De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
CLA vs C klasse
AMG GT 4-doors VS CLS
En de namen voor de EV's zitten er ook naast:
EQA= elektrische GLA
EQB= elektrische GLB
EQC= elektrische GLC
EQS= elektrische... S-klasse
Hoe gaan ze de elektrische GLS dan noemen?
De CLA zie ik als een entiteit op zichzelf, zweeft tussen de A en de C.
De CLS is in feite een E gran coupe, dus niet in de lijn met GT.
En de elektrische range is logisch aangezien ze het populairste model elektrisch maken in die range. Want iedereen die elektrisch rijdt wilt een SUV #not :P

CO2 uitstootpolicy zwaar aangeschroeft om uw richting hybride te duwen. Gelet de aanschaf van een laadpaal wordt opgelegd (in uw budget in te rekenen) en wij binnen 2 jaar verhuizen ga ik dit nog even overslaan. Bij verhuis moete zelf de nieuwe paal betalen;

- WLTP 115g diesel en 121g benzine
- Model 'break', d.i. een must
- in globale cijfers;
- 42.000 incl btw bij peugeot, citroen, open
- 36.000 incl btw bij skoda
- 30.000 incl btw bij andere merken

Heb den indruk dat ik precies gesjarreld bent met deze strenge policy, want krijg precies niets spectaculair geconfigureerd binnen bovenstaande eisen. Ze hebben gewoon de NEDC cijfers laten staan en hier nu WLTP van gemaakt...

Tips?

Laatst bewerkt:
Je kan je paal toch mee verhuizen. Deinstall en installatie zal niet zo duur zijn eh. Verschil in VAA is wel huge op 4 jaar tijd, dat covered dat ruimschoots, en wss ook gewoon een nieuwe paal. Zou nog eens rekenen als ik van u was

Je kan je paal toch mee verhuizen. Deinstall en installatie zal niet zo duur zijn eh. Verschil in VAA is wel huge op 4 jaar tijd, dat covered dat ruimschoots, en wss ook gewoon een nieuwe paal. Zou nog eens rekenen als ik van u was
Installatiekost die door werkgever binnen uw budget mee kan worden gedragen is €1.980, dit is gewoon het leveren en plaatsen van het laadpunt op de muur en kabel binnentrekken door de muur. Vanaf dan tot aan de kast is tlv werknemer, plus het aanpassen van de kast met een soort 'teller' om elektriciteit te vergoeden. kabel zou door de living naar kast achteraan moeten gaan + aanpassen kast zelf; offerte gevraagd en zou rond €950.
Het laadpunt en de laadpas kosten u als werknemer maandelijks €12.03, het laden zelf wordt vergoed door werkgever. Daarvoor dient de extra teller.

Als ik een VAA van 114 hybride naast een VAA van 202 (octavia combi diesel 110kw met beetje opties ter illustratie) leg en hier de maandelijkste kosten van laadpunt en laadpas in rekening breng, is de niet-hybride €38 netto 'nadeliger' per maand oftewel nog geen €1.900 over vier jaar. De deinstall en installatie zal misschien geen 1.900 zijn, maar zal toch ergens in de buurt liggen waarmede het verschil mij niet huge is te noemen om nu 'onnodige' kosten en breekwerk te doen.

De rekensom maken is inderdaad nuttig zoals je aanhaalt, maar de uitkomst lijkt mij niet om te zeggen dat een hybride hier vanzelfsprekend is. Vandaar mijn vraag tot mogelijke tips voor een break-model dat binnen de aangehaalde co2 en budget passen

Het laadpunt en de laadpas kosten u als werknemer maandelijks €12.03, het laden zelf wordt vergoed door werkgever. Daarvoor dient de extra teller.
Kan je dit even verduidelijken? Waarom is dat een kost voor WN en niet voor WG?
En waarom is er een maandelijkse kost verbonden aan laadpunt? Het 'smart' gedeelte voor de facturatie?
En wat na 4j en je besluit geen bedrijfswagen meer te nemen (of god forbid, de overheid pakt onze bedrijfswagens af :D ) heb je dan opeens een domme laadpaal tenzij je maandelijks een abbo kost blijft doorbetalen?

@VN. , zo wel. Maar ik vergelijk de VAA van mijn huidige wagen (350€ als ik die nu zou kiezen) tov een hybride/elektrisch en dan is het verschil wel vrij groot.

Wist ook niet van de maandelijkse kosten, volgens mij zijn die er niet bij ons. Maar dat ga ik eens aan een collega vragen. Die heeft zijn laadpaal al staan terwijl de EQC pas in Augustus geleverd wordt. Andere collega heeft de IX3 in bestelling staan.

Weet ook niet of ik wel een laadpaal zou nemen, heb op 300 meter 2 publieke laadpalen en heb daar nog nooit een auto zien staan. Weet alleen niet of je de kabel kan ‘locken’ aan de paal/auto.
Volgens mij kan ik perfect af met een simpele laadkabel met mijn rijgedrag. Als ik ver rij is dat naar kantoor en daar staan legio laadpalen. Zelfs als ik af en toe de batterij moet chargen zal het mij een wordt wezen tbh…

Toch wel vreemd dat men de kosten van het laden bij de wn duwt en enkel het verbruik vergoed. In dat geval zouden ze de boom I kunnen met hun deal en zoek ik zelf wel een laadpas en kaart.

Bij ons wordt alles vergoed, installatie van een laadpunt wordt bruto afgehouden van je loon, wat op zich OK is gezien je daar andere EV ook aan kan opladen die je pivebezit

Hier in de buurt is men ook bezig met 2 extr laadpunten te installeren maar daar ga ik niet op rekenen

Toch wel vreemd dat men de kosten van het laden bij de wn duwt en enkel het verbruik vergoed. In dat geval zouden ze de boom I kunnen met hun deal en zoek ik zelf wel een laadpas en kaart.

Bij ons wordt alles vergoed, installatie van een laadpunt wordt bruto afgehouden van je loon, wat op zich OK is gezien je daar andere EV ook aan kan opladen die je pivebezit

Hier in de buurt is men ook bezig met 2 extr laadpunten te installeren maar daar ga ik niet op rekenen
Ik vind dat sowieso raar, want een publieke laadpaal kan een bedrag per uur aanrekenen. Uw auto daar dag en nacht aan laten hangen is ten eerste associaal en ten tweede heel duur voor de werkgever. Ik denk dat er veel zullen zijn die plots zonder problemen de thuislaadpaal willen betalen.

Ik wist niet dat er een plug-in A3 bestond, en ik ken niemand die ermee rijdt.
Anekdotisch bewijs: ik ken verschillende mensen met een BMW 330e. En bij de A4 bestaat het niet. Audi loopt echt wel achter in PHEV en EV voor hun populaire modellen.

Dat was ook een beetje mijn redenering: niets in het segment van de A4 en A5; van de A3 wist ik ook niet dat er een plug-in versie bestond.
BMW en Mercedes waren er toch eerder bij in veel segmenten, en je ziet het aan het relatieve succes van bv. de 330e en 530e

PS ik rij zelf Audi, voor de eventuele Audi-fans die het als een aanval hadden gelezen :p

Dat was ook een beetje mijn redenering: niets in het segment van de A4 en A5; van de A3 wist ik ook niet dat er een plug-in versie bestond.
BMW en Mercedes waren er toch eerder bij in veel segmenten, en je ziet het aan het relatieve succes van bv. de 330e en 530e

PS ik rij zelf Audi, voor de eventuele Audi-fans die het als een aanval hadden gelezen :p
Nochtans bestaat de A3 e-tron al langer dan de 330e...

@VN. , zo wel. Maar ik vergelijk de VAA van mijn huidige wagen (350€ als ik die nu zou kiezen) tov een hybride/elektrisch en dan is het verschil wel vrij groot.

Wist ook niet van de maandelijkse kosten, volgens mij zijn die er niet bij ons. Maar dat ga ik eens aan een collega vragen. Die heeft zijn laadpaal al staan terwijl de EQC pas in Augustus geleverd wordt. Andere collega heeft de IX3 in bestelling staan.

Weet ook niet of ik wel een laadpaal zou nemen, heb op 300 meter 2 publieke laadpalen en heb daar nog nooit een auto zien staan. Weet alleen niet of je de kabel kan ‘locken’ aan de paal/auto.
Volgens mij kan ik perfect af met een simpele laadkabel met mijn rijgedrag. Als ik ver rij is dat naar kantoor en daar staan legio laadpalen. Zelfs als ik af en toe de batterij moet chargen zal het mij een wordt wezen tbh…
Kon je ook niet weten, had niet echt gezegd. Maar heb de indruk dat veel bedrijven hun policy hebben herschreven, maar wel nog zoekende zijn in heel het elekrtische/hybride verhaal. Hier bestaan zoveel uiteenlopende policies als ik hoor bij vrienden/kennissen

Kan je dit even verduidelijken? Waarom is dat een kost voor WN en niet voor WG?
En waarom is er een maandelijkse kost verbonden aan laadpunt? Het 'smart' gedeelte voor de facturatie?
En wat na 4j en je besluit geen bedrijfswagen meer te nemen (of god forbid, de overheid pakt onze bedrijfswagens af :D ) heb je dan opeens een domme laadpaal tenzij je maandelijks een abbo kost blijft doorbetalen?
Staat zo letterlijk in een tabel in de nieuwe car policy. Wat de logica erachter is weet ik niet. De exacte bewoording zal ik morgen opzoeken maar was 6euro abonnementskosten en 6euro iets anders

Edit:

Omschrijving kosten thuislaadpunt
.......
Laadpunt per maand € 4,95 excl btw
Laadpas per maand € 5,00 excl btw

Laatst bewerkt:
Staat zo letterlijk in een tabel in de nieuwe car policy. Wat de logica erachter is weet ik niet. De exacte bewoording zal ik morgen opzoeken maar was 6euro abonnementskosten en 6euro iets anders

Edit:

Omschrijving kosten thuislaadpunt
.......
Laadpunt per maand € 4,95 excl btw
Laadpas per maand € 5,00 excl btw
De huidige tankkaart is ook niet gratis, die draagt het bedrijf nu toch ook.
We krijgen in ieder geval een (volgens mij zelfs europese) laadpas als we een EV kiezen.
Bij ons gaan wagengerelateerde zaken (zoals de schade bvb) altijd van ons brutoloon, opzich voel je die 10-12€ niet echt, maar vind het vreemd.

Had es gekeken naar een 508 SW PSE plugin hybrid.

vanaf 67000 euro... Da's er toch wel een beetje over voor een Peugeot? nee?

Had es gekeken naar een 508 SW PSE plugin hybrid.

vanaf 67000 euro... Da's er toch wel een beetje over voor een Peugeot? nee?
Dat vind ik er ook los over voor een Peugeot ja. Als is er natuurlijk ook de gewone 508 SW plugin hybrid voor €20.000 minder.

De PSE plugin hybrid is een beetje een halo car voor Peugeot.

Bij pakweg BMW is de hoogste benzineversie dikwijls ook beter prijs/kwaliteit gezien dan de M versie (hoewel dat op het eerste zicht nog lijkt mee te vallen tegenwoordig). Maar dan hebt ge natuurlijk niet de M. Daar zit wel wat marketing achter om zo'n duur model boven de normale lijn te plaatsen.

Terug
Bovenaan