De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Hier vorige week donderdag mijn nieuwe EQB kunnen gaan halen. Auto rijdt wel zalig moet ik zeggen maar iemand al een manier gevonden om die ISA (biepjes bij sneller rijden dan toegelaten) permanent uit te schakelen? De GPS of verkeersborden waar die zich op baseerd klopt totaal niet in onze buurt :S
In Gent (SML) toevallig? (zoja: was het een zwarte? :D)

Laatst bewerkt:
Zijn er hier nog met een leasewagen via Leaseplan? Die switch naar Ayvens verloopt op z'n zachtst gezegd niet van een leien dakje precies.

Zijn er hier nog met een leasewagen via Leaseplan? Die switch naar Ayvens verloopt op z'n zachtst gezegd niet van een leien dakje precies.
Hier werken we met ALD, die met leasplan tot Ayvens zijn gemerged. Ook hier geen goede ervaring mee gehad.
Moet hier een nieuwe wagen kiezen, maar heeft één maand geduurd vooraleer ik deftig in de configurator kon en dus zicht kreeg op welke wagens er al dan niet binnen het budget vallen. Ondertussen nu wel in orde voor mij, maar heeft zeer lang geduurd.

Hoezo, wat loopt er dan niet?

Ik zat ook bij Leaseplan maar heb gelukkig nog niets van Ayvens nodig gehad (nog geen onderhoud; bandenwissel was ook nog voor de switch gebeurd;...) dus ik ben benieuwd zodat ik weet waar ik me mag aan verwachten.

Heb een wagen in bestelling, die nog besteld is geweest onder Leaseplan. Toen ik na de switch wilde inloggen op "My Ayvens" lukte het niet. Na contact bleek dat dit wel enkele weken ging duren vooraleer iedereen was overgezet. Men was dit "vergeten" te communiceren dat dit niet instant ging zijn voor iedereen :unsure:

Initieel was alles in My Ayvens zichtbaar, maar een week later was mijn wagen in bestelling plots verdwenen. Mailtje gestuurd en 2 dagen later kon ik deze weer wel zien, maar geen feedback op de mail.

Deze week ook communicatie van mijn werkgever dat ze blijkbaar veel support requests krijgen momenteel en er dus "wat vertraging" kan opzitten.

Loopt dus precies een beetje stroef ja

Collega van mij had dat week of 2 (denk ik?) al gekregen al die mails, bij mij begin deze week. Was vrij vlot.
ik heb mijn wagen wel al 2 jaar dus tis niet alsof ik dat portaal op dit moment nodig heb of gebruik.

Spanning stijgt :cheer:

ykHfoTS.png

Ik heb hier al een maand of 2 een ID7 en ik moet zeggen. Nog nooit zo een comfortabele rij ervaring gehad. Het is wel mijn eerste elektrische dus kan niet helemaal vergelijken. Ma qua comfort zeker beter dan mijn vorige CLA. Rijdt super vlot maar dat mag je natuurlijk wel verwachten van een EV.

Zijn wel een aantal dingen die me storen.

1. Het correct afstellen van de ventilatie. Alles gebeurt dus via je grote tablet en dat is soms wat zoeken.
2. De autopilot werkt perfect en zou super handig zijn in files, ware het niet dat je wagen gewoon pal int midden blijft rijden en dus eigenlijk alle ruimte verspert voor motors. Praktisch onbruikbaar dus.
3. Als je even niet helemaal aandachtig bent waarschuwt de wagen door wat visuele signalen. Als je dan weer 100 procent de controle overneemt dan duurt het wel even voor hij het merkt met als gevolg dat ie soms gewoon begint te remmen en alle bellen laat afgaan. Zeer vervelend.
4. Als je aant inparkeren bent en je hebt je gordel niet aan durft hij gewoon wel eens alles dicht te smijten omdat ie denkt dat je ergens een borduur of weet ik veel gaat raken. Al paar keer vreemde blikken gehad op de weg of opt werk hierdoor.
5. De Harman/Kardon installatie is maar meh.

Pro’s anders dan rijcomfort.

1. Heads up display zalig.
2. IQ lights zalig.
3. ID light mooie gimmick.
3. Wellness programma echt wel goed om te refreshen of relaxen.
4. Groot bereik. Haal zeker 550 a 600 km met 86kw versie.
5. Wireless CarPlay top.

2. De autopilot werkt perfect en zou super handig zijn in files, ware het niet dat je wagen gewoon pal int midden blijft rijden en dus eigenlijk alle ruimte verspert voor motors. Praktisch onbruikbaar dus.
Huh? Travel Assist behoudt de positie binnen rijbaan die jij wil. Als je wat meer links op de rijstrook wil rijden dan moet je de wagen even naar links forceren en Travel Assist houdt deze positie aan.

Huh? Travel Assist behoudt de positie binnen rijbaan die jij wil. Als je wat meer links op de rijstrook wil rijden dan moet je de wagen even naar links forceren en Travel Assist houdt deze positie aan.
Dan begint ie te klagen dat ik int midden moet gaan rijden en gaat die weer waarschuwingen geven met het ID light. Moet dan maar eens een aantal dingen uitproberen als je zegt dat dit zou moeten werken. Keep you posted.

Dan begint ie te klagen dat ik int midden moet gaan rijden en gaat die weer waarschuwingen geven met het ID light. Moet dan maar eens een aantal dingen uitproberen als je zegt dat dit zou moeten werken. Keep you posted.
Dan denk ik dat je gewoon CC hebt aan staan en niet Travel Assist. In je HUD/display moet je echt de groene lijnen zien.

Ik heb hier al een maand of 2 een ID7 en ik moet zeggen. Nog nooit zo een comfortabele rij ervaring gehad. Het is wel mijn eerste elektrische dus kan niet helemaal vergelijken. Ma qua comfort zeker beter dan mijn vorige CLA. Rijdt super vlot maar dat mag je natuurlijk wel verwachten van een EV.

Zijn wel een aantal dingen die me storen.

5. De Harman/Kardon installatie is maar meh.

Valt me op dat bij auto's met een iets of wat deftige geluidsinstallatie de afstelling vaak bagger is en dat daar wel wat te winnen valt. Moest je daar nog niet mee gespeeld hebben / opgezocht hebben.

Valt me op dat bij auto's met een iets of wat deftige geluidsinstallatie de afstelling vaak bagger is en dat daar wel wat te winnen valt. Moest je daar nog niet mee gespeeld hebben / opgezocht hebben.
Heb ik geprobeerd. Het best geluid haal je natuurlijk ook via een rechtstreekse aansluiting via kabel en kiezen voor lossless in je app, maar de subwoofer is gewoon niet zo best. Heel wat mensen vervangen deze voor een groter exemplaar.

Heb ik geprobeerd. Het best geluid haal je natuurlijk ook via een rechtstreekse aansluiting via kabel en kiezen voor lossless in je app, maar de subwoofer is gewoon niet zo best. Heel wat mensen vervangen deze voor een groter exemplaar.
Ik merk in de ID7 dat wanneer je naar spotify luistert via de app dit beter klinkt dan via carplay.
De app laad altijd wel wat traag maar valt al bij al best mee.
En inderdaad, als je echt houdt van dikke bassen waarbij alles trilt dan schiet de subwoofer te kort. Voor mij is het echter wel voldoende.
Maar had stiekem ook wel verwacht om meer onder de indruk te zijn van iets met de naam Harman/Kardon.

Terug
Bovenaan