ThekillingGoku
Well-known member
Pre-facelift was iDrive 6 (digital instrumentencluster, maar 'analog' visual voor tellers), deze is 7 (die nieuwe, side bar visualisatie voor snelheid enzo). Nieuwe/Huidige 5 reeks zal dan 8 zijn.Ik denk dat jij nog een oudere versie van de iDrive hebt? Een 6 of 7? Ik denk zelfs een 6 omdat ik ergens had gelezen dat je liever de ingebouwde GPS gebruikt (in tegenstelling tot Android Auto) voornamelijk voor de integratie in je instrumentencluster.
In de huidige versie (iDrive 8) is die integratie er ook volledig wanneer je Android Auto gebruikt, heb in mijn instrumentencluister (dus vlak achter mijn stuur) de volledige kaart, en ook in mijn heads up display.
Als ik niet mis ben had je in iDrive 7 en Android Auto de eerste wat beperkte integratie waar je niet de volledige kaart had maar wel al de pijlen en rijvakken voor je volgende afslag.
Met mijn vorige wagen (2019 330e G30) met iDrive 7 rondreed had ik dat van die musiek zoals je beschrijft ook, maar enkel met de ingebouwde Spotify app, dus dacht eerder dat het aan Spotify lag.
Muziek was sowieso alleen Spotify en radio dat ik gebruikte.
Van die andere "vergeten" instellingen nooit last gehad in de 330e.
Bij mij geen kaart in de instrumentencluster idd, wél een klein peiltje ja. Heb vorige week nog met Google Maps gereden, maar weet al niet meer of het meer dan enkel een peiltje voor links/rechts was. 't Was alleszins ni vet.
Nuja, mijn RTTI is ondertussen dood, dus zal het over tijd wel beginnen gewoon worden om enkel op middenscherm GPS te rijden I guess.
En tegenwoordig, als je naar de 'Neue Klasse' shizzle kijkt (lees: den iX3), dan heb je zelfs geen (klassieke) instrumentencluster meer, dus daar zal men sowieso geen integratie probleem meer hebben, want er is er geen lijkt mij.