fomix
Well-known member
Bij de ID4 de maten zelfs niet bekeken omdat ik hem zo lelijk vond met die zwarte plastieken bumper...Koffer van ID4 en Q4 zijn toch quasi identiek?
En ook best ruim.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij de ID4 de maten zelfs niet bekeken omdat ik hem zo lelijk vond met die zwarte plastieken bumper...Koffer van ID4 en Q4 zijn toch quasi identiek?
En ook best ruim.
facelift eerder, het verschil is de neus/bumper vooraan. dat is anders, voor de rest qua interieur & exterieur is het precies dezelfde. enkel op het stuur heb je het nieuwe logo van skoda (de letters SKODA ipv het vorige/oude logo)Er is een nieuwe Skoda Enyaq op de markt bedoel je ?
Koffer van ID4 en Q4 zijn toch quasi identiek?
En ook best ruim.
Respectievelijk 543 en 520l, ik laat in het midden of dat quasi identiek is of nietKoffer van ID4 en Q4 zijn toch quasi identiek?
En ook best ruim.

Ik heb de Scenic en ID4 getest kort na elkaar en ik zou met voorsprong de ID4 kiezen. Rijervaring en interieur is toch wel beter bij de ID4 imo.Twijfel nog tussen de Renault Scenic E Tech Long Range en de Volkswagen ID4 Pro Business al komt de Skoda Elroq nu ook wel piepen.
Iemand ervaring met eender welke van deze auto's ?
Of algemene bevindingen indien je wat kennis hebt van de auto's ?
Het interieur van de ID4 (of toch dat van de ID5 GTX die ik gezien heb op het autosalon) lijkt alsof het grotendeels gemaakt is van gerecycleerde plastieken brooddozen. De Scenic heb ik niet bekeken, maar dan vraag ik me af hoe dat interieur er moet uitzien.Ik heb de Scenic en ID4 getest kort na elkaar en ik zou met voorsprong de ID4 kiezen. Rijervaring en interieur is toch wel beter bij de ID4 imo.
Over de materialen ga ik me niet uitspreken maar het interieur van de ID4 vond ik wel aangenamer om in te vertoeven.Het interieur van de ID4 (of toch dat van de ID5 GTX die ik gezien heb op het autosalon) lijkt alsof het grotendeels gemaakt is van gerecycleerde plastieken brooddozen. De Scenic heb ik niet bekeken, maar dan vraag ik me af hoe dat interieur er moet uitzien.
Chapeau wel om als designer zo iets lelijks te kunnen creërenOver de materialen ga ik me niet uitspreken maar het interieur van de ID4 vond ik wel aangenamer om in te vertoeven.
De testrit was met een Esprit Alpine versie waar het tapijt blauw is (ook in de deur):
![]()
Toch ook niet echt de beste keuze imo.
Salonkortingen zijn vaak voor particulieren en gelden niet voor lease.Je hoort weleens dat er met het autosalon mooie condities zijn. Heeft dat iets van impact op de keuze van je bedrijfswagen? Is het nu een goed moment om zonder extra budget te besteden mooie opties te scoren bijvoorbeeld? Of staan die twee werelden volledig los van elkaar?
Mijn lease budget was €1040 (4 jaar / 25.000/jaar). Daarmee kon ik een ID4 zo goed als full option configureren. Een ID7 met de belangrijkste opties lukte ook nog.Mijn bedrijfswagen heb ik indertijd gewoon toegestopt gekregen. Dat was een VW ID4 Pro, best wel tevreden van. Geen keuze gehad, geen budget toegekend, ... dus ik ken er weinig van. Die van mij zal ik binnenkort moeten teruggeven. Mijn vrouw zal er nu zeer binnenkort eentje bestellen maar we wachten nog op verdere informatie. Twee vragen daarbij:
- Is €1200/maand een hoger budget dan de categorie VW ID4 Pro?
- Je hoort weleens dat er met het autosalon mooie condities zijn. Heeft dat iets van impact op de keuze van je bedrijfswagen? Is het nu een goed moment om zonder extra budget te besteden mooie opties te scoren bijvoorbeeld? Of staan die twee werelden volledig los van elkaar?
€1200/maand is (vergeleken met ons budget van €800) heel hoog, maar wat je ermee kan nemen hangt af van bedrijf tot bedrijf en van hun relatie met de leasingmaatschappij.Mijn bedrijfswagen heb ik indertijd gewoon toegestopt gekregen. Dat was een VW ID4 Pro, best wel tevreden van. Geen keuze gehad, geen budget toegekend, ... dus ik ken er weinig van. Die van mij zal ik binnenkort moeten teruggeven. Mijn vrouw zal er nu zeer binnenkort eentje bestellen maar we wachten nog op verdere informatie. Twee vragen daarbij:
- Is €1200/maand een hoger budget dan de categorie VW ID4 Pro?
- Je hoort weleens dat er met het autosalon mooie condities zijn. Heeft dat iets van impact op de keuze van je bedrijfswagen? Is het nu een goed moment om zonder extra budget te besteden mooie opties te scoren bijvoorbeeld? Of staan die twee werelden volledig los van elkaar?
€1200/maand is (vergeleken met ons budget van €800) heel hoog, maar wat je ermee kan nemen hangt af van bedrijf tot bedrijf en van hun relatie met de leasingmaatschappij.
Om u een voorbeeld te geven: met €1200 per maand zou je bij ons (via KBC Autolease) een mid-tier Audi Q6 e-tron kunnen nemen (5j / 25k km/jaar), maar bijvoorbeeld ook een full option Ford Mustang Mach-E GT (met nog redelijk wat marge) of een mid-tier BMW i5 Touring.
Een full option VW ID.7 GTX Tourer past bij ons ook gemakkelijk binnen dat budget.
Een hogere catalogusprijs is ook niet 1 op 1 te vertalen in een hoger leasebedrag.
Restwaarde.Vetgedruke is mij ook opgevallen. Hoe komt dat?
Om daarop uit te breiden: sommige opties vertalen zich rechtstreeks in de leaseprijs: als je een optie van 480 euro neemt, en je lease loopt 48 maanden, dan is de leaseprijs per maand 10 euro meer. Dat zijn doorgaans de minder populaire opties.Restwaarde.
Simpel uitgelegd: Als de leasemaatschappij inschat dat ze de wagen op het eind van het contract duurder kunnen verkopen dan een ander model, is je lease prijs lager (omdat het verschil tussen aankoop en geschatte restwaarde kleiner is).
Vrij standaard korting volgens mij.Buurman heeft nieuwe bedrijfswagen gekocht: GLE coupé plug in, heeft 21k korting gekregen (cataloog+pakketten en dan 21k eraf). Leuke korting of zie ik dat verkeerd? Wel een stock model maar zeer goed uitgerust.
Zeker op dat soort moeilijk verkoopbare modellen...Vrij standaard korting volgens mij.
Let's hope, oh let's hope ... dat het nog steeds zo is binnen +/-3j als ik moet switchen.Gezien de huidige toestand van de automarkt zullen de kortingen wel hoog blijven.
De tijd waarop je als (groot) bedrijf amper de helft van de korting op EV wagens kreeg ten op zichte van ICE wagens lijkt ook achter de rug. Fabrikanten lijken nu ook richting de 20% te gaan op EV wagens.