De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 12,9%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,2%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 104 29,1%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 174 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    357
Dan heb je geluk gehad, want de EX30 staat toch wel bekend als een probleemauto. Tegenwoordig mag je de NMC varianten in bepaalde landen zelfs nog maar tot 70 percent laden wegens brandgevaar. Zo'n auto heb ik toch liever niet in mijn buurt staan.

Ik had er één besteld en ben gelukkig van werkgever veranderd voordat de wagen geleverd werd. Ik had me aangesloten bij zo'n EX30 facebook groep en ik zag niets anders dan problemen voorbij komen en mensen die spijt hadden dat ze er een hadden gekocht.
Is het niet eerder ongeluk bij dat deel of pro actieve maatregelen? Ik weet dat er een terugroepactie was maar niet in de lage laden.

Ik ken persoonlijk 2 andere collega's en buiten dat euvel met deuren die soms traag reageren toch geen klachten.
Je moet rekenen dat enkel de klagers in facebookgroepen vanalles zitten te posten.

Hier staat een ex30 als 2e auto op de oprit.

Inderdaad zalig autootje. Al 2y 0 problemen.

In her begin wat quirks met de infotainment, maardie zijn ondertussen allemaal auto fixed.

Was eigenlijk het eerste auto dat ik voerwoog, maar het interieur is té sober, enkel een scherm in het midden vind ik ,maar niets. Spijtig.

Voor zover lange levertijden trouwens, ik hoor van een collega dat hij een goei 8 maand moet wachten op een iX3 die hij net besteld heeft.
Ik hoor van anderen dat bij Mercedes de productie van de GLC problemen heeft omdat de toeleveranciers van o.a. de battery packs niet kunnen volgen. Dus de levertermijnen daar zullen ook om te huilen zijn wss.
De Volvo's die hier aangehaald zijn krijgen ook te kampen met levertermijnen die doen herinneren aan de corona jaren.

Jah, 't is dus allemaal weer om zeep precies. 😅

Hier een EV5 in januari/februari besteld. Zogezegde levering 22/06. Begin juni zat hij zogezegd bij de importeur en moest hij nog naar de garage vervoerd worden. We zijn nu mid juli, 1,5 maand later, en nog steeds niks gehoord. Is het normaal dat het zolang duurt?

Maar dat is toch een probleem van altijd geweest, de populairdere modellen zijn sneller leverbaar, denk een 318d in de tijd of een 320/330e tegenover een 355d, 340i,...
Mijn collega jaren terug moest veel langer wachten op zijn 335d dan ik op mijn 318d.

De 50 of de 40?
De 40 hier een week of 3 geleden besteld en staat voor levering op eind oktober. De 50 was inderdaad iets van een 8 maand.

Ligt wss aan de dealer, bij ons hebben ze te horen gekregen einde Q1 2027 voor een iX3 40 en 50. Dat zal ook 3 weken geleden zijn.
Mijn i5 touring edrive 40 ook eind januari 2027, ook een 2 a 3-tal weken geleden besteld (door de hele papiermolen that is).

Ik had het ook gelezen op Tweakers. Hopelijk wordt die upgrade ook hier doorgevoerd dan, België was 1 van hun launch markten 🤞🏻. Had alleszins een update gekregen dat de voorziene levering verzet was van half december naar half november, dus ben benieuwd.

Het zou kunnen dat het alleen een maatregel is voor Volvo NL, aangezien blijkbaar daar veel meer orders zijn dan hier en misschien de minder geproduceerde P6's naar andere landen gaan. Er is nog nergens officieel nieuws in andere landen buiten NL. De P6 productie was samen met de P10 normaal ook gewoon al opgestart.
Ik zie juist het antwoord op uw vraag van gisteren op tweakers. Ai ai
Dat wordt dus een half jaar langer wachten voor niks.

Terug
Bovenaan