De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Iemand die mij wijzer kan maken?
Een Alfen laadpaal, geplaatst via Eneco door de werkgever.
Waar kan ik de laadsnelheid bepalen? En waar kan ik aanvinken dat ik enkel op zonne-energie wil laden?

Niemand heeft mij ooit uitgelegd waar ik dit moet doen. Zelfs nooit uitleg gehad van enige apps (zijn die er?). Alleen het Eneco platform waarbij ge uw laadprijs moet invoeren.

Iemand die mij wijzer kan maken?
Een Alfen laadpaal, geplaatst via Eneco door de werkgever.
Waar kan ik de laadsnelheid bepalen? En waar kan ik aanvinken dat ik enkel op zonne-energie wil laden?

Niemand heeft mij ooit uitgelegd waar ik dit moet doen. Zelfs nooit uitleg gehad van enige apps (zijn die er?). Alleen het Eneco platform waarbij ge uw laadprijs moet invoeren.
Eve Connect app :)

Ok..lukt blijkbaar niet. De installateur heeft het blijkbaar niet de laatste firmware geinstalleerd. Ik zit nog op versie 2.4...en de nieuwste zou 7.3 zijn.
Wanneer is die geinstalleerd?

Aha! Dit ga ik eens proberen. Ik zat op de EveApp, maar dit leek precies voor de installateur te zijn 😅
Als je bezig zijt, controleer of je safe current op 6-8A staat voor als je de P1 connectie verliest. Bij ons stond die op 32A...

Wanneer is die geinstalleerd?

Als je bezig zijt, controleer of je safe current op 6-8A staat voor als je de P1 connectie verliest. Bij ons stond die op 32A...
1 maand geleden geinstalleerd en zal pas binnen 2 maand in gebruik zijn (moet de wagen nog ontvangen). Het bizarre is dat ik hem letterlijk heb horen zeggen "ik ga nu kijken of er een firmware update is"

1 maand geleden geinstalleerd en zal pas binnen 2 maand in gebruik zijn (moet de wagen nog ontvangen). Het bizarre is dat ik hem letterlijk heb horen zeggen "ik ga nu kijken of er een firmware update is"
Je hebt ook nog de eve installer (als je de codes gekregen hebt kan je een account vragen). Daar kan je echt alles instellen (en naar de zak helpen, blijf van OCCP af...).

Je hebt ook nog de eve installer (als je de codes gekregen hebt kan je een account vragen). Daar kan je echt alles instellen (en naar de zak helpen, blijf van OCCP af...).
Ik kan daar de load balancing ook niet aanvinken door een te lage firmware. Intussen Eneco gebeld en ze gaan vandaag nog een update uitvoeren.
Ik hoop dat ik de laadfuncties niet gefuckt heb via de installer app, want had dan geconfigureerd zonder load balancer om te zien wat het zou doen 😅. Maar misschien kan ik dat na de update nog verwijderen/aanpassen

Goh, vind de HK in mijn huidige iX3 tegenvallen en vind 2000 euro wel wat stevig. De rest van de opties in dat pack interesseren me niet.
De i5 heeft standaard HK aan boord en is 800 opleg naar BW.

Dat stuur is 90 euro, dat zal het niet maken. Moest ik 2 kinderen hebben zou ik ook zo de i5 nemen. Maar die vonden dat precies wel tof dat er geen middentunnel was. Om 16h zal de beslissing vallen, ze mogen kiezen. Mij is het eigenlijk eender.
Denk nu niet dat je per sé een pack moet pakken om 't sound system te krijgen. En HK kon je vaak ook krijgen als onderdeel van bv. een pro of zelfs 't M sport pack, mor soit die dingen veranderen constant.
Denk dat het alleszins al vele jaren geleden is dat je nog 2K of meer moest betalen voor HK alleen.
Nuja, is voor de een al wat belangrijker dan voor de ander natuurlijk.

Maar ja, op de recentste i5 zag ik een tijdje terug ook dat je precies HK gewoon snel mee krijgt. En die B&W die vroeger vele duizenden EUR kostte, kost nu maar waar de HK toevoeging kostte.
Kan praktisch niet dat die B&W dan nog altijd hetzelfde is als wat je vroeger kreeg lijkt mij. Mor soit.
Moest het aan deze prijszetting geweest zijn, had ik totally die B&W optie aangevinkt bij de bestelling van mijn huidige wagen. 😋

Denk nu niet dat je per sé een pack moet pakken om 't sound system te krijgen. En HK kon je vaak ook krijgen als onderdeel van bv. een pro of zelfs 't M sport pack, mor soit die dingen veranderen constant.
Denk dat het alleszins al vele jaren geleden is dat je nog 2K of meer moest betalen voor HK alleen.
Nuja, is voor de een al wat belangrijker dan voor de ander natuurlijk.

Maar ja, op de recentste i5 zag ik een tijdje terug ook dat je precies HK gewoon snel mee krijgt. En die B&W die vroeger vele duizenden EUR kostte, kost nu maar waar de HK toevoeging kostte.
Kan praktisch niet dat die B&W dan nog altijd hetzelfde is als wat je vroeger kreeg lijkt mij. Mor soit.
Moest het aan deze prijszetting geweest zijn, had ik totally die B&W optie aangevinkt bij de bestelling van mijn huidige wagen. 😋

Op de iX3 zit het wel degelijk in een pack hoor, heb de configs open staan. Op de i5 zit HK idd in het M sport pack.
Denk niet dat de keuze gaat spelen, de 3 kinderen zeggen dat ik gek ben om een (lelijke) iX3 te kiezen boven een i5 touring (ze zijn eigenlijk goed opgevoed). Ze zullen wel rond de middentunnel heen zitten dan was het antwoord.
Mss dat ik die iconic glow grill (request van de vrouw) nog inwissel voor BW, maar uit reviews haal ik dat het niet zoveel extra uitmaakt. Ik luister ook alleen maar radio in de auto of een podcast en dan maakt de kwaliteit al minder uit.

Ze willen dadelijk nog even vergelijken in de garage, maar het gaat wel degelijk de i5 kant uit. Grootste nadeel van de i5 is de half manuele zetel en geen memory seats. Maar zoveel rijdt mijn vrouw niet met mijn wagen, dus daar zal wel mee te leven zijn.

Terug
Bovenaan