatief hoge eisen voor de WNs + een schijnbaar tekort aan WNs die ze capabel genoeg achten om bij ons te werken stemt me wel een beetje gerust. Immers, hoe schandalig veel duurder die auto's worden gemaakt, hoe belangrijker ze worden in de 'war for talent'. En auto's worden wel echt belachelijk duur tegenwoordig.

En auto's worden wel echt belachelijk duur tegenwoordig.
Maar echt hé... Hier hebben we de knop ook moeten omdraaien en ons moeten schikken in het nieuwe "normaal".
50K voor een auto, en dan nog niet zot doen.

Vandaag werd mijn nieuwe bedrijfswagen besteld. Het werd een C300E break. Ik kan niet wachten tot mei/juni!
Met plezier wissel ik m'n V40 in, waar ik tot op heden wel nog steeds tevreden mee ben.

Het laden wordt wel op het werk gedaan en met de tankkaart. Ik voorzie hier echt niet speciaal een laadpaal voor "slechts" een plug in hybride.

Maar echt hé... Hier hebben we de knop ook moeten omdraaien en ons moeten schikken in het nieuwe "normaal".
50K voor een auto, en dan nog niet zot doen.

Vandaag werd mijn nieuwe bedrijfswagen besteld. Het werd een C300E break. Ik kan niet wachten tot mei/juni!
Met plezier wissel ik m'n V40 in, waar ik tot op heden wel nog steeds tevreden mee ben.

Het laden wordt wel op het werk gedaan en met de tankkaart. Ik voorzie hier echt niet speciaal een laadpaal voor "slechts" een plug in hybride.
Je kan ook gewoon aan een stopcontact laden hoor.

Je kan ook gewoon aan een stopcontact laden hoor.
Ja, maar de elektriciteit hier thuis zal niet worden bekostigd door mijn baas.
De rest wel.

+ We hebben ook een nieuwe besteld voor de vriendin. En haar wagen zal waarschijnlijk steeds opladen in de garage.
Ik ben er ook nog niet klaar voor om een lelijke laadpaal te plaatsen aan mijn gevel.

Ja, maar de elektriciteit hier thuis zal niet worden bekostigd door mijn baas.
De rest wel.

+ We hebben ook een nieuwe besteld voor de vriendin. En haar wagen zal waarschijnlijk steeds opladen in de garage.
Ik ben er ook nog niet klaar voor om een lelijke laadpaal te plaatsen aan mijn gevel.
Met een 'smartkabel' meet je het verbruik en kan dan door de werkgever vergoed worden (al dan niet automatisch).
Maar uit uw post kan ik afleiden dat uw werkgever zoiets niet aangeboden heeft?

Met een 'smartkabel' meet je het verbruik en kan dan door de werkgever vergoed worden (al dan niet automatisch).
Maar uit uw post kan ik afleiden dat uw werkgever zoiets niet aangeboden heeft?
Klopt. En ik ga dit waarschijnlijk ook niet direct vragen. Aangezien de wagen puur een onderdeel van mijn salaris is, en ik deze niet nodig heb voor werkgelegenheden, kom ik in principe toe met de 100km elektrische range. Deze 2x per week opladen op het werk zal waarschijnlijk voldoende zijn. Voor langere afstanden gebruik ik gewoon mijn tankkaart

Eind augustus nieuwe wagen (Skoda Octavia) besteld. Levering zou volgens de garage pas in september 2022 zijn, en dat kan nog opschuiven. Tjeez.

Klopt. En ik ga dit waarschijnlijk ook niet direct vragen. Aangezien de wagen puur een onderdeel van mijn salaris is, en ik deze niet nodig heb voor werkgelegenheden, kom ik in principe toe met de 100km elektrische range. Deze 2x per week opladen op het werk zal waarschijnlijk voldoende zijn. Voor langere afstanden gebruik ik gewoon mijn tankkaart
Dat is uiteindelijk wel het grote voordeel aan een hybride. Je hoeft dat niet op te laden, enkel verbruik je dan meer benzine dan een gelijkaardige wagen. Maar benzine zit gecoverd in uw tankkaart.

Tegelijk is dat ook het perverse aan heel het systeem. Want op papier zijn dat groene wagens. In de praktijk zijn ze op die manier vaak net vervuilender dan een zuivere benzinewagen.

Elke serieuze wetgever zal wel elektrisch laden voorzien op kantoor. Bij ons zijn al heel veel chargers gezet intussen, zowat bij 1/3 van de parkeerplaatsen.

Elke serieuze wetgever zal wel elektrisch laden voorzien op kantoor. Bij ons zijn al heel veel chargers gezet intussen, zowat bij 1/3 van de parkeerplaatsen.
Werkgever bedoel je wellicht?
Vergeet niet dat je niet zomaar overal chargers kan zetten, er zullen vast genoeg werkgevers zijn die er willen zetten maar niet kunnen.
Dat maakt ze daarom nog niet minder 'serieus'.

Werkgever bedoel je wellicht?
Vergeet niet dat je niet zomaar overal chargers kan zetten, er zullen vast genoeg werkgevers zijn die er willen zetten maar niet kunnen.
Dat maakt ze daarom nog niet minder 'serieus'.
Mijn klant heeft er nu al veel staan, hun wagenpark ging sowieso overschakelen naar EV's, maar heb onlangs horen vallen dat ze geen laadpalen gaan kunnen bijzetten.

De "beste" optie lijkt me trouwens niet om overal trage palen te zetten, maar een paar snelladers en uw personeel verplichten om hun wagen af te koppelen als hij vol is...

Mijn klant heeft er nu al veel staan, hun wagenpark ging sowieso overschakelen naar EV's, maar heb onlangs horen vallen dat ze geen laadpalen gaan kunnen bijzetten.

De "beste" optie lijkt me trouwens niet om overal trage palen te zetten, maar een paar snelladers en uw personeel verplichten om hun wagen af te koppelen als hij vol is...
Nieuwe functie: charging officer! Die mens moet ervoor zorgen dat alle wagens tegen het einde van de werkdag netjes opgeladen zijn. :unsure:

Nieuwe functie: charging officer! Die mens moet ervoor zorgen dat alle wagens tegen het einde van de werkdag netjes opgeladen zijn. :unsure:
Het lijkt me wel realistischer om daar pakweg 350kW palen te zetten waarbij mensen er op een paar minuten terug tegen kunnen voor een week dan dat ze er 100-en 11kW palen moeten zetten waar iedereen heel de dag aan hangt.

Het lijkt me wel realistischer om daar pakweg 350kW palen te zetten waarbij mensen er op een paar minuten terug tegen kunnen voor een week dan dat ze er 100-en 11kW palen moeten zetten waar iedereen heel de dag aan hangt.
Jaja sowieso. Maar als iedereen beurtelings z'n wagen hele tijd moet gaan verplaatsen.. kan je daar beter iemand voor hebben die dat doet. Iedereen zit tegenwoordig toch continu in meetings etc.

Jaja sowieso. Maar als iedereen beurtelings z'n wagen hele tijd moet gaan verplaatsen.. kan je daar beter iemand voor hebben die dat doet. Iedereen zit tegenwoordig toch continu in meetings etc.
Dat is waar. Nuja, de luchthaven heeft wel meer nutteloos personeel rondlopen :D

Dat is waar. Nuja, de luchthaven heeft wel meer nutteloos personeel rondlopen :D
Ja voila, eentje meer of minder.. maak die ook verantwoordelijk voor eventueel onderhoud/reparaties op defecte palen te melden etc.. zou nog wel een businesscase voor te maken zijn op zoiets groots als brussels airport. :p

Het is toch echt van den hond zijn kl hé.

Overlegd met de boekhoudster, zowel ik als mijn vrouw zouden toch best dringend een nieuwe auto aanschaffen, hybride of elektrisch. Rijden nu beide nog diesel.

Zij wil Mercedes, ik BMW, tot daar geen probleem. Alleen, bij beide merken is het voor een compleet nieuwe wachten tot 2de helft 2022 én bepaalde opties zoals comfort access (automatisch opengaan van koffer ed) zijn gewoon niet mogelijk. Dus dan hebt ge een X5 of GLE en kunt ge niet eens op een knopke duwen om uw koffer dicht te doen?

Soit, voor mij geen probleem, ik koop toch altijd directiewagens en voor mijn vrouw mag het ook een stockwagen zijn, zij geeft niet veel om heel uitgebreide opties. Probleem daar is dat er gewoon quasi geen meer zijn. Of ze zijn al gereserveerd (mijn garage vertelde me dat hij telefoons krijgt van over het ganse land voor die 2 X5's die hij binnen heeft) of ze willen ze niet wegdoen want dan is hun showroom leeg.

Dus wij willen/moeten 2 nieuwe auto's kopen maar het gaat momnteel gewoon niet :crazy:

Probleem daar is dat er gewoon quasi geen meer zijn. Of ze zijn al gereserveerd (mijn garage vertelde me dat hij telefoons krijgt van over het ganse land voor die 2 X5's die hij binnen heeft) of ze willen ze niet wegdoen want dan is hun showroom leeg.

Dus wij willen/moeten 2 nieuwe auto's kopen maar het gaat momnteel gewoon niet :crazy:
Ik weet niet van waar je bent in het land.
Maar ik heb gisteren nog een mail gehad van Davo in Tongeren, die hebben nog een stuk of 5-6 X5 staan als stockwagen. Kan je op hun site wel terugvinden

Terug
Bovenaan