De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Nog meer dan range vind ik het laden van de EQB problematisch. In theorie 100kW wat al weinig is. De meeste keren dat ik moest snelladen geraakte hij niet boven de 70kW. Enkel op vakantie na een lange rit bij warm weer haalde ik 100kW.
Gelukkig heb ik lader thuis, dus op zich weinig last van.

Hallo allen,

Ik heb een vraag over het aanbod van bedrijfswagens. Binnen mijn contract staat dat ik recht heb op een bedrijfswagen binnen categorie 1 met TCO van € 900 per maand. Weet iemand wat deze categorie precies inhoudt en welke modellen daar doorgaans onder vallen?

Alvast bedankt
Uw fleetmanager contacteren om te vragen welke wagens daaronder vallen. Normaal gezien hebben ze een lijst. En die kan wel eens veranderen in de tijd.
Als je kiest, houdt dan wel rekening met wat de VAA is voor die wagen.
Ja inderdaad, stel ik ook vast nu. Van bedrijf gewisseld en dus nu ook van wagen. Jammer genoeg niets Chinees in de configurator.
De wagen die ik voorheen had kan ik niet meer kiezen, ondanks hoger budget (behalve mits eigen opleg), dus inderdaad ander bedrijf, andere leasemaatschappij, andere regels.
Eigenaardig genoeg kan ik ook geen Tesla kiezen zonder opleg, tenzij "standaard range". Alle andere Tesla' steeds met opleg (moeten zeer ongunstig zijn voor de leasemaatschappij).
Zal dus waarcshijnlijk Q4 of Enyac worden. Skoda kan ik blijkbaar full option nemen zonder opleg (terwijl die toch beduidend duurder is dan de Tesla).
Tesla met eigen opleg is eigenlijk ook niet duurder dan de andere, gezien significant lagere VAA.
T'is weer keuzestress (luxeprobleem).

Ja inderdaad, stel ik ook vast nu. Van bedrijf gewisseld en dus nu ook van wagen. Jammer genoeg niets Chinees in de configurator.
De wagen die ik voorheen had kan ik niet meer kiezen, ondanks hoger budget (behalve mits eigen opleg), dus inderdaad ander bedrijf, andere leasemaatschappij, andere regels.
Eigenaardig genoeg kan ik ook geen Tesla kiezen zonder opleg, tenzij "standaard range". Alle andere Tesla' steeds met opleg (moeten zeer ongunstig zijn voor de leasemaatschappij).
Zal dus waarcshijnlijk Q4 of Enyac worden. Skoda kan ik blijkbaar full option nemen zonder opleg (terwijl die toch beduidend duurder is dan de Tesla).
Tesla met eigen opleg is eigenlijk ook niet duurder dan de andere, gezien significant lagere VAA.
T'is weer keuzestress (luxeprobleem).
Na korting komt tesla wel goedkoper uit dan Skoda.
En de leasemaatschappijen zullen de restwaarden van tesla wellicht lager inschatten, wat de leaseprijs hoger zet.

Tesla geeft typisch geen kortingen voor fleet, terwijl andere merken (afh. van afnamevolume en welke deals je hebt) tot 20% gaan.
Ben momenteel ook aan het kijken voor een nieuwe leasingwagen en dit klopt. In de Leaseplan configuration tool kan je de kortingen zien en voor Tesla is er dus inderdaad 0% korting en de hoogste die wij krijgen is 23.5% bij Skoda. Mercedes en BMW zitten daar kort tegen met respectievelijk 22% en 21%.

Zo zit je met de toch wel absurde situatie dat een BMW i4 eDrive35 in M-Sport uitvoering met nog wat extra's nog een stuk goedkoper is dan een Tesla Model 3 LR. Dan is wat mij betreft de keuze toch niet moeilijk ;)

Tesla geeft typisch geen kortingen voor fleet, terwijl andere merken (afh. van afnamevolume en welke deals je hebt) tot 20% gaan.
Ja maar dan nog, bij Skoda configureer ik een wagen voor +70k, met fleetkorting gaat die naar 56k. --> binnen de TCO, geen issue.
Bij Tesla configuratie wagen 45K --> buiten TCO , dus eigen opleg.
Het is dus niet zo dat de eindprijs (te betalen bedrag) van de skoda onder de tesla gaat.

Het is duidelijk dat de leasetool volledig gestuurd is door de leasemaatschappij, maw wij raden ten sterkste af om een Tesla te kiezen ondanks deze goedkoper is.

Het is duidelijk dat de leasetool volledig gestuurd is door de leasemaatschappij, maw wij De leasingmaatschappijen raden ten sterkste af om een Tesla te kiezen ondanks deze goedkoper is. omdat de eigenaar zo zot als een achterdeur is en de prijs aanpast naar de stand van zon en zij dus geen idee hebben hoeveel ze nog krijgen voor die wagen binnen 4j.
Fixed that for you :) .

Probleem is dat Tesla ook niet in een vacuüm zit. Als de tweedehandse prijzen van tesla ineenstort, zullen de rest van de EV’s ook meegetrokken worden. Al zal de impact wellicht minder zijn.
Ik had het eerder op de grote prijsdaling die ze vorig jaar doorvoerden en daarmee alle leasingmaatschappijen een dikke ***** aftrokken.

In september een Cupra Born besteld via leaseplan. Levering voorzien voor eind december. Kon ook een ID4 of ID5 nemen maar die vond ik wat te groot naar mijn zin. Dus de Cupra genomen en behoorlijk rijkelijk aangekleed.
Maar had wel liever een stationwagon gehad, ID7 Break was iets boven budget. Hopelijk volgende keer iets meer keuze ipv qua elektrische stationwagons

Ik had het eerder op de grote prijsdaling die ze vorig jaar doorvoerden en daarmee alle leasingmaatschappijen een dikke ***** aftrokken.
Weet ik, maar restwaarde is een heel belangrijke factor in leaseprijzen. En de leasemaatschappijen hebben tesla niet graag daarom. Maar het heeft ook een impact op restwaarde van andere EV merken.

Dat heeft minder impact dan de aankoopprijzen met 5k te laten schommelen door de stand van de maan.
Dat bewijzen de leasemaatschappijen door bijvoorbeeld de Skoda lager te zetten van TCO.

In september een Cupra Born besteld via leaseplan. Levering voorzien voor eind december. Kon ook een ID4 of ID5 nemen maar die vond ik wat te groot naar mijn zin. Dus de Cupra genomen en behoorlijk rijkelijk aangekleed.
Maar had wel liever een stationwagon gehad, ID7 Break was iets boven budget. Hopelijk volgende keer iets meer keuze ipv qua elektrische stationwagons
Dus wacht, je kon geen ID7 nemen (bakbeest formaat XL) en dat vind je spijtig. Een L kon wel, maar die vind je te groot.
Dus nam je een S.

Dat heeft minder impact dan de aankoopprijzen met 5k te laten schommelen door de stand van de maan.
Dat bewijzen de leasemaatschappijen door bijvoorbeeld de Skoda lager te zetten van TCO.
En hoe weet jij dat Skoda zelf niet heeft aangeboden om de auto's terug over te kopen aan een bepaalde prijs?
Er kunnen nog meer factoren zijn waar we niet van afweten.

Ja maar dan nog, bij Skoda configureer ik een wagen voor +70k, met fleetkorting gaat die naar 56k. --> binnen de TCO, geen issue.
Bij Tesla configuratie wagen 45K --> buiten TCO , dus eigen opleg.
Het is dus niet zo dat de eindprijs (te betalen bedrag) van de skoda onder de tesla gaat.

Het is duidelijk dat de leasetool volledig gestuurd is door de leasemaatschappij, maw wij raden ten sterkste af om een Tesla te kiezen ondanks deze goedkoper is.

Die maatschappijen werken soms niet graag met Tesla, daar zijn meerdere redenen voor: dat gegoochel met prijzen, als men vragen stelt aan Tesla komen er gewoon geen antwoorden, idem met een aantal problemen die men had - info van een kennis met +20 jaar ervaring in groot leasebedrijf.

Omgekeerd werkt het ook natuurlijk, paar jaar terug kregen ze daar 36% korting op een aantal Mercedes modellen - maar dat soort kortingen komen niet bij particulieren of in folders terecht zoals dat bij Tesla wel het geval is.

Elke sector is een beetje maffia zeker ...

En hoe weet jij dat Skoda zelf niet heeft aangeboden om de auto's terug over te kopen aan een bepaalde prijs?
Er kunnen nog meer factoren zijn waar we niet van afweten.

Erg fijn om insinuaties te maken, maar als je denkt dat elk ander merk dan Tesla met plezier zelf alle wagens te hoog terug overkoopt en zichzelf met miljardenverlies wil opzadelen, dan probeer je erg ver te gaan om je gelijk te proberen halen.

Aanvaard gewoon dat een leasemaatschappij zich moet indekken tegen het instabiele karakter van Tesla zoals contextbinder aanhaalt.

Erg fijn om insinuaties te maken, maar als je denkt dat elk ander merk dan Tesla met plezier zelf alle wagens te hoog terug overkoopt en zichzelf met miljardenverlies wil opzadelen, dan probeer je erg ver te gaan om je gelijk te proberen halen.

Aanvaard gewoon dat een leasemaatschappij zich moet indekken tegen het instabiele karakter van Tesla zoals contextbinder aanhaalt.
Erg ver? Audi deed het recent nog. En zo zijn er nog merken die financiële leasing uitgeven met zeer hoge restwaarden.

Dat laatste ontken ik trouwens helemaal niet.

Erg ver? Audi deed het recent nog. En zo zijn er nog merken die financiële leasing uitgeven met zeer hoge restwaarden.

Dat laatste ontken ik trouwens helemaal niet.
Lotus een paar weken geleden 40% restwaarde na 5 jaar en 1.29% intrestvoet.
sidenote: de restwaarde in mijn renting van IX3 zit ook hoger dan de effectieve waarde van de auto momenteel.

Terug
Bovenaan