De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 12,9%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,2%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 104 29,1%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 174 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    357
Blijkbaar zou de EX60 ook in 'mn budget kunnen vallen, dus die ga ik ook eens overwegen (ipv de EC40), lijkt me wel ferme auto de EX60 - wat me meteen opvalt is het mooie rustige interieur, een verademing ten opzichte van die schreeuwerige cockpits van de Duitse premium merken.

Blijkbaar zou de EX60 ook in 'mn budget kunnen vallen, dus die ga ik ook eens overwegen (ipv de EC40), lijkt me wel ferme auto de EX60 - wat me meteen opvalt is het mooie rustige interieur, een verademing ten opzichte van die schreeuwerige cockpits van de Duitse premium merken.

Als je een EX60 kan nemen is het zelfs geen keuze imo, dat is een hele klasse hoger, nieuwe tech etc. Ik had de EX60 zelfs blind gekozen boven een IX3 of GLC.

Laatst bewerkt:
Als je een EX60 kan nemen is het zelfs geen keuze imo, dat is een hele klasse hoger, nieuwe tech etc. Ik had de EX60 zelfs blind gekozen boven een IX3 of GLC.
Ik zou daar toch op het begin van wegblijven na de serieuze miserie met de EX90.

In Nederland werd elke koper van de EX60 P6 deze week geïnformeerd dat de levering van de P6 serieus uitgesteld gaat worden. Problemen?
Ze krijgen allemaal de keuze om maanden langer te wachten of een gratis upgrade naar de P10.
De miserie begint al en hij is nog niet eens geleverd.
Iedereen die een P10 heeft gekocht is dus in Nederland in principe in het zak gezet.
België zal ook wel volgen zeker?

Ik zou daar toch op het begin van wegblijven na de serieuze miserie met de EX90.

In Nederland werd elke koper van de EX60 P6 deze week geïnformeerd dat de levering van de P6 serieus uitgesteld gaat worden. Problemen?
Ze krijgen allemaal de keuze om maanden langer te wachten of een gratis upgrade naar de P10.
Iedereen die een P10 heeft gekocht is dus in Nederland in principe in het zak gezet.
Ik heb vorige week nog een mail gekregen van de dealer dat mijn P6 met een maand vervroegd is 😅 . Ze mogen hem gerust gratis upgraden, al lijkt dat niet voor BE te zijn.

Het is een bedrijfswagen. Je loopt 0 eigen risico. En ze lossen het toch op.

Levering uitstellen kan met te kort aan onderdelen te maken hebben.
Net zoals mijn huidige iX3 opties mist omdat die onderdelen niet beschikbaar waren. Hoj was dan nog eens 6 maanden te laat geleverd ook.

Wat heeft BMW gedaan? Niks, geld voor niet geleverde opties in hun eigen zakken gestoken en de wagen afgeleverd met een kras van 60cm (die ze naderhand wel weggewerkt hebben).

Het is een bedrijfswagen. Je loopt 0 eigen risico. En ze lossen het toch op.
Van de mensen die ik ken zijn enkel de software problemen opgelost. De hardware problemen zijn opgelost bij de nieuwe leveringen, niet bij alle wagens die de kinderziektes hadden.

Verkoper bij ons kan nu na een jaar nog steeds niet AC laden.

Mijn buurman zijn auto staat constant in de garage en moet maar met vervangwagens rijden en vele meetings/beurzen constant afzeggen door pannes.

Bij een maat van mij gaat de deur linksachter tijdens het rijden (soms) open.
Ik heb die mensen nog nooit horen zeggen dat het hun geen hol boeit aangezien dat een bedrijfswagen is. Integendeel, die zagen en klagen daar elke keer over als ik ze zie.

Laatst bewerkt:

Ex60 en 90 is wel een verschil.
Daarstraks gaan testrijden met de p10, eventueel voor de vrouw.

Gewoon een goede vlotte wagen met nog echte knoppen aan het stuur ipv zoals bij de 90. Veel zit in een menu in het scherm, maar dat is bij elk merk.

Levertijd voor de p6 was mei 2027, de p10 november 2026.
Hun uitleg was dat ze eerst de p10 op productie zetten. De p12 was zelfs pas voor juli 2027.

Ex60 en 90 is wel een verschil.
Daarstraks gaan testrijden met de p10, eventueel voor de vrouw.

Gewoon een goede vlotte wagen met nog echte knoppen aan het stuur ipv zoals bij de 90. Veel zit in een menu in het scherm, maar dat is bij elk merk.

Levertijd voor de p6 was mei 2027, de p10 november 2026.
Hun uitleg was dat ze eerst de p10 op productie zetten. De p12 was zelfs pas voor juli 2027.

damn die lange levertijden zijn wel een bummer. Dan zou ik ook wel voor de p10 moeten gaan, geen zin om een jaar te wachten op mijn auto lol.

damn die lange levertijden zijn wel een bummer. Dan zou ik ook wel voor de p10 moeten gaan, geen zin om een jaar te wachten op mijn auto lol.

Een jaar is lang, heb bij mijn huidige wagen zo lang moeten wachten door corona.
De nieuwe is alsnog 7 maanden (eind januari, maar ga hem dan zelf nog wat uitstellen ivm minder strenge rentanormen als hem net iets ouder is), terwijl die in Duitsland gemaakt wordt. Had op een kortere leveringsdatum gehoopt.

EX90 is dan eigenlijk ook geen aanrader? Ik had gehoopt die over een dik jaar ofzo tweedehands ergens op de kop te tikken. Nu de facelift uitgekomen is en die lelijke bobbel niet meer heeft boven de voorruit.
Althans het is een van de weinige auto's die op mijn lijstje staat van auto's die ik wil kopen.

EX90 is dan eigenlijk ook geen aanrader? Ik had gehoopt die over een dik jaar ofzo tweedehands ergens op de kop te tikken. Nu de facelift uitgekomen is en die lelijke bobbel niet meer heeft boven de voorruit.
Althans het is een van de weinige auto's die op mijn lijstje staat van auto's die ik wil kopen.
Naar wat ik gehoord heb zijn de kinderziektes er grotendeels uit.

Kennis heeft wel nog problemen gehad met ac laden, dc ging wel.
Problemen met instappen met de kaart is ook meestal probleemloos (als zijn vrouw de auto neemt zonder gsm).
En de knoppen op het stuur werken meestal ook.
Dusja nog af en toe problemen, natuurlijk wel maar zijn situatie.

De afwerking van de ex60 en ex90 is wel (zeer) groot in het voordeel van de ex90.

Korting op de ex60 nog steeds een dikke 10%, ex90 ging naar de + 20%

Edit: en belangrijker, geen massagestoelen meer in de 60....

Laatst bewerkt:
Ik vind het tijdverlies dat er bij komt te kijken wel niet te onderschatten als je meermaals problemen hebt.
Absoluut! Enkele jaren geleden had ik een Renault grand Scenic als bedrijfswagen. Daar scheelde continu iets mee. In de garage zeiden ze ook al "maar madammeke, geen probleem toch voor jou want 't is firmawagen en je moet niets betalen". Ik zat daar op den duur elke 2 weken met een of andere issue. Leuk is anders. Ik zat precies meer in de garage dan op mijn werk.

Terug
Bovenaan