De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
10.000km/jr is toch gigantisch weinig of ligt het aan mij? Een zomerverlof op en neer naar Zuid-Frankrijk en ge zijt al 2500km kwijt. Dna moogt ge op andere dagen max 20km/dag rijden (uitgaande van 15 dagen verlof naar Zuid-Frankrijk...en dan moogt ge ginder nog niks rijden).
Ikzelf vind niet dat ik vaak op de baan zit...en rijd met 2 vingers in de neus 50.000km/jr. Er zijn jaren dat ik 70.000km/jr doe.
En dit met 2 dagen thuiswerk per week.
Mannekes mannekes, tis hier wel BG hé - Zuid Frankrijk is dus met het vliegtuig, verplaatsingen ter plaatse met de taxi.

Maar euh, als je 50k km/jaar doet - dan zit je gewoon vaak op de baan toch? Al eens nagerekend hoeveel uur dat is op basis van je gemiddelde snelheid?

10.000km/jr is toch gigantisch weinig of ligt het aan mij? Een zomerverlof op en neer naar Zuid-Frankrijk en ge zijt al 2500km kwijt. Dna moogt ge op andere dagen max 20km/dag rijden (uitgaande van 15 dagen verlof naar Zuid-Frankrijk...en dan moogt ge ginder nog niks rijden).
Ikzelf vind niet dat ik vaak op de baan zit...en rijd met 2 vingers in de neus 50.000km/jr. Er zijn jaren dat ik 70.000km/jr doe.
Nu ook ni belachelijk doen eh. 50K is veel op de baan. 70K is belachelijk veel op de baan.

Ik herinner me nog de periode dat ik pretty much full time on-site consultancy deed & dus vrijwel dagelijks in BXL, A'pen, etc. zat.
Toen deed ik ongeveer 40K/jr & zat ik dagelijks 3 tot 5u in de wagen. Dus 50-70K is 'new sales' level kilometers.
Ja, da's 0,0 reizen met die wagen natuurlijk.

Iemand die een gewone desk-job heeft & al dan niet dagelijks naar kantoor bolt zal in de verste verte niet aan 50K komen.
Ale soit, natuurlijk afhankelijk van dat woon-werk verkeer. Als je dagelijks van Hasselt naar Kortrijk bolt daarentegen ... jah.
Zeker als je enkele dagen/week thuiswerkt.

En OK, als je elk jaar verwacht 3, 4 keer half Europa rond te bollen met die wagen, dan ga je met véél WG's in de knoop komen te liggen.
Ja, 10K is wel aan de lage kant eh, daar niet van. Maar ik heb er nog geen enkele geweten die u een lease met 50K geeft, laat staan nog meer.
Tenzij natuurlijk voor new sales (of gelijkaardige profielen) die dagelijks niet anders doen dan kilometers trekken (voor 't werk).

Oei , mijne privé heeft er nu 5534 km opzitten en in december heb ik hem 1 jaar .
De auto is ook maar verzekerd voor max 7500 km/jaar ….maar heb nu veel klm bijeen gereden dit jaar want normaal is het nog minder maar ga inderdaad niet op reis met die auto .

Bedrijfswagen heeft nog altijd geen 100K op de teller staan ondanks dat hem in zijn vijfde jaar zit (leasing is ook maar 25K/jaar ) en heb die echt weinig privé gebruikt (paar keer naar Nederland gereden denk ik ) dus ja 70K is echt zot veel

Oei , mijne privé heeft er nu 5534 km opzitten en in december heb ik hem 1 jaar .
De auto is ook maar verzekerd voor max 7500 km/jaar ….maar heb nu veel klm bijeen gereden dit jaar want normaal is het nog minder maar ga inderdaad niet op reis met die auto .

Bedrijfswagen heeft nog altijd geen 100K op de teller staan ondanks dat hem in zijn vijfde jaar zit (leasing is ook maar 25K/jaar ) en heb die echt weinig privé gebruikt (paar keer naar Nederland gereden denk ik ) dus ja 70K is echt zot veel
't Is bij mij, sinds corona, ook stérk gedaald t.o.v. vroeger.

Zit nu bijna ten einde mijn 3e jaar (einde begin feb) & zit aan rondom de 30K km denk ik. Dus het scheelt op zich nog niet zo zot veel van 10K/jr.
Ik moet wél toegeven dat ik privé nauwelijks kilometers doe & over 't algemeen 'maar' 2d op kantoor nog zit.

Als ik privé met de wagen rond bol is dat over 't algemeen niet veel meer dan wat stadskilometers. De wekelijkse boodschappen of ouderlijke visites of zulk 'n zaken. Dus zoals ik al aanhaalde, 10K is effectief niet veel, aangezien ik er tegenwoordig al aankom.

Maar ik denk dat het gemiddeld ergens rondom de 25 a 30K zal zitten voor de gemiddelde lease. Met eventueel wat uitschieters op 40K.
Uiteraard, het zal wat van WG tot WG afhangen wat er gebeurd wanneer je 'over uw kilometers' gaat zeker.
In mijn geval bv. zou ik absoluut niet akkoord gaan moest men mij de rekening presenteren. Wetende dat dit 95% zakelijke kilometers zijn (weliswaar incl. woon/werk verkeer).

Ligt aan U.
50 - 70k is enorm veel.

Dat zou willen zeggen dat uw wagen op 7 of 8 jaar zo'n 400 tot 560k km heeft.
er zijn en waren vroeger veel mensen die 10 - 15 j doen/deden met hun wagen. Als je die aantal km's zou overnemen zou je aan 500 - 1050k km komen. Ik ken weinig wagens die 1 miljoen km's aankunnen.
De levensduur van een typische gemiddelde benzinemotor of dieselmotor is respectievelijk 250- 350k km. Het spreekt dan ook voor zich dat 50 - 70k km veel is.

Je rijdt dan een benzinemotor op, bij wijze van spreken, op 5 tot 3.6 jaar. Je ziet toch zelf dat met die redenering dat er iets schort aan wat je weinig of veel vindt ?

Ik zit dit jaar aan een 3000km. Ik gok dat ik ga afklokken op <5000km. Maar ik geef toe dat dit enorm weinig is.

Stel:
50k per jaar
gemiddelde snelheid 70km/h (dat is al best hoog, auto zegt hier 50km/h)

Dat is per dag 2 uur in de auto. Elke dag van het jaar!
Dat is gigantisch veel he.

Hoe zit dat eigenlijk met de Smart 5 als bedrijfswagen - op basis van wat ik lees is dat zo een buitenbeentje dat best goede reviews krijgt, veel ruimte, een koffer voor 7-8 lijken, snel laden, deftige range, lijkt me redelijk praktisch interieur, goed comfort, ...

is hier nog nooit vermeld als keuze denk ik - of doen bedrijven dat niet - Smart als merk?

Hoe zit dat eigenlijk met de Smart 5 als bedrijfswagen - op basis van wat ik lees is dat zo een buitenbeentje dat best goede reviews krijgt, veel ruimte, een koffer voor 7-8 lijken, snel laden, deftige range, lijkt me redelijk praktisch interieur, goed comfort, ...

is hier nog nooit vermeld als keuze denk ik - of doen bedrijven dat niet - Smart als merk?
Relatief duur in leasing dit soort buitenbeentjes/merken. Basismodel is ongeveer even duur als een degelijk uitgeruste Enyaq/ID4/I4/Model Y, dus dan is voor veel mensen de keuze snel gemaakt...

Dat ding heeft een megagroot verbruik. Ik zag toevallig Bjorn Nyland zijn 1000km challenge met de Smart Brabus 5. Maar misschien is de Brabus niet hetzelfde als de Smart 5?

:LOL: dat is wel heel specifiek.

Dat ding heeft een megagroot verbruik. Ik zag toevallig Bjorn Nyland zijn 1000km challenge met de Smart Brabus 5. Maar misschien is de Brabus niet hetzelfde als de Smart 5?

Volgens EV database verschilt het verbruik van een gewone Smart 5 niet veel van de Brabus versie.

Ik had vorige week een lijst met een hele hoop merken, maar de smart stond er niet tussen (via Arval). Wel jammer want had daar ook wel interesse in.

Zo een blokkendoos zal idd wat meer verbruiken, maar die 1000km is geen dagelijkse kost, zal ook wel 450km halen in de praktijk lijkt me en kan vrij snel laden. Zo een blokkendoos heeft ook een pak functionele voordelen.

Zo een blokkendoos zal idd wat meer verbruiken, maar die 1000km is geen dagelijkse kost, zal ook wel 450km halen in de praktijk lijkt me en kan vrij snel laden. Zo een blokkendoos heeft ook een pak functionele voordelen.
Ja, hij vond het een prima auto hoor. Maar tijdens zijn eerste leg 37kWh/100km en overal 30kWh/100km als gemiddeld verbruik terwijl hij wat file gehad heeft (file is zuiniger met EV). Dusja, dat is een erg stevig verbruik en 450km op de snelweg zul je dan niet halen lijkt me.

Snelladen was in ieder geval geen probleem. Dat ging gigantisch snel.

De Smart 5 is basically een Zeekr 7, maar het verbruik op de Zeekr was wel beter. Dus geen idee waar het verschil zit.
Je moet zijn filmpjes maar eens bekijken. Hij de smart 5 uitgebreid getest.

Een koffer in aantal liters heb ik altijd wat vreemd gevonden, moeilijk voor te stellen en aangezien Halloween eraan komt leek me dat een waardig alternatief, nu nog hopen dat de industrie het idee van een andere standaard omarmd.

Als de industrie het niet doet, kan je een youtube kanaal beginnen met in plaats van de banana box test de corpse test :biglaugh:

Ja, hij vond het een prima auto hoor. Maar tijdens zijn eerste leg 37kWh/100km en overal 30kWh/100km als gemiddeld verbruik terwijl hij wat file gehad heeft (file is zuiniger met EV). Dusja, dat is een erg stevig verbruik en 450km op de snelweg zul je dan niet halen lijkt me.

Snelladen was in ieder geval geen probleem. Dat ging gigantisch snel.

De Smart 5 is basically een Zeekr 7, maar het verbruik op de Zeekr was wel beter. Dus geen idee waar het verschil zit.
Je moet zijn filmpjes maar eens bekijken. Hij de smart 5 uitgebreid getest.
Ga er eens naar kijken - ook al zit een nieuwe wagen niet meteen in de pijplijn - gewoon curieus. Maar +30kWh/100km is wel zeer hoog.

Als de industrie het niet doet, kan je een youtube kanaal beginnen met in plaats van de banana box test de corpse test :biglaugh:
Goh, dan moet je eerst uw corpses standaardiseren eh. Anders de watermeloenen test. Even variabel.

Of anders de tennisballen test, die zijn standaard in size. Of de iPhone 24 Max test als ge veel centen hebt om een hele kofferlading vol te kopen.
To each their own unit of measurement. :devilish:

Terug
Bovenaan