De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Hier vorige week donderdag mijn nieuwe EQB kunnen gaan halen. Auto rijdt wel zalig moet ik zeggen maar iemand al een manier gevonden om die ISA (biepjes bij sneller rijden dan toegelaten) permanent uit te schakelen? De GPS of verkeersborden waar die zich op baseerd klopt totaal niet in onze buurt :s

Hier vorige week donderdag mijn nieuwe EQB kunnen gaan halen. Auto rijdt wel zalig moet ik zeggen maar iemand al een manier gevonden om die ISA (biepjes bij sneller rijden dan toegelaten) permanent uit te schakelen? De GPS of verkeersborden waar die zich op baseerd klopt totaal niet in onze buurt :S
Gaat op geen enkele wagen voor zover ik weet, is verplicht vanuit Europa nu op elke nieuwe wagen. Elke rit gewoon opnieuw uitschakelen.

Gaat op geen enkele wagen voor zover ik weet, is verplicht vanuit Europa nu op elke nieuwe wagen. Elke rit gewoon opnieuw uitschakelen.

Helaas, compleet imbeciele beslissing van die wetgeving in te voeren - iedereen die een beetje met de auto rijdt, wist op voorhand dat je veel teveel gevallen hebt waarbij de GPS of het aflezen van verkeersborden niet klopt.
Vanuit een ivoren toren met chauffeur beslist iemand dan van die regel op te leggen, allemaal met de beste bedoelingen.

Hier vorige week donderdag mijn nieuwe EQB kunnen gaan halen. Auto rijdt wel zalig moet ik zeggen maar iemand al een manier gevonden om die ISA (biepjes bij sneller rijden dan toegelaten) permanent uit te schakelen? De GPS of verkeersborden waar die zich op baseerd klopt totaal niet in onze buurt :S

Mijn 1st gen EQB is een regelrechte ramp qua snelheidslimiet aangeven. Ik overdrijf niet als ik zeg dat op de helft van mijn afgelegde weg, hij verkeerd is. Vooral buiten bebouwde kom is een ramp, waar hij bijna overal 90km/u aangeeft terwijl het 70 is. Soms geeft hij ook eens 70, geen idee waarom dan ineens wel juist. Gelukkig is mijn wagen oud genoeg om dus niet die EU-verplichte beepjes te hebben.
Hopelijk is dat met die nieuwe EQB toch al beter.

Collega heeft jan/feb 2025 peugeot 5008 (electric) besteld, levering voorzien juni 2025 - bericht van leasing dat levering is uitgesteld naar 01/03/2026...
Verantwoordelijke hier een nieuwe X7 was "standaard" levertermijn +-12mnd.

De "algemene" levertermijnen voor alle auto's van +1j ligt achter ons maar komen sporadisch nog wel voor hoor.
Zelfde geluid hier ivm 5008
Ook Tavascan zou 7-8 maand zijn

Je moet het idd telkens opnieuw uitschakelen. Kan via menu, of via je stuur de mute knop ingedrukt houden.

Als ik mij goed herinner begint het te piepen vanaf >1 km/u te rap, of >2 bij min. 70km/h, of >4 vanaf 120km/u.

Laatst bewerkt:
Mijn 1st gen EQB is een regelrechte ramp qua snelheidslimiet aangeven. Ik overdrijf niet als ik zeg dat op de helft van mijn afgelegde weg, hij verkeerd is. Vooral buiten bebouwde kom is een ramp, waar hij bijna overal 90km/u aangeeft terwijl het 70 is. Soms geeft hij ook eens 70, geen idee waarom dan ineens wel juist. Gelukkig is mijn wagen oud genoeg om dus niet die EU-verplichte beepjes te hebben.
Hopelijk is dat met die nieuwe EQB toch al beter.
VAG implementatie vind ik prima in mijn Skoda.
Piept pas bij overschrijding van ~10%. En de piep blijft steeds even luid, ook als de muziek luid staat :oi22:.
Af en toe is slechte snelheid maar een groot deel van de tijd echt juist.
Afgelopen week in Nederland ging hij op de autostrade om 19u op de cruise control zelfs automatisch van 100 naar 130km/u :cool: .

Een Peugoet tijdelijke wagen gehad waar hij vanaf 1km/u boven de limiet piepte , om zot van te worden.

VAG implementatie vind ik prima in mijn Skoda.
Piept pas bij overschrijding van ~10%. En de piep blijft steeds even luid, ook als de muziek luid staat :oi22:.
Af en toe is slechte snelheid maar een groot deel van de tijd echt juist.
Afgelopen week in Nederland ging hij op de autostrade om 19u op de cruise control zelfs automatisch van 100 naar 130km/u :cool: .

Een Peugoet tijdelijke wagen gehad waar hij vanaf 1km/u boven de limiet piepte , om zot van te worden.
In de Q6 heb ik de vrije toets op het stuur gekoppeld aan het aan of uitzetten van die waarschuwing, da's het eerst dat ik doe als ik met de auto vertrek.

Op de middenconsole staat een sneltoets om naar het "veiligheidssysteem snelkoppelingsmenu" te gaan waar de lane assist inzit, die zet ik ook direct uit als ik geen autosnelweg ga doen.

Bij Renault is hier een specifieke knop naast het stuur voor voorzien. Elke rit 2 keer op klikken en alle waarschuwingsbieps zijn weg.

Goeie quality of life functie en niet te begrijpen dat andere merken dat niet hebben.

Gisteren een E-5008 besteld voor werknemer, maar die zei iets van half jaar volgens dealer. Hebben ze precies iets wijsgemaakt dan. De IX1's zijn inderdaad snel leverbaar, maand of 3-4 en hebben heel wat stockwagens.

En voor Kia is het ook gewoon effe 3 sec op de mute knop duwen en dan staat dat signaal af (zou nog eens moeten kijken og het af blijft staan ook . ;) )

Enkel voor die gezichtsherkenning(dat je niet teveel afgeleid bent ) moet je effe in de menu duiken maar je kan deze programmeren op een knop zodat je gewoon effe het scherm moet aantikken om het dan af te zetten

Terug
Bovenaan