De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Is dat dan omnium verzekerd bij jou ? Politie zei dat ze wel een pv wouden opstellen maar dat er zonder getuige/camera's weinig aan te doen was en dat de pc enkel geldt bij omnium verzekering.

Alsook, kan de fleet verantwoordelijke me verplichten tot herstel vd schade ?

Mijn bedrijfswagens zijn altijd omnium verzekerd geweest ja. Als de jouwe dat niet is dan zou dat idd een bijkomende moeilijkheid kunnen worden.
En ja, veel leasemaatschappijen verwachten dat schade wordt hersteld OF je zal na eindinspectie alsnog een factuur ontvangen voor reparatie van restschade.

Eerlijk gezegd, ik zou het toch maar aangeven aan je fleet en vragen wat je moet doen. Je kan erop gokken dat je eens een ongeval hebt, niet in fout, met schade op dezelfde plaats, maar hoe groot is die kans...

Mijn bedrijfswagen werd gisteren aangereden terwijl hij geparkeerd werd en er is geen dader bekend. Het gaat om enkele schrammen in de linkerhoek vooraan.

Is het nu opportuun om dit aan te geven en franchise te betalen of te hopen dat er in die 3 jaar dat ik ermee rijdt nog eens iemand ertegen rijdt en zo de schade in 1 keer laat maken en maar 1 keer franchise betaal ?

Ik weet niet wat de regels hieromtrent zijn.
Hangt van jullie carpolicy af.

Gewoon navragen inderdaad, verschilt overal. Het probleem in mijn ervaring is wel dat àls je informeert, je er automatisch aan hangt 😛 in mijn geval is Fleet mij toen blijven stalken tot ik een herstelling regelde.
Dat was trouwens een identieke situatie en ik heb wel franchise moeten betalen, dus ook dat is niet overal dezelfde regeling.

14 maanden wachttijd, wat? Komt dat door specifieke opties (klassiekers met vertraging zijn trekhaak en pano dak) of is dat standaard voor de i4?
Dat zou voor mij toch een redelijke no go zijn denk ik. Ook wel bizar dat de levertermijn voor een iX3 amper de helft is.

14 maanden wachttijd, wat? Komt dat door specifieke opties (klassiekers met vertraging zijn trekhaak en pano dak) of is dat standaard voor de i4?
Dat zou voor mij toch een redelijke no go zijn denk ik. Ook wel bizar dat de levertermijn voor een iX3 amper de helft is.
Andere fabriek he. iX3 komt uit China, de I4 uit Duitsland

De iX3 is al langer in productie. De productie van de i4 moet nog starten en heeft al veel preorders gekregen.

December 2022 is wel erg lang. Ik kreeg laatst van de dealer april 2022 als leverdatum.

Ik weet dat het sarcastisch is, maar ik moet wel zeggen dat ik tot nu toe nog geen enkel punt gevonden heb dat niet aan de BMW standaarden voldoet. Die fabriek in China lijkt hun kwaliteitscontrole goed in orde te hebben...
Zou ook maar erg zijn ook natuurlijk :P

Grote reden waarom de productie daar gebeurt is loonkost en kosten in het algemeen eh. Veel wordt machinaal gedaan, maar het bouwen van de machines, onderhouden, huur van het pand en noem maar op zijn gewoon vele malen goedkoper daar. Maar het product wordt wel volgens bepaalde standaarden gemaakt natuurlijk.

Wat is een gewone i4? i4 40?
Ja klopt
Ik vermoed door volgende opties:
  • Heads up display
  • Wireless phone charger
  • Parking plus pack
Een collega die een kale M50 besteld heeft (aantal weken geleden) komt normaal in september aan

Ja klopt

Ik vermoed door volgende opties:
  • Heads up display
  • Wireless phone charger
  • Parking plus pack
Een collega die een kale M50 besteld heeft (aantal weken geleden) komt normaal in september aan
Proficiat. Een M50 spreekt natuurlijk meer tot de verbeelding, maar een deftig uitgeruste I4 40 VS een kale M50, dan denk ik dat jij de betere keuze hebt gemaakt

Harman Kardon is ook een optie dat de levertijd vertraagt.
Heb HK, Heads up, Wireless charging en Parking Plus geselecteerd en toch april gekregen.

Hopelijk krijg je ook nog sneller goed nieuws ;)

Terug
Bovenaan