Verzwaring van de installatie en kabels zal sowieso voor rekening van de WN zijn.
Ik zal, in het geval van een volledig elektrische wagen, mijn laadpunt op mijn individuele parkeerplaats laten installeren. Als je daar de ruimte voor hebt zit je (half) gebakken. Desnoods op de AV een voorakkoord zoeken zodat je kan overgaan tot actie van zodra je zekerheid hebt.
Ik ga zelf gewoon weer voor een hybride en een slimme kabel voorlopig denk ik.
Wel, als de hele installatie v/d blok/parking (dus de aansluiting die binnen komt) moet worden verzwaard, dan zal dat altijd via de meerderheid moeten komen, want dat zal neer komen op een verhoging v/d aansluitingskost elke maand voor iedereen die mede-eigenaar is.
Maar als er slechts enkelingen zijn, zoals bv. ik alleen, dan zal uiteraard de aansluiting voor heel den blok niet moeten aangepast worden, enkel de aansluiting in m'n kast. Ik verwacht daar dus dat ik dat zal kunnen doen zonder tussenkomst v/d AV.
Basically ... de voorbereidende werken wil ik gerust al op voorhand 'zelf' dragen, daar gaat het mij niet zo zeer om.
Mor soit, that's what I wanna find out.
Ik zelf zou ook liefst eerst nog eens m'n wagen vervangen door 't zelfste PHEV model. Mor soit ... TBD dus, met die nieuwe regels die in aantocht zijn + die levertermijnen van +1j.
Echter, indien datum van bestelling v/d wagen telt (& dus niet inschrijving) ... da zou gelijk ideaal zijn natuurlijk. Bestellen eind volgend jaar (dus nog op tijd voor onder de 'oude' regels te blijven vallen), dan 1j levertermijn dus de huidige nog een jaartje verlengen ... ideaal.
Dan zit ik nog zeker voor een jaar of 5/6 verzekerd van een PHEV zonder het pure-EV gedoe.
Natuurlijk, als de prijzen zwaar de lucht moesten in gaan v/d wagens zelf dat zou nog lastig kunnen worden.
Tegen dan zou er ook wel al wat meer betaalbaarheid (& keuze tout cours) moeten zijn in de EVs.
Ideaal gezien is tegen dan den i5 uit & zou ik de 5 kunnen vervangen voor een i5.