De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
cavakes wel. Als ik dat zie is chippen nergens voor nodig. Misschien als de garantie vervallen is :p
Goh, voor ne famillie berline 🤣

Ge moet eens op die 17,1 klikken naast de 200, dan kunt ge zien in welk gezelschap je zit...
Ik zie al ne Countach, 3 Porsches, ne Shelby GT 500...

Komt nog bij:

Nieuwe wagen van een week (paar honderd kilometer?), elektrisch tot aan de oprit van de autostrade (dus 100% koude benzinemotor) en dan planken maar!

Goed bezig....
De verkoper gaf dat ook mee (ik geloof tot aan 1.200 km dat het zeker niet mocht), maar heb me er niet aan kunnen houden.

Dat zal dan toch in DE moeten gebeuren en zelfs dan nog vind ik dat een zotte snelheid. Denk niet dat ik al harder dan 220 heb gereden ofzo.
Met Waze kan je ook anticiperen waar het mogelijk is hier in België eh. Niet dat ik het adviseer, maar om eens uit te proberen moet je niet speciaal voor Duitsland gaan.

Goh, voor ne famillie berline 🤣

Ge moet eens op die 17,1 klikken naast de 200, dan kunt ge zien in welk gezelschap je zit...
Ik zie al ne Countach, 3 Porsches, ne Shelby GT 500...
Dat zal dan toch in DE moeten gebeuren en zelfs dan nog vind ik dat een zotte snelheid. Denk niet dat ik al harder dan 220 heb gereden ofzo.

Ben sowieso al iemand die zich quasi altijd aan de snelheidslimiet houdt. Hard optrekken vind ik dan wel weer fijn :)
Eens snel optrekken is idd waar je eens plezier mee kan hebben. Maar dat duurt over 't algemeen ook niet lang, want je mag vrijwel nergens nog meer dan 70 bollen.

Dus in die'n opzicht moet ik denk ik niet te hard wakker liggen van 't feit dat er nu een 545e is & dat die van ze leven nooit in 't budget zal passen voor de volgende. :whistle:

Who knows, binnen dit & x-aantal jaar een i5 & mss heeft dat ding dan 400PK. :ROFLMAO:

Met Waze kan je ook anticiperen waar het mogelijk is hier in België eh. Niet dat ik het adviseer, maar om eens uit te proberen moet je niet speciaal voor Duitsland gaan.
Euuuuh? No tnx!

Anticiperen om 250km/u te rijden? Als ze u aan die snelheid flitsen ben je maanden uw rijbewijs kwijt he, jij mag van mij gerust dat risico nemen, maar ik doe het absoluut niet.

Anticiperen om 250km/u te rijden? Als ze u aan die snelheid flitsen ben je maanden uw rijbewijs kwijt he, jij mag van mij gerust dat risico nemen, maar ik doe het absoluut niet.
Die maanden uw rijbewijs kwijt is dan toch nog 't minste van uw zorgen. Ge zult veel meer miserie krijgen dan effe dat papiertje kwijt te zijn ze.

Hahaha, veel geluk....

Vroeg of laat komt ge eens nen anonieme tegen hé, die staan niet op Waze!

Al eens voor me zien gebeuren, zat rustig aan 125 op middelste vak, achter ne gewone zwarte BMW...

Word voorbijgestoken door ne Porsche die zekers 180 aan het knallen was, zie voor me dien BMW naar links schieten en erachter vliegen (geen blauw lampen)...
Zekers 15 km verder stond die Porsche en die BMW aan de kant/parking, toen waren er wel ineens blauw flitslichten achter de achterraam en in de achterlichten....

Dan kunt ge uwen Otto al gelijk twee weken laten thuis staan, en binnen een jaartje als ge voor de politierechter staat een stevig sommetje achterlaten, rijbewijs nog eens voor een paar maanden afgeven, en kijken of ge bij de psycholoog moogt passeren om het ooit nog terug te krijgen...

Hahaha, veel geluk....

Vroeg of laat komt ge eens nen anonieme tegen hé, die staan niet op Waze!

Al eens voor me zien gebeuren, zat rustig aan 125 op middelste vak, achter ne gewone zwarte BMW...

Word voorbijgestoken door ne Porsche die zekers 180 aan het knallen was, zie voor me dien BMW naar links schieten en erachter vliegen (geen blauw lampen)...
Zekers 15 km verder stond die Porsche en die BMW aan de kant/parking, toen waren er wel ineens blauw flitslichten achter de achterraam en in de achterlichten....

Dan kunt ge uwen Otto al gelijk twee weken laten thuis staan, en binnen een jaartje als ge voor de politierechter staat een stevig sommetje achterlaten, rijbewijs nog eens voor een paar maanden afgeven, en kijken of ge bij de psycholoog moogt passeren om het ooit nog terug te krijgen...
Zo eens chance gehad.
Ik reed 140, er kwam ene in m'n gat plakken, ik ga opzij en die knalt voorbij aan 160-170. Efkes later stond die aan de kant, want de auto daar vlak achter was een anonieme.

De verkoper gaf dat ook mee (ik geloof tot aan 1.200 km dat het zeker niet mocht), maar heb me er niet aan kunnen houden.
Zelfs na de inrijperiode is dit gewoonweg enorm slecht voor de wagen.
Je zit amper op een km van de autostrade en dan ga je met een koude motor meteen in kickdown.
Dat is gewoonweg het slechtste wat je kan doen. Dat is om miserie vragen binnenkort.

't Is 't ni waard mannen, 't is 't ni waard.

Ik trek graag eens op, maar let toch op dat ik niet te veel over de snelheid ga bij dat optrekken. Dus op een 70 baan ga ik niet tot 120 gaan optrekken voor de fun.
Waze/Coyote/Whatever ... is het ook niet waard.

Als je echt 250 wilt gaan, trek er mee naar 't circuit.

't Is 't ni waard mannen, 't is 't ni waard.

Ik trek graag eens op, maar let toch op dat ik niet te veel over de snelheid ga bij dat optrekken. Dus op een 70 baan ga ik niet tot 120 gaan optrekken voor de fun.
Waze/Coyote/Whatever ... is het ook niet waard.

Als je echt 250 wilt gaan, trek er mee naar 't circuit.
Er zijn niet veel circuits waar je dat haalt hoor :p het dichtsbijzijnde dat ik kan bedenken moet Le Mans zijn...

Zelfs na de inrijperiode is dit gewoonweg enorm slecht voor de wagen.
Je zit amper op een km van de autostrade en dan ga je met een koude motor meteen in kickdown.
Dat is gewoonweg het slechtste wat je kan doen. Dat is om miserie vragen binnenkort.
Ik dacht eigenlijk dat de BMW hiertegen moest kunnen, zeker na een inrijperiode.

Lol, ik hoop dat dat sarcasme is
Euh nee, ik deed dit ook met mijn vorige bedrijfswagen en nooit problemen mee gehad (allé, tijdens het onderhoud toch nooit enige feedback van gekregen). Ik ging ervan uit dat die nieuwere (hybride) wagens hier ook mee omkunnen.
Het is nu ook niet dat ik elke dag de snelweg opvlieg om plankgas te geven, maar als ik wat later ben doe ik dit wel regelmatig tot hij tegen de 120-140 zit (en daar zit de 330E nu echt wel snel aan).

Euh nee, ik deed dit ook met mijn vorige bedrijfswagen en nooit problemen mee gehad (allé, tijdens het onderhoud toch nooit enige feedback van gekregen). Ik ging ervan uit dat die nieuwere (hybride) wagens hier ook mee omkunnen.
Het is nu ook niet dat ik elke dag de snelweg opvlieg om plankgas te geven, maar als ik wat later ben doe ik dit wel regelmatig tot hij tegen de 120-140 zit (en daar zit de 330E nu echt wel snel aan).
Uw motor moet letterlijk van buitentemperatuur naar volg vermogen. De temperatuur in een verbrandingskamer zit rond de 2500 graden. Het idee van bij een koude motor niet in toeren te gaan, is dat je minder vaak die 2500 graden haalt waardoor alles geleidelijk aan opwarmt, wat jij doet is vanuit niks naar een 100x per seconde dat uitvoeren...

Ge kunt als producent van motoren veel doen, maar de wetten van de fysica aanpassen lukt niet.

Er zijn niet veel circuits waar je dat haalt hoor :p het dichtsbijzijnde dat ik kan bedenken moet Le Mans zijn...
Dan is Duitsland korter bij hé.
Op ne zondag (geen camions ginder) met redelijk weer kunt ge daar op een paar stukken toch goed, legaal en relatief veilig doorknallen!
Tussen Bonn en Frankfurt zijn der een paar schoon stukken, tussen Frankfurt en Nuerenberg ook...

Nope, is zelfs een nadeel van hybrides!
Gewone wagens zijn meestal toch al een beetje warm tegen dat ge aan de autostrade komt, hybrides staan meestal nog ijskoud.

Ik duw dikwijls een km voor de oprit al de pook in sport (én rij rustig) zodat hij 100% op benzine draait dat stuk en al wat opwarmt en de olie rond pompt.
Dan kan ik comfortabel op een "normaal" vlotte manier naar 125 op de oprit.

Trouwens zet hem maar eens in sport met de drukknop, voor uw olie een beetje warm is zet hij een duidelijke waarschuwing bij de temperatuurindicator (enkel zichtbaar in sport mode) dat hij koud staat en je het wat rustig moet doen ...

Uw motor moet letterlijk van buitentemperatuur naar volg vermogen. De temperatuur in een verbrandingskamer zit rond de 2500 graden. Het idee van bij een koude motor niet in toeren te gaan, is dat je minder vaak die 2500 graden haalt waardoor alles geleidelijk aan opwarmt, wat jij doet is vanuit niks naar een 100x per seconde dat uitvoeren...

Ge kunt als producent van motoren veel doen, maar de wetten van de fysica aanpassen lukt niet.
Het is ook vooral de olie/smering hé.

Hij is een beetje aan het trollen denk ik :p
Om eerlijk te zijn, al wat hij beschrijft van rijden met een 330e is zo anders dan wat ik ervaar (15 maanden/40,000 km nu) dat hij ofwel een volledige autoanalfabeet is, of er gewoonweg genen heeft.

Voordeel van de twijfel, dus we houden het maar op het eerste 🤣

Terug
Bovenaan